Cessa74 Skrevet 18. august 2013 #28241 Skrevet 18. august 2013 (endret) Oppfordrer alle som har operert på COLOSSEUM om å fortelle om Operasjonsdagen og etterpå kontrollen:) Hei! Oppmøte kvart på 8 om morgenen. Hadde da fastet siden midnatt og tatt smertestillende på morgenen som de hadde bedt om. Møtte opp nydusjet (vasket med hibiskrub) og hadde "kosedress" på. Viktig å tenke på at klærne skal være behagelige å gå med etter operasjon, og lette å ta på seg - spesielt overdel. Hadde en t-skjorte med vid hals, jakke og myk bukse. Var først på kontoret til kirurgen og vi gikk igjennom str og ønsker en siste gang. Ble deretter fulgt inn på operasjonsstuen hvor operasjons- og anestesisykepleier møtte meg med smil og omsorg. De tok bilder av puppene og deretter ble jeg lagt på benken. Fikk veneflon mens hun andre begynte å vaske overkroppen med litt kald sprit. Vi småpratet hele veien, var en rolig og fin stemning. Fikk deretter sovemiddel i veneflonen og kjente med tung og sovnet ila noen sekunder.. Neste jeg vet er at jeg våknet opp i en behagelig seng med varme som blåste under dynen og med sporstbh på! Litt døsig og svimmel, men hadde ingen smerter. En sykepleier svinset rundt og passet på meg, ga meg kjeks og saft og var veldig hyggelig. Han ga meg informasjon om tiden etter operasjon, og etter en time ringte de mannen min og sa jeg var reiseklar. Kirurgen snakket også med meg kort etter operasjon, at han var veldig fornøyd, hvilken str det ble osv. Litt svimmel tuslet jeg ned i bilen og kjørte hjem i 11 tiden, så totalt var jeg på Colusseumklinikken i 3 timer. Fikk med skriftelig informasjon med tips/råd og nummeret til kirurgen, om jeg trengte å prate med han. Dagen etter ringte kriurgen meg og forhørte seg om formen min, om jeg hadde spørsmål osv. Har ikke vært på kontroll enda, de har sagt at så lenge det ikke oppstår komplikasjoner (infeksjon, blødning mm) trenger man ikke dette før det har gått 3 mnd. Denne kontrollen må man bestille selv. Er veldig fornøyd med service og tilgjengelighet, og ikke minst resultatet så langt! Er nå 7 uker siden operasjonen. Endret 18. august 2013 av Cessa74
Puppenlun Skrevet 18. august 2013 #28242 Skrevet 18. august 2013 Hei! Oppmøte kvart på 8 om morgenen. Hadde da fastet siden midnatt og tatt smertestillende på morgenen som de hadde bedt om. Møtte opp nydusjet (vasket med hibiskrub) og hadde "kosedress" på. Viktig å tenke på at klærne skal være behagelige å gå med etter operasjon, og lette å ta på seg - spesielt overdel. Hadde en t-skjorte med vid hals, jakke og myk bukse. Var først på kontoret til kirurgen og vi gikk igjennom str og ønsker en siste gang. Ble deretter fulgt inn på operasjonsstuen hvor operasjons- og anestesisykepleier møtte meg med smil og omsorg. De tok bilder av puppene og deretter ble jeg lagt på benken. Fikk veneflon mens hun andre begynte å vaske overkroppen med litt kald sprit. Vi småpratet hele veien, var en rolig og fin stemning. Fikk deretter sovemiddel i veneflonen og kjente med tung og sovnet ila noen sekunder.. Neste jeg vet er at jeg våknet opp i en behagelig seng med varme som blåste under dynen og med sporstbh på! Litt døsig og svimmel, men hadde ingen smerter. En sykepleier svinset rundt og passet på meg, ga meg kjeks og saft og var veldig hyggelig. Han ga meg informasjon om tiden etter operasjon, og etter en time ringte de mannen min og sa jeg var reiseklar. Kirurgen snakket også med meg kort etter operasjon, at han var veldig fornøyd, hvilken str det ble osv. Litt svimmel tuslet jeg ned i bilen og kjørte hjem i 11 tiden, så totalt var jeg på Colusseumklinikken i 3 timer. Fikk med skriftelig informasjon med tips/råd og nummeret til kirurgen, om jeg trengte å prate med han. Dagen etter ringte kriurgen meg og forhørte seg om formen min, om jeg hadde spørsmål osv. Har ikke vært på kontroll enda, de har sagt at så lenge det ikke oppstår komplikasjoner (infeksjon, blødning mm) trenger man ikke dette før det har gått 3 mnd. Denne kontrollen må man bestille selv. Er veldig fornøyd med service og tilgjengelighet, og ikke minst resultatet så langt! Er nå 7 uker siden operasjonen. Hvor store var de før operasjonen og hvor mye gram fikk du , og hvilken størrelse har du nå? Hvilke innlegg har du?? Håper de ringer meg i morgen:) jeg vil ta toget fra her jeg bor og ned.. Togreisen tar tre timer, går det bra? Eller bør jeg ha med meg noen til å hjelpe meg?? Må jeg kjøpe meg bh sjøl, eller får jeg det hos de??
Cessa74 Skrevet 18. august 2013 #28243 Skrevet 18. august 2013 Jeg hadde vel en 75 b, men hadde ulik str og ulik heng på de. Fikk 325 + 350 g, og de er nå jevne og fine -passer naturlig på kroppen og har gitt meg helt ny selvtillit som kvinne! Str nå er vel 75h, men det tar jo ca 3 mnd før de er helt ferdig helet, så avventer litt med å kjøte masse bh'r enda.. Litt harde og hovne fortsatt, men blir mykere og mer naturlig for hver uke. BH får du på klinikken, du våkner med den på deg. De har en veldig god og komfertabel bh, har ikke sett maken i butikk. Hadde på forhåndt kjøpt sportsbh fra Triumph for å ha i reservere, men den kan ikke sammenlignes med den jeg fikk på Colusseum som er knallbra. Vil tro en togreise hjem KAN bli litt tøft? Du må ialefall ha med deg en som støtter deg og fikser alt praktiske (bære veske etc), ha rikelig med vann og ta med smertestillende, så kan det gå. Viktigste er at du holder overkroppen mest mulig i ro og spesielt armene. Husk at du er helt nyoperert og skal ha minst mulig anstrengelser! vet de fleste som bor langt unna ligger første døgn på hotell, og tror du bør vurdere det -spesielt hvis du skal ha proteser under muskel. Jeg fikk proteser over og hadde betraktelig mindre smerter enn de som tar under muskel..
Puppenlun Skrevet 19. august 2013 #28244 Skrevet 19. august 2013 Mailen fra Colosseum Jeg har sett på bildene dine. Det ser ut for at du har en liten asymmetri (venstre er større enn høyre?). Det ser også ut for at du har en kort avstand mellom brystvorten og folden under brystet. Dette kan være en liten utfordring fordi du kan risikere det vi kaller ”double bubble” når vi skal øke diameteren på brystet ditt.. Det betyr at folden din lager en ekstra ”fure” når vi lager en ny fold noe lenger ned. Kanskje litt vanskelig å forstå? Som regel går det bra. Hva hadde dere gjort??! Jeg vil nok opereres uansett...
Cessa74 Skrevet 19. august 2013 #28245 Skrevet 19. august 2013 Ville nok tatt sjangsen ja! De vet hva de driver med, og det blir nok bra! 1
Puppenlun Skrevet 19. august 2013 #28246 Skrevet 19. august 2013 Ville nok tatt sjangsen ja! De vet hva de driver med, og det blir nok bra! Men du må ha ganske digre pupper nå da.. Hvor stor er du ellers i kroppen om jeg tørr spørre?? Har du bilde f.eks?? For jeg trodde jeg måtte ha inn rundt 300gram.. Men en h blir ganske voldsomt på meg..
Cessa74 Skrevet 19. august 2013 #28247 Skrevet 19. august 2013 Men du må ha ganske digre pupper nå da.. Hvor stor er du ellers i kroppen om jeg tørr spørre?? Har du bilde f.eks?? For jeg trodde jeg måtte ha inn rundt 300gram.. Men en h blir ganske voldsomt på meg.. He,he - nei de er faktisk ikke så store som det høres ut, og jeg har som sagt ikke målt meg i det siste! De er bare så perfekte ifht kroppen uten at jeg kan forklare det.. Har en feminin kurve, fine og passe runde pupper som ikke minst er like store : ) Jeg er 165 og 58 kg. Tror nok jeg skrev feil ang H altså..
Puppenlun Skrevet 19. august 2013 #28248 Skrevet 19. august 2013 He,he - nei de er faktisk ikke så store som det høres ut, og jeg har som sagt ikke målt meg i det siste! De er bare så perfekte ifht kroppen uten at jeg kan forklare det.. Har en feminin kurve, fine og passe runde pupper som ikke minst er like store : ) Jeg er 165 og 58 kg. Tror nok jeg skrev feil ang H altså.. Da er vi like store omtrent:) mål deg kvinne dette må finne ut av:p jeg har 75b tennissokker:(
Cessa74 Skrevet 19. august 2013 #28249 Skrevet 19. august 2013 Ha,ha -da har jeg målt! Og eehh, absolutt ingen h, må ha vært i tåka. Jeg er en perfekt 75 D ! Mål runt bysten nå var 99 cm! Og definitivt ingen tennissokker, heller fin-fine håndballer! (men med et naturlig lite heng sånn anatomisk sett - er ingen vannmeloner rett ut altså!) 1
sukkerpia Skrevet 19. august 2013 #28250 Skrevet 19. august 2013 46 dager igjen!!!! Kan nesten ikke vente :-D *hoppe i taket, er så spent*
Signe83 Skrevet 19. august 2013 #28251 Skrevet 19. august 2013 Da har jeg vært på min første konsultasjon hos Aleris i Trondheim. Kirurgen heter Ivan Pavlovic. Googlet ham på forhånd, og virker som en erfaren kirurg. Veldig avslappet stemning, og det var veldig greit. Hadde gruet meg til dette på forhånd. Begynte vel med å prøve proteser på 325 gram, noe som tydeligvis er europeisk standard? Men synes likevel at de virket for store... Prøvde hakket mindre, men han anbefalte meg å ha minimum 325, da jeg har mistet så mye volum i brystene etter tre graviditeter og amming. Dette for å unngå heng. Prøvde så 400 gram per bryst. Tenkte med det første "nei, nei", men etter litt frem og tilbake tror jeg det er dette jeg lander på.Kirurgen mente også det var det beste valget, for å få det beste kosmetiske resultatet. Bittelitt redd for at de er for store, da jeg er ganske slank. Men han mente høyden min på 175 cm veier opp for det. Jeg har jo fortalt dere litt på forhånd at jeg var redd for at jeg i tillegg måtte ha brystløft, men han mente det ikke var nødvendig dersom jeg gikk for anatomisk protese samt splitter brystmuskelen min. Høres helt forferdelig vondt ut. Noen andre her inne som har erfaring med det?
Bimbo Skrevet 20. august 2013 #28252 Skrevet 20. august 2013 Da skal jeg straks på første konsultasjon. Hadde egentlig time et annet sted idag, men fikk brev i posten om at den ble utsatt til 3 oktober, og innen den tid hadde jeg håpet å være ferdig med operasjon og alt. Vet at det er litt teit å være så utålmodig, men nå har jeg først ventet i flere år før jeg bestemte meg, også ventet i noen mnd siden jeg nylig har ammet. Så vil ikke vente lenger! Wish me luck
Kasandre Skrevet 20. august 2013 #28253 Skrevet 20. august 2013 Off, er ikke kjekt at du føler det sånn! Men det tar tid! Når hovenheten har gått ned blir de litt hardere Mine er også ganske faste enda, og ømme. Kjennes ut som jeg er superstøl inni puppen og oversensitive brystvorter De blir bedre etterhvert! Gi dem litt tid og fokuser på det som er bra med dem! Jeg føler mine er for små faktisk.. vet ikke helt hvorfor, men de virker liksom ikke så store som jeg trodde de ville bli og jeg liker ikke mellomrommet jeg har, men som sagt.. er bare gått en uke haha Tror vi bare må være tålmodige, kanskje ta bilder hver uke for å se forskjellen? Jeg har to stk nå, ett rett etter op og ett nå en uke etterpå. Mye bedre nå i forhold ^.^ Tror ikke vi har tatt feil valg Syns mine og er litt små i forhold til det jeg hadde tenkt. Likte formen veldig godt første dagene, nå er det blitt litt mer "heng" syns jeg, men fortsatt fine da. Gir det litt tid, er ikke i total krise/panikk tilstand lenger, men ennå veldig usikker!
Bimbo Skrevet 20. august 2013 #28254 Skrevet 20. august 2013 Hjemme etter konsultasjon.. likte kirurgen,så har bestilt tid til operasjon. Men er kanskje ørlite skuffet over str. Han mente 295 cc var maks. Men så er det veldig typisk meg å overdrive når jeg først skal gjøre noe sånt. Synes store pupper er superfint, men samtidig vil jeg jo helst finne bher i vanlige butikker og kunne vise litt kløft uten at det blir veldig vulgært. Dere som har tatt rundt 295 cc og er ca 70 cm rundt, hvilken str har dere nå? Bruker selv 70c før operasjon, fyller ikke ut, men b blir akkurat litt for smått.
Kasandre Skrevet 20. august 2013 #28255 Skrevet 20. august 2013 Tips til fsntastisk sportsbh! Sparkjøp sin viania!! Kjøpte denne igår og den slår virkelig det meste!! Den har litt frotte padding rundt og på stroppene. Den er veldig god sånn et par uker etter opr Ser også ut som en vanlig bh og koster bare 129,-
Bimbo Skrevet 20. august 2013 #28256 Skrevet 20. august 2013 Fikk de fleste her være med å velge str selv? For jeg følte han fremstilte det sånn at i forhold til omkretsen på brystene mine var det liksom bare et alternativ og det var 295. Redd for at det blir litt lite jeg
Cessa74 Skrevet 20. august 2013 #28257 Skrevet 20. august 2013 Fikk de fleste her være med å velge str selv? For jeg følte han fremstilte det sånn at i forhold til omkretsen på brystene mine var det liksom bare et alternativ og det var 295. Redd for at det blir litt lite jeg Tror absolutt du skal stole på kirurgen din! Utfra utgangspunktet ditt som du skrev litt lenger opp, vil jeg tro du havner på en dobbel D etter operasjonen. Det går en grense for hvor mye man kan/bør sette inn, ifølge min kirurg vil innleggene bare begynne å skli ut mot armhulen om det blir forstort - og pupper under armene er ikke nice...
Bimbo Skrevet 20. august 2013 #28258 Skrevet 20. august 2013 Tror absolutt du skal stole på kirurgen din! Utfra utgangspunktet ditt som du skrev litt lenger opp, vil jeg tro du havner på en dobbel D etter operasjonen. Det går en grense for hvor mye man kan/bør sette inn, ifølge min kirurg vil innleggene bare begynne å skli ut mot armhulen om det blir forstort - og pupper under armene er ikke nice... Har snakket med han nå, han mente at verken høy eller moderat profil ville bli bra på meg, så da blir det 295 lavprofil, større enn det i lav vil jo bli for bredt (det så jeg jo selv). Planen har hele tiden vært å høre på kirurgen, var bare det at jeg hadde sett for meg en 350-400 cc. Men har visst verken så mye heng eller løs hud som jeg trodde. Blir nok bra
-LM- Skrevet 20. august 2013 #28259 Skrevet 20. august 2013 Hei! Helt ny på forumet her. Har browset gjennom tråden, masse nyttige tips og råd *tommel opp*. Sitter her i sengen, nyoperert på Fornebu. Er veldig fornøyd med personalet og prosedyren! Jeg har et lite spørsmål, vet ikke om dere har opplevd det men. Tidligere form på brystene mine kan man si var litt "pointy", spesielt aerolaen. Da vi tok 3D bilder viste han meg resultater (ikke 100% pålitelig) ved å legge inn 275g. Da kunne man se at aerolaen ikke ble like "pointy". Jeg prøvde BH med implantater i og følte dette ble litt uvant og kanskje litt stort, så jeg valgte å gå for 255g (uten å se det i 3D). Det er ikke veldig stor forskjell bortsett fra at den på 275g er litt bredere. Likevel nå når jeg ser ned så har de fortsatt samme form.. Kanskje til og med litt større. Har dere opplevd hevelse i aerolaen? Lurer på om kanskje det andre implantatet kan gi en annen fasong på de, men får høre med legen når han ringer. Håper virkelig ikke at jeg burde bytte! Det har jeg ikke tid til:/ Håper noen av dere har opplevd noe av det samme og har noen råd å komme med! Ellers er jeg fornøyd med størrelse og har ingen smerter! Foreløpig:
sukkerpia Skrevet 20. august 2013 #28260 Skrevet 20. august 2013 Ser det er veldig mange kirurger som anbefaler mindre enn dere ønsker.. Hos meg var det stikk motsatt.. Synes det er så rart.. Jeg er ganske tynn, og har en Max grense på 300cc, og alle jeg har snakket med rundt meg som har silikon og vet mye om det sier at 300cc må jeg ikke gå over.. Men når jeg sendte bildene til kirurgen og fortalte vekt og høyde så foreslo han 325-350cc til meg:O synes det var litt rart, siden en venninne av meg har operert seg hos samme kirurg å hun er mye høyere å jeg er slankerer, å hun fikk Max 350cc.. Så er tydeligvis veldig forskjellig:-p Jeg har ikke bestemt meg for cc enda, skal vente til jeg får se 3D bilder og prøvd protester. Men er 90% sikker på 300cc..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå