inae Skrevet 14. september 2014 #33201 Skrevet 14. september 2014 Heia alle Puppedamer! Jeg er nå 4 dager etter OP og fikk feber i går 39*c. Prøver å ringe klinikken men det er bare kø og telefonen sier bare det er stor trafikk venligst vent. (Æsj 15 minutter nå så legger jeg på.) Tar sjansen på å spørre her. Det ene brystet er ømt og vond, det andre er ok. Tror ikke jeg hadde reagert hvis de var like vonde. Bruker ikke noe smertestillende i dag pga feberen, jeg vil se om det kommer igjen. Er frysen og kald så jeg tror den er på veg tilbake... Er det noen her som har erfaring med feber etter Op? Burde jeg ringe øyeblikkelig hjelp? Er lei av å ringe vakttelefonen uten svar. Eller kan jeg vente til i morgen Mandag? Hjelp! Jeg er ganske sikker på at du har fått infeksjon. Jeg fikk infeksjon i det ene brystet to uker etter min operasjon, og hadde feber, frysninger osv. Tok en CRP hos legen som viste seg å være på 100 (som skal være under 5), så jeg måtte begynne på en ganske tøff antibiotika-kur med dobbel dose. Jeg trengte heldigvis ikke å fjerne implantatet, men måtte sy tre ekstra sting ved snittet ettersom det ene stinget var løsnet - eller så hadde de rett og slett beregnet for få sting under operasjonen. Utrolig kjipt, for jeg tror jeg har fått kapsel ettersom sjansen er mye større for å få det etter en infeksjon. Jeg er forøvrig snart tre måneder post-op. Jeg ville ha dratt til lege med en gang i morgen for å ta en CRP, hvis jeg var deg. Du må også prøve å få tak i legen som opererte deg, slik at du kan komme innom slik at de kan se på brystet. Det kan være at det er stingene som har fått infeksjon, så du må få sjekket det ut. Som sagt tror jeg at du har fått infeksjon, men kan jo ikke si det helt sikkert. Ut i fra det du skriver, høres det desverre ut som det, men ta ingen sorger på forskudd! :-)
Eva Plomme Skrevet 14. september 2014 #33202 Skrevet 14. september 2014 Jeg er ikke helt sikker, men kan ikke det være et tegn på infeksjon? Ville nok kontaktet klinikken for å være på den sikre siden. Heia! Jeg har nå ringt igjen og de beroliget meg litt om at det er for tidlig for at det kunne være en infeksjon ennå. (39* feber) Men skal til sjekk likevel i morgen. Håper det bare er kroppen min som reagerer med feber på implantatet. De ser helt fine ut og det ikke er noe fargeforskjell eller størrelseforskjell. Mulig det er litt vondere pga jeg sluttet med smertestillende.
Eva Plomme Skrevet 14. september 2014 #33203 Skrevet 14. september 2014 Jeg er ganske sikker på at du har fått infeksjon. Jeg fikk infeksjon i det ene brystet to uker etter min operasjon, og hadde feber, frysninger osv. Tok en CRP hos legen som viste seg å være på 100 (som skal være under 5), så jeg måtte begynne på en ganske tøff antibiotika-kur med dobbel dose. Jeg trengte heldigvis ikke å fjerne implantatet, men måtte sy tre ekstra sting ved snittet ettersom det ene stinget var løsnet - eller så hadde de rett og slett beregnet for få sting under operasjonen. Utrolig kjipt, for jeg tror jeg har fått kapsel ettersom sjansen er mye større for å få det etter en infeksjon. Jeg er forøvrig snart tre måneder post-op. Jeg ville ha dratt til lege med en gang i morgen for å ta en CRP, hvis jeg var deg. Du må også prøve å få tak i legen som opererte deg, slik at du kan komme innom slik at de kan se på brystet. Det kan være at det er stingene som har fått infeksjon, så du må få sjekket det ut. Som sagt tror jeg at du har fått infeksjon, men kan jo ikke si det helt sikkert. Ut i fra det du skriver, høres det desverre ut som det, men ta ingen sorger på forskudd! :-) Heia inae. Så ikke dette innlegget før jeg svarte det forrige. Men ser du fikk feber to uker etter OP. Uansett feber skal alltid tas alvorlig. Så det blir sjekk i morgen.
Cheeky Skrevet 14. september 2014 #33204 Skrevet 14. september 2014 Noen tips til nettsider, blogger og forum hvor man finner informasjon og andres opplevelser rundt brystforstørrelse. Sider jeg bruker å se er justbreastimplants.com, realself.com og ser endel vlogger på youtube :-) Tips mottas med takk! Samboer mener jeg har blitt veeeldig asosial etter jeg bestemte meg for å gjennomføre operasjonen :-P Viktig å lese seg opp før den store dagen :-D
inae Skrevet 14. september 2014 #33205 Skrevet 14. september 2014 (endret) Heia inae. Så ikke dette innlegget før jeg svarte det forrige. Men ser du fikk feber to uker etter OP. Uansett feber skal alltid tas alvorlig. Så det blir sjekk i morgen. Så bra :-) Satser på at du bare reagerer litt på implantatet som de sier! Men ja, det er nok lurt å sjekke det ut, slik at du evt. kan starte på en antibiotika-kur så fort som mulig. Endret 14. september 2014 av inae
amatøør Skrevet 14. september 2014 #33206 Skrevet 14. september 2014 Så bra! Håper du får flere gode netter! Jeg våkner også rundt kl.6, men så lenge jeg sover sammenhengende frem til det tenker jeg det er ok. Det du har mellom brystene har jeg fått på siden, under begge armene. Hovne pølser, gul og blå og får skikkelig søkk i huden av bh'en. Det er en av tingene jeg spurte kirurgen om, for det kom flere dager etter op og jeg var redd det var blødning. Men det var visst helt normalt! Hei! Hvordan er det med deg nå Trulterulte? Jeg sover mye bedre nå, selv om jeg våkner litt på morgenkvisten. I dag la jeg meg på siden og det var faktisk behagelig - skal prøves ut i kveld😊 og hevelsen er nesten borte og bare 3 dager igjen med nedpress.. Skal bli deilig å bli kvitt! Jeg lurte på om/når du skal bytte plaster? Det står 10-12 dager i papirene mine, men har ikke gjort det enda på dag 11. Venter til i morgen tenker jeg..
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 15. september 2014 #33207 Skrevet 15. september 2014 Nå er det 2 uker til op!! :D :D gleder meg sånn! Er super forkjølet nå med feber og ble pakken, så da blir jeg mest sannsynlig ikke syk igjen før op! Min store skrekk er at jeg skulle bli skikkelig forkjølet rett før...
Moshi Skrevet 15. september 2014 #33208 Skrevet 15. september 2014 (endret) Nå er det 2 uker til op!! :D :D gleder meg sånn! Er super forkjølet nå med feber og ble pakken, så da blir jeg mest sannsynlig ikke syk igjen før op! Min store skrekk er at jeg skulle bli skikkelig forkjølet rett før... Er selv veldig forkjølet, heldigvis ikke feber. Men det står i skrivet mitt at viss en blir forkjølet mm 14 dager før operasjonen så skal en ta kontakt med klinikken og de skal ta en vurdering. Kirurgen min skal ringe meg i morgen mtp valg av proteser osv, så skal nevne det for han da 10 dager til min operasjon Endret 15. september 2014 av Moshi
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 15. september 2014 #33209 Skrevet 15. september 2014 Er selv veldig forkjølet, heldigvis ikke feber. Men det står i skrivet mitt at viss en blir forkjølet mm 14 dager før operasjonen så skal en ta kontakt med klinikken og de skal ta en vurdering. Kirurgen min skal ringe meg i morgen mtp valg av proteser osv, så skal nevne det for han da 10 dager til min operasjon Hvor skal du opperere?? Har ikke sett at det står noe slikt i armene mine, hm! Feberen er heldigvis på vei ned, var verst lørdag og søndag, da var jeg helt død! Men får sende dem en Mail å høre ^^ Da skal vi jo nesten opereres samtidig!! Blir spennende :D
Moshi Skrevet 15. september 2014 #33210 Skrevet 15. september 2014 (endret) Hvor skal du opperere?? Har ikke sett at det står noe slikt i armene mine, hm! Feberen er heldigvis på vei ned, var verst lørdag og søndag, da var jeg helt død! Men får sende dem en Mail å høre ^^ Da skal vi jo nesten opereres samtidig!! Blir spennende :D Har booket operasjon 25 sept og gleder og gruer meg noe enormt! Er det noen her som har erfaringer med dr. Ørner? Ville absolutt tatt en tlf eller sendt en mail ja! Så spennende, blir gøy å ha en "følge-venn" :D Quoter litt av innlegget som jeg ikke har fått respons på Jeg var på konsultasjon på Teres i Bergen på fredag ho dr. Ørner. Jeg er 27 år, 3 barn så puppene mine er langt fra en drøm. Dr. Ørner sa jeg hadde vanskelige bryst, siden det ene er heng i og er tynn hud i det brystet. Han anbefalte meg rundt 300 mg, dråpeformede over muskelen. Jeg er 165 cm høg og 48 kg. Har booket operasjon 25 sept og gleder og gruer meg noe enormt! Er det noen her som har erfaringer med dr. Ørner? Endret 15. september 2014 av Moshi
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 15. september 2014 #33211 Skrevet 15. september 2014 Ville absolutt tatt en tlf eller sendt en mail ja! Så spennende, blir gøy å ha en "følge-venn" :D Quoter litt av innlegget som jeg ikke har fått respons på Jeg var på konsultasjon på Teres i Bergen på fredag ho dr. Ørner. Jeg er 27 år, 3 barn så puppene mine er langt fra en drøm. Dr. Ørner sa jeg hadde vanskelige bryst, siden det ene er heng i og er tynn hud i det brystet. Han anbefalte meg rundt 300 mg, dråpeformede over muskelen. Jeg er 165 cm høg og 48 kg. Har booket operasjon 25 sept og gleder og gruer meg noe enormt! Er det noen her som har erfaringer med dr. Ørner? Papirene mine ble til armene mine i forrige innlegg !! Jeg skal bare ha 250 under muskel moderat profil, men er begynt å bli redd for at det skal være for lite! Er ganske høy, rundt 171, men er veldig spinkelt bygget så er så usikker! Har dessverre ikke noen erfaring med dr. Ørner å komme med
Moshi Skrevet 15. september 2014 #33212 Skrevet 15. september 2014 Papirene mine ble til armene mine i forrige innlegg !! Jeg skal bare ha 250 under muskel moderat profil, men er begynt å bli redd for at det skal være for lite! Er ganske høy, rundt 171, men er veldig spinkelt bygget så er så usikker! Har dessverre ikke noen erfaring med dr. Ørner å komme med Er redd de skal bli for små, eller ikke bli fornøyd siden den ene er heng i og den andre ikke. Han ville ikke ta brystløft på den ene pga mye arr, det kunne jeg evnt. gjøre senere viss jeg følte behov for det..Skjønte ikke helt den tankegangen, men satser og håper han vet hva han driver med
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 16. september 2014 #33213 Skrevet 16. september 2014 (endret) Er redd de skal bli for små, eller ikke bli fornøyd siden den ene er heng i og den andre ikke. Han ville ikke ta brystløft på den ene pga mye arr, det kunne jeg evnt. gjøre senere viss jeg følte behov for det..Skjønte ikke helt den tankegangen, men satser og håper han vet hva han driver med Om de blir fylt opp så vil kanskje henget forsvinne og du derfor ikke trenger løft? Så det kan jo godt hende de blir ganske like uansett, han vet nok hva han driver med Jeg har ikke plass til mer enn 250 i moderat profil, da må jeg ha høy profil og øke cc en del, han sa at det kom til å se veeldig falskt ut på meg. Skal ta med noen bilder på op dagen av hva jeg ønsker, så kan vi ta en videre vurdering derfra samtidig som jeg er redd de blir for små, er jeg også redd de blir for store vil ikke at det skal lyse silikon liksom... Endret 16. september 2014 av Kalia
Tara12 Skrevet 16. september 2014 #33214 Skrevet 16. september 2014 Hei! Håper det er plass til meg inne her også lest masse på dette forumet både før og etter operasjon og dette har vært til stor hjelp!! Jeg er 20 år og opererte meg for 6 dager siden på Fornebuklinikken. Jeg la inn 255 under muskel (var en liten a før) og er veldig fornøyd med størrelsen så langt. Spørsmål: Når begynte dere å ta armene over hode og slutte å ha overarmene inntil kroppen? Jeg brukte armene en del i går, som å sminke meg osv. og merker jeg er veldig støl i dag.. Jeg har også en hund som fikk tråkket/hoppet på den ene, tror dere dette kan være skadelig ? I det ene brystet får jeg skikkelig stikninger som kan vare opp til 1 min.. Dette er veldig vondt og ubehagelig.. noen andre som har opplevd dette ? Ble mye spørsmål, men.. Håper på svar :D
Moshi Skrevet 16. september 2014 #33215 Skrevet 16. september 2014 (endret) Da har jeg nett snakket med kirurgen og han hadde tenkt på meg og ombestemt seg :-D Han ville ta et løft på venstre side og at arret ble rundt brystvorten, nett som en smultring sa han :-p Siden han skulle ta det løftet så ville han legge det under muskelen :-S Au svarte faen hehe. Avtalte at jeg skulle sende over noen bilder str messig og vi går fortsatt for dråpeformet protese siden jeg er så tynn. Jeg vil se operert ut uansett sier han, siden jeg er så tynn Den største skrekken er for små eller for store. Håper han klarer å finne en mellomting så jeg blir storhappy Endret 16. september 2014 av Moshi
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 16. september 2014 #33216 Skrevet 16. september 2014 Da har jeg nett snakket med kirurgen og han hadde tenkt på meg og ombestemt seg :-D Han ville ta et løft på venstre side og at arret ble rundt brystvorten, nett som en smultring sa han :-p Siden han skulle ta det løftet så ville han legge det under muskelen :-S Au svarte faen hehe. Avtalte at jeg skulle sende over noen bilder str messig og vi går fortsatt for dråpeformet protese siden jeg er så tynn. Jeg vil se operert ut uansett sier han, siden jeg er så tynn Den største skrekken er for små eller for store. Håper han klarer å finne en mellomting så jeg blir storhappy Det var bra å høre :D så slipper du jo å bekymre deg noe mer angående at de blir forskjellige også
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 16. september 2014 #33217 Skrevet 16. september 2014 Hei! Håper det er plass til meg inne her også lest masse på dette forumet både før og etter operasjon og dette har vært til stor hjelp!! Jeg er 20 år og opererte meg for 6 dager siden på Fornebuklinikken. Jeg la inn 255 under muskel (var en liten a før) og er veldig fornøyd med størrelsen så langt. Spørsmål: Når begynte dere å ta armene over hode og slutte å ha overarmene inntil kroppen? Jeg brukte armene en del i går, som å sminke meg osv. og merker jeg er veldig støl i dag.. Jeg har også en hund som fikk tråkket/hoppet på den ene, tror dere dette kan være skadelig ? I det ene brystet får jeg skikkelig stikninger som kan vare opp til 1 min.. Dette er veldig vondt og ubehagelig.. noen andre som har opplevd dette ? Ble mye spørsmål, men.. Håper på svar :D Så klart det er plass til deg også :) skal selv opere på fornebuklinikken om 2 uker, hvilken kirug hadde du? Kan jeg spørre om hvor høy du er og hvor mye du veier ? Kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine :/
Tara12 Skrevet 16. september 2014 #33218 Skrevet 16. september 2014 Var Lars Haukeland som opererte meg og er sååå fornøyd med han og hele servicen på klinikken!! Jeg er mellom 1.69 - 1.70 og veier 47 Hvem skal kirurg skal du til og hva skal du legge inn :D? Blir spennende og det er bare å glede seg!!
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 16. september 2014 #33219 Skrevet 16. september 2014 Var Lars Haukeland som opererte meg og er sååå fornøyd med han og hele servicen på klinikken!! Jeg er mellom 1.69 - 1.70 og veier 47 Hvem skal kirurg skal du til og hva skal du legge inn :D? Blir spennende og det er bare å glede seg!! Skal til barstad, 250 moderat profil under muskel! Er rundt 171 og veier 53 kg omtrent. Vi er jo ganske like, hva var du før op og syntes du de ble store nok nå ? Jeg er en 65c nå (altså tilsvarer 75a). Klarer ikke tenke på noe annet for tiden, gleder meg så mye!!!
Uglete Skrevet 16. september 2014 #33220 Skrevet 16. september 2014 åssen er det med priser og sånn? har lest at aviva skal være så billig, og bugge skal være kjempedyr, men de har jo cirka samme priser på nettsidene sine alle sammen. har de gebyrer de ikke sier noe om på nettsidene eller? kan jeg rekne med å betale 30-35000kr for en brystforstørrelse eller blir det "egentlig" mye dyrere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå