Moshi Skrevet 18. september 2014 #33261 Skrevet 18. september 2014 (endret) 7 dager igjen til operasjon wiii :-D Måtte dagene gå veldig fort! Endret 18. september 2014 av Moshi
amatøør Skrevet 18. september 2014 #33262 Skrevet 18. september 2014 Så, spørsmål: jeg synder litt (en del...) i løpet av dagen, tror jeg. Jeg gjør stort sett alt jeg kan gjøre av ting og tang hjemme, så sant det ikke gjør vondt. Får jo tidvis den der "åå, pokker..DEN bevegelsen kunne jeg visst ikke gjøre, nei"-påminnelsen, men ikke noe mer enn det. Også frigjør jeg puppene fra støtte-bhen på ettermiddagen/kvelden når jeg ligger på sofaen.. :/ På en skala fra 1 til 10, hvor ille føler vi at jeg synder her? Er det virkelig såå ille å ligge på ryggen i sofaen uten at puppene er buret inne? :O Ha ha.. høres veldig ut som meg Tror jeg har syndet fra første stund. Ikke med vilje, bare en iboende trang til å ikke sitte stille og få hjelp til alt.. Til og med legen min så ved første konsultasjon at jeg var en "synder". Og han har rett, selv om jeg forsikret han om at jeg skulle være flink. Så mye for det liksom. Jeg gjør også det meste så lenge det ikke gjør vondt, og gjør det vondt så gjør jeg det heller annerledes. Men jeg bærer ikke 15 kg på strak arm altså, og de fleste repitirende bevegelser eller tunge løft begrenser seg jo selv ved at det blir ubehagelig. Kan vi ikke si at vi er 6 på syndeskalaen, så lenge vi holder oss innen ikke-vondt og veldig ubehageliggrensen. Det er ikke bra, men det kunne vært verre Men jeg har stort sett hatt på den Bh'en altså, men har til nød tatt av nedpressbåndet noen minutter her og der for å ikke få helt panikk. Men jeg tror du på syndeskalaen ligger på en 2-3 på dette punktet. Jeg er også fornøyd med størrelsen (etter altså), og med det utgangspunktet som jeg (og sikkert du hadde), så var det ikke så mye som skulle til
Fourboobies Skrevet 18. september 2014 #33263 Skrevet 18. september 2014 Hei :-) Jeg opererte meg 03.09 ja, så er akkurat 2 uker siden i dag :-) Det ble 500 cc moderat+ over muskel.Gikk over all forventning og jeg er veldig fornøyd med resultatet :-) Går det bra med deg ? :-) Kjempe flott måtte du til Oslo ? 😁 Her går de bra, var en del sår å om på sidene på puppene i sommer men no m erker ingenting lenger ! Heldivis
Coby23 Skrevet 18. september 2014 #33264 Skrevet 18. september 2014 Ha ha.. høres veldig ut som meg Tror jeg har syndet fra første stund. Ikke med vilje, bare en iboende trang til å ikke sitte stille og få hjelp til alt.. Til og med legen min så ved første konsultasjon at jeg var en "synder". Og han har rett, selv om jeg forsikret han om at jeg skulle være flink. Så mye for det liksom. Jeg gjør også det meste så lenge det ikke gjør vondt, og gjør det vondt så gjør jeg det heller annerledes. Men jeg bærer ikke 15 kg på strak arm altså, og de fleste repitirende bevegelser eller tunge løft begrenser seg jo selv ved at det blir ubehagelig. Kan vi ikke si at vi er 6 på syndeskalaen, så lenge vi holder oss innen ikke-vondt og veldig ubehageliggrensen. Det er ikke bra, men det kunne vært verre Men jeg har stort sett hatt på den Bh'en altså, men har til nød tatt av nedpressbåndet noen minutter her og der for å ikke få helt panikk. Men jeg tror du på syndeskalaen ligger på en 2-3 på dette punktet. Jeg er også fornøyd med størrelsen (etter altså), og med det utgangspunktet som jeg (og sikkert du hadde), så var det ikke så mye som skulle til Aaaaah, for en lettelse å høre at jeg ikke er den eneste synderen her Dog, til mitt eget forsvar mht alt av bevegelse o.l, så sa kirurgen på operasjonsdagen at jeg kunne begynne å løfte armene i over hodet-høyde etter et par dager, hvis jeg ville det (sett ift smerter, naturligvis). Får inntrykk av at det er veldig ulike PO-anbefalinger fra kirurg til kirurg, til og med innad på samme klinikk for de klinikkene som har flere kirurger. Det er jamen ikke godt å vite da hva som er best. Hvorfor er min kirurg noe mer troende til å ha rett kontra din? Det er jo uansett ingen av dem som har annet enn annenhåndserfaring med det. Det er vel kanskje det de har mest til felles, alle sammmen Så derfor henvender jeg meg også til folk her - de med førstehåndserfaring Takk for at du satte meg til så lite som 2-3 på syndeskalaen :D:P Det hjalp litt på samvittigheten, faktisk. Haha:)
amatøør Skrevet 18. september 2014 #33265 Skrevet 18. september 2014 (endret) Aaaaah, for en lettelse å høre at jeg ikke er den eneste synderen her Dog, til mitt eget forsvar mht alt av bevegelse o.l, så sa kirurgen på operasjonsdagen at jeg kunne begynne å løfte armene i over hodet-høyde etter et par dager, hvis jeg ville det (sett ift smerter, naturligvis). Får inntrykk av at det er veldig ulike PO-anbefalinger fra kirurg til kirurg, til og med innad på samme klinikk for de klinikkene som har flere kirurger. Det er jamen ikke godt å vite da hva som er best. Hvorfor er min kirurg noe mer troende til å ha rett kontra din? Det er jo uansett ingen av dem som har annet enn annenhåndserfaring med det. Det er vel kanskje det de har mest til felles, alle sammmen Så derfor henvender jeg meg også til folk her - de med førstehåndserfaring Takk for at du satte meg til så lite som 2-3 på syndeskalaen :D:P Det hjalp litt på samvittigheten, faktisk. Haha:) Anser meg som høyst kvalifisert til å utdele syndepoeng, så du kan ta det helt med ro Endret 18. september 2014 av amatøør
frk.tre Skrevet 18. september 2014 #33266 Skrevet 18. september 2014 (endret) Jeg opererte meg i dag kl 10.30 hos dr.Helge Roald på Teres Colosseum. Ble 235cc under muskel og til nå har det ikke vært smertefullt, bare ubehagelig. Er veldig fornøyd slik det ser ut nå! Selv om det er vanskelig å se med sportsbh og nedpressbånd. Også er det moro å endelig ha litt pupper :D Endret 18. september 2014 av frk.tre
Cheeky Skrevet 18. september 2014 #33267 Skrevet 18. september 2014 Jeg opererte meg i dag kl 10.30 hos dr.Helge Roald på Teres Colosseum. Ble 235cc under muskel og til nå har det ikke vært smertefullt, bare ubehagelig. Er veldig fornøyd slik det ser ut nå! Selv om det er vanskelig å se med sportsbh og nedpressbånd. Også er det moro å endelig ha litt pupper :D Gratulerer med nye pupper Du må oppdatere etter hvert, ikke lenge til jeg skal i ilden :-) Har du helt elller delvis under muskel? Jeg skal ha delvis under muskel, og lurer på om jeg må ha nedpressbånd. Virker som praksisen er forskjellig fra klinikk til klinikk. 1
Cheeky Skrevet 18. september 2014 #33268 Skrevet 18. september 2014 (endret) Jeg opererte meg i desember i fjor, så disse puppene har jeg hatt en stund nå En liten oppdatering fra meg: Orker ikke lese så mye i denne tråden, for den vokser seg stadig større Tenker nesten ikke over at puppene mine er falske lengre. Arrene er fortsatt mørkere enn resten av huden, og jeg kjenner de godt når jeg stryker over de. Den venstre puppen har falt greit ned og dekker over arret egentlig. Mens høyre står mye høyere, og har et mer falskt utseende. Dette kunne ta tid sa PK når jeg var på kontroll i mai (?), men den burde komme etter til neste kontroll. Er fortsatt noen områder som det er minimal følelse i, men det er mye bedre nå enn før. Dette kunne ta opptil to år. Også var det å finne bh'er... Nesten klin umulig! Størrelsen min er så vanskelig Varierer mellom 75E og 80D og 80DD. Disse er det sjeldent jeg finner på vanlige butikker. De høres stooore ut, men når jeg ser på de, så synes jeg de er små *Kremt* Har vist svar på et gammelt innlegg Så trivelig at du er inne å oppdaterer oss! Noen tips til operasjonsdagen? Noen opplever å få kalde pupper etter brystforstørrelse, er det like vanlig når man legger under muskel? Endret 18. september 2014 av Cheeky
Mollydolly Skrevet 19. september 2014 #33269 Skrevet 19. september 2014 (endret) Gratulerer med nye pupper Du må oppdatere etter hvert, ikke lenge til jeg skal i ilden :-) Har du helt elller delvis under muskel? Jeg skal ha delvis under muskel, og lurer på om jeg må ha nedpressbånd. Virker som praksisen er forskjellig fra klinikk til klinikk. Endret 19. september 2014 av Mollydolly
Coby23 Skrevet 19. september 2014 #33270 Skrevet 19. september 2014 Jeg har også delvis under muskel og ingen nedpressbånd. Men nå vet jeg ikke om det er en del av praksisen på Teres i Kr.Sand uansett - uavhengig av hvilken plassering implantatene får. Har inntrykk av at det er veldig forskjellig fra klinikk til klinikk. Forresten; folk er hjertelig velkomne til å sende før/etter bilder til meg (jeg gjør naturligvis det samme tilbake om ønskelig), med info om str før (høyde, vekt, etc), innlagt cc, type implantat, plassering, antall dager PO, nåværende BH-str om man vet det, etc. Jeg synes det er uhyre interessant å se alle forskjellene som blir, gjerne til tross for at flere har tilsynelatende ganske likt utgangspunkt Så feel free, de som vil! 1
Tara12 Skrevet 19. september 2014 #33271 Skrevet 19. september 2014 Jeg har også delvis under muskel og ingen nedpressbånd. Men nå vet jeg ikke om det er en del av praksisen på Teres i Kr.Sand uansett - uavhengig av hvilken plassering implantatene får. Har inntrykk av at det er veldig forskjellig fra klinikk til klinikk. Forresten; folk er hjertelig velkomne til å sende før/etter bilder til meg (jeg gjør naturligvis det samme tilbake om ønskelig), med info om str før (høyde, vekt, etc), innlagt cc, type implantat, plassering, antall dager PO, nåværende BH-str om man vet det, etc. Jeg synes det er uhyre interessant å se alle forskjellene som blir, gjerne til tross for at flere har tilsynelatende ganske likt utgangspunkt Så feel free, de som vil! Jeg vil gjerne se bilder og sender også selvfølgelig tilbake!
Tara12 Skrevet 19. september 2014 #33272 Skrevet 19. september 2014 Jeg var ute i mange timer i går og kjenner det nå i dag at jeg har vært i litt mye aktivitet.. Jeg tok meg også selv i å sove på siden med brystet trykt ned i madrassen!! men dette uten noe smerter Men, jeg skal ut å spise med noen venninner i dag, syns dere jeg bør droppe det siden jeg har litt mer vondt i dag pga aktivitetsnivået i går eller satse på at det går bra? Jeg løfter ikke tyngre enn pc'n min og har ikke hatt hendene veldig høyt over hode enda! Har armene kun mye ut fra kroppen og kan ta noen brå bevegelser.. Er nå 9 dager etter operasjon! 1
Coby23 Skrevet 19. september 2014 #33273 Skrevet 19. september 2014 Jeg var ute i mange timer i går og kjenner det nå i dag at jeg har vært i litt mye aktivitet.. Jeg tok meg også selv i å sove på siden med brystet trykt ned i madrassen!! men dette uten noe smerter Men, jeg skal ut å spise med noen venninner i dag, syns dere jeg bør droppe det siden jeg har litt mer vondt i dag pga aktivitetsnivået i går eller satse på at det går bra? Jeg løfter ikke tyngre enn pc'n min og har ikke hatt hendene veldig høyt over hode enda! Har armene kun mye ut fra kroppen og kan ta noen brå bevegelser.. Er nå 9 dager etter operasjon! Dersom dere kun skal ut for å spise, så tenker jeg at det burde du fint kunne gjøre. Sørge for å få en god plass å sitte og benytte bordet til å støtte armene på innimellom, samt slappe av med armene hengende ned og med henda i fanget, bør det gå fint mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hvor godt du kjenner det etter aktivitetsnivået du holdt i går...det er vanskelig å svare på når en ikke riktig vet hvor vondt/ubehagelig det har vært. Og selv har jeg ikke hatt direkte vondt i det hele tatt etter operasjonen (er 11 dager PO i dag), kun periodevis med ubehag. Jeg sender gjerne bilde, men klarer ikke se at det er mulig på PM via mobil (?). Det kommer iallfall ikke opp noe alternativ om å legge til fil e.l. :/
amatøør Skrevet 19. september 2014 #33274 Skrevet 19. september 2014 Jeg har også delvis under muskel og ingen nedpressbånd. Men nå vet jeg ikke om det er en del av praksisen på Teres i Kr.Sand uansett - uavhengig av hvilken plassering implantatene får. Har inntrykk av at det er veldig forskjellig fra klinikk til klinikk. Forresten; folk er hjertelig velkomne til å sende før/etter bilder til meg (jeg gjør naturligvis det samme tilbake om ønskelig), med info om str før (høyde, vekt, etc), innlagt cc, type implantat, plassering, antall dager PO, nåværende BH-str om man vet det, etc. Jeg synes det er uhyre interessant å se alle forskjellene som blir, gjerne til tross for at flere har tilsynelatende ganske likt utgangspunkt Så feel free, de som vil! Følte meg fri som fuglen :-)
Tara12 Skrevet 19. september 2014 #33275 Skrevet 19. september 2014 Dersom dere kun skal ut for å spise, så tenker jeg at det burde du fint kunne gjøre. Sørge for å få en god plass å sitte og benytte bordet til å støtte armene på innimellom, samt slappe av med armene hengende ned og med henda i fanget, bør det gå fint mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hvor godt du kjenner det etter aktivitetsnivået du holdt i går...det er vanskelig å svare på når en ikke riktig vet hvor vondt/ubehagelig det har vært. Og selv har jeg ikke hatt direkte vondt i det hele tatt etter operasjonen (er 11 dager PO i dag), kun periodevis med ubehag. Jeg sender gjerne bilde, men klarer ikke se at det er mulig på PM via mobil (?). Det kommer iallfall ikke opp noe alternativ om å legge til fil e.l. :/ Det eneste som er vondt er om jeg trykker litt på yttersiden av det ene brystet, har ikke hatt noe vondt/ubehag der før.. men blitt litt bedre nå enn hva det var med en gang jeg våknet i dag! Men er jo også mange som begynner å jobbe etter en uke, som har kontorarbeid osv, så da bør det jo gå bra at jeg tar meg noen turer ut og går litt Kan sende bilde til deg først, så kommer det kanskje opp!
amatøør Skrevet 19. september 2014 #33277 Skrevet 19. september 2014 Dersom dere kun skal ut for å spise, så tenker jeg at det burde du fint kunne gjøre. Sørge for å få en god plass å sitte og benytte bordet til å støtte armene på innimellom, samt slappe av med armene hengende ned og med henda i fanget, bør det gå fint mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hvor godt du kjenner det etter aktivitetsnivået du holdt i går...det er vanskelig å svare på når en ikke riktig vet hvor vondt/ubehagelig det har vært. Og selv har jeg ikke hatt direkte vondt i det hele tatt etter operasjonen (er 11 dager PO i dag), kun periodevis med ubehag. Jeg sender gjerne bilde, men klarer ikke se at det er mulig på PM via mobil (?). Det kommer iallfall ikke opp noe alternativ om å legge til fil e.l. :/ Du må velge full versjon nederst på siden, og ikke mobil for å kunne legge til bilde :-)
Tittytalk Skrevet 19. september 2014 #33278 Skrevet 19. september 2014 Hei! Jeg skal opereres på Fornebu den 8. oktober, og reiser til New York 2 mnder etter det.. Tror dere jeg vil klare å gå langt og lenge bare 2 mnder etter? Eller burde jeg vente til etter jeg kommer hjem? Hjelp !
Moshi Skrevet 19. september 2014 #33279 Skrevet 19. september 2014 (endret) Vil gjerne også se bilde om noen vil dele :-) 6 dager igjen!<3 Endret 19. september 2014 av Moshi
Tara12 Skrevet 19. september 2014 #33280 Skrevet 19. september 2014 Vil gjerne også se bilde om noen vil dele :-) 6 dager igjen!<3 sendt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå