ellyy Skrevet 28. april 2014 #31881 Skrevet 28. april 2014 Jeg skal gjøre det om 2 dager... Jeg er en person som er livredd raske avgjørelsee og å "hoppe inn i noe". Og jeg var veldig stresset over dette til å begynne med.. men må føler jeg meg ganske ok med det! Det som hjalp meg var å lese MASSE og se på MANGE bilder!! Og ikke minst være på foeum å høre andres opplevelser og erfaringer. Lykke til! å så gøy! hvor du skal ta? hehe klarer ikke ha helt oversikt selv om jeg er her å leser hele tiden! jeg skal ha konsultasjon i morgen men tviler på det blir den klinikken. Har du noen tips til sider eller andre steder å finne bilder? ja dette forumet har vært til STOR hjelp, synes det er så gøy å høre anndre sine oplevelser å meninger Har du hatt noe konsultasjon over telefon? eller har du ingen anelse om hvor mye å sånn? Jeg og hater raske avgjørelser å blir helt stresset av tanken.. jeg har jo visst i 3-4 år nå at jeg skal ha OP så kanskje like greit å ha det samme dag så slipper jeg å gå å gruble å overtenke det som blir sakt på konsultasjon
Ankh Su Namun Skrevet 28. april 2014 #31882 Skrevet 28. april 2014 VIlle bare si, jeg har 300 høy profil og jeg er super fornøyd, Jeg tror ikke jeg hadde passet til noe større da hadde det sett veldig svært ut for min kropp ihvertfall. Men jeg er 163høy og 60-63kg da. Hei Jeg er 165 cm og 63kg. Hadde litt heng i brystene fra før og de er asymetriske. Fikk 400cc moderat profil. Ok størrelse men det er mye forskjell på de. Blir å klage på resultat..
nuttybear Skrevet 29. april 2014 #31883 Skrevet 29. april 2014 Her rebus, ser du 255 under muskel(og løft da) 7 uker post operativt. Kanskje det hjelper deg litt med avgjørelsen..... Klarte ikke og sende deg bilde på private innboksen som den tekniske amøben jeg er. Kjempe lykke til og vi gleder oss til å høre hva resultatet blir. Selve operasjonen er absolutt ingenting og grue seg til:o) Står mellom 280 og 300 Høy profil. Ville dere valgt det største?
Butterfly_m Skrevet 29. april 2014 #31884 Skrevet 29. april 2014 å så gøy! hvor du skal ta? hehe klarer ikke ha helt oversikt selv om jeg er her å leser hele tiden! jeg skal ha konsultasjon i morgen men tviler på det blir den klinikken. Har du noen tips til sider eller andre steder å finne bilder? ja dette forumet har vært til STOR hjelp, synes det er så gøy å høre anndre sine oplevelser å meninger Har du hatt noe konsultasjon over telefon? eller har du ingen anelse om hvor mye å sånn? Jeg og hater raske avgjørelser å blir helt stresset av tanken.. jeg har jo visst i 3-4 år nå at jeg skal ha OP så kanskje like greit å ha det samme dag så slipper jeg å gå å gruble å overtenke det som blir sakt på konsultasjon Jeg skal til Fornebuklinikken. Akkurat dette med bilder hsr jeg synes vært veldig vanskelig selv - så har spurt om det samme Jeg har stort sett Googlet masse forskjellig: Brystforstørrelse, Breast augmentation, bikini, kjendiser osv..! Har hatt konsultasjon over telefon ja. Men der var det mer info rundt det hele. Om akkurat disse spprsmålene rundt operasjonen osv så har jeg fått vite at det blir runde, under muskel med snitt under brystet. Angående mengde så var dette noe vi tar på selve operasjonsdagen Og ja, det er akkurat det. Man har gjerne "visst" at mam skal dette en stund så det hjelpee jo Masse lykke til!
MissA Skrevet 29. april 2014 #31885 Skrevet 29. april 2014 Operert på mandag. Sluttet med alt av smertestillende fredag kveld. Arcoxia sitter jo i 24 timer så virkningen av den gikk ut lørdag morgen. Sluttet med oxynorm(morfinen) på torsdagen. Jeg tok muligens mer enn nødvendig men som kirurgisk sykepleier kjørte jeg bare på;o) hadde også mine 2 barn og passe på fra onsdagen så trengte og være i rimelig form. Har du det bedre nå? Det går bedre nå ja, sluttet med Codaxol i går og går på Paracet nå. Prøver min første dag på skolen igjen, men merker at det ikke var den beste ideen. Var på klinikken i går og tok av bandasjene, alt så bra ut sa de. Er redd for at resultatet skal bli ødelagt av at jeg beveger hendene for mye og veiver med dem. Har hørt at protesene ikke vil feste seg fast til enkelte, og vil ikke at det skal skje med meg har problemer med å kle på meg selv og opp i skapet for å hente glass, men siden jeg ikke har noen andre der til å hjelpe meg fra og med i natt/morges så må jeg gjøre det likevel. Og derfor er jeg redd for at alt går galt!! Puppene står forresten LANGT i fra hverandre, det ser ikke ut for å være ærlig. Vil de trekke seg mere sammen etter hvert?
MissA Skrevet 29. april 2014 #31886 Skrevet 29. april 2014 Hei Jeg er 165 cm og 63kg. Hadde litt heng i brystene fra før og de er asymetriske. Fikk 400cc moderat profil. Ok størrelse men det er mye forskjell på de. Blir å klage på resultat.. Fikk 500cc høy profil og gråter fordi de ikke ble så store som jeg ville ha dem. Er forsåvidt bare på dag 5 etter operasjonsdagen enda, så håper de blir bedre etter hvert.
rebus Skrevet 29. april 2014 #31887 Skrevet 29. april 2014 Jeg skal ha HP fordi overkroppen min er så smal. Vil høy profil gjøre at puppene blir mer "struttende"?
mamma78 Skrevet 29. april 2014 #31888 Skrevet 29. april 2014 Jeg skal ha HP fordi overkroppen min er så smal. Vil høy profil gjøre at puppene blir mer "struttende"? Husker jeg holdt en HP protese når jeg var på konsultasjon, og den så ut til å strutte mer en de andre som ikke var HP.
ellyy Skrevet 29. april 2014 #31889 Skrevet 29. april 2014 Jeg skal til Fornebuklinikken. Akkurat dette med bilder hsr jeg synes vært veldig vanskelig selv - så har spurt om det samme Jeg har stort sett Googlet masse forskjellig: Brystforstørrelse, Breast augmentation, bikini, kjendiser osv..! Har hatt konsultasjon over telefon ja. Men der var det mer info rundt det hele. Om akkurat disse spprsmålene rundt operasjonen osv så har jeg fått vite at det blir runde, under muskel med snitt under brystet. Angående mengde så var dette noe vi tar på selve operasjonsdagen Og ja, det er akkurat det. Man har gjerne "visst" at mam skal dette en stund så det hjelpee jo Masse lykke til! Du får ha masse lykke til!! da skal du vel ha OP i morgen da? Fortell gjærne hvordan du hadde det på dagen osv.. vill gjøre det samme på fornebu. Synes det hjelper så mye å snakke med andre å høre hvordan de hadde det !
Arwina Skrevet 29. april 2014 #31890 Skrevet 29. april 2014 Fikk 500cc høy profil og gråter fordi de ikke ble så store som jeg ville ha dem. Er forsåvidt bare på dag 5 etter operasjonsdagen enda, så håper de blir bedre etter hvert. Hei kjære deg, ikke ta sorgen på forskudd! Jeg la over muskel, og puppene virker mye større nå enn da de var hovne Illusjonen av størrelsen forandrer seg når de ikke lenger er så sprengte og hovne, kan ikke tro at 500 skal være lite (!) Har du bilde?
Arwina Skrevet 29. april 2014 #31891 Skrevet 29. april 2014 Det går bedre nå ja, sluttet med Codaxol i går og går på Paracet nå. Prøver min første dag på skolen igjen, men merker at det ikke var den beste ideen. Var på klinikken i går og tok av bandasjene, alt så bra ut sa de. Er redd for at resultatet skal bli ødelagt av at jeg beveger hendene for mye og veiver med dem. Har hørt at protesene ikke vil feste seg fast til enkelte, og vil ikke at det skal skje med meg har problemer med å kle på meg selv og opp i skapet for å hente glass, men siden jeg ikke har noen andre der til å hjelpe meg fra og med i natt/morges så må jeg gjøre det likevel. Og derfor er jeg redd for at alt går galt!! Puppene står forresten LANGT i fra hverandre, det ser ikke ut for å være ærlig. Vil de trekke seg mere sammen etter hvert? Ingenting blir ødelagt av at du beveger deg litt, men om det er vanskelig å nå ting som er høyt oppe anbefaler jeg å bruke en stol - det funket for meg! Når hevelsen og slikt begynner å forsvinne vil puppene etterhvert bevege seg mer mot midten ettersom huden slapper mer og mer av
Arwina Skrevet 29. april 2014 #31892 Skrevet 29. april 2014 Jeg skal ha HP fordi overkroppen min er så smal. Vil høy profil gjøre at puppene blir mer "struttende"? Høyprofil, moderat profil og lav profil handler om diameteren i forhold til projeksjonen (høyden på hvor mye de "strutter") på protesene, og høy profil vil ha mer projeksjon i forhold til diameter enn med moderat profil eller lav profil Jeg fikk holde to proteser med 300cc på konsultasjonen hvor den ene var moderat profil og den andre var høy profil, og den i høy profil virket mye smalere og mer rund/"kuleformet". Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk høy profil da dette ville gitt en alt for skarp kant på oversiden av implantatet, men så er jeg ganske slank da.
rebus Skrevet 29. april 2014 #31893 Skrevet 29. april 2014 Høyprofil, moderat profil og lav profil handler om diameteren i forhold til projeksjonen (høyden på hvor mye de "strutter") på protesene, og høy profil vil ha mer projeksjon i forhold til diameter enn med moderat profil eller lav profil Jeg fikk holde to proteser med 300cc på konsultasjonen hvor den ene var moderat profil og den andre var høy profil, og den i høy profil virket mye smalere og mer rund/"kuleformet". Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk høy profil da dette ville gitt en alt for skarp kant på oversiden av implantatet, men så er jeg ganske slank da. Men jeg er også ganske slank og skal ha høy profil. Ingen kant vil vise pga han har funnet størrelse som passer til meg... Hm..
nuttybear Skrevet 29. april 2014 #31894 Skrevet 29. april 2014 Men jeg er også ganske slank og skal ha høy profil. Ingen kant vil vise pga han har funnet størrelse som passer til meg... Hm.. Skal du ha under eller over muskel Rebus? Med under muskel blir det mindre synlig kant nemlig. Har du over Arviwa?(umulig og holde styr på hvem som har hva her inne;o). Eller kanskje PK mener at med moderate 280-300cc har du nok overlagsfett på brystet selv om du er slank til å skjule kant hvis det er over du skal ha. Jo større proteser jo mer blir huden strukket og da sikkert mer sannsynlig at kant sees igjennom skulle jeg tro. Du kan jo ringe PK i dag og få litt mer info slik at du føler deg roligere. Tross alt kroppen din som skal under kniven så at folk er usikre og trenger info flere ganger bør de være veldig vant med på klinikken hvor du skal operere:o)
rebus Skrevet 29. april 2014 #31895 Skrevet 29. april 2014 Skal du ha under eller over muskel Rebus? Med under muskel blir det mindre synlig kant nemlig. Har du over Arviwa?(umulig og holde styr på hvem som har hva her inne;o). Eller kanskje PK mener at med moderate 280-300cc har du nok overlagsfett på brystet selv om du er slank til å skjule kant hvis det er over du skal ha. Jo større proteser jo mer blir huden strukket og da sikkert mer sannsynlig at kant sees igjennom skulle jeg tro. Du kan jo ringe PK i dag og få litt mer info slik at du føler deg roligere. Tross alt kroppen din som skal under kniven så at folk er usikre og trenger info flere ganger bør de være veldig vant med på klinikken hvor du skal operere:o) Jeg skal ha under:) jeg har egentlig fått svar på det jeg lurer på.. Er bare veldig usikker på 280 eller 300 (begge HP). Men vil jo tro at PK ikke hadde foreslått noen av størrelsene hvis det ikke kom til å de naturlig ut. Har nemlig gitt beskjed om at jeg vil va den største størrelsen før det blir unaturlig/fake! Av erfaring så velger de fleste den største størrelsen hvis de står mellom 2?!
ellyy Skrevet 29. april 2014 #31896 Skrevet 29. april 2014 jeg var på konsultasjon i dag å føler egentlig bare jeg sitter med flere spm. en tidligere. Hadde konsultasjon på kolibriklinikken men har egentlig bestemt meg for å ha OP på fornebu. Kolibri var fint å hyggelige folk, men jeg hadde litt problemer med å forstå PK pga norsken hans ikke var helt 100%. Har lest at flere her inne er fornøyd med plassen så vet liksom ikke om forventingene mine er for høye ..? Timen varte vel ca 30 min men fikk veldig lite informasjon om ting å tang, ingen info om problemer så kan oppstå i ettertid, og da jeg nevte at jeg var redd for kapsling sa han bare at det hadde han ikke hatt på 5 år fordi han hadde egen teknikk. Han sa ingenting om størrelse eller hva han mente men spurte bare hvilken størresle jeg ønsket og hvilken profil. Var helt det samme for han va jeg ville ha liksom... så jeg sa da at jeg tenkte rundt 300, så fant han den str slik jeg kunne se dem. Vil moderat profil se mer naturlige ut et hp? noen som vet ? Så egentliig var alt veldig selv bestemt følte jeg å kjenner at jeg kanskje ble litt skuffet..ble litt langt inlegg dette men
rebus Skrevet 29. april 2014 #31897 Skrevet 29. april 2014 jeg var på konsultasjon i dag å føler egentlig bare jeg sitter med flere spm. en tidligere. Hadde konsultasjon på kolibriklinikken men har egentlig bestemt meg for å ha OP på fornebu. Kolibri var fint å hyggelige folk, men jeg hadde litt problemer med å forstå PK pga norsken hans ikke var helt 100%. Har lest at flere her inne er fornøyd med plassen så vet liksom ikke om forventingene mine er for høye ..? Timen varte vel ca 30 min men fikk veldig lite informasjon om ting å tang, ingen info om problemer så kan oppstå i ettertid, og da jeg nevte at jeg var redd for kapsling sa han bare at det hadde han ikke hatt på 5 år fordi han hadde egen teknikk. Han sa ingenting om størrelse eller hva han mente men spurte bare hvilken størresle jeg ønsket og hvilken profil. Var helt det samme for han va jeg ville ha liksom... så jeg sa da at jeg tenkte rundt 300, så fant han den str slik jeg kunne se dem. Vil moderat profil se mer naturlige ut et hp? noen som vet ? Så egentliig var alt veldig selv bestemt følte jeg å kjenner at jeg kanskje ble litt skuffet..ble litt langt inlegg dette men Send meg en pm! Jeg skal opereres der neste uke. Var hos han sist igår.
Arwina Skrevet 29. april 2014 #31898 Skrevet 29. april 2014 Skal du ha under eller over muskel Rebus? Med under muskel blir det mindre synlig kant nemlig. Har du over Arviwa?(umulig og holde styr på hvem som har hva her inne;o). Eller kanskje PK mener at med moderate 280-300cc har du nok overlagsfett på brystet selv om du er slank til å skjule kant hvis det er over du skal ha. Jo større proteser jo mer blir huden strukket og da sikkert mer sannsynlig at kant sees igjennom skulle jeg tro. Du kan jo ringe PK i dag og få litt mer info slik at du føler deg roligere. Tross alt kroppen din som skal under kniven så at folk er usikre og trenger info flere ganger bør de være veldig vant med på klinikken hvor du skal operere:o) Jeg skal ha under:) jeg har egentlig fått svar på det jeg lurer på.. Er bare veldig usikker på 280 eller 300 (begge HP). Men vil jo tro at PK ikke hadde foreslått noen av størrelsene hvis det ikke kom til å de naturlig ut. Har nemlig gitt beskjed om at jeg vil va den største størrelsen før det blir unaturlig/fake! Av erfaring så velger de fleste den største størrelsen hvis de står mellom 2?! Jeg har over muskel, og derfor var ikke høy profil fra merket eurosilicone noe han ville legge inn på meg på grunn av av jeg hadde lite fett til å skjule kanten. Hadde jeg lagt under muskel kunne det nok være at jeg kunne gått for høy profil. Når det er sagt så er ikke høy profil fra to ulike leverandører det samme - for eksempel er moderat profil fra eurosilicone ikke er lik natrelle allergan moderat profil, eurosilicone moderat har litt mindre diameter og mer projeksjon i forhold enn det natrelle sine har ved samme navn på profilen. Altså er profilen bare navnet på de ulike protesetypene til leverandørene, og høy profil er ikke nødvendigvis lik alle andre proteser med navnet "høy profil". Siden du skal ha under muskel Rebus, kan jeg tenke meg at det er derfor du blir anbefalt høy profil - protesekanten vil jo dekkes av muskelen øverst og derfor gi deg en mykere kant øverst på brystet. Høy profil er også fint dersom man har smal brystkasse siden de har mindre diameter i forhold til projeksjon (fylde)
nuttybear Skrevet 29. april 2014 #31899 Skrevet 29. april 2014 Jeg har over muskel, og derfor var ikke høy profil fra merket eurosilicone noe han ville legge inn på meg på grunn av av jeg hadde lite fett til å skjule kanten. Hadde jeg lagt under muskel kunne det nok være at jeg kunne gått for høy profil. Når det er sagt så er ikke høy profil fra to ulike leverandører det samme - for eksempel er moderat profil fra eurosilicone ikke er lik natrelle allergan moderat profil, eurosilicone moderat har litt mindre diameter og mer projeksjon i forhold enn det natrelle sine har ved samme navn på profilen. Altså er profilen bare navnet på de ulike protesetypene til leverandørene, og høy profil er ikke nødvendigvis lik alle andre proteser med navnet "høy profil". Siden du skal ha under muskel Rebus, kan jeg tenke meg at det er derfor du blir anbefalt høy profil - protesekanten vil jo dekkes av muskelen øverst og derfor gi deg en mykere kant øverst på brystet. Høy profil er også fint dersom man har smal brystkasse siden de har mindre diameter i forhold til projeksjon (fylde) Ja, veldig sant det der med profil. Allergan inspira som jeg har, kommer i hele 5 profiler(lav, lav plus, moderat, høy og extra høy). Så vidt jeg har skjønt kan moderat i en produsent nærmest tilsvare høy i ett annet og vice versa. Men som en gylden regel vil høyere profil stikke mer ut fra brystet og være smalere i basen mens lav er bredere samt lavere. Om man sammenligner samme strørrelsen i de to forskjellige profilene altså. Den klassiske bikinimodell looked oppnår man med høyest mulig profil og samtidig stort volum. Min PK sa han ytterst sjeldent la inn extra høy profil fra allergan med mindre det var "glamour looken" alla pamela Andersson klienten ville ha. Med anatomiske implantater tror jeg størrelse og profil bildet arter seg ganske annerledes siden det er snakk om forskjellig form på protesene også med tanke på volum i bunn vesus toppen av protesen.
ellyy Skrevet 29. april 2014 #31900 Skrevet 29. april 2014 jeg skulle gå for 300 og 325 cc HP over muskel, og jeg er ganske tynn! hvertfall på overkroppen synlige bein osv.. dette vill jo ikke være fint da.. synes det er litt rart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå