Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei misslilly.

Jeg ble operert mandag denne uken. 320 ml runde.

Jeg trener en god del og har ikke så mye kroppsfett men ble enig med legen om å legge innlegget over brystmuskelen. Håper at dette blir bra. Ser lovende ut så langt :)

Ellers kommer jeg og min samboer til å prøve å få barn utpå høsten. (vi har prøvd tidligere, men da mista jeg :( )

Jeg er ikke redd for å amme med mine nye silikonpupper, da jeg har flere venner som har klart dette fint (både de som har innlegg innenfor- og de som har innlegg utenfor muskelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det ser naturlig ut? Har du runde eller anatomiske forresten? :)

Jeg har brystmuskler som også gjorde at han mente runde ville bli for "fake".

Du husker ikke tilfeldigvis hvor mange cm han kunne klype oppå brystet ditt (før operasjonen)? Jeg har litt under 1 cm

Han snakket om 275 ml, men det var i runde proteser. Må gå opp til 300 ml i anatomiske for å få samme størrelse på selve brystet. Og det var noe rundt det jeg ville gjettet på, så det er jo ihvertfall bra :fnise:

Det er bare litt over en uke siden operasjonen, så jeg går ennå i en flott sportsBH og har liksom ikke helt inntrykket ennå, men har ikke en sånn rund kant over brystet som jeg ser noen har fått... Men som sagt, jeg er ikke tynn - normal :) Ei venninne av meg som er veldig tynn og liten opererte inn runde, hun har en sånn kant som viser implantatet hvis hun går i singlet og pushup bh...

Husker ikke at han kløyp meg oppå brystet engang :)

Spørsmålet er om du ønsker at det skal se veldig naturlig ut, da er sikkert de anatomiske riktige. Hvis det ikke er krise om folk tenkter, `hm, har hun eller har hun ikke silikon`kan det jo være at de runde er ok...

Jeg snakket med min kirurg om anatomiske, han sa det var en stor ulempe med de, og det er hvis du f.eks har en favorittside å sove på, kan de snu seg og bli skeive...

Jeg tok 280 ml, og kommer til å få en full 75C, vanlig 80C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nyopererte begge to :)

Hvordan er hevelsen din?

Jeg er veldig hoven på sidene under armen og i mellom brystene.

I tillegg har jeg vondt i såret under høyre plaster fordi bh'en gnager på såret. Skal bli godt å fjerne dette (kan det i morgen - da har det gått 5 dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi nyopererte begge to :)

Hvordan er hevelsen din?

Jeg er veldig hoven på sidene under armen og i mellom brystene.

I tillegg har jeg vondt i såret under høyre plaster fordi bh'en gnager på såret. Skal bli godt å fjerne dette (kan det i morgen - da har det gått 5 dager).

Jeg er også hoven under armen, spesielt venstre. Er ubehagelig å ha armen inntil. Ellers tror jeg ikke jeg er så hoven, men det er vondt vondt vondt altså. Var ikke forberedt på at det skulle være så vondt :)

Men det som er litt rart med mine, er at de "peker" litt utover, brystvortenes retning går ikke rett frem, men peker mot sidene ( hvis du forstår ) :) hehe

Skal du ta av plasteret allerede? Mitt skal være på i 4 uker... Eller er det den store bandasjen som du ennå har på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hoven under armen, spesielt venstre. Er ubehagelig å ha armen inntil. Ellers tror jeg ikke jeg er så hoven, men det er vondt vondt vondt altså. Var ikke forberedt på at det skulle være så vondt :)

Men det som er litt rart med mine, er at de "peker" litt utover, brystvortenes retning går ikke rett frem, men peker mot sidene ( hvis du forstår ) :) hehe

Skal du ta av plasteret allerede? Mitt skal være på i 4 uker... Eller er det den store bandasjen som du ennå har på?

Det er det store plasteret/bandasjen som ligger over den lille plastertapen. Det innerte skulle jeg ikke ta bort før om 4-6 uker, helst ikke før det datt av selv. Hehe. Men altså i morgen kan jeg endelig dusje :):):)

Mine peker ikke rett fram de heller. Mine er jo som de var før bare større på en måte. Dine pekte kanskje litt utover før operasjonen også?

Det er så rart å ha pupper på siden...hehehe. Det er egentlig rart å ha pupper i det hele tatt, hehe =)

Har du følelse over hele brystet? Jeg har ganske mye følelse på brystvortene, men rundt innlegget er det helt merkelig. Og så klør det inni brystene på en måte. Men det er vel bare et tegn på at det gror...

Når tok du bort bandasjen? Hvordan var det å ta det bort? Satt den indre taoen fast i den? Følte du at du rev i såret? *gruer meg litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det store plasteret/bandasjen som ligger over den lille plastertapen. Det innerte skulle jeg ikke ta bort før om 4-6 uker, helst ikke før det datt av selv. Hehe. Men altså i morgen kan jeg endelig dusje :):):)

Mine peker ikke rett fram de heller. Mine er jo som de var før bare større på en måte. Dine pekte kanskje litt utover før operasjonen også?

Det er så rart å ha pupper på siden...hehehe. Det er egentlig rart å ha pupper i det hele tatt, hehe =)

Har du følelse over hele brystet? Jeg har ganske mye følelse på brystvortene, men rundt innlegget er det helt merkelig. Og så klør det inni brystene på en måte. Men det er vel bare et tegn på at det gror...

Når tok du bort bandasjen? Hvordan var det å ta det bort? Satt den indre taoen fast i den? Følte du at du rev i såret? *gruer meg litt*

åh, den fæle bandasjen, den fikk jeg ta av etter 3 dager... Holdt sikkert på en time med den... Var litt vondt ja, men du kan kjøpe noe på apoteket som hjelper å ta av plaster. Det satt godt på :)

Har ikke så mye følelse på brystet nei, de føles veldig tunge, hadde litt mindre bryster når jeg fullammet, men de føles mye større på en måte :)

Mine bryster pekte fremover før, men det gjør de ikke nå. Føler ikke at brystvorten er sentrert på brystet lengre. Den sitter lenge oppe. Håper det går seg til, det er jo ikke så fint :)

Endret av molly lolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Vici og gratulerer med nye pupper! Og til deg molly lolly!

Det var betryggende å høre.. jeg vil jo helst ha runde proteser! Har hørt mye rart om anatomiske (som det eksemplet du nevner molly lolly)..

Jeg vil ha større pupper, men vil samtidig at det ikke skal lyse silikon lang vei. Jeg har en "ordentlig" jobb innen finansverden, og som langhåret blondine har jeg allerede måtte kjempe for å bli tatt seriøst :pisk::ler:

Jeg skal på konsultasjon nr 2 i dag om et par timer, og håper at han ikke anbefaler anatomiske der og.. DA blir jeg ihvertfall usikker. Krysser fingre for at han sier over muskel ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, den fæle bandasjen, den fikk jeg ta av etter 3 dager... Holdt sikkert på en time med den... Var litt vondt ja, men du kan kjøpe noe på apoteket som hjelper å ta av plaster. Det satt godt på :)

Har ikke så mye følelse på brystet nei, de føles veldig tunge, hadde litt mindre bryster når jeg fullammet, men de føles mye større på en måte :)

Mine bryster pekte fremover før, men det gjør de ikke nå. Føler ikke at brystvorten er sentrert på brystet lengre. Den sitter lenge oppe. Håper det går seg til, det er jo ikke så fint :)

Sykepleieren jeg var hos dagen etter operasjonen foreslo at jeg skulle dusje med bandasjen på dag 5, slik at den løsnet lettere.

Men jeg skal høre med de på apoteket før jeg gjør noe.

Det kan jo hende det er hevelser som gjør at det ser slik ut nå?

Håper de blir slik du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vici og gratulerer med nye pupper! Og til deg molly lolly!

Det var betryggende å høre.. jeg vil jo helst ha runde proteser! Har hørt mye rart om anatomiske (som det eksemplet du nevner molly lolly)..

Jeg vil ha større pupper, men vil samtidig at det ikke skal lyse silikon lang vei. Jeg har en "ordentlig" jobb innen finansverden, og som langhåret blondine har jeg allerede måtte kjempe for å bli tatt seriøst :pisk::ler:

Jeg skal på konsultasjon nr 2 i dag om et par timer, og håper at han ikke anbefaler anatomiske der og.. DA blir jeg ihvertfall usikker. Krysser fingre for at han sier over muskel ihvertfall.

Ååå, så spennende :)

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei misslilly.

Jeg ble operert mandag denne uken. 320 ml runde.

Jeg trener en god del og har ikke så mye kroppsfett men ble enig med legen om å legge innlegget over brystmuskelen. Håper at dette blir bra. Ser lovende ut så langt :)

Ellers kommer jeg og min samboer til å prøve å få barn utpå høsten. (vi har prøvd tidligere, men da mista jeg :( )

Jeg er ikke redd for å amme med mine nye silikonpupper, da jeg har flere venner som har klart dette fint (både de som har innlegg innenfor- og de som har innlegg utenfor muskelen)

Så gøy, håper at du blir fornøyd :)

Hvordan har formen vært de første dagene etter operasjon? Og får jeg spørre når tid du skal ut i jobb igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, håper at du blir fornøyd :)

Hvordan har formen vært de første dagene etter operasjon? Og får jeg spørre når tid du skal ut i jobb igjen? :)

Takk :)

Formen har vært ganske bra egentlig. Hadde kanskje forventet mer konstant smerte, men det som er rart med smerten er at den er så annerledes. Blanding mellom å ikke ha følelse noe sted til at det kribler overalt inni brystet, uten at du får klødd eller rørt på det.

Er verst når en skal reise seg opp fra sengen, fra toalettet el, men begynner å gå greit nå. Er på dag 4 nå.

Dag 1 var jeg passe sløv enda, og sliten. Bare lå hele tiden.

Dag 2 var værst smertemessig, men samtidig kunne jeg bevege meg litt mer. Tuslet rundt i huset etc.

Dag 3 funket jeg ganske bra. Klarte å ta på meg bukse selv :D

Gikk i tillegg en liten tur etter veien. Kanskje 5 minutter.

Dag 4 - i dag, kan bevege meg mye men tar det med ro. Hevelsen har dempet seg mye og det begynner å se bra ut. Heldigvis...så ganske sprengt ut dag 1 og 2. Hehe.

Regner med å være på jobb allrede til uken. Burte gå greit da jeg har en ganske stillesittende periode i jobben.

Skal du ta innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min andre konsultasjon, og gud så glad jeg er for det!

Han forrige snakket som sagt om anatomiske proteser, og hele 300 ml (jeg er en liten b-cup fra før, så er ikke helt flat). Han i dag mente at jeg fint kunne ha runde proteser, weeee, og 200-220 ml passet helt fint. Stor forskjell!? Det eneste de var enige i var å legge over muskelen. Er fortsatt litt usikker, men ikke noe tvil om at jeg velger sistnevnte kirurg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forrige snakket som sagt om anatomiske proteser, og hele 300 ml (jeg er en liten b-cup fra før, så er ikke helt flat). Han i dag mente at jeg fint kunne ha runde proteser, weeee, og 200-220 ml passet helt fint. Stor forskjell!? Det eneste de var enige i var å legge over muskelen. Er fortsatt litt usikker, men ikke noe tvil om at jeg velger sistnevnte kirurg!

Så kjekt!!! Det blir nok kjempefint :) Hvis du er usikker på hvilken størrelse, så prøv den "rismetoden" som CeeCee beskriver i begynnelsen av denne dagboken. Da kan du prøve med genser over og se hvordan det føles...

Ikke vits i å ta verken for lite eller for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt!!! Det blir nok kjempefint :) Hvis du er usikker på hvilken størrelse, så prøv den "rismetoden" som CeeCee beskriver i begynnelsen av denne dagboken. Da kan du prøve med genser over og se hvordan det føles...

Ikke vits i å ta verken for lite eller for mye :)

Jeg får bruke helgen på å lese mer, se på bilder og lage meg risposer :fnise:

Du får oppdatere formen din, og om du blir mer fornøyd med plasseringen. Ellers vet jeg at det er mange som har "stirrende" og litt pekende/skeve brystvorter etter en operasjon, det tar et par uker før de roer seg.

Nei det er det å finne en balansegang. Jeg vil ha pupper, men ikke så store at noen legger merke til at jeg har gjort noe. Det er nemlig bare jeg og min kjære som skal vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på dine vegne. Størrelsen hørtes veldig naturlig ut. Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på dine vegne. Størrelsen hørtes veldig naturlig ut. Hvor høy er du?

Ja så naturlig at jeg nesten har begynt å lure på om det er for lite :ler: Hører jo veldig mange si at de kunne ønske at de hadde tatt littegrann større, kanskje jeg får prutet opp til 240. Det så for så vidt veldig naturlig ut det og (prøvde begge deler, men sikkert bare litt uvant å se noe ekstra foran der). En litt større versjon av min egne, så er jeg fornøyd. I fitness er det ikke så praktisk med store bryst uansett ;)

Skal teste ut litt risposer og :)

Jeg er 169 cm høy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært veldig dum.. tok to snus i stad, og det er kun tre dager siden operasjonen! Jeg klarte ikke å la være, men jeg angrer så! Snus er vel ikke like ille som røyk i dette tilfellet? I forhold til nikotininnholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare begynne med å si at dette var en utrolig flott side med masse god info :)

Selv er jeg en jente på snart 22 år, jeg er 1.65 og veier 52 kg. Var en 75d før, men gikk ned 7 kg for 1 1/2 år siden! naturlig nok har puppene minsket noe, er nå en 75c evt b, men er ikke fornøyd.. føler formen har forandret seg, har likevel ikke hengepupper, men jeg er kjempelei meg for dette.. savner de gamle puppene mine. Har det siste året tenkt på muligheten for å legge inn litt silikon.. ikke så mye, men for å få tilbake den gamle str min og finere form! vil ikke at folk skal se at jeg har tatt silikon. har gått med de samme bh'ene mine bare med innlegg så tror folk kanskje ikke vil legge merke til det.

Lurer på om det faktum at jeg har pupper fra før vil gi et dårligere/bedre utgangspunkt? Hvor mye bør man evt legge inn? skal selvfølgelig snakke med en kirurg, men veldig greit å høre synspunkter fra dere som har litt peiling først. er også livredd for komplikasjoner som hard kapsel og "knudrete" hud.. er jeg mer eller mindre utsatt for dette med mitt utgangspunkt? mulig det er umulig å si noe om på forhånd. Noe jeg også bekymrer meg for er arrene, mistenker at jeg er utsatt for å få stygge arr.. fjernet en føflekk for noen år siden og det vises kanskje mer enn det ville gjort hos de fleste.

Er fristet til å prate med faren min som er lege om dette, men det er uaktuelt da foreldrene mine ville gått fra vettet hvis de visste at jeg tenkte på dette!

Hvor avhengig er man av hjelp etter operasjonen? hvor snart etter operasjonen vil jeg kunne løfte hunden min på 2kg og gå små turer med han?

sist, men ikke minst.. noen med erfaringer fra stokkan klinikken i tr.heim?

ble veeeldig langt dette, men ble så glad når jeg kom over denne siden, og er så i tvil. Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig dum.. tok to snus i stad, og det er kun tre dager siden operasjonen! Jeg klarte ikke å la være, men jeg angrer så! Snus er vel ikke like ille som røyk i dette tilfellet? I forhold til nikotininnholdet?

Ok, så har du tatt snus... det er nok ingen krise, men ikke ta mer!

Det øker visstnok sjansene for blødninger.

Jeg har ikke røyket på 6 dager nå :o Går faktisk bra.

Husk - det er NÅ det gjelder, det er nå du danner grunnlaget for hva slags resultat du ender opp med....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...