Lille fjasa Skrevet 29. januar 2015 #36041 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har nettopp tatt av bandasjen på brystene og der tittet det frem to fine pupper. Kjempe glad og jeg tok helt feil, det blir nok akkurat den strl jeg ønsket meg. Er nok bare den supertrange sportsbh'en som gjør at de ser flatere ut. De var litt spisse og hadde en litt trekantet form, men dette var normalt??☺ Klem Så fint du er fornøyd :-) Og det var veldig godt for meg og høre at flere har tenkt samme tanke! Opererte i dag tidlig, og av det lille jeg får sett i sportsbh ser de veldig fine ut, fornøyd med strl og alt - MEN litt spisse.. Håper det bare er pga bhen og båndet, og at de blir mer runde når de har fått litt tid på seg :-) Stresser ikke med det... Masse lykke til videre. 1
Gjest jumojente Skrevet 29. januar 2015 #36042 Skrevet 29. januar 2015 Så fint du er fornøyd :-) Og det var veldig godt for meg og høre at flere har tenkt samme tanke! Opererte i dag tidlig, og av det lille jeg får sett i sportsbh ser de veldig fine ut, fornøyd med strl og alt - MEN litt spisse.. Håper det bare er pga bhen og båndet, og at de blir mer runde når de har fått litt tid på seg :-) Stresser ikke med det... Masse lykke til videre. Ja slik er mine også, men det vil nok bli et pent resultat. Veldig enig, er så takknemlig for denne siden her. Har lest så mye her før operasjon og det har hjulpet meg veldig i ta riktige avgjørelser. Gratulerer med nye pupper og masse lykke til til deg også:-)
Trønder26 Skrevet 29. januar 2015 #36043 Skrevet 29. januar 2015 Hei dere, Jeg skal i ilden kommende tirsdag på klinikk Stokkan i Trondheim. Jeg har vært på 3 konsultasjoner på klinikken. Første gang før svangerskapet da jeg hadde str. 75B - der jeg fikk beskjed om at jeg kunne få ca 200-250g over muskelen. Kirurgen anbefalte meg å vente til etter jeg hadde fått barn pga jeg hadde store brystkjertler og at brystene mine ville vokse kraftig i løpet av svangerskapet. Jeg hørte på han og ventet. Veldig glad for det da jeg endte opp i en F-cup når melken kom. De var svæære! De har nå, etter amming og svangerskap endt i en 75B men ikke like store kjertler og litt heng. Jeg har ikke like mye fylde på øverst på brystet. Når jeg kom tilbake i høst anbefalte han å ta under muskelen for å ikke få synlig protesekant og unngå rippling. Jeg var samtidig på en annen konsultasjon, på samme klinikk hos ei dame. Hun mente jeg godt kunne ta over muskelen. Jeg ble veldig forvirret. Tok dette opp med den første legen jeg var til og han forklarte hvorfor han ville legge under muskelen på meg... det han sier høres fornuftig ut. Vi skulle uansett snakke mer om det på selve operasjonsdagen. Nå er det ikke lenge før jeg skal operere og jeg kvier meg veldig. Jeg er livredd for smertene etter et inngrep dersom det blir under muskel. Dattera mi er 1,5 år og jeg har noen som kan passe henne og løfte på henne den første uka, etter der må jeg bringe henne og hente henne om dagene - samt jeg skal være tilbake på jobb. Noen som vil fortelle om tiden etter inngrepet? Smerter? Når kan man løfte litt? Hvordan sover dere? Hvilken medisin bruker dere? :-) Og ellers... generell erfaring i tiden etter inngrepet. Hilsen pingleguri!
tutti.frutti94 Skrevet 29. januar 2015 #36044 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har nettopp tatt av bandasjen på brystene og der tittet det frem to fine pupper. Kjempe glad og jeg tok helt feil, det blir nok akkurat den strl jeg ønsket meg. Er nok bare den supertrange sportsbh'en som gjør at de ser flatere ut. De var litt spisse og hadde en litt trekantet form, men dette var normalt??☺ Klem Akkurat slik jeg har det og har skrevet en del om her i tråden hehe.. særlig med sportsbhen på, men jeg veet at det skal bli bra etter drop and fluff! :D er normalt! Også har jeg et til spørsmål... jeg har hatt på teipen ei uke (og som dere så på bilde lengre opp, en del blod størknet under ene), og kirurgen sa jeg kunne ha den på enda ei uke til... Hvordan tas den mest mulig skånsomt av? Det må jo være dritondt....
Lille fjasa Skrevet 30. januar 2015 #36045 Skrevet 30. januar 2015 Våknet med en bitteliten blodflekk på støttebh ved høre bryst , ved arret ca. Noe å bekymre seg over, eller er dette helt normalt? Opererte i går.
mims Skrevet 30. januar 2015 #36046 Skrevet 30. januar 2015 Våknet med en bitteliten blodflekk på støttebh ved høre bryst , ved arret ca. Noe å bekymre seg over, eller er dette helt normalt? Opererte i går. Tror nok ikke det er noe spesielt mtp at du opererte igår, hadde blod jeg og, men sport bh-en var ikke kneppet mot arret så hadde liksom ikke noe å sette flekk på. Men om du er veldig bekymret så er jo det bare å sende en melding til kirurg?
mims Skrevet 30. januar 2015 #36047 Skrevet 30. januar 2015 Akkurat slik jeg har det og har skrevet en del om her i tråden hehe.. særlig med sportsbhen på, men jeg veet at det skal bli bra etter drop and fluff! :D er normalt! Også har jeg et til spørsmål... jeg har hatt på teipen ei uke (og som dere så på bilde lengre opp, en del blod størknet under ene), og kirurgen sa jeg kunne ha den på enda ei uke til... Hvordan tas den mest mulig skånsomt av? Det må jo være dritondt.... Jeg tror jeg hadde på i 2, 5 uke. Tror de fleste liker å gå i dusjen så den blir vetet og ta den av. Men jeg har bare opplevd å få teip rester igjen, så neste gang skal jeg bare prøve å ta av før dusjen! Det stakk litt når man dro det av, for det er jo umulig å ikke dra med litt skorpe, hvertfall for meg. Så jeg dro forsiktig, mens jeg hold igjen på huden så den "strakk seg" og dro bare litt og litt, så dro jeg også fra andre siden, og ovenfra og nedenfra.
mims Skrevet 30. januar 2015 #36048 Skrevet 30. januar 2015 Hei dere, Jeg skal i ilden kommende tirsdag på klinikk Stokkan i Trondheim. Jeg har vært på 3 konsultasjoner på klinikken. Første gang før svangerskapet da jeg hadde str. 75B - der jeg fikk beskjed om at jeg kunne få ca 200-250g over muskelen. Kirurgen anbefalte meg å vente til etter jeg hadde fått barn pga jeg hadde store brystkjertler og at brystene mine ville vokse kraftig i løpet av svangerskapet. Jeg hørte på han og ventet. Veldig glad for det da jeg endte opp i en F-cup når melken kom. De var svæære! De har nå, etter amming og svangerskap endt i en 75B men ikke like store kjertler og litt heng. Jeg har ikke like mye fylde på øverst på brystet. Når jeg kom tilbake i høst anbefalte han å ta under muskelen for å ikke få synlig protesekant og unngå rippling. Jeg var samtidig på en annen konsultasjon, på samme klinikk hos ei dame. Hun mente jeg godt kunne ta over muskelen. Jeg ble veldig forvirret. Tok dette opp med den første legen jeg var til og han forklarte hvorfor han ville legge under muskelen på meg... det han sier høres fornuftig ut. Vi skulle uansett snakke mer om det på selve operasjonsdagen. Nå er det ikke lenge før jeg skal operere og jeg kvier meg veldig. Jeg er livredd for smertene etter et inngrep dersom det blir under muskel. Dattera mi er 1,5 år og jeg har noen som kan passe henne og løfte på henne den første uka, etter der må jeg bringe henne og hente henne om dagene - samt jeg skal være tilbake på jobb. Noen som vil fortelle om tiden etter inngrepet? Smerter? Når kan man løfte litt? Hvordan sover dere? Hvilken medisin bruker dere? :-) Og ellers... generell erfaring i tiden etter inngrepet. Hilsen pingleguri! Jeg tok anatomiske under muskel, og jeg slet litt etter inngrepet. Men jeg tror jeg var en av de som hadde mye smerter. Trengte å få hjelp med å ta på jakke, klarte ikke strekke hendene over hodet, åpne dører osv. Men det kom seg etterhvert, men det går jo veldig på hvor mye smerter du har. Neon ganger klarte jeg å gjøre ting med å bruke begge hender. Og for å komme meg opp av sengen så fant jeg en teknikk som ikke belastet bryst musklene så veldig. Da holdt jeg begge hendene under det ene låret ved kneet, også "sparket" jeg meg opp ved å holde i foten isteden for å måtte støtte meg opp med armene. Jeg klarte alltid å løfte på ting, men man må jo selvfølgelig ikke løfte så tungt. Jeg klarte ikke å sove i andre stillinger enn sittende, når jeg ville prøve å sove liggende, så var det ubehaglig og vondt, og da ville jeg bare sitte og sove. Så det gikk fint, var ikke sånn at jeg slet med å sove sittende, for jeg var jo ganske sliten. Jeg fikk paralgin forte, pinex forte, paraced etter operasjon, i tilleg oxynorm og oxycotin som var morfin. Bare kom med spørsmål
Lille fjasa Skrevet 30. januar 2015 #36049 Skrevet 30. januar 2015 Tror nok ikke det er noe spesielt mtp at du opererte igår, hadde blod jeg og, men sport bh-en var ikke kneppet mot arret så hadde liksom ikke noe å sette flekk på. Men om du er veldig bekymret så er jo det bare å sende en melding til kirurg? Satser på at alt er normalt :-) kirurg skal ringe meg ila dagen, så kan jo spørre han da for sikkerhetskyld. Takk for svar :-)
Lille fjasa Skrevet 30. januar 2015 #36050 Skrevet 30. januar 2015 (endret) Hei dere, Jeg skal i ilden kommende tirsdag på klinikk Stokkan i Trondheim. Jeg har vært på 3 konsultasjoner på klinikken. Første gang før svangerskapet da jeg hadde str. 75B - der jeg fikk beskjed om at jeg kunne få ca 200-250g over muskelen. Kirurgen anbefalte meg å vente til etter jeg hadde fått barn pga jeg hadde store brystkjertler og at brystene mine ville vokse kraftig i løpet av svangerskapet. Jeg hørte på han og ventet. Veldig glad for det da jeg endte opp i en F-cup når melken kom. De var svæære! De har nå, etter amming og svangerskap endt i en 75B men ikke like store kjertler og litt heng. Jeg har ikke like mye fylde på øverst på brystet. Når jeg kom tilbake i høst anbefalte han å ta under muskelen for å ikke få synlig protesekant og unngå rippling. Jeg var samtidig på en annen konsultasjon, på samme klinikk hos ei dame. Hun mente jeg godt kunne ta over muskelen. Jeg ble veldig forvirret. Tok dette opp med den første legen jeg var til og han forklarte hvorfor han ville legge under muskelen på meg... det han sier høres fornuftig ut. Vi skulle uansett snakke mer om det på selve operasjonsdagen. Nå er det ikke lenge før jeg skal operere og jeg kvier meg veldig. Jeg er livredd for smertene etter et inngrep dersom det blir under muskel. Dattera mi er 1,5 år og jeg har noen som kan passe henne og løfte på henne den første uka, etter der må jeg bringe henne og hente henne om dagene - samt jeg skal være tilbake på jobb. Noen som vil fortelle om tiden etter inngrepet? Smerter? Når kan man løfte litt? Hvordan sover dere? Hvilken medisin bruker dere? :-) Og ellers... generell erfaring i tiden etter inngrepet. Hilsen pingleguri! Heisann :-) jeg opererte i går, så har kun et døgn med erfaring, men kan svare deg på noe likevel. Hvis du kan "velge" mellom over eller under muskel, vil jeg anbefale under. Vil tro det gir det beste resultatet på sikt! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med å ha tatt under. Skal ikke legge skjul på at jeg har store smerter, men dette var jeg jo klar over og delvis forberedt på. Sov lite i natt, håper det blir bedre nettene fremover. Jeg sov i sengen, men måtte ha flere puter for å bygge opp ryggen, og hjelp til å legge meg ned og reise meg opp. Andre ting jeg trenger hjelp til dagen etter op. er: åpne dører, skuffer og kjøleskap, skru av korker på brus/melk osv, komme meg opp av sofaen og kle på meg klær. Altså null kraft i armene, og det føles som en elefant har satt seg på brystet mitt og knust alt av ribben. Jeg tror mye av smerten kommer av brystbåndet som strammer veldig + mangel på at jeg ikke bruker all smertestillende jeg kunne brukt. Må også legge til at jeg tror den verste smerten er den jeg har nå, og at det blir bedre dag 3.. Og jeg overlever nok! Jeg har ikke barn, men jeg jobber i småbarnsavdelingen i bhg. I utgangspunktet har jeg en uke ferie + 2 helger. Har mulighet til å forlenge med enda en uke hvis det er behov. Jeg kan gi deg beskjed om hvordan det går etterhvert om du vil :-) Men det er nok lurt å få hjelp den første uken uansett. Jeg tåler dessverre ikke sånne trekanttabletter, så jeg bruker kun ibux, paracet og noen morfintabletter. Det er nok derfor jeg har mye smerter også. Men når jeg titter ned i sportsbh og ser at det faktisk er pupper der, så er det en trøst i all elendigheten. Hehe. Masse lykke til! Det er ingen hemmelighet at det er vondt å operere under muskel, men det blir nok verdt det, skal du se! :-D Jeg gleder meg veldig til smertene avtar, til jeg kan dusje, de dropper og gror. Bare spør hvis du lurer på mer! Endret 30. januar 2015 av Lille fjasa 1
Little sister Skrevet 30. januar 2015 #36051 Skrevet 30. januar 2015 Hei trønder26! Jeg var på klinikk stokkan i forrige uke, hos dr. Isern. Jeg hadde samme slappe og tomme bryster etter to svangerskap, og ca 75b i cup. Jeg ønsket å legge over muskel pga trening, og mye mindre smerter. Har venninner som har tatt under, og uansett fått riplling, så det er ikke en garanti å legge under, selv om det sikkert minsker faren. Men kirurgen mente heldigvis at jeg kunne legge over muskel, ca 300cc. Ble 350 + 325 medium profil, og jeg er storfornøyd! Har ikke hatt behov for smertestillende i ettertid, og sover fint på rygg med en ekstra pute. For meg kjentes det ut som en heftig gangsperre de første dagene, men har ikke i nærheten like vondt som veninnene mine. 1
Gjest jumojente Skrevet 30. januar 2015 #36052 Skrevet 30. januar 2015 Akkurat slik jeg har det og har skrevet en del om her i tråden hehe.. særlig med sportsbhen på, men jeg veet at det skal bli bra etter drop and fluff! :D er normalt! Også har jeg et til spørsmål... jeg har hatt på teipen ei uke (og som dere så på bilde lengre opp, en del blod størknet under ene), og kirurgen sa jeg kunne ha den på enda ei uke til... Hvordan tas den mest mulig skånsomt av? Det må jo være dritondt.... Jeg fikk beskjed om å ta av teipen 7 dager etter operasjon som er nå førstkommende mandag. Da sa hun at jeg skulle pent dra den av, deretter dusje godt og la såret lufttørke under en stor tskjorte i ca halvtimes tid for også sette på ny teip. Da jeg tok av bandasjen i går, så syns jeg det også var ganske vondt, men jeg løsnet teipen litt fra alle sider først. Det hjalp for meg:-)
Trønder26 Skrevet 30. januar 2015 #36053 Skrevet 30. januar 2015 Hei trønder26! Jeg var på klinikk stokkan i forrige uke, hos dr. Isern. Jeg hadde samme slappe og tomme bryster etter to svangerskap, og ca 75b i cup. Jeg ønsket å legge over muskel pga trening, og mye mindre smerter. Har venninner som har tatt under, og uansett fått riplling, så det er ikke en garanti å legge under, selv om det sikkert minsker faren. Men kirurgen mente heldigvis at jeg kunne legge over muskel, ca 300cc. Ble 350 + 325 medium profil, og jeg er storfornøyd! Har ikke hatt behov for smertestillende i ettertid, og sover fint på rygg med en ekstra pute. For meg kjentes det ut som en heftig gangsperre de første dagene, men har ikke i nærheten like vondt som veninnene mine. Jeg har sendt deg pm! Håper du kan ta deg tid til å svare :-) Hvordan går det med deg nå?
Gjest Skrevet 30. januar 2015 #36054 Skrevet 30. januar 2015 (endret) . Jeg tror det var du som brukte silikonteip, eller husker jeg helt feil nå?? Hvordan går det med deg forresten? Har hvert fall kjøpt meg det nå, kanskje litt sent men, av merket mepitac, var det eneste de hadde der. Står på pakningen at jeg skal lese instruksjonene, men så følger det ikke med noe i pakken... Så lurte på om du eller noen andre kunne forklart meg hvordan dere bruker det. ? Hvor lenge kan de være på om gangen, til de faller av/begynner å løsne, eller skal man bytte så så ofte? Og når blir det for sent å bruke det? håper noen kan svare Edit: ble litt rar den siste setningen, har et annet arr som er 6 måneder gammelt som er veldig stygt, så lurte på om det var noe poeng å bruke teipen der også, eller om det er for sent. Endret 30. januar 2015 av Kalia
Trønder26 Skrevet 30. januar 2015 #36055 Skrevet 30. januar 2015 Heisann :-) jeg opererte i går, så har kun et døgn med erfaring, men kan svare deg på noe likevel. Hvis du kan "velge" mellom over eller under muskel, vil jeg anbefale under. Vil tro det gir det beste resultatet på sikt! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med å ha tatt under. Skal ikke legge skjul på at jeg har store smerter, men dette var jeg jo klar over og delvis forberedt på. Sov lite i natt, håper det blir bedre nettene fremover. Jeg sov i sengen, men måtte ha flere puter for å bygge opp ryggen, og hjelp til å legge meg ned og reise meg opp. Andre ting jeg trenger hjelp til dagen etter op. er: åpne dører, skuffer og kjøleskap, skru av korker på brus/melk osv, komme meg opp av sofaen og kle på meg klær. Altså null kraft i armene, og det føles som en elefant har satt seg på brystet mitt og knust alt av ribben. Jeg tror mye av smerten kommer av brystbåndet som strammer veldig + mangel på at jeg ikke bruker all smertestillende jeg kunne brukt. Må også legge til at jeg tror den verste smerten er den jeg har nå, og at det blir bedre dag 3.. Og jeg overlever nok! Jeg har ikke barn, men jeg jobber i småbarnsavdelingen i bhg. I utgangspunktet har jeg en uke ferie + 2 helger. Har mulighet til å forlenge med enda en uke hvis det er behov. Jeg kan gi deg beskjed om hvordan det går etterhvert om du vil :-) Men det er nok lurt å få hjelp den første uken uansett. Jeg tåler dessverre ikke sånne trekanttabletter, så jeg bruker kun ibux, paracet og noen morfintabletter. Det er nok derfor jeg har mye smerter også. Men når jeg titter ned i sportsbh og ser at det faktisk er pupper der, så er det en trøst i all elendigheten. Hehe. Masse lykke til! Det er ingen hemmelighet at det er vondt å operere under muskel, men det blir nok verdt det, skal du se! :-D Jeg gleder meg veldig til smertene avtar, til jeg kan dusje, de dropper og gror. Bare spør hvis du lurer på mer! Hei, Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Hvor i landet har du operert? Hvilken str. hadde du fra før og hvor mye la du inn? Har du før-bilder? Jeg vil gjerne vite mer... om selve op.dagen, hvordan det gikk etter du våkna, når du dro hjem osv. Herregud, jeg tenker på ALT nå! Er bare 4 dager til jeg skal legge meg under kniven selv. Blir helt klam i hendene av å tenke på det. Jeg er veldig redd for smertene i ettertid, har hørt de er verre en rier og at mange knekker sammen i gråt og angrer seg når de kommer hjem å har så vondt. Jeg har også mulighet til å ta 2 uker ferie, men etter første uka må jeg hente dattera mi å være alene med henne til pappaen kommer hjem fra jobb. Hun er til dagmamma like ved der jeg bor. Men det innebærer uansett løft opp og ut av vogn, stell osv. Hvordan går det med deg nå på dag 2? Sovet bedre i natt? Får du til å gjøre noe selv?
Little sister Skrevet 30. januar 2015 #36056 Skrevet 30. januar 2015 Jeg fikk beskjed om å vente 10-14 dager med å ta av teipen. Bandasjen tok jeg av etter 4 døgn. Formen er veldig bra nå 8 dager etter operasjon, er fortsatt litt sliten etter narkose, reising og bare ligge hjemme den første uken. Nå har jeg smått begynt å gjøre vanlige ting igjen, slapper kanskje litt for lite av, men formen er veldig bra, så det er vanskelig. Har litt stikkinger, som er normalt, samt vondt i en blåflekk jeg fikk under operasjon. Ellers er det bare å ta det rolig, så er det ikke vondt i det hele tatt. 1
Gjest jumojente Skrevet 30. januar 2015 #36057 Skrevet 30. januar 2015 Hvordan smerter har dere? I dag er det to dager siden jeg opererte og jeg har vondt helt nederst i midten av brystene og helt oppe ved armhulen. Har noen ganger litt stikkende smerter og brennende følelse. Tok av sportsbh til morgen i dag for å se at alt var fimt, og det var det. Føler meg rett og slett kjempe støl. Lurer på om jeg får vondt pga brystbåndet. Lurer på om det sitter på riktig, hmm.. Under brystmuskel, høy profil, runde implantat
Trønder26 Skrevet 30. januar 2015 #36058 Skrevet 30. januar 2015 Må alle som operer under muskel bruke brystbånd? 1
arbeidsjernet Skrevet 30. januar 2015 #36059 Skrevet 30. januar 2015 Må alle som operer under muskel bruke brystbånd? Jeg måtte ikke det da jeg hadde under muskel , men nå fikk jeg lagt inn over og måtte bruke det i 14 dager.
sticalo Skrevet 30. januar 2015 #36060 Skrevet 30. januar 2015 Jeg tror det var du som brukte silikonteip, eller husker jeg helt feil nå?? Hvordan går det med deg forresten? Har hvert fall kjøpt meg det nå, kanskje litt sent men, av merket mepitac, var det eneste de hadde der. Står på pakningen at jeg skal lese instruksjonene, men så følger det ikke med noe i pakken... Så lurte på om du eller noen andre kunne forklart meg hvordan dere bruker det. ? Hvor lenge kan de være på om gangen, til de faller av/begynner å løsne, eller skal man bytte så så ofte? Og når blir det for sent å bruke det? håper noen kan svare Edit: ble litt rar den siste setningen, har et annet arr som er 6 måneder gammelt som er veldig stygt, så lurte på om det var noe poeng å bruke teipen der også, eller om det er for sent. hei. ja stemmer det. jeg bruker også mepitac. bare bruker den som alle andre teiper. klipper den til og har den på en ukes tid. sitter godt hvis man tørker den etter dusj. vet ikke når den ikke gjør noe nytte mer. jeg starta å bruke den i uke 3 og merket med en gang at arra ble flatere og er nå helt gjevnt med huden. tenkte å bruke den ut bikinisesongen. prøv å bruk den på arret ditt kan jo være det funker. ellers så går det utmerket med meg, veldig fornøyd med resultatet. Hva med deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå