Kasandre Skrevet 30. august 2013 #28341 Skrevet 30. august 2013 Det kan hende det er blitt svart på tidligere, men når begynte dere å kjøpe spileløs bh? Den hvite bh'en er umulig å bruke under klær, pluss at jeg føler den er litt stor og posete under så det ser så merkelig ut med klær på. Føler brystene mine fortsatt er litt "pointy" (trodde de skulle bli rundere etter op....) så vil helst ha en Bh som ikke gjør at puppa ser altfor pointy ut. Hvis dere skjønte noe av det :D I brevet fra Fornebu står det: Bruk støtte BH dag og natt i 4 uker, deretter er det en fordel å bruke BH mest mulig. Du skal ikke bruke BH med push-up/spiler første 6 mnd. Ang det med sex, så har jeg ikke turt. Er litt over en uke siden, men tror det burde gå greit nå hvis man bare tar det med ro:P Fikk beskjed at jeg kunne bruke bh med spiler etter 6 uker, men tror jeg begynner med spileløs istedenfor og kjøper med spiler etter ca 3 mnd. Pushup etter 6 mnd
hundegal Skrevet 30. august 2013 #28342 Skrevet 30. august 2013 Når jeg tok av meg sportsbh´en for første gang etter operasjonen la jeg merke til at operasjonssåret ligger 1-2cm over folden og ikke i "sprekken". Tenkte da at arret vil bevege seg nedover etterhvert som brystet heler, men nå har jeg ganskje hetta over at det ikke vil bli noen endring. Jeg er nå 9 dager post-op. Håper noen kan hjelpe meg! Vil ikke gå rundt med arr midt på undersiden av puppene hmm .. Mine er også så "høyt" oppe, og jeg er litt over 2 mnd post-op.. :/ Håper de vil synke, men ingen synlig forskjell enda for min del ..
Calvina Skrevet 30. august 2013 #28343 Skrevet 30. august 2013 hmm .. Mine er også så "høyt" oppe, og jeg er litt over 2 mnd post-op.. :/ Håper de vil synke, men ingen synlig forskjell enda for min del .. Uff, får håpe de synker iløpet av ikke så lang tid da. Selv om 2 mnd kan føles lenge, så er de jo ikke helt "ferdige" enda. Håper det går i orden for deg iallefall Ville blitt glad om du ville oppdatert meg på den fronten om de har sunket eller ikke etterhvert.. Er det slik at operasjonssåret SKAL ligge der, er det slik at det bare er noen kirurger som praktiserer dette eller er det bare et uheldig utfall av feilplassert op.sår mon tro?
Kasandre Skrevet 30. august 2013 #28344 Skrevet 30. august 2013 hmm .. Mine er også så "høyt" oppe, og jeg er litt over 2 mnd post-op.. :/ Håper de vil synke, men ingen synlig forskjell enda for min del .. Mine er også ca en cm over folden, men rett etter opr var de 2 cm eller så... Tror det blir bedre etterhvert! Det avhenger også av hvor mye kir var nødt å flytte folden for å få ønsket resultat. Tenk på at arrene blir knapt synlig med tiden. Jeg tenker ikke på det i det hele tatt!
Kasandre Skrevet 30. august 2013 #28345 Skrevet 30. august 2013 Uff, får håpe de synker iløpet av ikke så lang tid da. Selv om 2 mnd kan føles lenge, så er de jo ikke helt "ferdige" enda. Håper det går i orden for deg iallefall Ville blitt glad om du ville oppdatert meg på den fronten om de har sunket eller ikke etterhvert.. Er det slik at operasjonssåret SKAL ligge der, er det slik at det bare er noen kirurger som praktiserer dette eller er det bare et uheldig utfall av feilplassert op.sår mon tro? Kan ta opp til 4 mnd før de synker. Ofte m det lages ny fold for å få ønsket resultat og da blir det slik. Men arrene blir omtrent usynlig etterhvert og flytter seg gjerne litt. Mine har flyttet seg en hel cm hvertfall, satt ganske høyt før opr. Tror det hadde vært svært ubehagelig med arr rett i den nye folden når sportsbhen sitter så tett inntil...
Sjokoladenøtt Skrevet 30. august 2013 #28346 Skrevet 30. august 2013 Kan jeg få se bildene ? :-) Så skal du selvfølgelig få se mine når den tid kommer! 32 dager igjen :-D Men så du skrev lengre opp her at det er stor forskjell på moderat,lav og høy profil ? Kirurgen har ikke nevnt noe om profil til meg, så er spent.. Men hva gjør forskjellen egentlig? Får jeg se forskjellig profiler på 3D bildene han har laget tru? Ja skal ta bilde neste gang jeg skifter teipen! Ja du får se forskjellige profiler moderat er vel vanligst da den er midt i mellom. Moderat stikker mye mer ut fra brystet i forhold til lavprofil f eks kirurgen velger dette for deg som oftest.
Sjokoladenøtt Skrevet 30. august 2013 #28347 Skrevet 30. august 2013 Skal vi dele bilder?? Veldig spent på å høre hvor mye dine har forandret seg Tror faktisk ikke mine har droppet ennå, selvom det er 3 1/2 uker siden opr!! Det kan vi mine har begynt.. ser antydning til et forbanna double bubble på den ene!!! Arghh ( Måå selvfølgelig få noe sånt Jeg vil IKKE ha double bubble-pupper.. får man det dekket på garantien til fornebu? :/ Æsj altså..
beginner Skrevet 31. august 2013 #28348 Skrevet 31. august 2013 Hei! tok silikon for 6 dager siden og jeg har en del spørsmål. Dusjet fire dager etter operasjonen, men vasket ikke støttebh eller nedpressbåndet. Lurte egentlig litt på hvordan det fungerer med vask av dette? kan jeg maskinvaske det? og det betyr jo da at jeg må gå minst en 2 timer uten støttebh og nedpressbånd. går dette fint? I tillegg så oppdaget jeg i dag blod langs ene arret, er dette normalt? er ikke mye, bare to dråper men det er synlig på sportsbhen det må ha kommet i natt (5 dagen)... veldig ny med sånne forum som dette, så usikker på om jeg i det hele tatt kan spørre her eller må lage ny tråd ;-) hehe blir veldig glad for svar!! Hilsen nybegynner.
-LM- Skrevet 31. august 2013 #28349 Skrevet 31. august 2013 Jeg kjøpte to BHer på klinikken slik at jeg kunne bytte på. Men når det gjelder det båndet så vet jeg ikke, jeg fikk ikke det av en merkelig grunn (noen som vet hvorfor?). Men du kan jo prøve å tørke det med hårføner så går det litt raskere? Er usikker når det gjelder om du kan gå uten bh så lenge, men det burde gå bra. Det står i skrivet fra Fornebu at man kan vaske BHen mens man dusjer hvertfall. Gratulerer forresten! Hvor mye tok du og har du hatt smerter?
beginner Skrevet 31. august 2013 #28350 Skrevet 31. august 2013 Jeg kjøpte to BHer på klinikken slik at jeg kunne bytte på. Men når det gjelder det båndet så vet jeg ikke, jeg fikk ikke det av en merkelig grunn (noen som vet hvorfor?). Men du kan jo prøve å tørke det med hårføner så går det litt raskere? Er usikker når det gjelder om du kan gå uten bh så lenge, men det burde gå bra. Det står i skrivet fra Fornebu at man kan vaske BHen mens man dusjer hvertfall. Gratulerer forresten! Hvor mye tok du og har du hatt smerter? Takk for svar, ja jeg burde vel spurt om to, men tenkte ikke på det når jeg var der.. noen klinikker har sluttet med støttebåndet, så det er egentlig opp til hvilken klinikk du opererte på. Jeg opererte på Colusseum stavanger og fikk beskjed om at båndet nyttet til å holde hevelsen nede, samt presse puppene ned så det ser naturlig ut.. er ganske ubehagelig å gå med, så skulle ønske jeg slapp men må vel lide litt for skjønnheten. Ja jeg har også lest en plass at man kan vaske bhen når man dusjer, men så ringte jeg klinikken i går for å høre om jeg kunne gå uten nedpressbindet i to timer fordi jeg skulle i besøk, og da anbefalte de meg ikke å gjøre det. så nå er jeg egentlig litt forvirret.. Jeg tok 260 runde, lav profil over muskelen. føler de er alt for struttende go runde nå, men det gir seg vel litt med tiden. er bare så utålmodig ;-) hehe... Har ikke hatt vondt i det hele tatt egentlig. sluttet på smertestillende dag to.. eneste er at jeg kjenner det litt i stingene, og jeg tror egentlig jeg beveger meg ALT for mye i forhold til det jeg skal.. er bare så sinnsykt dårlig på å sitte i ro... Noen som vet om det er skadelig?? ble litt bekymret når jeg så blod i morges :/
sukkerpia Skrevet 31. august 2013 #28351 Skrevet 31. august 2013 Ja skal ta bilde neste gang jeg skifter teipen! Ja du får se forskjellige profiler moderat er vel vanligst da den er midt i mellom. Moderat stikker mye mer ut fra brystet i forhold til lavprofil f eks kirurgen velger dette for deg som oftest. Så snilt Sender vi via melding da eller? Har aldri vekslet bilder før.. :-)
Sjokoladenøtt Skrevet 31. august 2013 #28352 Skrevet 31. august 2013 Så snilt Sender vi via melding da eller? Har aldri vekslet bilder før.. :-) Kan også ta det på pm? tror det skal gå an!
sukkerpia Skrevet 31. august 2013 #28353 Skrevet 31. august 2013 Kan også ta det på pm? tror det skal gå an! Ja vi kan gjøre det som er enklest. Men jeg vil ikke at alle kan gå inn her og se bilde av puppene mine liksom:-D
hundegal Skrevet 31. august 2013 #28354 Skrevet 31. august 2013 (endret) Uff, får håpe de synker iløpet av ikke så lang tid da. Selv om 2 mnd kan føles lenge, så er de jo ikke helt "ferdige" enda. Håper det går i orden for deg iallefall Ville blitt glad om du ville oppdatert meg på den fronten om de har sunket eller ikke etterhvert.. Er det slik at operasjonssåret SKAL ligge der, er det slik at det bare er noen kirurger som praktiserer dette eller er det bare et uheldig utfall av feilplassert op.sår mon tro? Lurer jeg på og.. Sendte bilde til min PK og lurte om alt så bra ut, og forklarte hva jeg tenkte, men da fikk jeg bare til svar at alt så bra ut.. ;-) Så kan jo hende alle PK legger snittet forskjellig, men må innrømme jeg så for meg at de skulle ligge i folden, og ikke over.. De syntes jo "godt" forfra enda. Skal holde deg oppdatert jeg! :-) Endret 31. august 2013 av hundegal
Cessa74 Skrevet 31. august 2013 #28355 Skrevet 31. august 2013 Hei! tok silikon for 6 dager siden og jeg har en del spørsmål. Dusjet fire dager etter operasjonen, men vasket ikke støttebh eller nedpressbåndet. Lurte egentlig litt på hvordan det fungerer med vask av dette? kan jeg maskinvaske det? og det betyr jo da at jeg må gå minst en 2 timer uten støttebh og nedpressbånd. går dette fint? I tillegg så oppdaget jeg i dag blod langs ene arret, er dette normalt? er ikke mye, bare to dråper men det er synlig på sportsbhen det må ha kommet i natt (5 dagen)... veldig ny med sånne forum som dette, så usikker på om jeg i det hele tatt kan spørre her eller må lage ny tråd ;-) hehe blir veldig glad for svar!! Hilsen nybegynner. Hei! Du kan fint gå et par timer uten mens du vasker bh og båndet, bare hold deg mest mulig i ro mens du venter! Jeg vasket på 30 grader finvask - gikk helt fint! Litt blod er helt normalt så tidlig i fasen! Det du skal være obs på er hevelse (tegn på blødning - lite sannsynlig på 6 dagen), verk/rødme (tegn på infeksjon). Håper du ellers er fornøyd?
Puppenlun Skrevet 31. august 2013 #28356 Skrevet 31. august 2013 Du skjønner med en gang om det er blødninger!! Jeg fikk kjempe kul med en gang og det blødde ganske mye.. Var operert på onsdag og formen er knall:D jeg gleder meg til å begynne å shoppe klær.. Og jeg tror puppene fikk den størrelsen jeg ønsket en dobbel D.. I morgen skal jeg dusje:) og det skal bli deilig:) Jeg er så lykkelig:)
Puppenlun Skrevet 31. august 2013 #28357 Skrevet 31. august 2013 Men jeg vet ikke om jeg har ekstrem høy profil eller bare høy.. De sa det sto i papirene mine men..??
sukkerpia Skrevet 2. september 2013 #28358 Skrevet 2. september 2013 Du skjønner med en gang om det er blødninger!! Jeg fikk kjempe kul med en gang og det blødde ganske mye.. Var operert på onsdag og formen er knall:D jeg gleder meg til å begynne å shoppe klær.. Og jeg tror puppene fikk den størrelsen jeg ønsket en dobbel D.. I morgen skal jeg dusje:) og det skal bli deilig:) Jeg er så lykkelig:) Hvordan gikk dusjingen?:-)
Puppenlun Skrevet 2. september 2013 #28359 Skrevet 2. september 2013 Hvordan gikk dusjingen?:-) Jeg klarte ikke:( men dusja håret og fikk en real kroppvask.. Men kan jeg la sjampo og balsam renne over puppene nå(dette hørtes feil ut) med tanke på infeksjon..? Jegj prøvde change sin bhkalkulator.. Den tar så feil.. For alle andre bikker mellom D og E etter at vi målte i går.. Og jeg er så blå på den puppen som ble operert to ganger!! I dag må jeg kjøre bil så jeg håper det går bra:) Og i morgen skal jeg på jobb igjen.. Jeg har ikke så mye vondt , men når jeg tar av bhen føler jeg at jeg må holde på de:p Så jeg gleder meg veldig til å kjøpe meg bher nå :) det ser veldig bra ut i allefall, kunne faktisk hatt større og.. Men de her kan jeg skjule samtidig som jeg kan brife med de om jeg vil:) deilig:)
-LM- Skrevet 2. september 2013 #28360 Skrevet 2. september 2013 Er det flere som er blitt tørr flere steder på overkroppen etter operasjonen? Har fått noen flekker og lurer på om det kan være fra da de desinfiserte..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå