Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest DrManhattan
Skrevet

Jeg lurte på en ting, vet lite om plastikkoperasjoner men har alltid tenkt på en ting:

Er legen/kirurgen i stand til å gi dere som pasient et noe lunde klart bilde hvordan resultatet vil bli eller blir det nesten som en overaskelse når alle hevelser er nede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte på en ting, vet lite om plastikkoperasjoner men har alltid tenkt på en ting:

Er legen/kirurgen i stand til å gi dere som pasient et noe lunde klart bilde hvordan resultatet vil bli eller blir det nesten som en overaskelse når alle hevelser er nede?

Det er nesten umulig for han/henne å si, da alle kropper takler operasjonene forskjellig. Det kan være de har før/etter-bilder de kan vise. Jeg fikk kun se på forskjellige proteser.. (valgte den største av de han hadde), men det ble likevel ikke slik som jeg ville ha det.

Det er mange, mange som opererer seg på nytt!

Skrevet

Hun som opererte meg kunne fortelle meg ganske klart hvordan resultatet ville bli. Jeg fikk ingen stor overraskelse når hevelsen var nede :)

Skrevet

Hun som opererte meg kunne fortelle meg ganske klart hvordan resultatet ville bli. Jeg fikk ingen stor overraskelse når hevelsen var nede :)

Heldig du da;) Fikk du se noen bilder eller lignende?

Skrevet

De fleste moderne kirurger innenfor dette området , har anskaffet seg herligheten Vectra, som er en 3D simulerings maskin, som kan vise forventet resultat, ved å ta bilde av din egen brystkasse , så kan man bruke simulerings programmet til å øke volum, bredde osv osv. Det var veldig sært men utrolig spennende å se sin egen brystkasse gå fra Ms. No boobs til Mrs. Boobs :fnise: Men resultatet kan jo variere utifra forskjellige faktorer uansett hvor nøyaktig man gjør forarbeidet :)

Gjest DrManhattan
Skrevet

Det er nesten umulig for han/henne å si, da alle kropper takler operasjonene forskjellig. Det kan være de har før/etter-bilder de kan vise. Jeg fikk kun se på forskjellige proteser.. (valgte den største av de han hadde), men det ble likevel ikke slik som jeg ville ha det.

Det er mange, mange som opererer seg på nytt!

De fleste moderne kirurger innenfor dette området , har anskaffet seg herligheten Vectra, som er en 3D simulerings maskin, som kan vise forventet resultat, ved å ta bilde av din egen brystkasse , så kan man bruke simulerings programmet til å øke volum, bredde osv osv. Det var veldig sært men utrolig spennende å se sin egen brystkasse gå fra Ms. No boobs til Mrs. Boobs :fnise: Men resultatet kan jo variere utifra forskjellige faktorer uansett hvor nøyaktig man gjør forarbeidet :)

Må jo være litt skummelt å gå under kniven, spessielt om dere aldri kan være sikker på resultatet.

Hvor mange år gikk det fra tanken kom til dere at dere ville gjøre det og til den dagen dere lå på operasjonsbordet?

Skrevet

Ja jeg er kjempe fornøyd :) hvem skal operere deg? :) nei jeg hadde ikke noe voldsomme smerter . Var tilbake på jobb to uker etterpå ( jobber i helsevesenet) men hadde jeg hatt en lettere jobb så kunne jeg begynt før :) men jeg var nok heldig med tanke på smerter tror jeg :)

Godt å høre :) Pål Schistad skal operere meg. Hvem hadde du? Jeg skal på jobb fem dager etter operasjonen, men jeg har en stillesittende jobb, så jeg satser på at det går bra. Det blir litt skriving på tastatur, men håper det er gjennomførbart!

Skrevet

Må jo være litt skummelt å gå under kniven, spessielt om dere aldri kan være sikker på resultatet.

Hvor mange år gikk det fra tanken kom til dere at dere ville gjøre det og til den dagen dere lå på operasjonsbordet?

Selvfølgelig skummelt å legge seg på operasjonsbordet, uansett!

Tenkt på det et par år, men ikke noen seriøse tanker, før jeg virkelig bestemte meg.

Angrer ikke, men er ikke fornøyd.

Skrevet

Nettopp derfor man har forumer som dette, for å få svar på alle spørsmål og få vite erfaringene fra de som har gått gjennom det :) Har tenkt på dette i over 10 år nå, og i år skjer det endelig , det kommer til å bli så bra :biggrin:

Gjest DrManhattan
Skrevet

Selvfølgelig skummelt å legge seg på operasjonsbordet, uansett!

Tenkt på det et par år, men ikke noen seriøse tanker, før jeg virkelig bestemte meg.

Angrer ikke, men er ikke fornøyd.

Glad du ikke angrer men dumt du ikke ble helt fornøyd, håper du blir det etterhvert

Nettopp derfor man har forumer som dette, for å få svar på alle spørsmål og få vite erfaringene fra de som har gått gjennom det :) Har tenkt på dette i over 10 år nå, og i år skjer det endelig , det kommer til å bli så bra :biggrin:

Du får ha lykke til :)

Skrevet

Godt å høre :) Pål Schistad skal operere meg. Hvem hadde du? Jeg skal på jobb fem dager etter operasjonen, men jeg har en stillesittende jobb, så jeg satser på at det går bra. Det blir litt skriving på tastatur, men håper det er gjennomførbart!

Mette Haga som opererte meg :) tror ikke det blir noe problem :)

Skrevet

Jeg fikk se forventet resultat. Var ganske sikker på hvordan det kom til å bli, men det ble enda bedre enn jeg hadde trodd. Hadde heller ingen store hevelser, så ingen overraskelser her :)

Skrevet

Hei jenter,

Jeg ringte fornebuklinikken igår og spurte spørsmål ang den sportsbhen jeg har på meg. Den er for trang og gnager på sårene mine.

Hun ene sier at nei da du trenger ikke å bekymre deg så mye for det skal mye til før bhen ødelegger sårene mens hun andre sier bare ja du får bare finne andre bher.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, men båndet som er under sportsbhen kommer allitd oppover mot arrene. Mer eller mindre så er båndet der hele tiden. Min arr er akkurat i brystfolden, der bhen vanligvis sitter liksom.

Hva skal jeg gjøre ? Burde jeg sende melding til kirurgen?

Skrevet

Hei jenter,

Jeg ringte fornebuklinikken igår og spurte spørsmål ang den sportsbhen jeg har på meg. Den er for trang og gnager på sårene mine.

Hun ene sier at nei da du trenger ikke å bekymre deg så mye for det skal mye til før bhen ødelegger sårene mens hun andre sier bare ja du får bare finne andre bher.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, men båndet som er under sportsbhen kommer allitd oppover mot arrene. Mer eller mindre så er båndet der hele tiden. Min arr er akkurat i brystfolden, der bhen vanligvis sitter liksom.

Jeg la sånne pads som er i BH under strikken. Det hjelper betydelig!
  • Liker 1
Skrevet

Hei jenter,

Sånn hadde jeg det også den første tida, var ubehagelig. Var verst om kvelden for da var det som om hevelsen ble verre , så da tok jeg den av. Så snart jeg fikk anledning kjøpte jeg en annen type sports bh. Nå som hevelsen er gått ned kan jeg bruke den gamle igjen.

• Liker 1
Skrevet

Får ikke linket til spørsmålene på Iphone tror jeg men:

Jeg hadde ca 80 c, men de ble ganske flate og rare etter jeg hadde gått litt ned i vekt!

Jeg putta inn 325 i hvert bryst, over muskelen! Han anbefalte meg dette!

Jeg er hvertfall ikke 100% fornøyd med de nå, sett i forhold til min kropp!

Du kan scrolle helt ned på siden når du er på kg på iPhonen, og trykk "full versjon". Da får du opp kg som vanglig, og kan bl a linke til andre sine svar.

Skrevet

Hei jenter,

Jeg opplevde akkurat det samme. Strikken var på sårene, aldri under. Men jeg healet helt perfekt og det har aldri vært noe problem. I starten hater man alt av bh og nedpressbånd, men alt blir bedre! :)

• Liker 1
Skrevet

Både og. Jeg begynte å tenke på operasjon etter amme slutt for ca 4 år siden. Pløyde gjennom mengder av informasjon før avgjørelsen ble tatt. Når avgjørelsen først var tatt gikk det ganske raskt fra konsultasjon til opersjon.

Man vet jo ikke resultatet sånn 100% etterpå, men det hadde jeg ikke behov for heller. Om det hadde blitt en stor b cup eller en liten d cup hadde ikke spilt noen rolle for min del. Utgangspunktet var så til de grader "ødelagt" etter å ha fått barn at alt ville være bedre uansett.

Valgte likevel en erfaren kirurg og presiserte at jeg ønsket naturlige, ikke for store bryster. Det har jeg fått, og er veldig fornøyd.

Såpass at både venninner og svigerinner nå vurderer operasjon selv... :fnise:

Skrevet

På Fornebuklinikken scannet de meg inn på dataen og lagde et 3D bilde av meg, så ja, jeg fikk se hvordan det ville bli seendes ut, og virkeligheten er faktisk enda bedre enn det som ble vist på dataen :)

Fikk også prøve på sportsbh og la inn innlegg i disse.

Skrevet (endret)

Stilig at det fremdeles er aktivitet her inne! Jeg opererte for 2 1/2 år siden, 350 over muskel. Hadde selv ingenting fra før, og hadde tenkt på operasjon helt siden vgs/over 10 år, da jeg skjønte at jeg ikke fikk noe bryster...

Om det var verdt det? Om jeg var og er fornøyd? JA!! skulle gjerne gjort det tidligere! Brystene mykner etterhvert og nå ser jeg på de som en naturlig del av meg (ja, ble fort vant med de!) Fjernt nå å tenke på følelsen av aldri å finne topper som passer, unngå alt av utringninger og singleter, badetøy, aldri gå uten BH, ivertfall ikke bruke sportsBH osv. Herlig! Lykke til til dere som skal! Og ha tolmodighet til dere som nettopp har ;)

Endret av loxodonta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...