Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! :)

Nå er jeg tilbake på hotellet igjen! Alt gikk fint. Det eneste er at jeg blødde endel i høyre bryst, så de måtte legge inn et dren... ikke så fornøyd med det siden jeg håpet at "det verste sykehus-greiene" var over... men men!

Må være her en dag ekstra siden de skal dra ut drenet på fredagen...! :(

Smerter og slikt er ganske ok. Endel ekstra vondt på høyre side pga den måtte gjennom litt mer med drenet osv..

Angående størrelse så startet han med 360cc.. men jeg synes det var litt stort. Og når vi prøvde protesene på så var PS enig i at 330cc passet min kropp mye bedre siden jeg ønsket et naturlig resultat! Etter operasjonen så hadde han lagt inn 345cc i venstre og 330cc i høyre.

Av det lille jeg har sett er jeg veldig fornøyd med størrelsen! :)

Kjempefornøyd med servicen der også! Alle var SÅÅÅ hyggelige og rolige. Følte meg veldig godt tatt vare på.

Gratulerer så mye med nye pupper! Fint å høre at alt gikk så bra :) Dumt at det begynte å blø da, men det positive er at det skjedde der og ikke etter du hadde kommet "hjem". Lykke til når du skal ta ut drenet, er sikker på at det går veldig bra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er ny her, og planlegger å bli operert i Tromsø i slutten av juni/beg av juli..

Er ganske flat fra før av,men håper på å bli en c-, kanskje d-cup etterhvert!

Hvordan kan man finne ut om man har nok vev til å få lagt inn over muskel..?

Noen som har operert i Tromsø og har noen tips?

Hei og velkommen hit! :blomst:

Jeg har blitt operert for 6 uker siden nå, og fikk lagt inn over muskel selv om jeg ikke trodde jeg hadde nok vev - kirurgen mente over muskel ikke var noe problem dersom jeg ikke hadde tenkt å ha veldig store implantater, og valgte å stole på han! Ble egentlig ganske glad for at jeg kunne få over muskel :) Hvor mye har du tenkt å legge inn? Kirurgen vil fortelle deg hva som kommer til å være best for deg angående over eller under muskel.

Angående tips og slikt er jeg litt usikker på hvilke tips du ønsker, bare å spørre meg!

Endret av Arwina
Skrevet (endret)

Da har vi samme antall cc, bare at jeg har over muskel og i moderat profil fra eurosilicone :) Er du fornøyd med størrelsen?

Skjønner det ja, var bare et tips for å få det ut av systemet raskest mulig slik at du slipper å være kvalm så lenge :)

Det første jeg tenkte når jeg så dem var at de var små! Haha! Og det kommer fra ei som ikke fylte ut a-cup engang!

Men regner med de blir litt større når musklene slapper av, bandasjene er tatt av og hovenheten rundt er borte. Jeg var liksom redd for at de ville bli for store, men jeg ser jo nå at de iallefall ikke er det :) Skulle egentlig ha moderat pluss men under op valgte kirurg å gå for høye isteden siden jeg var for smal over brystet. Er ikke spesielt smal da, måler 77 cm eller noe.

Endret av Lullemeg
Skrevet

Hei og velkommen hit! :blomst:

Jeg har blitt operert i Tromsø for 6 uker siden nå, og fikk lagt inn over muskel selv om jeg ikke trodde jeg hadde nok vev - kirurgen mente over muskel ikke var noe problem dersom jeg ikke hadde tenkt å ha veldig store implantater, og valgte å stole på han! Ble egentlig ganske glad for at jeg kunne få over muskel :) Hvor mye har du tenkt å legge inn? Kirurgen vil fortelle deg hva som kommer til å være best for deg angående over eller under muskel.

Angående tips og slikt er jeg litt usikker på hvilke tips du ønsker, bare å spørre meg!

Så bra Arwina!

Jeg tenker ikke at jeg vil ha veeeldig store implantater, men det må jo være en viss forskjell fra før..

Minst 300 cc tenker jeg, men jeg lar det nok være opp til kirurg å se hva som blir best i forhold til hva jeg ønsker.. Er du fornøyd med hvordan dine har blitt over muskel? Syns det godt at det er silikon eller..?

Jeg er ikke fra Tromsø, så jeg må overnatte på hotell og dra hjem dagen etter op med buss/bil.. Tror du det vil gå greit?

Skrevet (endret)

Så bra Arwina!

Jeg tenker ikke at jeg vil ha veeeldig store implantater, men det må jo være en viss forskjell fra før..

Minst 300 cc tenker jeg, men jeg lar det nok være opp til kirurg å se hva som blir best i forhold til hva jeg ønsker.. Er du fornøyd med hvordan dine har blitt over muskel? Syns det godt at det er silikon eller..?

Jeg er ikke fra Tromsø, så jeg må overnatte på hotell og dra hjem dagen etter op med buss/bil.. Tror du det vil gå greit?

Forstår det :) Jeg hadde med et bilde av pupper jeg synes var fine på operasjonsdagen, for å være sikker på at kirurgen forstod meg (følte meg tryggere med å la han ta de siste avgjørelsene da) :)

Jeg er suuperfornøyd ja, fikk akkurat det jeg ønsket meg og kunne ikke vært mer glad for at både størrelsen og formen på de ble som jeg ville! Bare å si i fra om du har lyst til å se bilder.

Vil ikke si at det lyser silikon av meg akkurat, for de sitter veldig pent og har ingen skarpe kanter. Samtidig så er jeg ganske slank siden jeg trener mye (spesielt styrke) så de er jo større enn hva de fleste slanke jenter har natulig og derfor kan vel noen kanskje tenke at jeg har silikon dersom de ser puppene i bikini/naken - med klær på kan man absolutt ikke se det! Ser ut som jeg gjorde før med klær på sånn ca, bare at jeg da brukte de tykkeste bh'ene man finner i en strl for stor for at puppene skulle virke større.

Det går nok helt fint å reise hjem dagen etter :) Er absolutt ikke behagelig å sitte i bil så kort etter operasjonen, men med nok smertestillende så klarer du det sikkert helt fint - kjøre rolig og ta hensyn :) Har du lang kjøretur?

Endret av Arwina
Skrevet

Er fortsatt så sykt kvalm når jeg går! Gikk på do, og kastet opp på gulvet. Ble sittende der og svette som en gris og fikk skikkelig piping i ørene fordi jeg var så kvalm. Etter en god stund bestemte jeg meg for å gå tilbake til rommet mitt, men besvimte og slo hodet i veggen. Ble liggende på gulvet til kvalmen gikk over, en da fikk jeg ikke til å reise meg. Prøvde å rope på de andre i familien, og dunke hæla i gulvet og i veggen for at de skulle høre meg, men ingen gjorde det. Etter en times tid var jeg så kald og lei at jeg rett og slett måtte presse meg gjennom smerten og reise meg opp.

Skal prøve å ta paracet istedenfor de smertestillende jeg fikk på resept nå, for å se om det hjelper. Smertene i seg selv er foreløpig ikke så ille, det er mest at det er vanskelig å sette seg opp osv.

Litt detaljert innlegg men :P

Skrevet

Er fortsatt så sykt kvalm når jeg går! Gikk på do, og kastet opp på gulvet. Ble sittende der og svette som en gris og fikk skikkelig piping i ørene fordi jeg var så kvalm. Etter en god stund bestemte jeg meg for å gå tilbake til rommet mitt, men besvimte og slo hodet i veggen. Ble liggende på gulvet til kvalmen gikk over, en da fikk jeg ikke til å reise meg. Prøvde å rope på de andre i familien, og dunke hæla i gulvet og i veggen for at de skulle høre meg, men ingen gjorde det. Etter en times tid var jeg så kald og lei at jeg rett og slett måtte presse meg gjennom smerten og reise meg opp.

Skal prøve å ta paracet istedenfor de smertestillende jeg fikk på resept nå, for å se om det hjelper. Smertene i seg selv er foreløpig ikke så ille, det er mest at det er vanskelig å sette seg opp osv.

Litt detaljert innlegg men :P

Åneiii! Stakkars.. :(

Håper det går bra med deg...! Det hørtes jo helt fryktelig ut.. vet det blir anbefalt å ta "sjøsyk-piller" for kvalmhet når du beveger deg / går. Husker ikke helt hva den heter.. Probufen eller noe slikt. Du får den hvertfall reseptfritt på apoteket :)

Jeg har hatt første natta mi nå.. har kanskje sovet 15 mik tilsammen å verker så det synger etter... finner ingrn god måte å ligge i senga på...Men klarer heller ikke å sette meg opp o senga.. så når jeg først har plassert meg så klarer jeg ikke justere noe.. pluss at drenet er sykt o veien..

Jaja... sånn er det nå..

Håper aøt går bra med deg!

Skrevet

Forstår det :) Jeg hadde med et bilde av pupper jeg synes var fine på operasjonsdagen, for å være sikker på at kirurgen forstod meg (følte meg tryggere med å la han ta de siste avgjørelsene da) :)

Jeg er suuperfornøyd ja, fikk akkurat det jeg ønsket meg og kunne ikke vært mer glad for at både størrelsen og formen på de ble som jeg ville! Bare å si i fra om du har lyst til å se bilder.

Vil ikke si at det lyser silikon av meg akkurat, for de sitter veldig pent og har ingen skarpe kanter. Samtidig så er jeg ganske slank siden jeg trener mye (spesielt styrke) så de er jo større enn hva de fleste slanke jenter har natulig og derfor kan vel noen kanskje tenke at jeg har silikon dersom de ser puppene i bikini/naken - med klær på kan man absolutt ikke se det! Ser ut som jeg gjorde før med klær på sånn ca, bare at jeg da brukte de tykkeste bh'ene man finner i en strl for stor for at puppene skulle virke større.

Det går nok helt fint å reise hjem dagen etter :) Er absolutt ikke behagelig å sitte i bil så kort etter operasjonen, men med nok smertestillende så klarer du det sikkert helt fint - kjøre rolig og ta hensyn :) Har du lang kjøretur?

Jeg må nok også finne bilder og ta med..

Vil gjerne se dine bilder om du vil sende på pm eller noe :)

Jeg trener også mye, så for meg er det viktig at jeg kan begynne å trene som vanlig etter ei stund!

Har du begynt å trene igjen? Det høres ut som jeg er ute etter ca samme størrelse som deg.. Vil ha pupper sånn at det passer med kurvene på resten av kroppen :)

Kjøreturen hjem er på ca to timer - men jeg kan også ta buss. Vurderer det..

Hva syns du om kirurgen forresten?

Takk for at du er så snill og svarer så bra!

Skrevet

Hmm... noen som vet hvor mange Oxynorm jeg kan ta i døgnet? Fikk 1 igår når jeg våknet fra narkosen. Og tok en på morran idag... har veldig vondt... men tørr ikke spise så mange.. :/ Står "ved behov", men føler drt er litt vagt..

Skrevet (endret)

...

Endret av nuttybear
Skrevet

Hmm... noen som vet hvor mange Oxynorm jeg kan ta i døgnet? Fikk 1 igår når jeg våknet fra narkosen. Og tok en på morran idag... har veldig vondt... men tørr ikke spise så mange.. :/ Står "ved behov", men føler drt er litt vagt..

Helt uproblematisk med 4 eller tom 6 i døgnet om du tålererer det bra. Virkningen inntreffer etter rundt 40 min og varer for de fleste i ca 4-6 timer etter hva jeg erfarer på jobb. Man kan bli litt susete og trøtt, helt normalt. Ta paracet som grunnsmørning etter klokka hver 6 time og oxynorm på toppen. Fint og ta oxynorm før du skal stå opp om morgenen f eks slik at du har det i bunn.

Skrevet

Ha ha, leste puppepia i farta(syns det var fengende navn jeg) beklager pudderpia;o)

Butterfly, du blir IKKE avhengig av noen dager(eller tom) uker med oxynorm. Med mindre man har tidligere rusavhengighetsproblematikk selvfølgelig...... Så det skal du ikke tenke på. Det er mange som vegrer seg for sterke smertestillende men det hører med til det man må akseptere om man lar seg operer tenker faktisk jeg. Oxynorm 5mg(som jeg regner med du har fått) er den svakeste styrken av oxynorm. Vi har helt opp til 20mg tabletter og bruker oxynorm på sykehuset som tilleggs smertestillende hvis ikke langtidsvirkende tabletten oxycontin og paracet virker bra nok. Så kjære deg, det er helt trygt og ta oxynorm 5mg fire ganger i døgnet:o) med mindre man er allergisk eller blir veldig svimmel. Noen blir det. Kvalme derimot er en relativ vanlig bivirkning (av alle morfin preparater) og derfor er det fint og ta kvalmestillende ved siden av. Fornebuklinikken ber deg ta afipran (kvalmestillende) fast de første dagene for å unngå kvalme. Man blir også gjerne kvalm av anestesi meds. første døgnet) så derfor stusser jeg på at stakkars Lullemeg har måttet hatt en sånn grusom natt, har de ikke gitt deg kvalmestillende? Jeg hadde ringt klinikken faktisk og spurt om dette hvis ikke. Postafen er den reisesyk tabletten dere tenker på regner jeg. Den er reseptfri og sikkert noe effekt. Afipran eller zofran er derimot det som brukes mot postoperativ kvalme. Håper dere nyopererte får en bedre dag i dag. Beklager mitt laaaange og noe formanende sykesøster innlegg her men ikke alltid lett og la jobben bli igjen på sykehuset;o).

Skrevet

Kanskje jeg skulle forandret det til puppepia ja, hehe :fnise:

Skrevet

Helt uproblematisk med 4 eller tom 6 i døgnet om du tålererer det bra. Virkningen inntreffer etter rundt 40 min og varer for de fleste i ca 4-6 timer etter hva jeg erfarer på jobb. Man kan bli litt susete og trøtt, helt normalt. Ta paracet som grunnsmørning etter klokka hver 6 time og oxynorm på toppen. Fint og ta oxynorm før du skal stå opp om morgenen f eks slik at du har det i bunn.

Tusen takk for god oppklaring og tips!! Det settes utrolig stoe pris pp her nå... ;)

Har tatt paracet hver sjette time (satt på alarm) men har kun tatt 1 Oxynorm til nå. Merker ikke så mamge bivirkninger. Blir kanskje litt sløvere i øynene men det er igrunn det. Men da bør jeg kanskje sette en timer pp de også, elller?

Skrevet

Nuttybear:

Tusen takk for oppklaringen! Da føler jeg meg litt tryggere på å spise på oxynormen. Lurer på om jeg skal sette den også til faste tider... Og hmm... jeg fikk heller ikke kvalmenedsettende fra Fornebu igår.. :( Kunne gjerne hatt det liggende. Blir ofte kvalm av medisiner generelt.

Skrevet

Jeg tok oxynorm fast de første 2 og kanskje 3 dagene ja. Jeg tok de imellom tidspunktet av paracet slik at effekten var størst når effekten av paracet var på vei ut før neste dose om du skjønner. Men så spesifikk og pirkete er sikkert ikke nødvendig altså;o) smertene blir for de fleste myyye bedre rundt dag 3-4 så ikke vits og spare på oxynormen, det er nå du trenger den:o)

Skrevet

Nuttybear:

Tusen takk for oppklaringen! Da føler jeg meg litt tryggere på å spise på oxynormen. Lurer på om jeg skal sette den også til faste tider... Og hmm... jeg fikk heller ikke kvalmenedsettende fra Fornebu igår.. :( Kunne gjerne hatt det liggende. Blir ofte kvalm av medisiner generelt.

Fikk du ikke det på resept altså? Hvem opererte deg?
Skrevet

jeg lurer litt på om det er noen her inne som har silikon og angret seg på at de la inn? plutselig så streifet tanken meg at viss kommer til å angre .. fikk litt hetta å begynnte å lese om folk som hadde tatt ut implantatene fordi de ikke likte følelsen å ble liksom ikke vandt til det, får vel bare legge fra meg den tanken :P

Skrevet

Fikk du ikke det på resept altså? Hvem opererte deg?

Ikke som jeg kan se! Pål Schistad opererte meg :)

Skrevet

Kanskje jeg skulle forandret det til puppepia ja, hehe :fnise:

Jeg fikk ikke kvalmestillende fra klinikken nei, men vi hadde afipran hjemme fra før som jeg har tatt. Hadde visst ikke så veldig bra virkning :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...