*Bumblebee* Skrevet 19. juli 2013 #28061 Skrevet 19. juli 2013 Har forstått det slik at db kommer av feilvurdering fra kirurgen ang grad av heng, og plassering av implantantatet, evt feil type implantantat og feil plassering av fold. Har lest en del på amerikanske sider, der står det en del..google så finner dere mer.
Gjest ghej75 Skrevet 19. juli 2013 #28063 Skrevet 19. juli 2013 Hei! Jeg ble operert på Fornebu for snart et par uker siden, og alt har gått ganske greit. En ting har jeg dog tenkt litt på, er det vanlig at kirurgen tar en liten prat med deg sånn etter inngrepet og sier litt om hvordan operasjonen har gått, hvilke valg som evt ble tatt osv? Jeg så ingen som var til stede under operasjonen etter at jeg var ferdig, og selv om det ikke er kjempeviktig så savnet jeg liksom den lille tilbakemeldingen på hvordan selve operasjonen gikk. F.eks om jeg tålte narkosen greit (siden jeg aldri har vært i narkose før), om alt gikk etter planen osv. Er ganske misfornøyd med formen på brystene nå (formen var spesiell i utgangspunktet), og det hadde føltes godt å bare få en bekreftelse på at han gjorde det han kunne for å rette opp i dette (nå føler jeg meg ikke 100% sikker på at det ble gjort). Jeg vet jo at det bare er å ringe når som helst, men det føles liksom litt unødvendig.. Selv om det sikkert er tullete føler jeg meg liksom ikke så veldig.. sett..? Så, hvordan har det vært hos dere andre, fikk dere en "debrifing" fra kirurgen rett etter op eller ikke?
Cessa74 Skrevet 19. juli 2013 #28064 Skrevet 19. juli 2013 Bruker alle her microporeteip? Jeg bruker silketape, føler den er litt snillere mot huden. Er 2 uker siden operasjonen - alt ser veldig bra ut - og jer er altså så dritfornøyd! HVORFOR gjorde jeg ikke dette før?? Stirrer på meg selv i speilet hver gang jeg skal dusje og gliser!.. Men et spørsmål; dere som røyker; når begynte dere igjen? 1
Gjest ghej75 Skrevet 19. juli 2013 #28065 Skrevet 19. juli 2013 Jeg bruker silketape, føler den er litt snillere mot huden. Er 2 uker siden operasjonen - alt ser veldig bra ut - og jer er altså så dritfornøyd! HVORFOR gjorde jeg ikke dette før?? Stirrer på meg selv i speilet hver gang jeg skal dusje og gliser!.. Men et spørsmål; dere som røyker; når begynte dere igjen? Nå røyker jeg ikke, men snuser. Begynte igjen etter en uke, for det stod det i papirene mine (selv om jeg har litt dårlig samvittighet fordi nikotin ER jo ikke så bra for sårhelingen).
kokosnøtteliten Skrevet 19. juli 2013 #28066 Skrevet 19. juli 2013 Så, hvordan har det vært hos dere andre, fikk dere en "debrifing" fra kirurgen rett etter op eller ikke? Kirugen kom og snakka til meg etter operasjonen i tillegg til at han ringte dagen etter operasjonen for å høre hvordan jeg hadde det og om jeg hadde noen spørsmål
Gjest ghej75 Skrevet 19. juli 2013 #28067 Skrevet 19. juli 2013 Kirugen kom og snakka til meg etter operasjonen i tillegg til at han ringte dagen etter operasjonen for å høre hvordan jeg hadde det og om jeg hadde noen spørsmål Aww, så hyggelig! Hvor var det hen? Jeg lurer på om det kanskje har blitt bittelitt "samlebånd" på Fornebu. Selv om jeg ser andre har operert der og har opplevd det samme som deg. Litt kjipt å føle seg mindre spesiell liksom, selv om det sikkert er litt tullete å se sånn på det.. Skal sies at sykepleierne der er helt supre og alle forsåvidt var veldig hyggelige ellers.
Cessa74 Skrevet 19. juli 2013 #28068 Skrevet 19. juli 2013 Kirugen kom og snakka til meg etter operasjonen i tillegg til at han ringte dagen etter operasjonen for å høre hvordan jeg hadde det og om jeg hadde noen spørsmål Var det ikke Bjærke på colusseumklinikken i oslo? Han hadde iallefall jeg - og er storfornøyd! Han ringte også meg dagen etter operasjonen - og var ellers tilgengelig på mobil om man hadde spørsmål - en ekstra trygghet i det å kunne snakke med kirurgen himself! Er du ellers fornøyd kokosnøtteliten?
Sokka Skrevet 19. juli 2013 #28069 Skrevet 19. juli 2013 Aww, så hyggelig! Hvor var det hen? Jeg lurer på om det kanskje har blitt bittelitt "samlebånd" på Fornebu. Selv om jeg ser andre har operert der og har opplevd det samme som deg. Litt kjipt å føle seg mindre spesiell liksom, selv om det sikkert er litt tullete å se sånn på det.. Skal sies at sykepleierne der er helt supre og alle forsåvidt var veldig hyggelige ellers. Jeg opererte meg på fornebu, og kirurgen var så vidt innom rommet etter op og bare sa at alt hadde gått bra. I tillegg ringte han søndagen etter (jeg opererte på fredag) og spurte hvordan det gikk. Opererte hos barstad og er veldig fornøyd! 1
kokosnøtteliten Skrevet 19. juli 2013 #28070 Skrevet 19. juli 2013 Aww, så hyggelig! Hvor var det hen? Jeg lurer på om det kanskje har blitt bittelitt "samlebånd" på Fornebu. Selv om jeg ser andre har operert der og har opplevd det samme som deg. Litt kjipt å føle seg mindre spesiell liksom, selv om det sikkert er litt tullete å se sånn på det.. Skal sies at sykepleierne der er helt supre og alle forsåvidt var veldig hyggelige ellers. Tomm Bjærke på Colosseumklinikken :-) Jeg skjønner hva du mener.. Er sikkert bare en glipp fra kirurgens side, men kjipt at du føler det sånn :/ Var det ikke Bjærke på colusseumklinikken i oslo? Han hadde iallefall jeg - og er storfornøyd! Han ringte også meg dagen etter operasjonen - og var ellers tilgengelig på mobil om man hadde spørsmål - en ekstra trygghet i det å kunne snakke med kirurgen himself! Er du ellers fornøyd kokosnøtteliten? Jo, stemmer det! Er storfornøyd selv! Har selvfølgelig tenkt at de gjerne kunne vært litt større, men det har jeg skjønt er noe de fleste tenker. Er glad de ikke ble for store i hvertfall! Gleder meg veldig til å kunne gå med vanlig BH igjen og virkelig få følelsen av de
Cessa74 Skrevet 19. juli 2013 #28071 Skrevet 19. juli 2013 Tomm Bjærke på Colosseumklinikken :-) Jeg skjønner hva du mener.. Er sikkert bare en glipp fra kirurgens side, men kjipt at du føler det sånn :/ Jo, stemmer det! Er storfornøyd selv! Har selvfølgelig tenkt at de gjerne kunne vært litt større, men det har jeg skjønt er noe de fleste tenker. Er glad de ikke ble for store i hvertfall! Gleder meg veldig til å kunne gå med vanlig BH igjen og virkelig få følelsen av de Du - jeg hadde akkurat samme tankene der jeg gikk de første dagene med brystbånd og total fokusert på silikonpupper! Var veldig spent når jeg kunne dusje første gangen på dag 5, og husker jeg grudde meg litt - var så redd for å bli skuffet og at de ble for små!! (valgte jo å stole på Bjærke som avtalte litt mindre innlegg - og fikk altså 325 + 350 over muskel). Men tro meg; jeg ble superfornøyd! De var absolutt ikke "litt for små når man først legger inn silikon"! De er faktisk perfekt str til meg og det ble så pent! Og nå som jeg har hatt de nye puppene i 2 uker, så kunne jeg virkelig ikke tenkt meg mer. Nå er jeg bare innmari fornøyd og happy - og ser at kirurgen definitivt vet best! Håper du også vil sitte med samme følelse! Klem!
Kasandre Skrevet 21. juli 2013 #28072 Skrevet 21. juli 2013 yep hos bugge..la inn 340, MEN jeg har fått double bubble på begge sider.liiite pent!! Jeg hadde ikke ille utg.punkt heller så lurer jo litt på hvorfor. Håper bugge tar meg seriøst og vil ordne det, dette er jo reklamasjon! De er kun 3 mnd gamle, det beg å vises etter ca 3 uker når nesten all hevelse var gått ned.er bare blitt verre Hva gjorde at du valgte anatomiske egentlig? Han kommer nok til å hjelpe deg, han virker ganske grei og medgjørlig syns jeg. Er det blitt verre siste ukene også? Jeg har bestemt meg for Teres Bergen og runde! Da blir min opr.dato 6 august Anbefalinger til sportsbh å kjøpe i etterkant? Og hvilken tape er best å bruke?
Rasberry Skrevet 21. juli 2013 #28073 Skrevet 21. juli 2013 Noen som har blitt misfornøyd etter op? Synes brystene ble litt små, og sitter ganske langt fra hverandre.... Kan jeg klage på at dem er langt fra hverandre ? Er 10 uker siden OP.
Kasandre Skrevet 22. juli 2013 #28074 Skrevet 22. juli 2013 TO UKER IGJEN!! Da er det to uker til det er min tur Skal opere på Teres Bergen, Christian Busch 6. august. Blir under muskel, medium profil, 220 cc (kanskje større om det går). Har ammet to barn og sistemann klarte å suge ut både melk, fett og resten av det lille jeg hadde igjen av pupper Veier nå 54 kg og er 161 cm høy. Er nå en liten A og gleder meg til å forhåpentligvis bli en god C Skal straks innbetale 35.450,- og sende kontrakten til klinikken. Dere som har kjøpt ekstra bh etter operasjoen, hvilken type er best? Og bør jeg vente med å kjøpe inn til etter operasjonen med å kjøpe? En annen ting jeg lurer på er tape, hvilken bør jeg kjøpe? Har dere link til nettbutikk? Jeg jobber som sykepleier og har sånn sett tilgang på tape i bøtter og spann, så kan ta med hjem fra jobben da
Honeypuff Skrevet 22. juli 2013 #28075 Skrevet 22. juli 2013 Noen som har blitt misfornøyd etter op? Synes brystene ble litt små, og sitter ganske langt fra hverandre.... Kan jeg klage på at dem er langt fra hverandre ? Er 10 uker siden OP. Så dumt at du ikke er fornøyd! Tror utgangspunktet man hadde har alt å si..altså, hvor lang avstand det er mellom dem fra før.. Jeg var også redd de skulle bli sittende for langt fra hverandre når jeg fikk se 3d bilder før op, men kirurgen sa at hvis jeg hadde tatt større implantater ville de ikke komme tettere sammen men lengre ut på sidene (jeg har moderat profil, de blir bredere jo mer du legger inn). Får halvannen fingerbredde mellom ca, er veldig fornøyd med resultatet :-) tenker også at de kunne vært litt større, men de er store nok til min kropp og det ser veldig pent ut!
Honeypuff Skrevet 22. juli 2013 #28076 Skrevet 22. juli 2013 TO UKER IGJEN!! Da er det to uker til det er min tur Skal opere på Teres Bergen, Christian Busch 6. august. Blir under muskel, medium profil, 220 cc (kanskje større om det går). Har ammet to barn og sistemann klarte å suge ut både melk, fett og resten av det lille jeg hadde igjen av pupper Veier nå 54 kg og er 161 cm høy. Er nå en liten A og gleder meg til å forhåpentligvis bli en god C Skal straks innbetale 35.450,- og sende kontrakten til klinikken. Dere som har kjøpt ekstra bh etter operasjoen, hvilken type er best? Og bør jeg vente med å kjøpe inn til etter operasjonen med å kjøpe? En annen ting jeg lurer på er tape, hvilken bør jeg kjøpe? Har dere link til nettbutikk? Jeg jobber som sykepleier og har sånn sett tilgang på tape i bøtter og spann, så kan ta med hjem fra jobben da Ville ventet med innkjøp av BH til etter op. Da ser du hva som er bra eller dårlig med den du allerede har fått på klinikken, og hvilken str du bør ha. Jeg gikk fra liten a til en passelig c. La inn 255, og passelig til meg. Går egentlig ikke an å se at jeg har silikon sånn ut fra str, men har litt hevelse oppå enda sånn at det synes nok litt ut fra formen på de har fått beskjed om å bruke micropore-tape, men ser det er andre som bruker andre typer tape..tror den micropore er veldig dyr, nesten 1000,- for en pakke?? Eller tar jeg feil? Har sett på nett..
Kasandre Skrevet 23. juli 2013 #28077 Skrevet 23. juli 2013 Har forstått det slik at db kommer av feilvurdering fra kirurgen ang grad av heng, og plassering av implantantatet, evt feil type implantantat og feil plassering av fold. Har lest en del på amerikanske sider, der står det en del..google så finner dere mer. Jeg fant en video på youtube der en kirurg forklarte at snittet er årsaka! Dersom man har litt "kort" bryst, altså fra folden under brystet og oppover, så må man legge snittet noen cm under brystet for å flytte folden nedover og derved hindre db! Busch som jeg skal opere hos nevnte at han måtte legge snittet 2 cm under folden min og tegnet der, jeg spurte ikke hvorfor... Bugge sa ingenting om det og tegnet bare rett under brystet mitt der folden er nå! Kan jo være du kan nevne det for han og spørre om han flyttet folden!?
Kasandre Skrevet 23. juli 2013 #28078 Skrevet 23. juli 2013 Ville ventet med innkjøp av BH til etter op. Da ser du hva som er bra eller dårlig med den du allerede har fått på klinikken, og hvilken str du bør ha. Jeg gikk fra liten a til en passelig c. La inn 255, og passelig til meg. Går egentlig ikke an å se at jeg har silikon sånn ut fra str, men har litt hevelse oppå enda sånn at det synes nok litt ut fra formen på de har fått beskjed om å bruke micropore-tape, men ser det er andre som bruker andre typer tape..tror den micropore er veldig dyr, nesten 1000,- for en pakke?? Eller tar jeg feil? Har sett på nett.. Synes det hørtes veldig mye ut! Jeg tok med hjem en rull micropore og en rull silketape igår + en hibiscrub Så da slipper jeg å kjøpe absolutt alt
Kasandre Skrevet 23. juli 2013 #28079 Skrevet 23. juli 2013 Hvor mange er vi som skal operere i august?? Hvor skal dere opereres og hvor mye ? Jeg skal 6. august på teres bergen 1
Blackangel Skrevet 23. juli 2013 #28080 Skrevet 23. juli 2013 Jeg kjøpte en rull micropore på apoteket for 28 kroner. Koster ikke mer enn det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå