Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens! Jeg er på dag 10, og det stikker veldig i venstre bryst konstant når jeg tar på nedpressbåndet, og hvis jeg går i mer enn 5-10 min i strekk, eks på kjøpesenteret eller rundt i huset og gjør lette ting som oppvaskmaskinen osv, så begynner det å gjøre veldig vondt i venstre bryst, men roer seg når jeg setter meg ned. Men det å gå vanlig tur ute også, uten å bruke armene, så kommer smertene gradvis etter hvert.. Virker alikevel som om venstre bryst er skikkelig plaget av nedpressbåndet, og det er ikke så stor forskjell på stikkingen om jeg har båndet veldig stramt eller bare litt stramt heller, skal liksom ingenting til :s Noen flere som har opplevd det? Har ikke hatt spesielt store smerter fra dag 1, veldig små egentlig, men stikkingen plager meg mer og ble verre fra dag 5 til i dag (dag 10).

Kirurgen sa også at alle som får operert under muskel i dag får nedpressbånd, men hører jo flere som har operert nylig på Fornebuklinikken, som ikke har det, skjønner ikke hvorfor han skulle "ljuge" om det? han kunne jo fortalt meg grunnen, eksempel "du hadde stramme brystmuskler" eller noe sånt...... Blæææ, vi har julebord her hjemme i morgen og håper på å få vært med en tur på byen etterpå, men foreløpig ser det mørkt ut...

EDIT: Flyttet nedpressbåndet så langt opp jeg kunne,, det hjalp veldig.. SÅÅ, for noen andre som lurer, se på denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=rmhyhFmaIbI

Endret av puppefersking
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er veeldig lite jeg får i meg nå for tiden. Føler meg liksom oppblåst/mett, og tanken av mat bare gjøre meg kvalm... Fikk besøk og lagde koteletter, ble matet litt men jeg måtte bare tygge og spytte ut for jeg ble så dårlig... Men senere til kvelds klarte jeg å spise litt av mamma sin tofu hahah :fnise:

Uffda, få håpe du klarer å spise vanlig igjen snart :)

Skrevet (endret)

Uffda, få håpe du klarer å spise vanlig igjen snart :)

Har gått ned 2 kg nå da :fnise: Selvom jeg trodde jeg sku gått opp i vekt pga oppblåstheten.

Hvordan går det med deg!

Endret av mims
Skrevet

Hei folkens! Jeg er på dag 10, og det stikker veldig i venstre bryst konstant når jeg tar på nedpressbåndet, og hvis jeg går i mer enn 5-10 min i strekk, eks på kjøpesenteret eller rundt i huset og gjør lette ting som oppvaskmaskinen osv, så begynner det å gjøre veldig vondt i venstre bryst, men roer seg når jeg setter meg ned. Men det å gå vanlig tur ute også, uten å bruke armene, så kommer smertene gradvis etter hvert.. Virker alikevel som om venstre bryst er skikkelig plaget av nedpressbåndet, og det er ikke så stor forskjell på stikkingen om jeg har båndet veldig stramt eller bare litt stramt heller, skal liksom ingenting til :s Noen flere som har opplevd det? Har ikke hatt spesielt store smerter fra dag 1, veldig små egentlig, men stikkingen plager meg mer og ble verre fra dag 5 til i dag (dag 10).

Kirurgen sa også at alle som får operert under muskel i dag får nedpressbånd, men hører jo flere som har operert nylig på Fornebuklinikken, som ikke har det, skjønner ikke hvorfor han skulle "ljuge" om det? han kunne jo fortalt meg grunnen, eksempel "du hadde stramme brystmuskler" eller noe sånt...... Blæææ, vi har julebord her hjemme i morgen og håper på å få vært med en tur på byen etterpå, men foreløpig ser det mørkt ut...

EDIT: Flyttet nedpressbåndet så langt opp jeg kunne,, det hjalp veldig.. SÅÅ, for noen andre som lurer, se på denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=rmhyhFmaIbI

har opplevd den stikkingen du har også, min ligger også mest på venstre siden! Trodde mitt nedpressbånd lå høyt men ser jo ut som om at det kan gå enda høyere. Kirurgen tegnet steker på sportbh-en så jeg alltid visste hvor båndet skulle ligge, men får flytte det et par cm høyere og se hvordan de går :laugh:

Skrevet

Jeg tok 345 og 365 over muskel, moderat profil. Takk skal du ha! Den søvnløse natten er plutselig helt verdt det.

Hehe, ja blir nok noen sånne netter, jeg sover ikke i 8 timer strekk lengre, jeg sover vel 4 timer, står opp med smerter, tar piller og er våken litt, men så bare dupper jeg av igjen. Er uvant, men men!

Skrevet

Hei på dere ☺

Vært inne på denne siden og snoket lenge nå.Jeg er en dame på 35 år som har bestilt time for protesebytte i midten av januar på Fornebuklinikken. Kjempe greit å lese deres opplevelser og tips. Jeg er usikker på størrelsen jeg ender opp med, men vet det blir under muskel ☺

Hvormye har du hatt i før? Og hvorfor bytter du ut protese? :)

Skrevet

Jeg er ferdig operert og ligger nå i senga og slapper av. Det har vært en veldig slitsomt dag, så jeg er glad for å være hjemme igjen. Jeg sto opp midt på natta , hadde vondt i magen og var kvalm pga antibiotikaen, så sov veldig dårlig. Før op snakket jeg litt med kirurgen, så ble jeg tatt inn i operasjonsrommet. Jeg la meg ned og fikk narkose. Syns faktisk selve sprøytestikket var verre. Fikk narkose, og begynte å bli svimmel, føltes ut som om jeg var full haha :fnise: Så husker jeg at jeg våknet, og fikk hjelp til å gå bort til senga. Så sovnet jeg igjen, men våknet raskt opp igjen. Fikk beskjed om at jeg akkurat var ferdig operert, og at jeg kunne sove litt til. Jeg klarte ikke å sove, så bare lå der og vridde meg. Etter hvert kom sykepleierne tilbake og spurte om jeg hadde det bra, om jeg hadde det vondt og var sulten. Fikk litt mat, men klarte ikke å spise, siden jeg hadde veldig vondt i halsen. Jeg har veldig lite smerter, så dro relativ raskt derfra. Ingen blåmerker eller noen ting så langt. Det føles liksom ut som om jeg er veldig støl, og om jeg beveger mye på armene, så er det litt ubehagelig. Fikk hjelp til å kle på meg, og dro derfra. Jeg skiftet faktisk selv hjemme i stad, gikk veldig fint. Det ble 160 cc anatomiske under muskel på meg. På veien hjem igjen stoppet bilen, sykt kjipt! Alt var bra før vi dro, men så skjedde det plutselig noe, og vi måtte stanse. Så kom broren min og hentet oss, så det har vært en sykt lang dag. Hadde op kl 11, og kom hjem for litt siden. Vet egentlig ikke hva mer jeg skal si. Bare spør om det er noe dere lurer på.

Skrevet

Har gått ned 2 kg nå da :fnise: Selvom jeg trodde jeg sku gått opp i vekt pga oppblåstheten.

Hvordan går det med deg!

Det går kjempebra, ingen voldsomme smerter, bare litt ubehag. Men det blir vel mye verre i morgen :(
Skrevet

Det går kjempebra, ingen voldsomme smerter, bare litt ubehag. Men det blir vel mye verre i morgen :(

Åhh hørtes ut som om at du er mye heldigere enn meg! :grine: Du holder nok ut! Dumt det ble mye tull da, men er sikkert godt å være hjemme igjen nå :laugh: Vet din bror det nå da, eller??

Skrevet

Åhh hørtes ut som om at du er mye heldigere enn meg! :grine: Du holder nok ut! Dumt det ble mye tull da, men er sikkert godt å være hjemme igjen nå :laugh: Vet din bror det nå da, eller??

Hehe nei. Jeg sa at mamma og pappa hadde noen ærender, og at jeg ble med fordi mamma ville innom en veskebutikk. :fnise:
Skrevet

Jeg har fått sterke smertestillende, oxynorm, men har ikke så sterke smerter. Bør jeg ta en før jeg legger meg likevel, i tilfelle jeg får veldig vondt midt på kvelden, eller er ikke det lurt?

Skrevet

Hehe nei. Jeg sa at mamma og pappa hadde noen ærender, og at jeg ble med fordi mamma ville innom en veskebutikk. :fnise:

Hahah smart :laugh: Merket ikke han det på deg engang???

Jeg har fått sterke smertestillende, oxynorm, men har ikke så sterke smerter. Bør jeg ta en før jeg legger meg likevel, i tilfelle jeg får veldig vondt midt på kvelden, eller er ikke det lurt?

Da vil jeg heller ta de andre smertestillende, og sette på en alarm på natten etter ca 3-4 og ta de vanlige om du ikke har behov for sterke! Spar heller på de :laugh:

Skrevet

Hahah smart :laugh: Merket ikke han det på deg engang???

Da vil jeg heller ta de andre smertestillende, og sette på en alarm på natten etter ca 3-4 og ta de vanlige om du ikke har behov for sterke! Spar heller på de :laugh:

Haha, nei, han så ikke så mye på meg. Men jeg oppførte meg ganske normalt. Han kjørte litt fort over fartsdumpene da,mså det var vondt. Prøvde å holde puppene, haha, men gikk bra. :fnise:

Oki, da gjør jeg det :laugh: Blir ubehagelig å sove i halvveis sittende stilling. Mamma sa at jeg ikke fikk dra på roadtripen, at det var for tidlig og jeg måtte være hjemme og hvile. Så sier i fra til de at jeg ikke kan dra likevel :P

Skrevet (endret)

Haha, nei, han så ikke så mye på meg. Men jeg oppførte meg ganske normalt. Han kjørte litt fort over fartsdumpene da,mså det var vondt. Prøvde å holde puppene, haha, men gikk bra. :fnise:

Oki, da gjør jeg det :laugh: Blir ubehagelig å sove i halvveis sittende stilling. Mamma sa at jeg ikke fikk dra på roadtripen, at det var for tidlig og jeg måtte være hjemme og hvile. Så sier i fra til de at jeg ikke kan dra likevel :P

Hahah, flink :laugh::fnise: Ja, men jeg har blitt vandt til det, bare stable puter også har du en ekstra oppå så du kan lene hodet på noe! Sover egentlig ganske behagelig nå, selvom jeg savner å sove på magen :(

Ja er sikkert lurt å hvile!

Har du egentlig sett på noe sportsbh-er og lignende som du har tenkt å kjøpe? Jeg vil kjøpe noe, men vet ikke hva! Har sett på denne, fordi jeg fant den på forumet før bare http://www.timarco.com/se/sport-bh/sport-bh/abecita-kimberly-soft-sports-bra-?colID=056, men den har jo knapping bak, så må vente til jeg er i stand til å gjøre det :fnise:

Endret av mims
Skrevet

Hahah, flink :laugh::fnise: Ja, men jeg har blitt vandt til det, bare stable puter også har du en ekstra oppå så du kan lene hodet på noe! Sover egentlig ganske behagelig nå, selvom jeg savner å sove på magen :(

Ja er sikkert lurt å hvile!

Har du egentlig sett på noe sportsbh-er og lignende som du har tenkt å kjøpe? Jeg vil kjøpe noe, men vet ikke hva! Har sett på denne, fordi jeg fant den på forumet før bare http://www.timarco.com/se/sport-bh/sport-bh/abecita-kimberly-soft-sports-bra-?colID=056, men den har jo knapping bak, så må vente til jeg er i stand til å gjøre det :fnise:

Takk for tips! Håper jeg også kommer til å sove behagelig :laugh:

Jeg har ikke sett på noe enda, tenker jeg skulle vente litt med det. Har sett på den tidligere jeg også, men bruker 65 rundt :(

Skrevet

Hvormye har du hatt i før? Og hvorfor bytter du ut protese? :)

Jeg har 295 i hvert bryst.

Det ene brystet er blitt hardt, så det er hard kapsel.

Men det er 13 år siden jeg la de inn :-)

Skrevet

litt morsomt å lese hvordan det går med dere. syns tiden har gått så sykt fort siden jeg opererte. kjenner igjen omtrent alt dere skriver. fra å være kvalm å ha lite matlyst, oppblåst, smerter, sove dårlig, stable puter osv.

heldigvis så går tiden fort så straks er den første uka deres forbi og dere vil ha det mye bedre.

kjenner i dag at puppene mine har blitt myye mykere, kjenner ikke protesene lengre slik jeg hele tiden har gjort , så deilig :)

gratulerer til alle som har fått pupper de siste dagene, desidert den beste julegaven :)

Gjest Miss Sofie
Skrevet (endret)

11 uker siden operasjon ⭐️ Endelig ser de litt mer naturlige ut ⭐️post-36860-0-83303800-1419025377_thumb.j

Hvorfor får jeg ikke bildet riktig vei?? Uansett hva jeg prøver så kommer det opp ned!

Endret av Miss Sofie
Skrevet (endret)

11 uker siden operasjon ⭐️ Endelig ser de litt mer naturlige ut ⭐️attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Hvorfor får jeg ikke bildet riktig vei?? Uansett hva jeg prøver så kommer det opp ned!

Så fint resultat. får bildene oppned jeg også, flere som får det.

Endret av sticalo
Skrevet

Takk for tips! Håper jeg også kommer til å sove behagelig :laugh:

Jeg har ikke sett på noe enda, tenker jeg skulle vente litt med det. Har sett på den tidligere jeg også, men bruker 65 rundt :(

Du sover nok sikkert greit når du er trøtt, lå ikke så behagelig de første dagene for var ikke vandt til det, men sovnet fortsatt :cool: Åhh jaa, jeg og av og til har problemer med at ting er romslig rundt når jeg bruker 70, men tenker det kanskje kan være litt godt med en som ikke er aaltfor stram!

Jeg har 295 i hvert bryst.

Det ene brystet er blitt hardt, så det er hard kapsel.

Men det er 13 år siden jeg la de inn :-)

Åjaa, forstår! :nigo: Hva tenker du å ta inn nå da? Var det nå nylig du fikk kapsling???

litt morsomt å lese hvordan det går med dere. syns tiden har gått så sykt fort siden jeg opererte. kjenner igjen omtrent alt dere skriver. fra å være kvalm å ha lite matlyst, oppblåst, smerter, sove dårlig, stable puter osv.

heldigvis så går tiden fort så straks er den første uka deres forbi og dere vil ha det mye bedre.

kjenner i dag at puppene mine har blitt myye mykere, kjenner ikke protesene lengre slik jeg hele tiden har gjort , så deilig :)

gratulerer til alle som har fått pupper de siste dagene, desidert den beste julegaven :)

Heheh jaa, du savner sikkert ikke det så mye heller :fnise: Gleder meg til smertene tar av, selvom det ikke har vært så mye ending siden op... Spør deg siden du er sykepleier. Har sett gjennom pillene mine, og føler jeg har tatt sinnsyykt mye! Skal sende en mail imorgen til PK og si det, samtidig som jeg sender bilder. Men jeg tar vel piller kanskje hver 3-4 time, fordi er da jeg kjenner smertene kommer på igjen. Og paralgin forte skal man jo bare ta max 4 ganger daglig? Men det strekker jo ikke til... Ikke det at jeg kjenner at det hjelper så utroolig mye på smerten, men det hjelper litt, for er når jeg kjenner det trykker og stikker jeg har behov for smertestillende :( Hvor ofte pleide du å ta?

11 uker siden operasjon ⭐️ Endelig ser de litt mer naturlige ut ⭐️attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Kjempefine! Det jeg prøvde var å "redigere de i redigerings program, egentlig å bare snu de en runde til riktig posisjon igjen, så kom de i riktig vei her inne!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...