Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nok en dårlig natt. Skjønner ikke hva det er som skjer om natten, altså. Det er som om jeg ligger og spenner meg i brystområdet eller noe, for det er unormalt ubehagelig i /spent forhold til på dagtid (eller kanskje jeg merker det bedre da). Jeg klarer fint å forflytte meg i sengen, og bruker magemuskler for å komme meg opp til sittende, men jeg finner ingen stilling som er behagelig. I tillegg så kjenner på at det presser fra nedpressbåndet (gud som jeg har begynt å hate dette nedpressbåndet.. Er så j* ekkelt og ubehagelig!).

Og ja, når jeg ligger på siden så er det ubehagelig med implantatet i det brystet som er øverst, men har ikke så store implantater at de sklir over hverandre (står vel foreløpig mer rett ut :laugh: ).

Får ta tiden til hjelp.. er jo bare 6 dager siden operasjon, og jeg sover en del hver natt altså.

Hei!

Ser ut som om vi opererte på samme tid? På torsdag? Jeg sov de første fire nettene i en sånn Baden Baden solstol i stua (med en dundyne oppi så det blir mykt) og har sovet de to siste i senga bygd opp i ryggen med puter og dyne. Smertene er ti tusen ganger verre når jeg våkner i senga og jeg skal definitivt flytte meg tilbake i stolen i natt! Bare et lite tips, om du har en sånn stol du også. Ellers får man tak i den på Plantasjen bl.a.

Endret av Trulterulte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ser ut som om vi opererte på samme tid? På torsdag? Jeg sov de første fire nettene i en sånn Baden Baden solstol i stua (med en dundyne oppi så det blir mykt) og har sovet de to siste i senga bygd opp i ryggen med puter og dyne. Smertene er ti tusen ganger verre når jeg våkner i senga og jeg skal definitivt flytte meg tilbake i stolen i natt! Bare et lite tips, om du har en sånn stol du også. Ellers får man tak i den på Plantasjen bl.a.

Hei Trulterulte! Jeg opererte onsdag forrige uke, 255 cc i høyprofil på Fornebuklinikken. Er ca 73 rundt tror jeg, og var så og si helt flat fra før. Brukte ofte 70 B fordi a-cupen så så smal ut.

Du ligger faktisk og sover i en solstol :fnise: Jeg har ingen solstol i hus, men har vurdert sofaen eller en stol i stua. Men så er det styrete å rigge seg til der også, og nå skal vi ha gjester fra i morgen. Sov dårlig i natt også - noe som passer dårlig med studier som krever mye konsentrasjon.

Er det bare ryggen som plager deg, eller er det puppene også? Hos meg er det en kombinasjon. Føler at det er så spent på natta. Men jeg lurer på om det er litt bedring i sikte nå..

Skrevet

Skal man vaske håret med hibiscrub'n også? Og kan man bruke deodorant etter siste dusj for op? 😳

Skrevet

Hei Trulterulte! Jeg opererte onsdag forrige uke, 255 cc i høyprofil på Fornebuklinikken. Er ca 73 rundt tror jeg, og var så og si helt flat fra før. Brukte ofte 70 B fordi a-cupen så så smal ut.

Du ligger faktisk og sover i en solstol :fnise: Jeg har ingen solstol i hus, men har vurdert sofaen eller en stol i stua. Men så er det styrete å rigge seg til der også, og nå skal vi ha gjester fra i morgen. Sov dårlig i natt også - noe som passer dårlig med studier som krever mye konsentrasjon.

Er det bare ryggen som plager deg, eller er det puppene også? Hos meg er det en kombinasjon. Føler at det er så spent på natta. Men jeg lurer på om det er litt bedring i sikte nå..

Jepp, det gjør jeg, hehe. Den pleier stå ute på terrassen altså! ;P

I senga får jeg vondt i både rygg og pupper. I stolen gjør jeg ikke det i samme grad. Tipper bakover til jeg føler det behagelig. På morgenen tipper jeg meg selv litt og litt opp, før jeg reiser meg. Da blir ikke overgangen fra liggende til sittende/stående så stor. Sofa hadde fungert på samme måte som seng for meg, derfor måtte jeg tenke litt alternativt siden vi ikke har noen andre stoler, stressless eller lignende. Det funker! :)

Skrevet

amtøør: Det er puppene som er aller vondest når jeg våkner i senga. I stolen kan jeg våkne smertefri, men få litt vondt når jeg reiser meg opp bare.

Skrevet

amtøør: Det er puppene som er aller vondest når jeg våkner i senga. I stolen kan jeg våkne smertefri, men få litt vondt når jeg reiser meg opp bare.

Ok! Litt lettet over at det ikke bare er jeg som synes det er ubehagelig i puppene på natta, da er det sikkert innenfor normalen. Hva var utgangspunktet ditt Trulterulte, og hva, hvor, hvordan er det nå?

Skrevet (endret)

Skal man vaske håret med hibiscrub'n også? Og kan man bruke deodorant etter siste dusj for op? 😳

Tror jeg ville droppet deodorant..Ikke fuktighetskrem eller noe slikt heller. Lykke til med operasjon.

Obs! Glemte håret. Det står hos meg at vi skulle vaske med det, så jeg gjorde det 😦

Endret av amatøør
Skrevet

Kirurgen min sa at jeg måtte bestemme meg til operasjonsdagen om han skulle legge implantatet via areola eller under brystet. I utgangspunktet vil jeg ha via areola, men han sa det var mindre sjanse for kapsling hvis man la snittet under brystet. Det var ikke store forskjellene, men dem var der. Ønsker at arrene ikke skal være synlige, derfor tenker jeg å legge via areola.

Hvor har dere snittet og hvorfor?

Skrevet

Ok! Litt lettet over at det ikke bare er jeg som synes det er ubehagelig i puppene på natta, da er det sikkert innenfor normalen. Hva var utgangspunktet ditt Trulterulte, og hva, hvor, hvordan er det nå?

Det er definitivt helt normalt. :-) Man må bare finne ut hva som fungerer best.

Jeg var en tom A, eller A minus som jeg pleide si. Har nå lagt inn 300, runde, høy profil under muskel. Opererte på torsdag. De to første dagene var ille, altså torsdag og fredag. Besvimte på vei til do og hadde veldig vondt. Litt uttpå lørdagen bedret det seg veldig! Nå er det ikke smerter lenger, bare stivt og stølt. Armene fungerer også igjen. På morgenen er det fortsatt vondt, men går seg til når jeg får vært oppe litt. Ellers er jeg 160 og 46 kg. Syns puppene virket små med en gang, fordi musklene var svært stramme. Nå har det roet seg bittelitt, de begynner å ta form, "poppe litt" og bli mer markerte. Men de er langt i fra ferdige, det ser jeg. Må gå med nedpressbånd i 6 uker!! :P

Du la vel inn bittelitt mindre enn meg?

Skrevet (endret)

Det er definitivt helt normalt. :-) Man må bare finne ut hva som fungerer best.

Jeg var en tom A, eller A minus som jeg pleide si. Har nå lagt inn 300, runde, høy profil under muskel. Opererte på torsdag. De to første dagene var ille, altså torsdag og fredag. Besvimte på vei til do og hadde veldig vondt. Litt uttpå lørdagen bedret det seg veldig! Nå er det ikke smerter lenger, bare stivt og stølt. Armene fungerer også igjen. På morgenen er det fortsatt vondt, men går seg til når jeg får vært oppe litt. Ellers er jeg 160 og 46 kg. Syns puppene virket små med en gang, fordi musklene var svært stramme. Nå har det roet seg bittelitt, de begynner å ta form, "poppe litt" og bli mer markerte. Men de er langt i fra ferdige, det ser jeg. Må gå med nedpressbånd i 6 uker!! :P

Du la vel inn bittelitt mindre enn meg?

Godt at du føler deg bedre, høres ikke bra ut at du besvimte. Jeg har hatt det veldig bra, men jeg er både større i kroppen enn deg og la inn mindre (255 cc), så det betyr sikkert litt.

Musklene mine tviholder på sakene, men tror ikke de blir så mye større. De er absolutt mer definerte nå, selv om jeg fortsatt er litt hoven både på puppene og mellom (mest i mellom faktisk). Blir spennende å se hvordan de utvikler seg. Jeg fikk beskjed om nedpress i 2 uker, og jeg HATER.. Men skjønner at det er lurt, så det er mulig jeg kommer til å bruke det mer om jeg føler det er behov. Synes puppene blir dyttet nedover av det, noe jeg liker. Vil helst ha dem nedover, så naturlig som mulig

Endret av amatøør
Skrevet (endret)

Mine var veldig høyt oppe på kontroll etter første døgnet og helt deformerte. Akkurat som om jeg hadde en lang, smal, hard pupp fra snittet og opp på en måte. Er nok derfor mine nå er større, for nå har de blitt en rund pupp om du skjønner? Har fortsatt en del hevelse igjen øverst og proteser ganske høyr oppe, så selv om jeg også hater det båndet (er jo klin umulig å kle seg bl.a), så kommer jeg til å bruke det tiden ut. Jeg ser fra dag til dag hvor mye finere brystene blir!! :)

Det kjipe var at etter op så sa kirurgen at protestene lå helt perfekt og det var ikke sikkert jeg trengte det båndet, men etter et døgn hadde det endret seg veldig i negativ retning. Så da ble det bånd i 6 uker. Skal på kontroll til uka igjen og siden de har endret seg så mye kan det hende jeg slipper ha det så lenge, men jeg ser definitivt viktigheten av det og at det virker. Sikkert derfor du ikke opplever dine større nå, om protesene har vært på plassen sin hele tiden. :)

Jeg er veldig spent på når muskelen slipper og slapper av skikkelig. Og når puppene dropper. Slik mine er nå så vil nok arret være synlig når jeg står, for de er for struttende og høye. Hva tror du, om når det skjer?!

Ellers kan jeg si at jeg har sovet i stolen igjen i natt. Har null smerter i puppene akkurat nå (ligger fortsatt), men ryggen er ikke god. Det tror jeg ikke den vil bli før jeg kan sove på siden i sengen igjen, slik jeg pleier å sove.

Alt i alt er jeg superfornøyd til nå! Med å endelig ha tatt steget, har tenkt på dette i seks år og med kirurgen jeg valgte. Hun er behagelig og trygg. Sender jeg henne en sms får jeg svar nesten umiddelbart. Det er godt, så slipper man bekymre seg unødvendig. :)

Endret av Trulterulte
Skrevet (endret)

Hjelpes, da er det superlurt å ha det nedpressbåndet på! Fint at du hadde kontroll dagen etter da, og at du har en kirurg som passer på deg :-) Her er det ingen kontroller, annet om du trenger det da eller lurer på noe. Kirurgene er selvfølgelig tilgjengelig på tlf, men har ikke benyttet meg at tjenesten enda.

De vil nok synke mer og mer ned vil jeg tro, mine har gått fra det jeg vil kalle som runde pyramider med omtrent like mye pupp over som under brystvorten, til noe som ser mye mer naturlig ut i løpet av denne uken. Jeg vil fortsatt ha puppene lenger ned, litt mer heng om det gir mening, og jeg også håper at det blir en fold under brystene etter hvert. Akkurat nå ser jeg arrene når jeg står jeg også, men de er mye bedre nå enn første dagen, så en uke til med nedpressbånd vil forhåpentligvis gjøre det litt bedre :-) Jeg vet ikke, men ut i fra det jeg har lest, kan det kan ta lang tid før de faller ned, i verste fall opp mot ett år - jo større implantat i fht plass, desto senere (?). Så vi får vel bare være tålmodige.

Jeg er gul og grønn og hoven mellom puppene nå, og har et fint søkk inn under sportsbh'en på midten foran. Det er skikkelig stilig :( Håper det forsvinner snart... Sov forresten magisk godt i natt! Jeg vet ikke hvorfor men våknet 0544, ett minutt før vekkerklokken og tenkte: Jeg har ikke våknet i natt og jeg har ikke vondt. Det var himmelsk! Og forhåpentligvis starten på litt flere gode netter...

Endret av amatøør
Skrevet

Så bra! Håper du får flere gode netter! :)

Jeg våkner også rundt kl.6, men så lenge jeg sover sammenhengende frem til det tenker jeg det er ok.

Det du har mellom brystene har jeg fått på siden, under begge armene. Hovne pølser, gul og blå og får skikkelig søkk i huden av bh'en. Det er en av tingene jeg spurte kirurgen om, for det kom flere dager etter op og jeg var redd det var blødning. Men det var visst helt normalt! :)

Skrevet

Heia! :)

Jeg har bestemt meg for å ta brystforstørrelse, og vil nå bare finne en god og dyktig kirurg i Oslo. Jeg har kjempesmå bryster, og har en litt større omkrets rundt brystet enn gjennomsnittelig, så det er viktig at det en som virkelig vet hva han gjør, slik at resultet ser pent og naturlig ut.

Hva er de typisk anbefalte kirurgene, og har noen spesielle anbefalinger for min situasjon? :)

Har prøvd å søke en del, men det er vanskelig å finne god info..

tusen takk :)

Skrevet

Nå er det 8-9 uker siden operasjonen så føler det er safe og si at all hevelse er borte og jeg kan endelig kjøpe bh!

Var 65AA før, la inn 195cc under muskel og er nå målt til 65C. Har kjøpt en bh i 70B men den er faktisk for liten. Så når de dropper og fluffer kan de bli enda større 😁 wow.

Jeg er utrolig liten og smal så størrelsen er perfekt på meg. Ser veldig naturlig og bra ut :)

Skrevet

Det har snart gått 3 måneder siden min operasjon, og når jeg beveger det ene brystet med hendene føles det ut som om det lager litt "luft" lyder eller noe. Utorlig vanskelig å forklare, men det kjenner nesten ut som om implantatet er løs eller noe. Det er også litt ubehagelig, og det er nesten så jeg blir litt kvalm når jeg beveger på det. Er det noen som har opplevd dette??

Mitt andre bryst er fortsatt ganske hardt og jeg mistenker kapsel da jeg fikk infeksjon i dette brystet, så det er utrolig kjipt hvis dette stemmer. Er det noen som har hatt kapsel, som vil fortelle litt om sin opplevelse?

Skrevet

Oj, jeg fikk beskjed om at brystbåndet trengte jeg kun å bruke i 12 dager! :sjokkert: Bruker det fortsatt om natta, tørr ikke annet siden det er så mange forskjellige beskjeder ang. det!

Skrevet

Oj, jeg fikk beskjed om at brystbåndet trengte jeg kun å bruke i 12 dager! :sjokkert: Bruker det fortsatt om natta, tørr ikke annet siden det er så mange forskjellige beskjeder ang. det!

Jeg tror det ang. brystbånd er veldig individuelt! Noen kirurger har sluttet å bruke det, noen sier 2 uker og noen er tydeligvis enten eller - slik som min - ikke bruke det i det hele tatt eller ha på i seks uker! :P

Jeg gjør det jeg får beskjed om, men tror og håper hun korter ned tiden til uka. Hvis ikke får man bare holde ut! Jeg har det på hele tiden, men unntak av små pauser i løpet av dagen mens jeg sitter. Da løsner jeg det i noen minutter.

Skrevet

Hei hei, innbyggere av Silicone Valley! :)

1 dag PO i dag, etter operasjon hos Dr. Frank Steinbach på Teres-klinikken i Sørlandsparken (Kr.Sand).

Fikk lagt inn 225cc, anatomiske, delvis under/over muskel. Jeg er 163,5 cm og ca 54-55 kg, slank/atletisk bygd og med underutviklede bryster. Hadde mer eller mindre ingenting annet å by på i det departementet enn hva en 12-åring med voksende kjertler har ;) Dårlig med eget brystvev, derfor gikk vi for submuskulært. Men tror kirurg fant ut underveis i operasjonen at det var nok vev nederst i brystet til at kun øvre del av implantatet måtte legges under muskel. Og han mente det ville se penere ut og få et mest mulig naturlig utseende og overgang enn om han hadde lagt hele implantatet under, som først var tanken.

Ellers er formen overraskende fin. Jeg var groggy og medtatt noen timer etter OP i går, men med en gang jeg fant meg til rette hjemme på sofaen så gikk det hele gradvis bedre. Jeg tar nå kun smertestillende for moderate smerter mot kveld/natt, og mot milde smerter på dagtid. Jeg føler mest ubehag fremfor smerter, og mesteparten av ubehaget kommer av presset fra sportsBH og stiv/støl skuldre og rygg. Fikk sove mer (og bedre) i natt enn hva jeg gjorde natt til operasjonen, til tross for at en ligger på ryggen og har litt ubehag. Med andre ord så tror jeg ikke jeg kan klage på rekonvalesensen så langt ;) Spør bare hvis noen skulle lure på noe! Og tusen takk til alle som har skrevet, delt, spurt og gravd her tidligere i tråden - det har vært gull verdt de ukene i forkant av konsultasjon og operasjon!😄 Hurra!

Heia Coby23

Ser vi har samme PK og klinikk :-) Kjempe flink kirurg, må bare få lov å skryte litt. Jeg er nå nyoperert. OP den 10.9. Har også fått lagt in 400cc. På samme måte som deg delvis under muskel. Det var sent på dagen og jeg var siste pasient hjem, jeg var veldig sulten etter OP og fikk masse kaffe og brødskiver med gulost. Var groggy og beveget meg langsomt den kvelden, men var overraskende kvikk i går. Oppe og gikk og satt litt i stressless og så på tv. Jeg tok smertestillende 3 ganger. I dag har jeg bare tatt voltaren, ingen smerter :-) Bare øm og litt ubehagelig følelse ved enkelte bevegelser. Kjenner litt klukking eller lyder i høyre bryst, tror det er litt luft inni, men har lest at det er normalt og vil forsvinne av seg selv. Må også legge til at jeg er kjempefornøyd med resultatet, hadde en liten sniktitt i går.

Det føles fantastisk å endelig ha Pupper! Skjønner de er heldige de som har det fra naturens side! Disse er også mine, med de samme merkene og de samme bryst vortene, føles ikke falskt ut i det hele tatt. Føler meg mye mere kvinnelig. Min favoritt komentar på hvorfor Silikon er: "ja det var enten dette eller kjønnskifte!"

(ikke negativt ment for de som måtte ha behov for å skifte kjønn) Ingen har krav på å vite hvorfor jeg ville akkurat dette. Kommentarer som "men det er jo falskt" preller av som vann på gåsa! Vi har våre grunner til å gjøre det, det er mulig å gjøre det, og det er fult lovlig, og jeg/vi betaler for det selv!

Kjenner jeg jobber febrilsk for å forsvare meg! Men det er jo ikke nødvendig!

Hurra.

Takker også for verdifull lesning her på disse sidene! Gøy å finne deg Coby23 innbygger av Silicone Valley :-) Masse lykke til og støtte til alle her inne. +++++++

Skrevet

Hei gamle og nye puppedamer!

Det er superlenge siden jeg var her inne, men det er godt å se at tråden lever i beste velgående :hug: Nå er det ca 10 mnd siden min siste op. Vet ikke helt hvor fornøyd jeg er, men bedre enn den første i alle fall. Hadde kapsel på begge og måtte ta ut og legge inn på nytt under et år etter op. Skikkelig kalddusj når man har gledet seg til nye pupper i årevis...

Tråden her har hjulpet meg masse i tiden før og etter op, men det er veldig få som er her inne etter at det har gått litt tid. Skulle veldig gjerne høre hvordan dere andre har det som opererte for mange år siden også??? Er dere der ute så skriv noen ord da vel :lillesky: Vet det er tabu å snakke om komplikasjoner og man vil definitivt ikke være en partypooper for alle nybakte puppedamer, men det er greit å vite at ikke alt nødvendigvis blir slik som man tenkte seg det i utgangspunktet. Man snakker dessverre alt for lite om det som ikke ble så vellykket. Tror de fleste holder det litt tett inn til brystet for å unngå at noen slenger ut "det må du vel regne med at kunne skje når du først legger deg under kniven" for noe mange mener er en helt unødvendig skjønnhetsoperasjon. Vi som har op vet at det ligger mye dypere grunner til at vi gjør dette. Tør til og med påstå at det er livsnødvendig for noen.

Vel, nok om det, men er det noen gamle puppedamer der ute som kan dele litt av hvordan livet med nye fordeler har utspilt seg så kom med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...