Karenina Skrevet 20. januar 2013 #24961 Skrevet 20. januar 2013 Ta deg god tid, sier jeg bare. Jeg brukte en 3-4 år på dette. Les mye om emnet, sett deg inn i eventuelle komplikasjoner og sørg for at du kan ha fri fra jobb/skole i minst en uke, helst to. Jeg brukte feriedager. Du trenger også noen hos deg første døgnet, og helst noen dager etterpå for hjelp med matlaging osv. Har du unger trenger du avlastning med de. Gå gjerne på flere konsultasjoner om du blir usikker, og les på nettsidene til de ulike klinikkene hva de tilbyr av garantier, osv. Det er greit å ha en god tone med kirurgen som skal operere, husk at han/hun er den profesjonelle og vet hva som vil se fint ut på din kropp. Sist, men ikke minst TA DEG TID Ikke forhast prosessen, dette er noe du skal ha sannsynligvis resten av livet. Men når det er sagt: jeg angrer ikke en dag på operasjonen, og kan nå se meg fornøyd i speilet Hei og takk for svar! Har tenkt på dette siden ungdommen, men er så ambivalent :/ er redd for å angre, men vil ikke ha det slik det er nå. Har bestilt time til konsultasjon, og det blir nok en av mange tenker jeg! Dessverre har vi bare en klinikk her som opererer bryster, så har ingen valgmuligheter :/ Må man betale alt med en gang, eller kan man delbetale?
Destruit Skrevet 20. januar 2013 #24962 Skrevet 20. januar 2013 Stilig at det fremdeles er aktivitet her inne! Jeg opererte for 2 1/2 år siden, 350 over muskel. Hadde selv ingenting fra før, og hadde tenkt på operasjon helt siden vgs/over 10 år, da jeg skjønte at jeg ikke fikk noe bryster... Om det var verdt det? Om jeg var og er fornøyd? JA!! skulle gjerne gjort det tidligere! Brystene mykner etterhvert og nå ser jeg på de som en naturlig del av meg (ja, ble fort vant med de!) Fjernt nå å tenke på følelsen av aldri å finne topper som passer, unngå alt av utringninger og singleter, badetøy, aldri gå uten BH, ivertfall ikke bruke sportsBH osv. Herlig! Lykke til til dere som skal! Og ha tolmodighet til dere som nettopp har Hvilken cup var du før og etter ? Og hvem opererte deg ? Pk'en som skal operere meg har lyst å legge inn ca det samme. Jeg er en liten 70a, 53 kg / 165 cm , gleder meg til å få ordnet dette
loxodonta Skrevet 20. januar 2013 #24963 Skrevet 20. januar 2013 Hvilken cup var du før og etter ? Og hvem opererte deg ? Pk'en som skal operere meg har lyst å legge inn ca det samme. Jeg er en liten 70a, 53 kg / 165 cm , gleder meg til å få ordnet dette Jeg ønsket noe naturlig som passet til meg, en håndfull men ville heller ikke ha dem for store. Jeg hadde som sagt ingenting, fylte ikke ut en A en gang. Nå er jeg en 80C/får alltids på en 75D også. Er litt større en deg, 175 og 75 kg, og syns de står fint til meg Helt ærlig ville jeg ikke hatt dem større, og er heldigvis fornøyd
Destruit Skrevet 20. januar 2013 #24964 Skrevet 20. januar 2013 Jeg ønsket noe naturlig som passet til meg, en håndfull men ville heller ikke ha dem for store. Jeg hadde som sagt ingenting, fylte ikke ut en A en gang. Nå er jeg en 80C/får alltids på en 75D også. Er litt større en deg, 175 og 75 kg, og syns de står fint til meg Helt ærlig ville jeg ikke hatt dem større, og er heldigvis fornøyd Det høres jo kjempebra ut Hvem opererte deg / hvor ? Og hvilke implantater ble brukt ?
Nalaya Skrevet 21. januar 2013 #24965 Skrevet 21. januar 2013 Huff, blogger nr 1 på blogg.nos liste har lagt ut en bloggpost om at hun snart skal ta silikon... Synes det er grusomt at hun skriver som hun gjør i og med at hun er et slikt forbilde for så mange barn.
Lille v Skrevet 21. januar 2013 #24966 Skrevet 21. januar 2013 Hei og takk for svar! Har tenkt på dette siden ungdommen, men er så ambivalent :/ er redd for å angre, men vil ikke ha det slik det er nå. Har bestilt time til konsultasjon, og det blir nok en av mange tenker jeg! Dessverre har vi bare en klinikk her som opererer bryster, så har ingen valgmuligheter :/ Må man betale alt med en gang, eller kan man delbetale? Du trenger vel ikke bruke den klinikken, om du ikke ønsker det? Jeg reiste flere titalls mil til min klinikk. Og ja det ble 1500,- ekstra med fly, samt overnatting hos ei venninne i Oslo, men det var da ingen problem?!?
Karenina Skrevet 21. januar 2013 #24967 Skrevet 21. januar 2013 Du trenger vel ikke bruke den klinikken, om du ikke ønsker det? Jeg reiste flere titalls mil til min klinikk. Og ja det ble 1500,- ekstra med fly, samt overnatting hos ei venninne i Oslo, men det var da ingen problem?!? Okei, hadde da egentlig ikke tenkt å benytte meg av andre klinikker, dessuten tilhører jo de fleste Teres? Har fått time til konsultasjon på torsdag, tips om spørsmål?
Lille v Skrevet 21. januar 2013 #24968 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Okei, hadde da egentlig ikke tenkt å benytte meg av andre klinikker, dessuten tilhører jo de fleste Teres? Har fått time til konsultasjon på torsdag, tips om spørsmål? Mener det finnes mange uten om Teres. Collosseum, Fornebuklinikken (som de fleste anbefaler), Aleris, Aviva Helse, Plastikkirurgene i Oslo m.fl. Du kan få lånt penger via ulike kredittselskaper. Tror nok flere klinikker har samarbeid med slike. Jeg for min del brukte MasterCard på en stor del av beløpet. Men det beste er selvfølgelig å ha pengene der og da. Viktige punkter under konsultasjonstimen er selvfølgelig først og fremst at du og pk er enige om hva som skal gjøres. Du har nok noen formeninger om hvilket resultat du ønsker, ta gjerne med eksempelbilder. Det er vanlig at pk må ta det endelige valget om str under opr., både i fht hva som blir fint og hva det faktisk er plass til. Andre viktige momenter er å få vite noe om hvordan du forholder deg til et resultat du, mot formodning, ikke blir fornøyd med (innenfor rimelighetens grenser) -"garanti" på inngrep/proteser, hva gjør du pm du har behov for bistand etterpå? Altså klinikkens/pk's tilbud og forpliktelser etter opr, dersom det skulle bli behov. Det kan være komplikasjoner av ulik grad eller bare et resultat som ble langt unna det du formidlet under konsultasjonen. Det viktigste av alt, tror jeg, er at du føler deg trygg på din pk, at dere har god kjemi. Endret 21. januar 2013 av Lille v
Karenina Skrevet 21. januar 2013 #24969 Skrevet 21. januar 2013 Mener det finnes mange uten om Teres. Collosseum, Fornebuklinikken (som de fleste anbefaler), Aleris, Aviva Helse, Plastikkirurgene i Oslo m.fl. Du kan få lånt penger via ulike kredittselskaper. Tror nok flere klinikker har samarbeid med slike. Jeg for min del brukte MasterCard på en stor del av beløpet. Men det beste er selvfølgelig å ha pengene der og da. Viktige punkter under konsultasjonstimen er selvfølgelig først og fremst at du og pk er enige om hva som skal gjøres. Du har nok noen formeninger om hvilket resultat du ønsker, ta gjerne med eksempelbilder. Det er vanlig at pk må ta det endelige valget om str under opr., både i fht hva som blir fint og hva det faktisk er plass til. Andre viktige momenter er å få vite noe om hvordan du forholder deg til et resultat du, mot formodning, ikke blir fornøyd med (innenfor rimelighetens grenser) -"garanti" på inngrep/proteser, hva gjør du pm du har behov for bistand etterpå? Altså klinikkens/pk's tilbud og forpliktelser etter opr, dersom det skulle bli behov. Det kan være komplikasjoner av ulik grad eller bare et resultat som ble langt unna det du formidlet under konsultasjonen. Det viktigste av alt, tror jeg, er at du føler deg trygg på din pk, at dere har god kjemi. Tusen takk for svar Jeg skal se litt på bilder og slikt, finne ut hva jeg kan tenke meg. Tenkte også å ta med by iønsket størrelse og prøve med innlegget inni, er det veldig rart eller?
Lellie Skrevet 21. januar 2013 #24970 Skrevet 21. januar 2013 Nå freaker jeg ut .. :/ jeg har ennå ikke studert puppene uten teip , men idag måtte jeg kutte teipen Pga allergi . Og da så jeg at puppene var helt flate under , er det Pga musklen ikke har "sluppet"? De har blitt helt fine over brystvorten så har ikke tenkt på dette før jeg :/ håper noen kan svare ! Og om noen har tips til teip til sensitiv hud?
Lille v Skrevet 21. januar 2013 #24971 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Tusen takk for svar Jeg skal se litt på bilder og slikt, finne ut hva jeg kan tenke meg. Tenkte også å ta med by iønsket størrelse og prøve med innlegget inni, er det veldig rart eller? Tusen takk for svar Jeg skal se litt på bilder og slikt, finne ut hva jeg kan tenke meg. Tenkte også å ta med by iønsket størrelse og prøve med innlegget inni, er det veldig rart eller? Synes det høres smart ut. De fleste klinikker har prøve-innlegg slik at man kan teste ut str. Det du også kan gjøre hjemme er å fylle ris i en liten plastpose og putte i bh. Legg posen på ei vekt og vips så har du en liten pekepinn på størrelse. Ellers så er det mange valgmuligheter. Anatomiske/dråpeformede? Brede eller smalere proteser? Hvor høy projeksjon ønskes (hvor mye "strutt", om du skjønner?) Ser ut som de fleste velger runde og høy profil, men det er gjerne målene dine (bredde på brystkasse) og ønsker som bestemmer hva som blir finest. Lytt til pk, han/hun har god erfaring i hva som blir best :-) Har selv anatomiske og er fornøyd med det valget, men så i etterkant av opr at det er en hel jungel av str å velge mellom. Men støtter de her inne som sier at dersom du står mellom to str., velg heller den største. Mange angrer på at de ikke la inn mer, selv om de blir fornøyde med resultatet :-) Endret 21. januar 2013 av Lille v
Jinxy Skrevet 21. januar 2013 #24972 Skrevet 21. januar 2013 Uff nå er jeg bekymret! Kjente nettopp skikkelig på brystet mitt for første gang etter jeg fikk fjernet fettkulen min, og nå kjenner jeg at det fremdeles er mer igjen av den! Alt er ikke borte Nå ble jeg skikkelig nedfor og jeg er redd for at jeg ikke får lagt inn silikonproteser til avtalt dato.. I tillegg har jeg betalt 5000 for å få fjernet denne kulen og har ikke lyst at han skal skjære ut en gang til med tanke på arr osv.. Godt jeg har kontroll nå på onsdag. Har i tillegg sendt en mail fordi jeg er så urolig..
Vigil Skrevet 21. januar 2013 #24973 Skrevet 21. januar 2013 Hei, Er det noen her som har brukt andre teip ? Mepiform skal visst være veldig bra for arr, men litt dyr da. Noen her som kan dele sin erfaring ? :-)
Cupcake92 Skrevet 21. januar 2013 #24974 Skrevet 21. januar 2013 Uff nå er jeg bekymret! Kjente nettopp skikkelig på brystet mitt for første gang etter jeg fikk fjernet fettkulen min, og nå kjenner jeg at det fremdeles er mer igjen av den! Alt er ikke borte Nå ble jeg skikkelig nedfor og jeg er redd for at jeg ikke får lagt inn silikonproteser til avtalt dato.. I tillegg har jeg betalt 5000 for å få fjernet denne kulen og har ikke lyst at han skal skjære ut en gang til med tanke på arr osv.. Godt jeg har kontroll nå på onsdag. Har i tillegg sendt en mail fordi jeg er så urolig.. Måtte han fjerne alt av den for at du skal kunne legge inn silikon da? Det går nok fint. Jeg regner med at han vet hva han driver med. Når er det du skal operere igjen?
Jinxy Skrevet 21. januar 2013 #24975 Skrevet 21. januar 2013 Måtte han fjerne alt av den for at du skal kunne legge inn silikon da? Det går nok fint. Jeg regner med at han vet hva han driver med. Når er det du skal operere igjen? Det aner jeg ikke. Eneste som ble avtalt var å fjerne klumpen, regnet med at han skulle gitt beskjed hvis han ikke kunne ta ut hele.. Jeg har op dag 7 februar
Cupcake92 Skrevet 21. januar 2013 #24976 Skrevet 21. januar 2013 Det aner jeg ikke. Eneste som ble avtalt var å fjerne klumpen, regnet med at han skulle gitt beskjed hvis han ikke kunne ta ut hele.. Jeg har op dag 7 februar Jeg syntes du burde ringe dem imorgen. Bare for å få et svar. Men jeg går utifra at hvis noe ikke gikk som det skulle, så operasjonen ikke kunne ta sted, så ville han sagt ifra. Det er jeg overbevist om. Hvis ikke vil han ikke satt opp operasjonen. Gleder du deg? Det er jo ikke lenge til! :-)
Jinxy Skrevet 21. januar 2013 #24977 Skrevet 21. januar 2013 Ja håper virkelig det!! Ja jeg gleder meg helt sinnsykt, og det var jo derfor jeg fikk litt panikk når jeg kjente at det enda er mer igjen av klumpen.. Skal uansett til kontroll på onsdag, så får svar på alle spørsmål da heldigvis!
ceca Skrevet 21. januar 2013 #24978 Skrevet 21. januar 2013 Jinxy Synes det er rart at han ikke fortalte dge at noe av klumpen er igjen. Kan det være arrvev? Lykke til på onsdag. Håper du slipper enda en operasjon pga klumpen. Lellie Det er flere her inne som ikke har tålt teipen. Jeg husker ikke hva de har byttet til, men hvis du leser et stykke bakover så mener jeg det står noe der ang det. Du kan også spørre på apoteket. Ang puppene, kan det hende du har brukt en bh som "flater dem ut" under?
ceca Skrevet 21. januar 2013 #24979 Skrevet 21. januar 2013 Hei jenter Igår så merket jeg at når jeg holdt under ene puppen så kjente jeg implantatet og det knudret seg på en måte. Akuratt som det krøllet seg litt i bunnen av puppen. Ikke nedover men sidelengs. Jeg stod ikke "rett opp og ned", men bøyde meg fremover. Satte meg opp, og kjente det fortsatt. Jeg kjente det en god stund,men idag er det mindere av det. Puppene har vært myke og fine. Mannen har sagt at han ville aldri trodd jeg hadde silikon når han kjente på dem. Bare trodd jeg hadde veldig faste pupper. Men nå kjenner man at det er "noe der", som abolutt ikke er vanlig pupp. Jeg skal ringte og be om en time for konsultasjon. Men er det noen av dere som har opplevd dette?
Lellie Skrevet 21. januar 2013 #24980 Skrevet 21. januar 2013 Jinxy Synes det er rart at han ikke fortalte dge at noe av klumpen er igjen. Kan det være arrvev? Lykke til på onsdag. Håper du slipper enda en operasjon pga klumpen. Lellie Det er flere her inne som ikke har tålt teipen. Jeg husker ikke hva de har byttet til, men hvis du leser et stykke bakover så mener jeg det står noe der ang det. Du kan også spørre på apoteket. Ang puppene, kan det hende du har brukt en bh som "flater dem ut" under? Har brukt sportsbh så å si hele tiden , dag og natt siden operasjonen :/ men kan det være musklen som holder igjen implantatet sånn at det ikke kommer ordentlig ut? ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå