Ankh Su Namun Skrevet 20. september 2014 #33301 Skrevet 20. september 2014 Nå er det straks gått 4 uker siden min operasjon på Fornebuklinikken hos Pål Schistad! Jeg fikk runde implantater i 345 og 365 over muskel i moderat profil. Var tidligere en 65b og etter hva jeg har prøvd av bher, så må jeg nok ha 65G! Ikke så stort som det høres ut som altså! Skal få målt meg hos Change om et par uker. Ellers er jeg veeeldig fornøyd! Har ingen smerter eller ubehag lenger og følelsen i niplene har begynt å komme tilbake. De er ganske ømme, men ikke slik at det plager meg. Kan lage kløft og bevege på de, og de er allerede blitt ganske myke! Ingen strekkmerker eller rippling så langt, så håper det fortsetter sånn. Hei, jeg ble målt til 65i eller 70h på change :D Gratulerer med nye pupper
Cheeky Skrevet 21. september 2014 #33302 Skrevet 21. september 2014 Men det gjør ingenting, for da ble jeg påminnet om denne tråden! Ha noen med deg og som kan være med deg de første døgnene. Jeg var hjelpesløs. Klarte nesten ikke å gå på do selv.. Ivan er ikke raus med smertestillende.. Jeg fikk en type, husker ikke hva den heter, og det var IKKE nok! Måtte ta voltaren som kjæresten hadde i tillegg.. Sov i stol de første dagene, for jeg kom meg ikke opp fra senga. Dette er selvfølgelig individuelt, men forbered deg på det verste, så blir du heller positivt overraska! Mine er kanskje litt kalde på undersiden, men det er egentlig ikke noe jeg legger merke til eller bryr meg om. De er ikke som istapper liksom Vi må overnatte på hotell første natta, da det er lang biltur hjem og Ivan så helst at jeg ble i byen i tilfelle det skulle oppstå noe. Blir vel også en oppfølgingstime dag 1, for å se om alt er som det skal. Har med med meg en venninne som skal bo sammen med meg, og varte meg opp ;-) Det som kanskje bekymrer meg mest er bilturen hjem dagen etter Kanskje det lønner seg å ha med seg noe ekstra smertestillende da, snakket du med han først eller bare tok du voltaren? Jeg har noe liggende, bør vel ta med det for sikkerhetsskyld :-) Jeg er så spent på selve operasjonen, hvordan jeg tar det minuttene før inngrepet, ser for meg at jeg kan bli litt små stressa Fikk du noe beroligene før operasjonen?
Cheeky Skrevet 21. september 2014 #33303 Skrevet 21. september 2014 Takk! Jeg er så lettet over å endelig ha gjort det. Jeg har helt under muskel, er vel såpass tynn at det ville bli det beste for meg Jeg skal gå med nedpressbånd i 7 dager, usikker på om man må det når man har delvis under muskel. Jeg må ellers si at formen har vært overraskende bra, har forbedret meg på store smerter, men er oppegående og trenger bare litt hjelp når jeg skal opp av senga/stolen hvis jeg sitter for langt lent bakover. Er lite med søvn å få da jeg ikke sover sammenhengende mer enn et par timer, men det må jeg vel bare regne med nå de første dagene. Sover sittende forresten, tørr ikke legge meg ned da jeg er redd for å ikke komme meg opp igjen. Er litt rusa på medisin for øyeblikket, så beklager for litt rotete innlegg. Men bare å spørre om du lurer på noe Når skal du i ilden? Jeg skal til pers 8. oktober Reiser til Trondheim kvelden før, da jeg skal møte opp på klinkken kl. 0730. Gleder meg til å få det overstått. Driver med masse research på kveldene etter barna har lagt seg, sambo lurer på om jeg har fått pupper på hjernen Det føles litt sånn for jeg tenker på pupper konstant! Hvilke smertestillende er det som brukes? Tips til noe man bør ha med seg til en dryg biltur dagen etter operasjon?
Moshi Skrevet 21. september 2014 #33304 Skrevet 21. september 2014 Vi må overnatte på hotell første natta, da det er lang biltur hjem og Ivan så helst at jeg ble i byen i tilfelle det skulle oppstå noe. Blir vel også en oppfølgingstime dag 1, for å se om alt er som det skal. Har med med meg en venninne som skal bo sammen med meg, og varte meg opp ;-) Det som kanskje bekymrer meg mest er bilturen hjem dagen etter Kanskje det lønner seg å ha med seg noe ekstra smertestillende da, snakket du med han først eller bare tok du voltaren? Jeg har noe liggende, bør vel ta med det for sikkerhetsskyld :-) Jeg er så spent på selve operasjonen, hvordan jeg tar det minuttene før inngrepet, ser for meg at jeg kan bli litt små stressa Fikk du noe beroligene før operasjonen? Jeg skal også overnatte 1 natt på hotell etter operasjonen. Kirurgen ville ha med i nærheten første døgnet og mtp kontroll dagen etter. Har 3 timers kjøring hjem igjen dagen etterpå som jeg IKKE gleder meg til, så vi sitter i samme båt. Hvor lang kjøring har du? Tenkte å ta kvalmestillende før vi kjørte
Cheeky Skrevet 21. september 2014 #33305 Skrevet 21. september 2014 Jeg skal også overnatte 1 natt på hotell etter operasjonen. Kirurgen ville ha med i nærheten første døgnet og mtp kontroll dagen etter. Har 3 timers kjøring hjem igjen dagen etterpå som jeg IKKE gleder meg til, så vi sitter i samme båt. Hvor lang kjøring har du? Tenkte å ta kvalmestillende før vi kjørte Jeg har også 3 timers kjøring! Kvalmestillende var ikke dumt, får man kjøpt uten resept på apotek? Ser det er mange som bruker is til å kjøle ned brystene, tenkte å kjøpe meg slike engangs isposer på en sportsbutikk, ellers blir det vel med endel puter. Tar med noen store til hotellet også, så er jeg sikret grei liggestilling første natt Når var det du skulle opereres?
frk.tre Skrevet 21. september 2014 #33306 Skrevet 21. september 2014 Jeg skal til pers 8. oktober Reiser til Trondheim kvelden før, da jeg skal møte opp på klinkken kl. 0730. Gleder meg til å få det overstått. Driver med masse research på kveldene etter barna har lagt seg, sambo lurer på om jeg har fått pupper på hjernen Det føles litt sånn for jeg tenker på pupper konstant! Hvilke smertestillende er det som brukes? Tips til noe man bør ha med seg til en dryg biltur dagen etter operasjon? Så spennende! Jeg fikk resept på ibux, paracet og Codaxol. I tillegg fikk jeg ketorax etter operasjonen som jeg fikk ha med hjem. Så har mer enn nok smertestillende. Ketorax tar jeg kun når jeg våkner om natten, da dette inneholder morfin. Nå som jeg er på dag 3 etter op, prøver jeg å trappe ned på smertestillende. Kanskje ha med pute til å ha i bilen. Jeg tok selv tog på 2 timer dagen etter operasjonen og det gikk helt fint. Skal du ha over eller under muskel?
Cheeky Skrevet 21. september 2014 #33307 Skrevet 21. september 2014 Så spennende! Jeg fikk resept på ibux, paracet og Codaxol. I tillegg fikk jeg ketorax etter operasjonen som jeg fikk ha med hjem. Så har mer enn nok smertestillende. Ketorax tar jeg kun når jeg våkner om natten, da dette inneholder morfin. Nå som jeg er på dag 3 etter op, prøver jeg å trappe ned på smertestillende. Kanskje ha med pute til å ha i bilen. Jeg tok selv tog på 2 timer dagen etter operasjonen og det gikk helt fint. Skal du ha over eller under muskel? Jeg skal legge 320 cc anatomiske delvis under muskel. Har enda ikke klart å bestemme meg for hvor snittet skal være, blir sikkert under folden men spekkulerer også på via areola. Hva valgte du?
frk.tre Skrevet 21. september 2014 #33308 Skrevet 21. september 2014 Jeg skal legge 320 cc anatomiske delvis under muskel. Har enda ikke klart å bestemme meg for hvor snittet skal være, blir sikkert under folden men spekkulerer også på via areola. Hva valgte du? Jeg har under folden, det var aldri snakk om noe annet hos meg.
Moshi Skrevet 22. september 2014 #33309 Skrevet 22. september 2014 (endret) Jeg har også 3 timers kjøring! Kvalmestillende var ikke dumt, får man kjøpt uten resept på apotek? Ser det er mange som bruker is til å kjøle ned brystene, tenkte å kjøpe meg slike engangs isposer på en sportsbutikk, ellers blir det vel med endel puter. Tar med noen store til hotellet også, så er jeg sikret grei liggestilling første natt Når var det du skulle opereres? Ja, det får en kjøpt uten resept å apoteket, Postafen heter den Skal operere meg på Torsdag Det jeg er litt bekymret for nå er at jeg ser det kommer fortsatt litt melk av ene brystet når jeg klemmer på det, ikke mye, noen dråper før det stopper ( 3 mnd etter avsluttet amming) Har ikke lyst å si noe om dette, da jeg er redd kirurgen vil utsette operasjonen. Noen med erfaring/meninger? Endret 22. september 2014 av Moshi
My1 Skrevet 22. september 2014 #33310 Skrevet 22. september 2014 Tiden for op. dato nærmer seg sakte men sikkert På Lørdag fikk jeg papirene i posten med resept... Åhhhh... Som jeg gleder meg Grattis med boobs jenter
Bonbona Skrevet 22. september 2014 #33311 Skrevet 22. september 2014 Vi må overnatte på hotell første natta, da det er lang biltur hjem og Ivan så helst at jeg ble i byen i tilfelle det skulle oppstå noe. Blir vel også en oppfølgingstime dag 1, for å se om alt er som det skal. Har med med meg en venninne som skal bo sammen med meg, og varte meg opp ;-) Det som kanskje bekymrer meg mest er bilturen hjem dagen etter Kanskje det lønner seg å ha med seg noe ekstra smertestillende da, snakket du med han først eller bare tok du voltaren? Jeg har noe liggende, bør vel ta med det for sikkerhetsskyld :-) Jeg er så spent på selve operasjonen, hvordan jeg tar det minuttene før inngrepet, ser for meg at jeg kan bli litt små stressa Fikk du noe beroligene før operasjonen? Du burde absolutt ha med deg en del puter for å støtte deg med under bilturen. Jeg satt på en lengre biltur (2,5 timer) ca 4 dager etter operasjonen, og hvert eneste brems og hver sving gjorde ganske vondt Ikke meningen å skremme deg altså, men så har jeg vært uheldig med smertene også. Jeg tok voltaren etter å ha lest om hva andre fikk som smertestillende, og fant ut at det jeg fikk er jo ingenting i forhold. Når folk får morfinlignende preparater, mens jeg fikk noe med paracet i liksom Men prøv bare den du fikk av Ivan først, så ser du om det er nok for deg Hva heter den typen forresten? Fikk ikke noe beroligende, nei, men hadde en fantastisk mannlig anestesisykepleier som var veldig beroligende Kjempetrivelig, rolig og snakket med meg hele tiden. plutselig våknet jeg med nye pupper!
Cheeky Skrevet 22. september 2014 #33312 Skrevet 22. september 2014 Du burde absolutt ha med deg en del puter for å støtte deg med under bilturen. Jeg satt på en lengre biltur (2,5 timer) ca 4 dager etter operasjonen, og hvert eneste brems og hver sving gjorde ganske vondt Ikke meningen å skremme deg altså, men så har jeg vært uheldig med smertene også. Jeg tok voltaren etter å ha lest om hva andre fikk som smertestillende, og fant ut at det jeg fikk er jo ingenting i forhold. Når folk får morfinlignende preparater, mens jeg fikk noe med paracet i liksom Men prøv bare den du fikk av Ivan først, så ser du om det er nok for deg Hva heter den typen forresten? Fikk ikke noe beroligende, nei, men hadde en fantastisk mannlig anestesisykepleier som var veldig beroligende Kjempetrivelig, rolig og snakket med meg hele tiden. plutselig våknet jeg med nye pupper! Ikke dårlig å bli vugget i søvn av en trivelig mann, og våkne med nye flotte pupper Herlig! Tar med flere puter i forskjellige størrelser for støttet til bilturen, blir 3 timer i bil dagen etter operasjon. Engangs isposer for å kjøle ned puppene har jeg lest skal være lindrende, så det blir nok pakket med. Jeg har ikke fått noen resept fra Aleris enda, håper det kommer i posten Fikk resept fra Stokkan etter konsultasjon, og de skrev ut Trampalgin. Samme som Aleris tro?
Bonbona Skrevet 22. september 2014 #33313 Skrevet 22. september 2014 Ikke dårlig å bli vugget i søvn av en trivelig mann, og våkne med nye flotte pupper Herlig! Tar med flere puter i forskjellige størrelser for støttet til bilturen, blir 3 timer i bil dagen etter operasjon. Engangs isposer for å kjøle ned puppene har jeg lest skal være lindrende, så det blir nok pakket med. Jeg har ikke fått noen resept fra Aleris enda, håper det kommer i posten Fikk resept fra Stokkan etter konsultasjon, og de skrev ut Trampalgin. Samme som Aleris tro? Trampalgin inneholder paracetamol og tramadol. Tramadol er et opioid, det har en morfinlignende effekt. Jeg fant ut at det jeg fikk av Aleris var codaxol, som inneholder paracetamol og kodein. Kodein er et opiat. Codaxol er det samme som pinex forte og paralgin forte. Mer kunnskaper enn det har jeg ikke.. Men det er en forskjell på de to! Hvis jeg har forstått riktig så er opioid fremstilt fra opiater, og opiater igjen er fremstilt fra opium.. uansett, nå roter jeg meg bort! Codaxol alene hadde liten virkning på meg. Jeg fikk resept på operasjonsdagen, så måtte innom apoteket på Solsiden etter operasjonen, var ganske dopa da kan du si
Cheeky Skrevet 22. september 2014 #33314 Skrevet 22. september 2014 Trampalgin inneholder paracetamol og tramadol. Tramadol er et opioid, det har en morfinlignende effekt. Jeg fant ut at det jeg fikk av Aleris var codaxol, som inneholder paracetamol og kodein. Kodein er et opiat. Codaxol er det samme som pinex forte og paralgin forte. Mer kunnskaper enn det har jeg ikke.. Men det er en forskjell på de to! Hvis jeg har forstått riktig så er opioid fremstilt fra opiater, og opiater igjen er fremstilt fra opium.. uansett, nå roter jeg meg bort! Codaxol alene hadde liten virkning på meg. Jeg fikk resept på operasjonsdagen, så måtte innom apoteket på Solsiden etter operasjonen, var ganske dopa da kan du si Hoi, de var da bra med kunnskaper! Fikk du resept på Hiscruben ved konsultasjonen, eller kom den i posten? Tok du over eller under muskel? Hvor fort var du tilbake på jobb?
Melli Skrevet 22. september 2014 #33315 Skrevet 22. september 2014 Hei Mine er bare 6 mnd gamle å jeg er ikke helt fornøyd. Misforståelse mellom meg og kirurg er vel grunnen til det. Jeg skal på 6 mnd kontroll til sjekk pluss å ta nye bilder og samtidig klage på resultat, men kirurgen som opererte meg har slutta så må ta det opp med den nye.. Hvordan merket du at du begynte å få kapsel og hadde det skjedd noe siden du fikk kapseldannelse ? Hei. Sorry at jeg svarer så sent, men jeg rekker ikke være her inne så mye lenger. Leit å høre at du ikke er fornøyd, håper du får gode nyheter på kontrollen din i oktober:0) Puppene mine ble egentlig aldri myke! Etter første op hadde jeg nok en infeksjon som lå og murret i en tråd i det ene såret i flere mnd. De ble gradvis bare hardere og hardere. Etter 8 mnd var det som å ha to halve kokosnøtter på brystet!!! Au... Fikk satt dem inn på ny og han lagde større lommer til dem. Dette har hjulpet noe, men føler egentlig at det stadig går i feil retning denne gangen også tenkte bestille meg en ett års kontroll i desember. Høre hva pk sier om damene mine. Vil jo så gjerne ha de... Kjipt:0(
amadine Skrevet 22. september 2014 #33316 Skrevet 22. september 2014 Noen som har lagt inn silikon i to omganger? Altså lagt inn større proteser?
sassa84 Skrevet 22. september 2014 #33317 Skrevet 22. september 2014 Vi må overnatte på hotell første natta, da det er lang biltur hjem og Ivan så helst at jeg ble i byen i tilfelle det skulle oppstå noe. Blir vel også en oppfølgingstime dag 1, for å se om alt er som det skal. Har med med meg en venninne som skal bo sammen med meg, og varte meg opp ;-) Det som kanskje bekymrer meg mest er bilturen hjem dagen etter Kanskje det lønner seg å ha med seg noe ekstra smertestillende da, snakket du med han først eller bare tok du voltaren? Jeg har noe liggende, bør vel ta med det for sikkerhetsskyld :-) Jeg er så spent på selve operasjonen, hvordan jeg tar det minuttene før inngrepet, ser for meg at jeg kan bli litt små stressa Fikk du noe beroligene før operasjonen? Ville heller brukt andre smertestillende enn Voltaren, da den er blodfortynnende. Ingen heldig combo post op når ting skal gro og blødninger da kan oppstå. Ble advart mot bl.a. denne i infobrevet fra PK.
Moshi Skrevet 22. september 2014 #33318 Skrevet 22. september 2014 I morgen får jeg den endelige dommen om jeg får operere eller ikke. Fortalte kirurgen at det kom fortsatt litt væske fra ene brystet og da ville han jeg skulle gå til fastlegen å få tabletter for å stoppe produksjonen og vente i 3 mnd. Snakket med fastlegen og fikk ikke tabletter fra han fordi jeg ikke har en produksjon, brystet mitt er tomt og siden jeg har væsket der tidligere som ikke har vært i forbindelse med amming syns han kirurgen var veldig streng. Skal snakke med kirurgen igjen i morgen da han kommer tilbake på jobb. Håper han forandrer mening etter det fastlegen fortalte meg og at jeg får operere på torsdag. Allerede nå føler jeg at jeg har mast veldig mye på klinikken og det gir ingen god felling :-(
Bonbona Skrevet 23. september 2014 #33319 Skrevet 23. september 2014 Hoi, de var da bra med kunnskaper! Fikk du resept på Hiscruben ved konsultasjonen, eller kom den i posten? Tok du over eller under muskel? Hvor fort var du tilbake på jobb? Hibiscrub kjøper du reseptfritt på apoteket jeg tok under muskel. Jeg studerer, så var tilbake over juleferien, altså rundt 14 dager etter operasjonen. Så det spørs nok helt hva slags jobb du har. Jeg kunne ikke løfte tungt på lenge husker jeg.. Ser noen sier at voltaren ikke er bra etter operasjon, men det mener jeg er feil. Jeg regner med at du ikke går på noe blodfortynnende medisiner sånn som marevan? For de må man slutte med før en operasjon pga blødningsfare. Men voltaren, ibux etc er det mange som tar etter en operasjon. Jeg fikk voltaren når jeg fjernet mandlene for noen år siden. For min del fungerte en kombo av smertestillende og betennelsesdempende bra. Og jeg mener at noen som har operert her inne fikk blant annet voltaren. Det er nå bare mine tanker rundt det, men selvfølgelig er det beste å følge legens råd hvis de fungerer
Moshi Skrevet 23. september 2014 #33320 Skrevet 23. september 2014 Wiii, da er endelig vi ferdig med alt "rotet" og operasjonen blir fortsatt på torsdag! :D Skal møte kl 07 på klinikken, så vi må dra herfra i morgon natt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå