*Bumblebee* Skrevet 19. januar 2013 #24921 Skrevet 19. januar 2013 Takk når skal du opereres Bumblebee ? Og av hvem ? Jeg har lurt litt på fornebuklinikken,men bor i bergen så har funnet ut at det blir for mye styr.ekstra kostnad med reise,må ha barne-og hundepass,ut og fly rett etter op. osvosv. så satser på at jeg finner noen ok her i bergen! skal på konsult.med teres-bergen om to uker,så det blir spennende! har også sendt konsult.ønske til fana medisinske,men har ikke fått noe som helst tilbakemeld.enda.Dette er over en uke siden nå,det synes jeg er dårlig! på teres ringte de personlig MORGENEN etter(typ kl 09),og var veldig hyggelige.så det ga et godt førsteintrykk hvertfall skal ha konsult.med dr.ørner der. så får vi se hvor jeg havner..planlegger å legge op.til september,mest praktisk med hensyn til økonomi,jobb osv. vil ikke operere midt på sommeren,vil heller være "fit" til neste sommer
Destruit Skrevet 19. januar 2013 #24922 Skrevet 19. januar 2013 Det er HELT GREIT at du kommer med informasjon. Det er ikke det jeg reagerer på. Men når folk er bekymret syns jeg det er veldig unødvendig med kommentarer som "men hey, who wants that :-s" og sånn. DERFOR kom min kommentar. Korreksjon : Jeg spurte om ett spørsmål basert på at diagnosen "nekrose" ble nevnt. At du tar så på vei for at noen skriver "hvem vil vel ha det" ( dvs at man da tar de nødvendige forhåndsreglene for at man ikke skal få det), tyder på at det trykte på ett ømt punkt hos deg. Det var ikke meningen å støte noen med kommentaren. Jeg er på lik linje med alle andre her inne, på utkikk etter svar på mine spørsmål vedrørende å ta steget om å ta en brystforstørrende operasjon. Og hvis du leser bakover , så kan du lese at det var en annen bruker ved navn , Rosa prinsesse som nevnte dette, og at det var egentlig ment som ett svar på hennes utsagn. Ikke noen random kommentar om nekrose. Fikk dessverre ikke tagget responsen til svaret hun ga meg.
Destruit Skrevet 19. januar 2013 #24923 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har lurt litt på fornebuklinikken,men bor i bergen så har funnet ut at det blir for mye styr.ekstra kostnad med reise,må ha barne-og hundepass,ut og fly rett etter op. osvosv. så satser på at jeg finner noen ok her i bergen! skal på konsult.med teres-bergen om to uker,så det blir spennende! har også sendt konsult.ønske til fana medisinske,men har ikke fått noe som helst tilbakemeld.enda.Dette er over en uke siden nå,det synes jeg er dårlig! på teres ringte de personlig MORGENEN etter(typ kl 09),og var veldig hyggelige.så det ga et godt førsteintrykk hvertfall skal ha konsult.med dr.ørner der. så får vi se hvor jeg havner..planlegger å legge op.til september,mest praktisk med hensyn til økonomi,jobb osv. vil ikke operere midt på sommeren,vil heller være "fit" til neste sommer Ah, ser at det kan bli mer stress å dra til Fornebu da ja det er jo veldig dårlig at de ikke svart deg før etter en uke?? Førsteinntrykket man får er jo det aller viktigste i og med at det er en stor avgjørelse å ta, både psykisk og for fysikkens del ! Det er jo snakk om mye penger også. Da vil man ha noen som det går an å få tak i raskt, og som er imøtekommende, ikke minst hvis det skulle skje noe post op. Tenkte også å legge min til September, så er man klar for neste sesong håper alt går bra, og at du oppdaterer her inne om hvordan prosessen går
*Bumblebee* Skrevet 19. januar 2013 #24924 Skrevet 19. januar 2013 He,he..har faktisk IKKE fått svar fra fms! har ikke hørt eller sett noe..ikke tlf eller mail.skal ringe de på mandag og høre hva de driver med.Vet flere andre har vært misfornøyd med behandling på fms,men gir de en sjangs! vil gå på konsult.flere steder så jeg vet at jeg velger riktig sted. ja holder dere selvsagt oppdatert,er så deilig å ha noen her å snakke med!! takk alle! :D
Destruit Skrevet 19. januar 2013 #24925 Skrevet 19. januar 2013 He,he..har faktisk IKKE fått svar fra fms! har ikke hørt eller sett noe..ikke tlf eller mail.skal ringe de på mandag og høre hva de driver med.Vet flere andre har vært misfornøyd med behandling på fms,men gir de en sjangs! vil gå på konsult.flere steder så jeg vet at jeg velger riktig sted. ja holder dere selvsagt oppdatert,er så deilig å ha noen her å snakke med!! takk alle! :D Oj da! Det er jo enda verre! Hvis det hadde vært meg , hadde jeg trukket tanken om å i det hele tatt bli behandlet på ett slikt sted, iallefall hvis du også har hørt om andre som har vært misfornøyd med behandlingen fra Fms. Risikabelt sjansespill å ta, dersom ting ikke blir gjort skikkelig.Men du får oppdatere om hvem du lander på
christine_ Skrevet 19. januar 2013 #24926 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har tenkt mye på det, og vipper mye frem og tilbake! Har ikke fått barn enda, så vurderer til etter jeg har ammet! Har str 80d nå..
*Bumblebee* Skrevet 19. januar 2013 #24927 Skrevet 19. januar 2013 80 D?? er ikke det stort nok..? *høres stort ut for meg som "bare" er en liten B *
~white lady~ Skrevet 19. januar 2013 #24928 Skrevet 19. januar 2013 Så greit med egen "tråd" her! Har bestilt konsultasjon til brystforstørrelse, men er enda veldig i tvil fremdeles.. er så redd for komplikasjoner og slikt, hva om jeg ikke blir fornøyd? Hvordan var prosessen for dere? Ta deg god tid, sier jeg bare. Jeg brukte en 3-4 år på dette. Les mye om emnet, sett deg inn i eventuelle komplikasjoner og sørg for at du kan ha fri fra jobb/skole i minst en uke, helst to. Jeg brukte feriedager. Du trenger også noen hos deg første døgnet, og helst noen dager etterpå for hjelp med matlaging osv. Har du unger trenger du avlastning med de. Gå gjerne på flere konsultasjoner om du blir usikker, og les på nettsidene til de ulike klinikkene hva de tilbyr av garantier, osv. Det er greit å ha en god tone med kirurgen som skal operere, husk at han/hun er den profesjonelle og vet hva som vil se fint ut på din kropp. Sist, men ikke minst TA DEG TID Ikke forhast prosessen, dette er noe du skal ha sannsynligvis resten av livet. Men når det er sagt: jeg angrer ikke en dag på operasjonen, og kan nå se meg fornøyd i speilet
~white lady~ Skrevet 19. januar 2013 #24929 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har tenkt mye på det, og vipper mye frem og tilbake! Har ikke fått barn enda, så vurderer til etter jeg har ammet! Har str 80d nå.. Så du vil ha større? De fleste her inne hadde A/B cup fra før av, men om du er veldig kraftig/grovbygget kan jeg forstå at en D blir lite på deg.
Jinxy Skrevet 19. januar 2013 #24930 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har tenkt mye på det, og vipper mye frem og tilbake! Har ikke fått barn enda, så vurderer til etter jeg har ammet! Har str 80d nå.. Hei! Jeg bare lurer på hvilken cup du hadde før og hvor mye du la inn, over eller under muskelen?
waterlemon Skrevet 19. januar 2013 #24931 Skrevet 19. januar 2013 Hei alle sammen! Takk for en kjempebra tråd med masse nyttig informasjon! Jeg har endelig tatt meg til mot og skal opereres på Fornebuklinikken førstkommende fredag. Jeg er 168 cm og veier 49 kg og har størrelse 75AA. Skal ta 225/250 gram (pga. forskjell), men er veldig usikker på om jeg skal velge runde eller dråpeformede proteser. Jeg fikk se en 3D-fremvisning av hvordan begge deler ville bli. I utgangspunktet synes jeg runde så finest ut, men jeg vil ha et så naturlig resultat som mulig. Kirurgen synes absolutt jeg burde velge dråpeformede, men jeg har hørt/lest så mye negativt om dette ellers. Er det noen her som har erfaringer med dråpeformede proteser? Ble dere fornøyd? Har puppene begynt å "henge" over tid? I tillegg lurte jeg på hvilken størrelse jeg burde kjøpe i Triumph Tri-Action-BH-en. Jeg kommer sannsynligvis til å få en B-cup etter operasjonen, men er det lurt å kjøpe en større størrelse med tanke på hovenhet den første tiden? Hva med omkrets? Det ble endel spørsmål, men håper noen har mulighet til å svare
Lellie Skrevet 19. januar 2013 #24932 Skrevet 19. januar 2013 Hei alle sammen! Takk for en kjempebra tråd med masse nyttig informasjon! Jeg har endelig tatt meg til mot og skal opereres på Fornebuklinikken førstkommende fredag. Jeg er 168 cm og veier 49 kg og har størrelse 75AA. Skal ta 225/250 gram (pga. forskjell), men er veldig usikker på om jeg skal velge runde eller dråpeformede proteser. Jeg fikk se en 3D-fremvisning av hvordan begge deler ville bli. I utgangspunktet synes jeg runde så finest ut, men jeg vil ha et så naturlig resultat som mulig. Kirurgen synes absolutt jeg burde velge dråpeformede, men jeg har hørt/lest så mye negativt om dette ellers. Er det noen her som har erfaringer med dråpeformede proteser? Ble dere fornøyd? Har puppene begynt å "henge" over tid? I tillegg lurte jeg på hvilken størrelse jeg burde kjøpe i Triumph Tri-Action-BH-en. Jeg kommer sannsynligvis til å få en B-cup etter operasjonen, men er det lurt å kjøpe en større størrelse med tanke på hovenhet den første tiden? Hva med omkrets? Det ble endel spørsmål, men håper noen har mulighet til å svare Jeg har ingen erfaring med dråpeformet , men jeg opererte på Fornebu for ca 6 uker siden . Og du får sportsbh der , så kanskje greit å vente med å kjøpe til du har operert for da ser du jo hvordan strl du får ifra de
christine_ Skrevet 19. januar 2013 #24933 Skrevet 19. januar 2013 Får ikke linket til spørsmålene på Iphone tror jeg men: Jeg hadde ca 80 c, men de ble ganske flate og rare etter jeg hadde gått litt ned i vekt! Jeg putta inn 325 i hvert bryst, over muskelen! Han anbefalte meg dette! Jeg er hvertfall ikke 100% fornøyd med de nå, sett i forhold til min kropp!
Lellie Skrevet 19. januar 2013 #24934 Skrevet 19. januar 2013 Får ikke linket til spørsmålene på Iphone tror jeg men: Jeg hadde ca 80 c, men de ble ganske flate og rare etter jeg hadde gått litt ned i vekt! Jeg putta inn 325 i hvert bryst, over muskelen! Han anbefalte meg dette! Jeg er hvertfall ikke 100% fornøyd med de nå, sett i forhold til min kropp! Det viktigste er at man er fornøyd selv 1
~white lady~ Skrevet 19. januar 2013 #24935 Skrevet 19. januar 2013 Hei alle sammen! Takk for en kjempebra tråd med masse nyttig informasjon! Jeg har endelig tatt meg til mot og skal opereres på Fornebuklinikken førstkommende fredag. Jeg er 168 cm og veier 49 kg og har størrelse 75AA. Skal ta 225/250 gram (pga. forskjell), men er veldig usikker på om jeg skal velge runde eller dråpeformede proteser. Jeg fikk se en 3D-fremvisning av hvordan begge deler ville bli. I utgangspunktet synes jeg runde så finest ut, men jeg vil ha et så naturlig resultat som mulig. Kirurgen synes absolutt jeg burde velge dråpeformede, men jeg har hørt/lest så mye negativt om dette ellers. Er det noen her som har erfaringer med dråpeformede proteser? Ble dere fornøyd? Har puppene begynt å "henge" over tid? I tillegg lurte jeg på hvilken størrelse jeg burde kjøpe i Triumph Tri-Action-BH-en. Jeg kommer sannsynligvis til å få en B-cup etter operasjonen, men er det lurt å kjøpe en større størrelse med tanke på hovenhet den første tiden? Hva med omkrets? Det ble endel spørsmål, men håper noen har mulighet til å svare Jeg har dråpeformede (anatomiske) innlegg, og er veldig fornøyd. Ikke noe heng. Har lagt ut bilde av mine, hvis du blar tilbake noen få sider. Hadde a cup før op og ble lagt inn 290 i begge, har i dag en c cup. Tenker en sports bh til b cup burde være passende til deg da. Bruker 70 i omkrets. Bruker du 75 kan du gå opp til en c cup str i sports bhen. De er noe hovne i begynnelsen ja, så "krymper" de noe etterhvert.
waterlemon Skrevet 19. januar 2013 #24936 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har ingen erfaring med dråpeformet , men jeg opererte på Fornebu for ca 6 uker siden . Og du får sportsbh der , så kanskje greit å vente med å kjøpe til du har operert for da ser du jo hvordan strl du får ifra de Tusen takk for svar Er du fornøyd med Fornebuklinikken så langt? Hadde du smerter lenge etter operasjonen?
waterlemon Skrevet 19. januar 2013 #24937 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har dråpeformede (anatomiske) innlegg, og er veldig fornøyd. Ikke noe heng. Har lagt ut bilde av mine, hvis du blar tilbake noen få sider. Hadde a cup før op og ble lagt inn 290 i begge, har i dag en c cup. Tenker en sports bh til b cup burde være passende til deg da. Bruker 70 i omkrets. Bruker du 75 kan du gå opp til en c cup str i sports bhen. De er noe hovne i begynnelsen ja, så "krymper" de noe etterhvert. Åh, så bra! Da skal jeg sterkt vurdere det Gir tilbakemelding om hva det ble. Og WOW! Så fine de ble :D
~white lady~ Skrevet 19. januar 2013 #24938 Skrevet 19. januar 2013 Åh, så bra! Da skal jeg sterkt vurdere det Gir tilbakemelding om hva det ble. Og WOW! Så fine de ble :D Bare så det er sagt, så valgte jeg ikke anatomiske selv; vi var i utgangspunktet enige om runde, medium profil, men med forbehold om endringer under operasjonen...så kirurgen prøver seg ofte fram underveis med hva som ser best ut Takk!
Lellie Skrevet 20. januar 2013 #24939 Skrevet 20. januar 2013 Tusen takk for svar Er du fornøyd med Fornebuklinikken så langt? Hadde du smerter lenge etter operasjonen? Ja jeg er kjempe fornøyd hvem skal operere deg? nei jeg hadde ikke noe voldsomme smerter . Var tilbake på jobb to uker etterpå ( jobber i helsevesenet) men hadde jeg hatt en lettere jobb så kunne jeg begynt før men jeg var nok heldig med tanke på smerter tror jeg
christine_ Skrevet 20. januar 2013 #24940 Skrevet 20. januar 2013 Så du vil ha større? De fleste her inne hadde A/B cup fra før av, men om du er veldig kraftig/grovbygget kan jeg forstå at en D blir lite på deg. Er ikke veldig kraftig nei, men likevel ikke fornøyd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå