Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg har anatomiske. Angrer på det valget (ikkje pga at protesen har snudd seg, men ville ha mer runde- i tillegg med tiden så blir det heng i brystene) :/ Klart skal jeg ha dette på klinikkens regning, er ikke jeg som har skjært ut lommen i brystet feil, så noe annet er uaktuelt. Den snudde seg i går, opererte meg 24.09.14

Takk for lykke ønsker, venter fortsatt på at de skal ringe.

Hvilken klinikk var dette? Høres ikke bra ut i det hele tatt. Selvfølgelig skal de dekke dette. Håper de har ringt deg nå! Har du smerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har anatomiske. Angrer på det valget (ikkje pga at protesen har snudd seg, men ville ha mer runde- i tillegg med tiden så blir det heng i brystene) :/ Klart skal jeg ha dette på klinikkens regning, er ikke jeg som har skjært ut lommen i brystet feil, så noe annet er uaktuelt. Den snudde seg i går, opererte meg 24.09.14

Takk for lykke ønsker, venter fortsatt på at de skal ringe.

Hei! Så leit å høre! Fikk høre av kirugen min at det kan skje ved anatomiske og spesielt om man bruker mye push up bh, vet ikke om du har brukt det enda? Men om jeg husker riktig var det mulig å rotere innlegget ned igjen, men er jo så klart ingen garanti for at den holder seg der. (IKKE prøv å snu den selv så klart!!)

tenker du å eventuelt bytte til runde om du må ha ny operasjon? Ser at du sier du ikke er så fornøyd :/ men husk at runde også fører til heng, er ikke implantatene som henger, men brystet, og gravitasjonen ser ikke forskjell på rund eller anatomiske vekt!

Håper du får time raskt hos klinikken din og at det ordner seg :klem:

Skrevet

Heisann. Lurte på om det er noen her som har operert seg, som er alergisk mot ibux??

Var å hentet medisinene for noen dager siden, men fikk beskjed at eg ikke kunne bruke den ene som het Celebra, siden eg ikke tåler ibux.

Syns det var litt rart at de skrev den ut til meg når de vet eg ikke tåler ibux.

Noen andre som ikke tåler ibux??

Skrevet

Hvilken klinikk var dette? Høres ikke bra ut i det hele tatt. Selvfølgelig skal de dekke dette. Håper de har ringt deg nå! Har du smerter?

Ja, vist f@en skal de det! Knappe 4 mnd siden operasjonen, og jeg har følgt alle regler til punkt og prikke, så er jo han som har gjort "feil". De har ikke ringt, jeg ringte de 3 ganger i dag :( Er ubehagelig og det klør (?), ettersom det som skal vere kanten oppe på protesen nå ligger på siden av brystet, så halve brystet er flatt, mens resten ligger delvis under armen :P hehe, hørtes lekkert ut. Dette var Teres klinikk i Bergen hos dr. Ørner

Skrevet (endret)

Hei! Så leit å høre! Fikk høre av kirugen min at det kan skje ved anatomiske og spesielt om man bruker mye push up bh, vet ikke om du har brukt det enda? Men om jeg husker riktig var det mulig å rotere innlegget ned igjen, men er jo så klart ingen garanti for at den holder seg der. (IKKE prøv å snu den selv så klart!!)

tenker du å eventuelt bytte til runde om du må ha ny operasjon? Ser at du sier du ikke er så fornøyd :/ men husk at runde også fører til heng, er ikke implantatene som henger, men brystet, og gravitasjonen ser ikke forskjell på rund eller anatomiske vekt!

Håper du får time raskt hos klinikken din og at det ordner seg :klem:

Skal absolutt bytte til runde ja, da jeg angret på at jeg ikke gikk for det i utgangspunktet. Har liksom tatt de nye brystene og "løftet" de opp, så jeg ser hvordan de hadde sett ut runde. Push up har jeg brukt ja, kirurgen sa at jeg burde begynne å bruke det fortest mulig og frekkest mulig bh for å unngå at brystene "henger" for mye.

Nei, dette skal han operere på nytt. Jeg bor 3 timer unna klinikken, og jeg har ikkje mulighet til å reise inn der "hver gang" brystet skal rotere seg. Det skal jo IKKE ROTERE I UTGANGSPUNKTET! :( Så det vil jeg ikke godta om han foreslår, føler ikke det er urimelig av meg (?)

Vet at de runde også kan føre til heng, men mener at dråpeformede gir mer heng og fortere heng enn runde gjør. Anatomiske er jo "hengete" av seg i utgangspunktet.

Endret av Moshi
Skrevet (endret)

Skal absolutt bytte til runde ja, da jeg angret på at jeg ikke gikk for det i utgangspunktet. Har liksom tatt de nye brystene og "løftet" de opp, så jeg ser hvordan de hadde sett ut runde. Push up har jeg brukt ja, kirurgen sa at jeg burde begynne å bruke det fortest mulig og frekkest mulig bh for å unngå at brystene "henger" for mye.

Nei, dette skal han operere på nytt. Jeg bor 3 timer unna klinikken, og jeg har ikkje mulighet til å reise inn der "hver gang" brystet skal rotere seg. Det skal jo IKKE ROTERE I UTGANGSPUNKTET! :( Så det vil jeg ikke godta om han foreslår, føler ikke det er urimelig av meg (?)

Vet at de runde også kan føre til heng, men mener at dråpeformede gir mer heng og fortere heng enn runde gjør. Anatomiske er jo "hengete" av seg i utgangspunktet.

Ja, det skjønner jeg om du ikke var fornøyd :)

Var ikke ment slik altså, men tenkte om du kanskje ikke hadd lyst til å operere igjen! Syntes ikke det er feil av deg å kreve ny operasjon, men vet ikke om de vil bytte innlegg? For de kan også operer selve lommen der innleggene ligger slik at innlegget ikke snur seg igjen, men da må de vel uansett bytte innlegg regner jeg med for å holde det rent! Så da burde det ikke være noe problem å bytte til runde heller :) jeg har egentlig ingen anelse så bare tenkte litt høyt her nå!

Skulle kirugen ringe deg i dag eller?

Edit: så det forrige innlegget ditt over her nå! Håper kirugen ringer deg i morgen, dårlig å ikke ringe opp igjen når du har ringt dit så mange ganger! Fikk du snakket med noen andre der da?

Endret av Kalia
Skrevet (endret)

Ja, det skjønner jeg om du ikke var fornøyd :)

Var ikke ment slik altså, men tenkte om du kanskje ikke hadd lyst til å operere igjen! Syntes ikke det er feil av deg å kreve ny operasjon, men vet ikke om de vil bytte innlegg? For de kan også operer selve lommen der innleggene ligger slik at innlegget ikke snur seg igjen, men da må de vel uansett bytte innlegg regner jeg med for å holde det rent! Så da burde det ikke være noe problem å bytte til runde heller :) jeg har egentlig ingen anelse så bare tenkte litt høyt her nå!

Skulle kirugen ringe deg i dag eller?

Edit: så det forrige innlegget ditt over her nå! Håper kirugen ringer deg i morgen, dårlig å ikke ringe opp igjen når du har ringt dit så mange ganger! Fikk du snakket med noen andre der da?

Har lest meg opp litt ( det lille som er å finne) at det mest vanlige er å bytte til runde implant etter en rotering av brystet, men aner ikke hva han foreslår, men neppe noe som jeg blir fornøyd med.... Jeg tok ikke noe av det du skreiv ille opp, skriver i "frustrasjon" og "irritasjon" mot klinikken. Fikk snakke med noen, men ingen av betydning, sikkert en random sekretær. Etter jeg hadde ringt 3 ganger, så ringte det opp igjen ei dame (sikkert en sekretær det også) og sa at vedkommende hadde fått beskjed, og skulle snakke med kirurgen å ringe meg opp igjen,i mellomtiden skulle jeg vite at dette var ikke noe farlig. Mens jeg ventet på kontakt (etter jeg ringte første gang i dag tidlig) sendte jeg bilde av "puppen fra verdensrommet" , så jeg rekner med hun printet ut bildene og diskuterer med kirurgen, men syns virkelig det var dårlig å ikke ringe meg opp igjen i dag, det kunne de prioritert!

Før operasjonen ringte de/svarte på mail iløpet av minutter, etter operasjonen har dette gått tregere!

Endret av Moshi
Skrevet

Har lest meg opp litt ( det lille som er å finne) at det mest vanlige er å bytte til runde implant etter en rotering av brystet, men aner ikke hva han foreslår, men neppe noe som jeg blir fornøyd med.... Jeg tok ikke noe av det du skreiv ille opp, skriver i "frustrasjon" og "irritasjon" mot klinikken. Fikk snakke med noen, men ingen av betydning, sikkert en random sekretær. Etter jeg hadde ringt 3 ganger, så ringte det opp igjen ei dame (sikkert en sekretær det også) og sa at vedkommende hadde fått beskjed, og skulle snakke med kirurgen å ringe meg opp igjen,i mellomtiden skulle jeg vite at dette var ikke noe farlig. Mens jeg ventet på kontakt (etter jeg ringte første gang i dag tidlig) sendte jeg bilde av "puppen fra verdensrommet" , så jeg rekner med hun printet ut bildene og diskuterer med kirurgen, men syns virkelig det var dårlig å ikke ringe meg opp igjen i dag, det kunne de prioritert!

Før operasjonen ringte de/svarte på mail iløpet av minutter, etter operasjonen har dette gått tregere!

Det er jo hvert fall bra da :) men ikke se bort i fra at du må krangle litt med klinikken for å få det du har rett på, har lest en del tidligere erfaringer, og som du sier, før operasjonen henger de over telefonen nærmest og er veldig behjelpelige, mens etter operasjonen så er det litt vanskeligere, det går igjen på de fleste klinikker ha jrg en følelse av! Bare forbered deg psykisk! Men du har rett på det du har rett på og det kan de ikke snakke seg ut av! Syntes du burde tatt med kontrakten når du skal inn å snakke med kirugen, regner med at du skal det, og da henvise til punktene som omhandler dine rettigheter etter op. For at innlegget snur seg er ikke bra nok ... Skjønner din frustrasjon! :klem:

Skrevet

Protesen har snudd/vridd seg i løpet av natten tilbake til normal form, så kan nok se langt fra ny operasjon. Men har jo virkelig ikke lyst på et bryst som forandrer form (?)

Skrevet

Protesen har snudd/vridd seg i løpet av natten tilbake til normal form, så kan nok se langt fra ny operasjon. Men har jo virkelig ikke lyst på et bryst som forandrer form (?)

Den vil vel ikke holde seg på plass nå som den har løsnet. Har du fått kontakt med klinikken? Du må få en vurderingstime hos kirurgen og som allerede nevnt: stå på kravene. Synes forøvrig at det er rart at du fikk anbefalt å bruke push up bher.

Lykke til!

Skrevet

Den vil vel ikke holde seg på plass nå som den har løsnet. Har du fått kontakt med klinikken? Du må få en vurderingstime hos kirurgen og som allerede nevnt: stå på kravene. Synes forøvrig at det er rart at du fikk anbefalt å bruke push up bher.

Lykke til!

Nei, den kommer nok sikkert til å fortsette å rotere vil jeg tippe, men han nekter nok å gjør noe med det siden alt er "bra" nå...De har fortsatt ikke ringt, jeg har heller ikke ringt de i dag, hadde ringt om tilstanden var lik som i går.

Ja, push up bh fikk jeg beskjed om å begynne å bruke etter 3 uker og teipingen kunne jeg bare slutte helt med sa han nå på 3 mnd kontrollen. Er jo imot det alle andre kirurger sier, så jeg aner ikke

Skrevet (endret)

Da klarte jeg ikke holde meg lenger, å ringte klinikken. Fikk endelig snakket med pas.koordinator og hun virket veldig hastig. For å oppsummere samtalen så får jeg ny kostnadsfri operasjon uavhengig om brystet har rotert til sin riktige plassering. Noe mer vet jeg ikke, ba hun om at dr. Ørner skulle ringe meg for å diskutere "videre" plan

Endret av Moshi
  • Liker 1
Skrevet

Hvor lenge må/måtte dere tape deres arr?

Skrevet

jeg var hos PK i går på kontroll, den første jeg har vært på. er 9 uker nå i morgen.

Han kunne ikke vært mer fornøyd, han syns de var myke, så naturlig ut og var veldig fornøyd med arra. Så det gjør meg glad :)

han sa det var fint at jeg brukte silikonteipen for den likte han godt selv da den var med å gjøre arra finere. Så den anbefales :)

Skrevet

jeg tenkte å teipe mine frem til sommeren 8-9 mnd eller noe med silikonteipen. men står 3mnd i papirene mine

Skrevet (endret)

3 mnd fikk jeg beskjed om :) Gikk over til silikonteip da jeg klødde og huden ble irritert av den vanlige

Endret av Moshi
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å gå fra dråpeformet til vanlige runde?

Skrevet

jeg tenkte å teipe mine frem til sommeren 8-9 mnd eller noe med silikonteipen. men står 3mnd i papirene mine

Ville du anebefale å teipe lenger enn det som står? Jeg er egentlig ferdig nå, men har null problem med å tape litt lenger.

Skrevet

Jøss, i dag er det endelig min tur. Er enda noe uvirkelig. Nå har jeg dusjet og skrubbet og sitter klar til å reise. Venter bare på at typen skal stå opp :) glede!

Skrevet

Jøss, i dag er det endelig min tur. Er enda noe uvirkelig. Nå har jeg dusjet og skrubbet og sitter klar til å reise. Venter bare på at typen skal stå opp :) glede!

Lykke til!! :-) gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...