Sjokoladenøtt Skrevet 29. august 2013 #28301 Skrevet 29. august 2013 Hvor kjøper dere bher nå??? Undertøysbutikken til svigers Var også på cubus, de hadde faktisk en del greie str
sukkerpia Skrevet 29. august 2013 #28302 Skrevet 29. august 2013 Jeg har liten beveglighet i armer. Og skal jeg legge meg nedpå må jeg være sikker på at gubben er hjemme til å hjelpe meg opp.. For jeg kommer meg opp fra sittende men ikke liggende. Jeg skal bruke nedpressbåndeben uke. Bhen skal jeg bruke dag og natt i to uker og fire uker på dag/natt( husker ikke hva legen sa faktisk). Smertene er ikke så ille som jeg trodde faktisk:) jeg er bare stiv og litt hjelpeløs.. Vondt er det liksom ikke.. Oi, 2 uker bare dag og natt.. Er litt nysgjerrig skjønner du, for det er så forskjellig fra klinikk til klinikk, så må jeg jo spørre;-) hos meg sa de at den må være på 24/7 i 4uker så kun dagtid i 2mnd..
sukkerpia Skrevet 29. august 2013 #28303 Skrevet 29. august 2013 Undertøysbutikken til svigers Var også på cubus, de hadde faktisk en del greie str Kjøper dere uten spiler? Har hørt at det er lurt å bruke det når man går over fra sportsbhen?
Calvina Skrevet 29. august 2013 #28304 Skrevet 29. august 2013 Når jeg tok av meg sportsbh´en for første gang etter operasjonen la jeg merke til at operasjonssåret ligger 1-2cm over folden og ikke i "sprekken". Tenkte da at arret vil bevege seg nedover etterhvert som brystet heler, men nå har jeg ganskje hetta over at det ikke vil bli noen endring. Jeg er nå 9 dager post-op. Håper noen kan hjelpe meg! Vil ikke gå rundt med arr midt på undersiden av puppene
Sjokoladenøtt Skrevet 29. august 2013 #28305 Skrevet 29. august 2013 Kjøper dere uten spiler? Har hørt at det er lurt å bruke det når man går over fra sportsbhen? Kjøpte uten spiler nå ja. Og en ekstra sportsbh kirurgen mente at man burde unngå spiler så mye man kunne i minimum 6 mnd for best resultat og fine arr. Har ikke akkurat behov for spiler
Sjokoladenøtt Skrevet 29. august 2013 #28306 Skrevet 29. august 2013 Når jeg tok av meg sportsbh´en for første gang etter operasjonen la jeg merke til at operasjonssåret ligger 1-2cm over folden og ikke i "sprekken". Tenkte da at arret vil bevege seg nedover etterhvert som brystet heler, men nå har jeg ganskje hetta over at det ikke vil bli noen endring. Jeg er nå 9 dager post-op. Håper noen kan hjelpe meg! Vil ikke gå rundt med arr midt på undersiden av puppene De beveger seg mer nedover ta det med ro mine var også høyere oppe en uke etter. Det tar en stund for silikonet å droppe nedover og gi brystene den formen de er ment til å ha Og arrene blir ganske så usynlige uansett så det trenger du ihvertfall ikke bekymre deg med
carmen81 Skrevet 30. august 2013 #28307 Skrevet 30. august 2013 Jepp da har jeg fått bestilt konsultasjon hos Fornebu, både fjernkonsultasjon siden jeg bor på sørlandet og hos de i sept. Gleder meg til å snakke med kirurgen imorra, og har sendt bilder av hvordan de ser ut nå forfra og fra siden. Ante egentlig ikke helt hva jeg skulle skrive og hva som egentlig var nødvendig, men skrev at jeg var ca 74 under puppa og 87 cm oppå. Det er vel en A cup trur jeg...at jeg er ca 173 høy og 60 kg, trener styrke 5 ganger i uken, men kuttet nå ut neste all brysttrening pga at puppa fosvant. Faen de har blitt små pga treningen Slengte videre med noen bilder av hva jeg synes er fint i form på silikonpupper, men klar over at man selv sikkert ikke får helt likt. Funnet mange sider som selger forresten sportsbh'er og bh'er med åpning foran, så regner med jeg kjøper noen når der endelig nærmer seg. Må vente med inngrepet til slutten av nov eller begynnelsen av des, drit lenge å vente på men det går. Typen vil ikke være med, han takler ikke slikt så bra. Vil frike ut sa han om han så meg i store smerter osv og i tillegg trenger hjelp med bandasjene like etterpå. Han synes de er flotte som de er nå, han er rumpemann, menne joa han digger litt fine store pupper. Så om jeg absolutt ville dette, ville han støtte meg på det.. Vel har fikset det problemet, og blir hos min søster som er sykepleier i Oslo rett etterpå og ut en uke? Sagt at jeg ikke ønsker dråpeformet, og videre at jeg savner at det er fylde oppå puppene. Ikke slik som de er nå, hvor jeg sett fra siden har mesteparten/ omtrent alt under brystvorta. Er som sagt superspent og gleder meg til å høre hva han sier, mest av alt til å dra dit i sept såklart. Er det noen her som har hatt fjernkonsultasjon og hva er evt lurt å spørre om da? Har allerede endel spm klare her, men kanskje dere som har blitt operert vet om noe dere nå selv vet hadde vært greit å vite på forhånd? Hørt at man skal ta det rolig i x sntall uker og passe på at blodtrykket og pulsen ikke blir høy, hvordan blir det med sex da? Jaggu om jeg klarer å gå uten det i 6 uker evt
Puppenlun Skrevet 30. august 2013 #28308 Skrevet 30. august 2013 Jepp da har jeg fått bestilt konsultasjon hos Fornebu, både fjernkonsultasjon siden jeg bor på sørlandet og hos de i sept. Gleder meg til å snakke med kirurgen imorra, og har sendt bilder av hvordan de ser ut nå forfra og fra siden. Ante egentlig ikke helt hva jeg skulle skrive og hva som egentlig var nødvendig, men skrev at jeg var ca 74 under puppa og 87 cm oppå. Det er vel en A cup trur jeg...at jeg er ca 173 høy og 60 kg, trener styrke 5 ganger i uken, men kuttet nå ut neste all brysttrening pga at puppa fosvant. Faen de har blitt små pga treningen Slengte videre med noen bilder av hva jeg synes er fint i form på silikonpupper, men klar over at man selv sikkert ikke får helt likt. Funnet mange sider som selger forresten sportsbh'er og bh'er med åpning foran, så regner med jeg kjøper noen når der endelig nærmer seg. Må vente med inngrepet til slutten av nov eller begynnelsen av des, drit lenge å vente på men det går. Typen vil ikke være med, han takler ikke slikt så bra. Vil frike ut sa han om han så meg i store smerter osv og i tillegg trenger hjelp med bandasjene like etterpå. Han synes de er flotte som de er nå, han er rumpemann, menne joa han digger litt fine store pupper. Så om jeg absolutt ville dette, ville han støtte meg på det.. Vel har fikset det problemet, og blir hos min søster som er sykepleier i Oslo rett etterpå og ut en uke? Sagt at jeg ikke ønsker dråpeformet, og videre at jeg savner at det er fylde oppå puppene. Ikke slik som de er nå, hvor jeg sett fra siden har mesteparten/ omtrent alt under brystvorta. Er som sagt superspent og gleder meg til å høre hva han sier, mest av alt til å dra dit i sept såklart. Er det noen her som har hatt fjernkonsultasjon og hva er evt lurt å spørre om da? Har allerede endel spm klare her, men kanskje dere som har blitt operert vet om noe dere nå selv vet hadde vært greit å vite på forhånd? Hørt at man skal ta det rolig i x sntall uker og passe på at blodtrykket og pulsen ikke blir høy, hvordan blir det med sex da? Jaggu om jeg klarer å gå uten det i 6 uker evt Jeg hadde bare konsultasjon på Mail, men jeg spurte egentlig ikkenetter så mye. Jeg følte meg trygg på at kirurgen gjorde sitt beste:) og all infoen jeg fikk etterpå fikk jeg også på papir:) størrelsen bestemte også kirurgen hos meg. Jeg hadde ingen formening om noe. Bare få det til å se bra ut og naturlig:) og det håper jeg at han har fått til. Ble operert på onsdag og i dag er smertene mye mindre enn i går:) i dag kan jeg vurderer å kjøre bil faktisk.. Men jeg trenger ikke å gjøre det siden jeg har ordnet med skyss til barnehagen både i går og i dag.. Men på mandag skal jeg hente de:) gleder meg til å se de på søndag da jeg skal få dusje:)
sukkerpia Skrevet 30. august 2013 #28309 Skrevet 30. august 2013 Jepp da har jeg fått bestilt konsultasjon hos Fornebu, både fjernkonsultasjon siden jeg bor på sørlandet og hos de i sept. Gleder meg til å snakke med kirurgen imorra, og har sendt bilder av hvordan de ser ut nå forfra og fra siden. Ante egentlig ikke helt hva jeg skulle skrive og hva som egentlig var nødvendig, men skrev at jeg var ca 74 under puppa og 87 cm oppå. Det er vel en A cup trur jeg...at jeg er ca 173 høy og 60 kg, trener styrke 5 ganger i uken, men kuttet nå ut neste all brysttrening pga at puppa fosvant. Faen de har blitt små pga treningen Slengte videre med noen bilder av hva jeg synes er fint i form på silikonpupper, men klar over at man selv sikkert ikke får helt likt. Funnet mange sider som selger forresten sportsbh'er og bh'er med åpning foran, så regner med jeg kjøper noen når der endelig nærmer seg. Må vente med inngrepet til slutten av nov eller begynnelsen av des, drit lenge å vente på men det går. Typen vil ikke være med, han takler ikke slikt så bra. Vil frike ut sa han om han så meg i store smerter osv og i tillegg trenger hjelp med bandasjene like etterpå. Han synes de er flotte som de er nå, han er rumpemann, menne joa han digger litt fine store pupper. Så om jeg absolutt ville dette, ville han støtte meg på det.. Vel har fikset det problemet, og blir hos min søster som er sykepleier i Oslo rett etterpå og ut en uke? Sagt at jeg ikke ønsker dråpeformet, og videre at jeg savner at det er fylde oppå puppene. Ikke slik som de er nå, hvor jeg sett fra siden har mesteparten/ omtrent alt under brystvorta. Er som sagt superspent og gleder meg til å høre hva han sier, mest av alt til å dra dit i sept såklart. Er det noen her som har hatt fjernkonsultasjon og hva er evt lurt å spørre om da? Har allerede endel spm klare her, men kanskje dere som har blitt operert vet om noe dere nå selv vet hadde vært greit å vite på forhånd? Hørt at man skal ta det rolig i x sntall uker og passe på at blodtrykket og pulsen ikke blir høy, hvordan blir det med sex da? Jaggu om jeg klarer å gå uten det i 6 uker evt Har å kun konsultasjon via Mail.. Å det fungerer fint for meg. Samme dag som jeg skal operere så får jeg se 3D bilder, og så bli vi enig om str:-) Jeg kjenner flere som har operert seg hos den kirurgen, så jeg vet han er flink! Sex trenger du vel ikke bekymre deg for, for når smertene er over (som regel noen dager), så kan du jo ha sex.. Men bli nok sikkert ikke så livlig sex med det første, haha.. Men bedre enn ingenting da?;-)
sukkerpia Skrevet 30. august 2013 #28310 Skrevet 30. august 2013 Kjøpte uten spiler nå ja. Og en ekstra sportsbh kirurgen mente at man burde unngå spiler så mye man kunne i minimum 6 mnd for best resultat og fine arr. Har ikke akkurat behov for spiler Ja, tenker og bruke uten spiler jeg også! Men det selger de ikke her jeg bor, så må nok bestille via Internett når jeg vet hvilke str jeg må ha:-) begynte å tenke på en ting, hvor lenge etter operasjonen bør man unngå å bade i basseng?
carmen81 Skrevet 30. august 2013 #28311 Skrevet 30. august 2013 Jeg hadde bare konsultasjon på Mail, men jeg spurte egentlig ikkenetter så mye. Jeg følte meg trygg på at kirurgen gjorde sitt beste:) og all infoen jeg fikk etterpå fikk jeg også på papir:) størrelsen bestemte også kirurgen hos meg. Jeg hadde ingen formening om noe. Bare få det til å se bra ut og naturlig:) og det håper jeg at han har fått til. Ble operert på onsdag og i dag er smertene mye mindre enn i går:) i dag kan jeg vurderer å kjøre bil faktisk.. Men jeg trenger ikke å gjøre det siden jeg har ordnet med skyss til barnehagen både i går og i dag.. Men på mandag skal jeg hente de:) gleder meg til å se de på søndag da jeg skal få dusje: Oh heldig du som er ferdig med dette, og håper du blir kjempe fornøyd når du endelig får sett de på søndagen :D Snakket med Dr. Schistad idag tidlig og fikk mye informasjon som var til god hjelp. Både da ift trening etterpå og alt mulig fra tape osv osv. Han fortalte at etter å sett bildene av meg, så var jeg de temmelig symetriske og formen på kroppen og brystene var slik at det egnet seg best med å legge under muskelen. Videre så kunne jeg pga brystenes utgangspunkt velge omtrent selv str og form, men ville ikke anbefale meg ekstra høy profil. Det hadde jeg ikke vurdert å ha, men det beste ville vært heller ifølge han høy eller medium profil. Siden jeg fortalte i mailen før samtalen at dråpeformet ikke var det jeg ville ha, så slipper jeg også dette. Bildene av div pupper som jeg syntes er flotte i form og str, kunne jeg faktisk lett oppnå. Dette pga hvordan de er nå visstnok. Nå blir det konsultasjon om ikke så altfor lenge, med testing av proteser i bh og 3D.. Det skal bli spennende det her, og gleder meg kjempe masse :D
carmen81 Skrevet 30. august 2013 #28312 Skrevet 30. august 2013 Har å kun konsultasjon via Mail.. Å det fungerer fint for meg. Samme dag som jeg skal operere så får jeg se 3D bilder, og så bli vi enig om str:-) Jeg kjenner flere som har operert seg hos den kirurgen, så jeg vet han er flink! Sex trenger du vel ikke bekymre deg for, for når smertene er over (som regel noen dager), så kan du jo ha sex.. Men bli nok sikkert ikke så livlig sex med det første, haha.. Men bedre enn ingenting da?;-) Jøsses så du tok konsultasjonen samme dagen som operasjonen du altså :D Jeg må nok ha litt tid etter den timen til å tenke godt gjennom det, selv om jeg er veldig klar nå. Har lest så mye på alt mulig fra hva de legger ut på sin side, videoer , statistikker over komplikasjoner og til hva produsentene sier/lover etc. Kanskje ett komisk spm om det der med sex, men er forsåvit greit å vite slikt også :D
sukkerpia Skrevet 30. august 2013 #28313 Skrevet 30. august 2013 Jøsses så du tok konsultasjonen samme dagen som operasjonen du altså :D Jeg må nok ha litt tid etter den timen til å tenke godt gjennom det, selv om jeg er veldig klar nå. Har lest så mye på alt mulig fra hva de legger ut på sin side, videoer , statistikker over komplikasjoner og til hva produsentene sier/lover etc. Kanskje ett komisk spm om det der med sex, men er forsåvit greit å vite slikt også :D Jeg har ikke operert enda altså, har time den 1.okt :-) Jeg bor 3timer unna klinikken derfor blir det via Mail, og jeg føler meg trygg på det. Vet og 90% sikkert hvilke str jeg skal ha.. Men profil det aner jeg ikke, det får kirurgen velge hva som blir finest:-)
Sjokoladenøtt Skrevet 30. august 2013 #28314 Skrevet 30. august 2013 Jepp da har jeg fått bestilt konsultasjon hos Fornebu, både fjernkonsultasjon siden jeg bor på sørlandet og hos de i sept. Gleder meg til å snakke med kirurgen imorra, og har sendt bilder av hvordan de ser ut nå forfra og fra siden. Ante egentlig ikke helt hva jeg skulle skrive og hva som egentlig var nødvendig, men skrev at jeg var ca 74 under puppa og 87 cm oppå. Det er vel en A cup trur jeg...at jeg er ca 173 høy og 60 kg, trener styrke 5 ganger i uken, men kuttet nå ut neste all brysttrening pga at puppa fosvant. Faen de har blitt små pga treningen Slengte videre med noen bilder av hva jeg synes er fint i form på silikonpupper, men klar over at man selv sikkert ikke får helt likt. Funnet mange sider som selger forresten sportsbh'er og bh'er med åpning foran, så regner med jeg kjøper noen når der endelig nærmer seg. Må vente med inngrepet til slutten av nov eller begynnelsen av des, drit lenge å vente på men det går. Typen vil ikke være med, han takler ikke slikt så bra. Vil frike ut sa han om han så meg i store smerter osv og i tillegg trenger hjelp med bandasjene like etterpå. Han synes de er flotte som de er nå, han er rumpemann, menne joa han digger litt fine store pupper. Så om jeg absolutt ville dette, ville han støtte meg på det.. Vel har fikset det problemet, og blir hos min søster som er sykepleier i Oslo rett etterpå og ut en uke? Sagt at jeg ikke ønsker dråpeformet, og videre at jeg savner at det er fylde oppå puppene. Ikke slik som de er nå, hvor jeg sett fra siden har mesteparten/ omtrent alt under brystvorta. Er som sagt superspent og gleder meg til å høre hva han sier, mest av alt til å dra dit i sept såklart. Er det noen her som har hatt fjernkonsultasjon og hva er evt lurt å spørre om da? Har allerede endel spm klare her, men kanskje dere som har blitt operert vet om noe dere nå selv vet hadde vært greit å vite på forhånd? Hørt at man skal ta det rolig i x sntall uker og passe på at blodtrykket og pulsen ikke blir høy, hvordan blir det med sex da? Jaggu om jeg klarer å gå uten det i 6 uker evt Jeg hadde konsultasjon på mail og samme dagen som operasjonen Sendte bilder av brystene mine til kirurgen og et slikt helseskjema. Han ringte meg og vi snakket om muligheter osv. Det som er viktig er jo å følge rådene fra klinikken Ha på enkle og løse klær og dusj godt dagen før Det gikk veldig fint med meg! Opererte på Fornebu den 8. august og la inn 330g under muskel med moderat profil Ganske fornøyd med resultatet, men syntes de ble litt.. små? Vet ikke helt hvorfor, men det kan jo hende de blir bedre etterhvert Ikke vær redd for å velge litt mer gram når du legger under muskel Det er STOR forskjell på 300g over muskel og 300g under muskel.. Og veldig forskjell på moderat, lav og høy profil også. Og btw, det med sex.. Jeg hadde sex dagen etter operasjonen De jævla oxynormene funka i alle fall ikke til å dempe sexlysta kan du si.. Jeg husker ikke spesielt mye av det heller, men ifølge mannemannen var det visst ganske komisk da jeg sa mye merkelig.. Går helt fint om man er forsiktig Jeg hadde ikke særlig mye smerter, kjente meg bare støl og jævlig de tre første dagene. Men man må ha noen rundt seg som kan passe på en i alle fall! Gled deg masse! Er helt fantastisk å få slike nydelige pupper Og Fornebuklinikken er prima Kjempeflinke! Om jeg noen gang skal operere igjen så blir det hos dem!
-LM- Skrevet 30. august 2013 #28315 Skrevet 30. august 2013 Det kan hende det er blitt svart på tidligere, men når begynte dere å kjøpe spileløs bh? Den hvite bh'en er umulig å bruke under klær, pluss at jeg føler den er litt stor og posete under så det ser så merkelig ut med klær på. Føler brystene mine fortsatt er litt "pointy" (trodde de skulle bli rundere etter op....) så vil helst ha en Bh som ikke gjør at puppa ser altfor pointy ut. Hvis dere skjønte noe av det :D I brevet fra Fornebu står det: Bruk støtte BH dag og natt i 4 uker, deretter er det en fordel å bruke BH mest mulig. Du skal ikke bruke BH med push-up/spiler første 6 mnd. Ang det med sex, så har jeg ikke turt. Er litt over en uke siden, men tror det burde gå greit nå hvis man bare tar det med ro:P
Calvina Skrevet 30. august 2013 #28316 Skrevet 30. august 2013 De beveger seg mer nedover ta det med ro mine var også høyere oppe en uke etter. Det tar en stund for silikonet å droppe nedover og gi brystene den formen de er ment til å ha Og arrene blir ganske så usynlige uansett så det trenger du ihvertfall ikke bekymre deg med Det var jammen godt! Da kan jeg bare slappe av og vente på at det blir bedre Tusen takk for svar, Sjokoladenøtt
Sjokoladenøtt Skrevet 30. august 2013 #28317 Skrevet 30. august 2013 Det var jammen godt! Da kan jeg bare slappe av og vente på at det blir bedre Tusen takk for svar, Sjokoladenøtt Tenkte å legge ut bilde hvor mye mine endrer seg etterhvert Det har litt med at de bruker litt tid på å "droppe". De under muskel er litt mindre synlig når de gjør det. Mine er på god vei i alle fall
sukkerpia Skrevet 30. august 2013 #28318 Skrevet 30. august 2013 Tenkte å legge ut bilde hvor mye mine endrer seg etterhvert Det har litt med at de bruker litt tid på å "droppe". De under muskel er litt mindre synlig når de gjør det. Mine er på god vei i alle fall Kan jeg få se bildene ? :-) Så skal du selvfølgelig få se mine når den tid kommer! 32 dager igjen :-D Men så du skrev lengre opp her at det er stor forskjell på moderat,lav og høy profil ? Kirurgen har ikke nevnt noe om profil til meg, så er spent.. Men hva gjør forskjellen egentlig? Får jeg se forskjellig profiler på 3D bildene han har laget tru?
Calvina Skrevet 30. august 2013 #28319 Skrevet 30. august 2013 Tenkte å legge ut bilde hvor mye mine endrer seg etterhvert Det har litt med at de bruker litt tid på å "droppe". De under muskel er litt mindre synlig når de gjør det. Mine er på god vei i alle fall Hadde satt pris på å se bilde ettehvert Hvor lenge siden er det du har operert? Har sett noen før/etter bilder av brystforstørrelser før jeg opererte meg og så ved noen tilfeller at puppene ble større noen uker etter inngrepet i forhold til noen dager etter op. Vet du noe om dette? Synes nemlig at mine kunne vært litt større.. hehe
Kasandre Skrevet 30. august 2013 #28320 Skrevet 30. august 2013 Samme her Vi har vært heldige med arrene i alle fall Skal vi dele bilder?? Veldig spent på å høre hvor mye dine har forandret seg Tror faktisk ikke mine har droppet ennå, selvom det er 3 1/2 uker siden opr!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå