Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor det er forskjellig fra klinikk til klinikk om hvor lenge man skal bruke støttebh'en? Hvor lenge måtte dere bruke? Der jeg skal operere må jeg bruke den 24/7 i 1mnd så på dagtid i 2mnd... Er ikke det veldig lenge? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg - du må gi deg selv lenger tid! De vil garantert myknes og føles betraktelig mer naturlige enn nå. Generelt sier man jo at det må gå 3 mnd før det roer seg ifht at brystene mykner opp og føles mer natirlige! Jeg er nå på 7 uke og merker forskjell fra uke til uke. Kunne ikke falle meg inn å angre, spesielt når jeg tenker på hvordan jeg så ut før operasjon.. Ikke ta noen forhastede beslutninger så tidlig!

Jeg tenker veldig på det du nevner, men likevel angrer jeg som en hund! Vil mye heller ha mine slappe små pupper igjen... Har merket siste dagene at når jeg bruker brystmuskelen, så hopper jo hele puppen... Ser for meg at det ikke kommer til å bli så veldig kult under trening og andre fysiske aktiviteter. Jeg må nok gi det litt tid, men gråt likevel et par tårer idag. Mannen min er skikkelig oppgitt og irritert fordi jeg føler det slik, forstår det til en viss grad, men skulle gjerne hatt litt støtte opp i min emosjonelle berg og dalbane!

Skrevet

Jeg tenker veldig på det du nevner, men likevel angrer jeg som en hund! Vil mye heller ha mine slappe små pupper igjen... Har merket siste dagene at når jeg bruker brystmuskelen, så hopper jo hele puppen... Ser for meg at det ikke kommer til å bli så veldig kult under trening og andre fysiske aktiviteter. Jeg må nok gi det litt tid, men gråt likevel et par tårer idag. Mannen min er skikkelig oppgitt og irritert fordi jeg føler det slik, forstår det til en viss grad, men skulle gjerne hatt litt støtte opp i min emosjonelle berg og dalbane!

Off, er ikke kjekt at du føler det sånn! :(

Men det tar tid! Når hovenheten har gått ned blir de litt hardere :) Mine er også ganske faste enda, og ømme. Kjennes ut som jeg er superstøl inni puppen og oversensitive brystvorter :P

De blir bedre etterhvert! :) Gi dem litt tid og fokuser på det som er bra med dem! ;)

Jeg føler mine er for små faktisk.. vet ikke helt hvorfor, men de virker liksom ikke så store som jeg trodde de ville bli :( og jeg liker ikke mellomrommet jeg har, men som sagt.. er bare gått en uke haha :)

Tror vi bare må være tålmodige, kanskje ta bilder hver uke for å se forskjellen? Jeg har to stk nå, ett rett etter op og ett nå en uke etterpå. Mye bedre nå i forhold ^.^

Tror ikke vi har tatt feil valg ;)

Skrevet

Ingen som vil svare meg på spørsmålene min jo:-/

Skrevet

Ingen som vil svare meg på spørsmålene min jo:-/

Tror de fleste er usikre på svaret :)

Det med støttebh er anbefalt de fleste steder å bruke mest mulig. Jeg bytter bare på de tre jeg har :)

Kommer nok til å bruke dem i tre mnd, deretter begynne å bruke litt andre bher innimellom :)

Kirurgene mener det er best å bruke den så ofte som mulig på de fleste stedene, men mange har forskjellige rutiner :)

Skrevet

hei du. J var en a cup før. Hadde faste pupper til å ha ammet 2 barn. Hadde litt heng m litt fyll altså ikke vrengte bukselommer. På konsultasjon ble pk og j enige om 260cc over muskel fordi en c cup var hva j ønsket meg. Tok over muskel fordi j trener mye også en del styrke. Ville ikke miste denne muligheten i fremtida, derfor over. Fikk prøve div profiler og str og ble enige om dette. Men som alle sier at de angret for atde ikke tok mer og da endte j og opp m at j ville ha mer, altså 300cc. Han tok nøye mål sånn at j skulle unngå rippeling el db. Er superfornøyd mat j gikk opp og er nå en full c cup akk som j ønsket. Er nå 8 uker postop og livet er helt som før. Fult i gang m all trening etter 6 uker,gikk raske turer allerede etter 5 dager. Bruker faktisk sportsbh på natta enda selv om j kunne slutte etter 4 uker. Bruker heller ikke spilebh enda. Skal nok snart slutte, men vil at resultatet skal forbli best mulig.

De sies jo at mann kan ha større cc når man tar under muskel uten at det ser stort ut, men d kommer selvfølgelig an på hvor stor plass d er. Stol på pk han vet og har erfaring. Selv tror j ikke 300cc blir for stort. Hvilke profil skal du ha? Lykke til og gled deg :-)

Ja, det høres greit ut:-) Aner ikke hvilken profil, det får kirurgen velge:-)

Skrevet

Det med støttebh er anbefalt de fleste steder å bruke mest mulig. Jeg bytter bare på de tre jeg har :)

Kommer nok til å bruke dem i tre mnd, deretter begynne å bruke litt andre bher innimellom :)

Kirurgene mener det er best å bruke den så ofte som mulig på de fleste stedene, men mange har forskjellige rutiner :)

Hihi, hjalp å suttre litt;-)

Ja skjønner.. Så rart at det er forskjellig fra plass til plass.. Skal til syden 8uker etter operasjon skjønner du, å jeg kan jo ikke sole meg med sportsbh.. Men kommer til å sove med den å bruke den på kvelden:-)

Skrevet

Hvor kjøpte du sportsbhene? Tenker og kjøpe en å ha selv jeg også i tillegg til den jeg får på klinikken.. :-) må vel også investere i noen spileløse bh'er

Skrevet

Hvor kjøpte du sportsbhene? Tenker og kjøpe en å ha selv jeg også i tillegg til den jeg får på klinikken.. :-) må vel også investere i noen spileløse bh'er

Tror du burde bruke sportsbhen så mye som mulig. I alle fall sove med den!

Kjøpte en på Lindex av merke swegmark (?) Veldig god :) Kjøpte også en annen fra sportsforretning, med litt mer inndelt i 'kopper' på en måte :) Ligna litt på den jeg fikk fra klinikken ;)

Angående solingen så burde du holde deg unna spiler da iaf :P

Men siden det er 8 uker etter burde det gå greit :))

Hvor skal du operere?

Skrevet

Tror du burde bruke sportsbhen så mye som mulig. I alle fall sove med den!

Kjøpte en på Lindex av merke swegmark (?) Veldig god :) Kjøpte også en annen fra sportsforretning, med litt mer inndelt i 'kopper' på en måte :) Ligna litt på den jeg fikk fra klinikken ;)

Angående solingen så burde du holde deg unna spiler da iaf :P

Men siden det er 8 uker etter burde det gå greit :))

Hvor skal du operere?

Ja, kommer til å bruke trekant bikini:-) skal operere i Brønnøysund.

Vet du om en plass jeg kan kjøpe spileløse bher også?

Skrevet

Noen som vet hvorfor det er forskjellig fra klinikk til klinikk om hvor lenge man skal bruke støttebh'en? Hvor lenge måtte dere bruke? Der jeg skal operere må jeg bruke den 24/7 i 1mnd så på dagtid i 2mnd... Er ikke det veldig lenge? Eller?

Hei.

Ang støttebh; hvorfor de har ulike anbefalinger vet jeg jo ikke. MEN; Helingsprosessen tar i prinsippet 3 mnd. Jo flinkere du er med riktig støtte/hold på nyopererte bryst (samt tape) gir et vanvittig mye bedre resultat på lang sikt. Om du kutter den ut for tidlig (i helingsprosessen) kan du risikere at puppene får mer heng - kan sammenlignes med at man trener uten god støtte til brystene - dette sliter på huden og skaper drag. Det er viktig i tilhelingsprosessen å gi best mulig støtte og hold. Jeg kommer personlig til å bruke støttebh i 3 mnd, og sover fortsatt med den på - men dette er vel så mye fordi jeg syns det er godt med den støtten.. Fikk lagt inn 350 g - og det er ganske stor forskjell i str på puppene fra før operasjon..

Når der er sagt; så bruker jeg nå en annen bh når jeg feks skal pynte meg eller har på overdel hvor jeg ikke vil at sports-bh skal synes, men ellers tar jeg den på så fort jeg kan igjen - spesielt i hverdagen, på jobb, ved trening og husarbeid. For meg er langtidsresultatet viktigere enn å kvitte meg med sportsbh så fort det har gått 6 uker.. :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Uff, vennen - skulle ønske du hadde en venninne som hadde gjort denne operasjonen før og som kunne støttet deg nå! Dette er IKKE kult å føle.. Men du MÅ bare gi deg tid - prøv å tenke deg at det SKAL gå 3 mnd før du evnt vurderer å fjerne dette - innen det skal du IKKE fokusere på reoperasjon. Gi brystene tid til å bli myke og "falle på plass", gi deg selv tid til å venne deg til de nye fordelene.. Prøv å kle deg slik at du føler deg FIN med de nye puppene! (Ikke vulgært altså, men litt sånn at brystene får gi deg følelsen av å være fin!) Om du føler det like sterkt etter 3 mnd syns jeg du skal ta en tur til kirurgen og diskutere det, men håper dette bare er en seig tilvenningsprosess du går igjennom! Stor klem til deg! :klemmer:

Skrevet

Hei.

Ang støttebh; hvorfor de har ulike anbefalinger vet jeg jo ikke. MEN; Helingsprosessen tar i prinsippet 3 mnd. Jo flinkere du er med riktig støtte/hold på nyopererte bryst (samt tape) gir et vanvittig mye bedre resultat på lang sikt. Om du kutter den ut for tidlig (i helingsprosessen) kan du risikere at puppene får mer heng - kan sammenlignes med at man trener uten god støtte til brystene - dette sliter på huden og skaper drag. Det er viktig i tilhelingsprosessen å gi best mulig støtte og hold. Jeg kommer personlig til å bruke støttebh i 3 mnd, og sover fortsatt med den på - men dette er vel så mye fordi jeg syns det er godt med den støtten.. Fikk lagt inn 350 g - og det er ganske stor forskjell i str på puppene fra før operasjon..

Når der er sagt; så bruker jeg nå en annen bh når jeg feks skal pynte meg eller har på overdel hvor jeg ikke vil at sports-bh skal synes, men ellers tar jeg den på så fort jeg kan igjen - spesielt i hverdagen, på jobb, ved trening og husarbeid. For meg er langtidsresultatet viktigere enn å kvitte meg med sportsbh så fort det har gått 6 uker.. :blomst:

Ok, sånn tenker jeg også.. Kommer nok til å bruke sportsbh lengst mulig:-)

Skrevet

Tre fulle lønninger for de av oss som bare kan jobbe litt og som dermed ligger langt under minstelønn... Er en investering, og jeg vet ikke lenger om det er verdt det... Er redd for at det blir vanskelig å finne BH'er som passer. Jeg elsker butikker som Victoria's Secret, og ville blitt ganske lei om jeg ikke kunne handle der mer.

Ja, det med månedslønner var forsåvidt en veldig unøyaktig sammenligning. Mye penger er det i alle fall uansett. For min del er jeg tross alt utrolig glad for at jeg gjorde det, og økonomisk sett var det ikke "verre" enn å droppe ferie en sommer. Men jeg hadde aldri vurdert silikon om jeg hadde normale (pene) pupper i utgangspunktet (tror jeg i hvert fall), først og fremst pga risikoen det er. Om du er i tvil er det kanskje best å la det være, men det må jo hver enkelt kjenne på selv :). Når det gjelder å finne BH-er som passer har det blitt mye enklere for min del nå etterpå, men det kommer sikkert an på mange ting, som hvilket utgangspunkt man har.

Skrevet

Var du på kontroll dagen etter?? Bor du langt unna. Hva hadde du på deg etter operasjonen??

Var ikke på kontroll dagen etterpå nei, men de ringte fra klinikken! Sov på hotell før jeg reiste hjem, måtte ta fly! Etter op hadde jeg hettejakke med glidelås, det var lettest! Får hjelp til å kle på seg da, ellers hadde det vært håpløst å få på seg, selv ei jakke med glidelås.

Skrevet

Var ikke på kontroll dagen etterpå nei, men de ringte fra klinikken! Sov på hotell før jeg reiste hjem, måtte ta fly! Etter op hadde jeg hettejakke med glidelås, det var lettest! Får hjelp til å kle på seg da, ellers hadde det vært håpløst å få på seg, selv ei jakke med glidelås.

Men du opererte på Colosseum du? Når er det etter kontroll da?

Hvordan var formen dagen etter..?hadde du klart å gå ut å spise middag med gode venner f.eks?

Skrevet

Oppfordrer alle som har operert på COLOSSEUM om å fortelle om Operasjonsdagen :) og etterpå kontrollen:)

Skrevet (endret)

Men du opererte på Colosseum du? Når er det etter kontroll da?

Hvordan var formen dagen etter..?hadde du klart å gå ut å spise middag med gode venner f.eks?

Fornebu :) var og spiste ute dagen etter, men de som var med visste om op, for det synes at du er funksjonshemmet ;) trøbbel å få hånda opp til munnen, og skjære i maten..du ser mye mer stiv ut i bevegelsene! Endret av Honeypuff
Skrevet

Hei.

Hei du. Er av samme oppfatning som deg. Er nå 8 uker og 2 dager post op og sover fortsatt m sportsbh på natten, og som deg så har j noen litt nettere m litt blonde hvis j skal pynte meg. Disse er selvfølgelig uten spiler. Har d ikke så travelt m spile bh og tenker at 3 mnd m sportsbh skal j alltids klare. Liker fortsatt å ha dem under kontroll så synes d ikke er så pes. Vil jo ha d beste resultatet når j har investert så mange penger.
Skrevet

Uff, vennen - skulle ønske du hadde en venninne som hadde gjort denne operasjonen før og som kunne støttet deg nå! Dette er IKKE kult å føle.. Men du MÅ bare gi deg tid - prøv å tenke deg at det SKAL gå 3 mnd før du evnt vurderer å fjerne dette - innen det skal du IKKE fokusere på reoperasjon. Gi brystene tid til å bli myke og "falle på plass", gi deg selv tid til å venne deg til de nye fordelene.. Prøv å kle deg slik at du føler deg FIN med de nye puppene! (Ikke vulgært altså, men litt sånn at brystene får gi deg følelsen av å være fin!) Om du føler det like sterkt etter 3 mnd syns jeg du skal ta en tur til kirurgen og diskutere det, men håper dette bare er en seig tilvenningsprosess du går igjennom! Stor klem til deg! :klemmer:

Tusen takk for gode råd! Jeg prøver å være positiv, men jeg hater virkelig å ikke kunne gjøre alt jeg pleier å gjøre. Feks leke vilt med ungene og kose de skikkelig. Men det er jo noe jeg visste før opr, var bare ikke klar over hvor mye det ville påvirke meg... Jeg synes egentlig at formen på puppene så langt ikke tilsvare forventningene mine. Jeg ser godt øverste kanten på høyre bryst, og det er det brystet som heler seg raskest! Skal på kontroll torsdag, skal ta opp alle tankene mine med kirurgen min da.

Takker så mye for tanker og klemmer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...