blacklist Skrevet 12. januar 2015 #35861 Skrevet 12. januar 2015 Ja, det har jeg også hørt. Det er vel rundt 5 av 100 som får kapsling "overall", og kapsling er vel det som er mest vanlig (?), så det er jo ikke så altfor mye. Satser på at det går bra her også.
MrsRose Skrevet 12. januar 2015 #35862 Skrevet 12. januar 2015 Takk for svar Da skal jeg gjøre det denne uken! Veldig lurt det egentlig Var bare litt usikker på om den var gjeldene.. Tenkte å handle inn matvarer, vaske huset, skifte til rent sengetøy og ta en skikkelig dusj kvelden før operasjonen. Har kjøpt meg ny kosedress, nye sokker og truser også, bare for litt luksus.. Noe annet jeg burde tenke på? Eller tips/råd? Du har i grunn gjort mye likt som meg. Gjorde også de tingene. Har du barn? I så fall må du ha mye hjelp med de. Vasket også alt av tøy, slik at skittenkurven var nærmest tom. Kjøpte også inn ny kosedress med jakke og glidlås foran. Ellers tips jeg kan komme med er å ta med minst mulig på opdagen.Hadde bare med en lett håndveske. Og jeg hadde med ansiktskrem. Grunnen er at du skal dusje kvelden før OG på op.dagen, og du skal skrubbe med en vask du henter ut på apotektet, - og det gjelder også håret. Du skal ikke bruke deo, balsam eller fuktighetskrem etter vasken, verken kroppen eller ansiktet. Jeg synes den skrubben tørket ut huden noe så vanvittig at jeg fikk helt fnatt. Er vinter og alt. Så mens jeg lå og blomstret etter jeg kom til meg selv på oppvåkning, snek jeg til meg litt ansiktskrem
MrsRose Skrevet 12. januar 2015 #35863 Skrevet 12. januar 2015 Er mange som lurer på det med størrelse, og jeg var også kjempe usikker. Så på hundrevis av bilder, prøvde å rekonstruere hva som ble sagt på konsultasjon osv. Saken er at jeg er kjempe fornøyd, og var veldig trygg på PK. Kan jo dele mine erfaringer rundt det. Mitt utgangspunkt; 165, 60kg, veldig rett (ikke markert liv, eller så mye hofter). Er 32 år, og har 80A. Jeg ville ha et naturlig resultat, og ikke opptatt av kløft. Ville kun definere brystparti slik at jeg fyller bedre ut kjoler og topper. Værste som kunne skje meg var at jeg kom med to meloner foran meg rundt gatehjørnet. Min PK anbefalte 255 over muskel og anatomiske etter mye måling og prøving. Jeg var enig. Dette var på konsultasjon 2 mnd tidligere. Så nærmer op.dagen seg, og etter å ha lest på nettet på hvor mange som blir skuffet begynte jeg å få litt angsten. Ville de i det hele tatt synes? Skal jeg bruke 37 lapper på noe som ikke vil hjelpe? Vil det bare være bortkastet? Ville jeg ende opp med ny op bare om noen år? Hjernen jobbet på høygir de siste dagene inn mot op, men bestemte meg i helga at nei, jeg skulle stole på PK. Jeg ville følge hans anbefalinger. I dag før op, hadde jeg time hos han først naturlig nok, for å tegne opp osv. Jeg fortalte om mine bekymringer, og han forklarte grundig på hvorfor dette var anbefalingen for meg; 255g : ut i fra min kroppsfasong og ønsker, vil dette gi best resultat. Når de er så små vil jeg ikke slite med ryggproblematikk, jeg ville fint kunne gå opp i vekt på sikt (første stedet man legger på seg er brystene og de vil bare forsvinne inn, selvom de har begynt å henge når man sitter der 20 år frem i tid), jeg vil fint kunne gå ned i vekt (jo større implantat, jo lettere synes de ved vektreduksjon), eventuell amming vil være enklere fordi de ikke tar så stor plass på meg, hvis jeg må ta de ut igjen vil ikke forskjell være såååå stor og huden har ikke strukket seg mye, de vil kjennes mykere og mer naturlig ut (jo større implantat jo hardere kjennes de ut som) anatomiske: passer bedre et naturlig resultat på meg, når tyngekraften setter inn "down the road" vil de følge med nedover (siden over muskel samt form) og man vil ikke få to kuler som holdes oppe av brystmuskel over muskel; hadde nok brystvev så lenge jeg tok 255. slapp å løsne/løfte/feste brystmuskel, raskere rekovalisens, så lenge jeg tok anatomiske vil man ikke få markert skygge da dråpeformede er mye tynnere på toppen Understreker at dette ikke er noe fasit, og dette er hva som passer for MEG med MITT utgangspunkt og kroppsfasong.Var flere punkter også jeg ikke helt husker, men poenget er at PK gjorde meg trygg og forklarte anbefalingen sin. Jeg er strålende fornøyd med resultatet. Gleder meg til de dropper litt, for følger jeg har de oppunder nesen nå Og vet at de reduserer seg i størrelse når hevelsen går ned. Nå er jeg ikke så hoven da, siden brystmuskelen har vært i fred, men noe vil de minske. Og det er helt greit! Og mens jeg er i gang da, kan jeg jo forklare litt om valget mitt om PK. Jeg hadde Marius Barstad på Fornebuklinikken. Leste mye på nettet, og mange hadde gode erfaringer med han. Han eier FB-klinikken sammen med Pål Schinstad og de utfører 2500 op per år. Dette kan de. I tillegg leste jeg en artikkel i Dagbladet Magasinet fra 2013 der en journalist gikk under cover for å sjekke de etiske forholdene på de store klinikkene i Norge. Hun var 170 høy og veide 60kg, og ville ta fettsuging. Barstad var den eneste kirurgen som ga blankt avslag av etiske og moralsk grunnlag, og sa at FB-klinikken dessverre ikke kunne hjelpe da hun ikke trengte det. De øvrige ville gjøre operasjon. Ikke en big deal, men dette viser at han er seriøs. Men det viktigste av alt; han ga meg en god følelse, og jeg fikk tillit til han. Og det er det viktigste. Ikke meningen å skrive avhandlinger mens jeg ligger her, men erfaringer kan ofte være til hjelp. 1
Frk. Smule Skrevet 12. januar 2015 #35864 Skrevet 12. januar 2015 Hei! Jeg ble operert på Fornebuklinikken for 4 mnd siden. Anatomiske, 290 cc under muskel. Puppene har ikke blitt myke i det hele tatt, og de sitter som støpt på kroppen. Kan absolutt ikke lage kløft, og de beveger seg ikke om jeg hopper aldri så mye. Er fornøyd med utseende, men de kjennes jo 100% unaturlige ut. Jeg har lest at anatomiske ikke blir like myke og naturlige som runde, er det noen som vet om dette stemmer? Jeg sendte en mail til Fornebuklinikken, men fikk ingen hjelp der; fikk beskjed om at det endelige resultatet først viste seg etter et år. Jeg syns imidlertid fire måneder er lang tid, og er bekymret for at dette er mitt endelige resultat. Er det noen som vet eller har erfaringer selv?
MrsRose Skrevet 12. januar 2015 #35865 Skrevet 12. januar 2015 Hei! Jeg ble operert på Fornebuklinikken for 4 mnd siden. Anatomiske, 290 cc under muskel. Puppene har ikke blitt myke i det hele tatt, og de sitter som støpt på kroppen. Kan absolutt ikke lage kløft, og de beveger seg ikke om jeg hopper aldri så mye. Er fornøyd med utseende, men de kjennes jo 100% unaturlige ut. Jeg har lest at anatomiske ikke blir like myke og naturlige som runde, er det noen som vet om dette stemmer? Jeg sendte en mail til Fornebuklinikken, men fikk ingen hjelp der; fikk beskjed om at det endelige resultatet først viste seg etter et år. Jeg syns imidlertid fire måneder er lang tid, og er bekymret for at dette er mitt endelige resultat. Er det noen som vet eller har erfaringer selv? Har ikke erfaring selv, men iflg vedlagte lenke skal ikke utformingen ha noe å si på implantatet i seg selv. Helt det samme, men ulik formhttps://www.fornebuklinikken.no/informasjon/vaare-implantater Har lest at endelig resultat viser seg først opp mot ett år for enkelte, så er kanskje litt tidlig med fire mnd? Tror det er veldig individuelt og kommer an på brystvevet ditt også. Hva med å bestille en time der, for å la de ta en sjekk? Kan kanskje være hard kapsling også?
Gjest Skrevet 13. januar 2015 #35866 Skrevet 13. januar 2015 Jeg var på Fornebuklinikken ja. Veldig fornøyd ☺ Skal jo være en bedre overflate på disse nye implantatene, så kapsling er ikke vanlig ettersom jeg forstår. Men kroppene våre er jo forskjellige på hvordan de reagerer på "fremmedlegemer " Jeg setter en tier på at det går bra med oss begge ☺ Brystene ble deformert av push up bh som jeg bestandig gikk med. Brystene var ømme når jeg tok på de, men ikke uutholdelig. Jeg har gått med de en stund.. Rart, jeg har aldri hørt at man ikke skal bruke push up med silikon, bare at man skal vente 6 uker -6 måneder alt etter hva kirugen/klinikken sier. Har prøvd å lese meg opp nå, og kan ikke finne et eneste sted der det står at det kan være skadelig å bruke push up etter a puppene er ferdig grodd! Eller har du kanskje anatomiske? Da kan innleggene ved noen tilfeller snu seg om man bruker for mye push up. Var det kirugen din som sa kapslingen var grunnet bhene du brukte? For syntes det hørtes veldig rart ut, om du ikke hadde anatomiske da, i forhold til at de snur seg. Håper hvert fall du unngår kapsling med de nye også, og at de blir slik du ønsker :) 1
Valiant Skrevet 13. januar 2015 #35867 Skrevet 13. januar 2015 Nå har jeg endelig booket time til operasjon på Fornebuklinikken 06.02! Skal etter planen ha 255 anatomisk under muskel og opereres av dr Barstad. Gleder meg:)
MrsRose Skrevet 13. januar 2015 #35868 Skrevet 13. januar 2015 Nå har jeg endelig booket time til operasjon på Fornebuklinikken 06.02! Skal etter planen ha 255 anatomisk under muskel og opereres av dr Barstad. Gleder meg:) Gled deg! Hadde 255 anatomiske over muskel operert av Barstad 😊 Hva er utgangspunktet ditt? Jeg er i alle fall fornøyd!
Valiant Skrevet 13. januar 2015 #35869 Skrevet 13. januar 2015 Gled deg! Hadde 255 anatomiske over muskel operert av Barstad 😊 Hva er utgangspunktet ditt? Jeg er i alle fall fornøyd! Jeg har ammet to barn og i tillegg gått masse ned i vekt og har to minipupper igjen, fyller i grunn ingen bher nå. Er 170 og 58 kg. Hadde 70D da jeg ammet, håper på ca samme resultat. Takk, håper at jeg også blir fornøyd:)
Frk. Smule Skrevet 13. januar 2015 #35870 Skrevet 13. januar 2015 Har ikke erfaring selv, men iflg vedlagte lenke skal ikke utformingen ha noe å si på implantatet i seg selv. Helt det samme, men ulik formhttps://www.fornebuklinikken.no/informasjon/vaare-implantater Har lest at endelig resultat viser seg først opp mot ett år for enkelte, så er kanskje litt tidlig med fire mnd? Tror det er veldig individuelt og kommer an på brystvevet ditt også. Hva med å bestille en time der, for å la de ta en sjekk? Kan kanskje være hard kapsling også? Takk for svar. Er ikke redd for kapsling; de har vært sånn hele tiden, og det er likt på begge bryst. Jeg har ikke lest på forumet her eller andre steder at brystene har blitt myke og bevegelige først etter fire mnd, de fleste opplever tydelige endringer i uke 3-5, er mitt inntrykk. Men jeg får vel bare krysse fingrene...?
Frk. Smule Skrevet 13. januar 2015 #35871 Skrevet 13. januar 2015 Nå har jeg endelig booket time til operasjon på Fornebuklinikken 06.02! Skal etter planen ha 255 anatomisk under muskel og opereres av dr Barstad. Gleder meg:) Jeg har akkurat som deg; anatomiske under muskel, 290 cc (skulle egentlig ha 255, men så ble det bestemt 290 under operasjonen). Jeg har ammet tre barn, hadde null pupp igjen, er tynn. Ble operert av Barstad for fire mnd siden. Jeg er fornøyd med utseende, men de sitter bom fast, og har ikke blitt mykere i det hele tatt. Jeg skrev mail til Fornebuklinikken, men fikk bare til svar at jeg måtte se an 1 år. Men det har gått 4 mnd, og jeg er bekymret. Har en mistanke om at det er pga av anatomiske innlegg som er ru og gror seg ekstra fast eller noe. Min venninne opererte seg samtidig på samme klinikk; runde under muskel. Hennes er bevegelige og helt naturlige. Hvis jeg var deg ville jeg stilt et spørsmål om det er en sammenheng mellom anatomiske og ubevegelige/svært faste bryst.
Valiant Skrevet 13. januar 2015 #35872 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har akkurat som deg; anatomiske under muskel, 290 cc (skulle egentlig ha 255, men så ble det bestemt 290 under operasjonen). Jeg har ammet tre barn, hadde null pupp igjen, er tynn. Ble operert av Barstad for fire mnd siden. Jeg er fornøyd med utseende, men de sitter bom fast, og har ikke blitt mykere i det hele tatt. Jeg skrev mail til Fornebuklinikken, men fikk bare til svar at jeg måtte se an 1 år. Men det har gått 4 mnd, og jeg er bekymret. Har en mistanke om at det er pga av anatomiske innlegg som er ru og gror seg ekstra fast eller noe. Min venninne opererte seg samtidig på samme klinikk; runde under muskel. Hennes er bevegelige og helt naturlige. Hvis jeg var deg ville jeg stilt et spørsmål om det er en sammenheng mellom anatomiske og ubevegelige/svært faste bryst. Jeg så innlegget ditt og ble litt betenkt. Høres ikke bra ut sånn du har det. Tror ikke runde vil se bra ut på meg, er helt flat på toppen, ingen fyll igjen. Men skal spørre om dette før operasjonen, takk for at du sa fra. Jeg ville bedt om en konsultasjon for å se på at alt er i orden.
t123 Skrevet 13. januar 2015 #35873 Skrevet 13. januar 2015 Hei! Noen av dere som har fått beskjed om å massere puppene, eller er dette noe man har gått bort fra? Når begynte dere isåfall å massere de? :-)
arbeidsjernet Skrevet 13. januar 2015 #35874 Skrevet 13. januar 2015 Rart, jeg har aldri hørt at man ikke skal bruke push up med silikon, bare at man skal vente 6 uker -6 måneder alt etter hva kirugen/klinikken sier. Har prøvd å lese meg opp nå, og kan ikke finne et eneste sted der det står at det kan være skadelig å bruke push up etter a puppene er ferdig grodd! Eller har du kanskje anatomiske? Da kan innleggene ved noen tilfeller snu seg om man bruker for mye push up. Var det kirugen din som sa kapslingen var grunnet bhene du brukte? For syntes det hørtes veldig rart ut, om du ikke hadde anatomiske da, i forhold til at de snur seg. Håper hvert fall du unngår kapsling med de nye også, og at de blir slik du ønsker :) Det ble oppgitt som årsak på konsultasjon. Sikkert mange faktorer som spiller inn.. jeg hadde jo kapsel så det kan jo ha en innvirkning.
t123 Skrevet 13. januar 2015 #35875 Skrevet 13. januar 2015 Jeg la inn 265 under muskel på tirsdag, altså dagen du skrev denne posten ^_^ ligger her nå og har kun sett på puppene mine en gang etter operasjonen.. De så veldig store ut, så håper de minsker litt aner ikke hva bh-str min er enda.. like spent selv som alle andre med andre ord, haha! Spennende! Hvordan er resultatet nå som det har gått en stund? :-)
MrsRose Skrevet 13. januar 2015 #35876 Skrevet 13. januar 2015 Takk for svar. Er ikke redd for kapsling; de har vært sånn hele tiden, og det er likt på begge bryst. Jeg har ikke lest på forumet her eller andre steder at brystene har blitt myke og bevegelige først etter fire mnd, de fleste opplever tydelige endringer i uke 3-5, er mitt inntrykk. Men jeg får vel bare krysse fingrene...? Tror det er bare å krysse fingrene ja. Har lest flere steder at det tar 6mnd før de har satt seg. Har forsøkt å Google litt, og kan ikke se at anatomiske skal være noe hardere eller gro seg mer fast. Men kan jo hende det er individuelt også.
Lille fjasa Skrevet 13. januar 2015 #35877 Skrevet 13. januar 2015 Du har i grunn gjort mye likt som meg. Gjorde også de tingene. Har du barn? I så fall må du ha mye hjelp med de. Vasket også alt av tøy, slik at skittenkurven var nærmest tom. Kjøpte også inn ny kosedress med jakke og glidlås foran. Ellers tips jeg kan komme med er å ta med minst mulig på opdagen.Hadde bare med en lett håndveske. Og jeg hadde med ansiktskrem. Grunnen er at du skal dusje kvelden før OG på op.dagen, og du skal skrubbe med en vask du henter ut på apotektet, - og det gjelder også håret. Du skal ikke bruke deo, balsam eller fuktighetskrem etter vasken, verken kroppen eller ansiktet. Jeg synes den skrubben tørket ut huden noe så vanvittig at jeg fikk helt fnatt. Er vinter og alt. Så mens jeg lå og blomstret etter jeg kom til meg selv på oppvåkning, snek jeg til meg litt ansiktskrem Hettejakke med glidelås her også Skal prøve å gjøre unna det meste av klesvask også! Har ikke barn, så slipper å tenke på det. Samboeren har tatt fri på op.dagen og skal være med meg. Moren min kommer til meg dag 2 og er hos meg til samboeren kommer hjem, så er det helg. Kanskje ikke nødvendig å ha noen hos seg hele tiden, men da er jeg ihvertfall på den trygge siden Når det gjelder op.dagen, tenkte jeg ikke ha med meg noe særlig annet enn vesken med lommebok og litt slikt i. Hørt at skrubben gjør huden veldig tørr ja, så spørs om jeg ikke må ta til meg tipset og snike med meg litt ansiktskrem og håndkrem i vesken Leser mye forskjellig ang. bruk av skrubben. I mine papirer står det at jeg ikke behøver å bruke den i håret, dette sa han også til meg når vi avtalte operasjonen. Lurer på om det ikke holder å bruke den godt på kroppen og sette håret høyt i strikk?
Smurfins Skrevet 13. januar 2015 #35878 Skrevet 13. januar 2015 Lurer på om noen har brukt hibiscrub i hår med extensions? Jeg har hairtalk extensions og lurer litt på hvordan det kommer til å gå?
Lille fjasa Skrevet 13. januar 2015 #35879 Skrevet 13. januar 2015 Lurer på om noen har brukt hibiscrub i hår med extensions? Jeg har hairtalk extensions og lurer litt på hvordan det kommer til å gå? På informasjonen jeg fikk i mappen min står det at det ikke er nødvendig å bruke skrubben i håret. Men dette kan jo være helt forskjellig fra klinikk til klinikk.
Smurfins Skrevet 13. januar 2015 #35880 Skrevet 13. januar 2015 På informasjonen jeg fikk i mappen min står det at det ikke er nødvendig å bruke skrubben i håret. Men dette kan jo være helt forskjellig fra klinikk til klinikk. Åkei, takk. Får lese gjennom mine en gang til, husker ikke det sto noe spesielt. Mulig jeg kan gjøre som flere her sier de har gjort, bare ta håret i en dult på hodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå