Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ååå herremin, nekrose ?? Har aldri hørt om at folk har fått nekrose i sårene sine, but hey, who wants that ? :S Men better safe Than sorry på det her altså ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå herremin, nekrose ?? Har aldri hørt om at folk har fått nekrose i sårene sine, but hey, who wants that ? :S Men better safe Than sorry på det her altså ;)

Ehhh??

Skrevet

Ehhh??

Slik de andre sier så er det nok bare arrvev, arrene pleier å være litt harde i begynnelsen før de blir helt som vanlig hud. I noen tilfeller kan det bli keloide arr eller hypertrofiske arr, men det er nok heller usansynlig. Mørkhudede får oftere keloide arr enn lyshudede.

Skrevet

Snakker vi daukjøtt her? når det er snakk om nekrose? Såfall så pleier vel d å komme utenpå huden og ikke inni. og jeg har vært bort daukjøtt på hest og det er ikke det samme som det her for å si det sånn :-p

Skrevet

For oss som ikke er sykepleiere: http://www.molnlycke.com/patient/no/Arr/Scar/Scars/

Og, dette var jo oppløftende; (men har dette noen gang skjedd i forb med en operasjon??) http://no.wikipedia.org/wiki/Nekrose

Jeg tror at det skal mye til for at noe sånt skjer. Leste litt mer, sjansen for noe sånt er minimal. Så er ikke noe man skal gå rundt å tenke på. Jeg tror IKKE at det kommer til å skje med noen her.

Jeg ser for meg at noe sånt antageligvis i de fleste tilfeller rammer narkomane, uteliggere, folk i u-land osv.

Skrevet

Snakker vi daukjøtt her? når det er snakk om nekrose? Såfall så pleier vel d å komme utenpå huden og ikke inni. og jeg har vært bort daukjøtt på hest og det er ikke det samme som det her for å si det sånn :-p

Man kan få nekrose alle steder det er celler,nekrose er døde celler. Du har neppe nekrose,det ble nevnt i forbindelse med røyk før og etter operasjon. Du har mest sannsynlig arrvev:)
Skrevet

Man kan få nekrose alle steder det er celler,nekrose er døde celler. Du har neppe nekrose,det ble nevnt i forbindelse med røyk før og etter operasjon. Du har mest sannsynlig arrvev:)

Jeg håper det er arrvev. Jeg røyker ikke så det skal heller ikke være noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Nå var det absolutt ikke meningen å skremme noen her, altså! Nekrose er heldigvis ekstremt sjeldent, og oppstår ofte som resultat av en serie uheldige omstendigheter. Røyking, dårlig helse og for stramt sydde sårkanter er ofte gjengangere. Jeg hang en del på et bukplastikkforum, og der var det et par tilfeller med jenter som fikk fjernet for mye hud, så det ble for stramt, og de røykte i tillegg.. DET er en dårlig kombo.

Har aldri hørt om noe slikt i forbindelse med en brystoperasjon!

Skrevet

Ifølge fornebuklinikken skal man holde seg røykfri minst en uke før,og minst en uke etter.Røyker selv,så kommer til å holde meg så lenge som mulig(helst slutte da...) etter operasjonen.Man får mye dårligere sårlegning bla.a. av røyking.

Meeen...har prøvd å slutte før,da holdt jeg i ca 2 uker.Så får se hvor lenge det varer denne gang ;P

har en veninne som har tatt silikon,hun sluttet i forb.med op.,men røyker igjen nå.

Jeg røyker også og har fått beskjed om å slutte senest 2 uker før operasjonen og ikke ta en røyk før 2 uker etter op. Så nå leser jeg røykeslutt boka som bare det!

Skrevet

Jeg røyker også og har fått beskjed om å slutte senest 2 uker før operasjonen og ikke ta en røyk før 2 uker etter op. Så nå leser jeg røykeslutt boka som bare det!

Lurt! Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Så greit med egen "tråd" her!

Har bestilt konsultasjon til brystforstørrelse, men er enda veldig i tvil fremdeles.. er så redd for komplikasjoner og slikt, hva om jeg ikke blir fornøyd?

Hvordan var prosessen for dere?

Skrevet

Ehhh??

Setter pris på at det ikke kommer ett " Ehhh??" hvis det er noen som ikke har visst om en spesiell type informasjon innenfor dette temaet. Det er vel en av grunnene til at dette forumet eksisterer in the first place ? Dele informasjon, erfaringer osv. mht brystforstørrelse. Amerikanske og norske legetidsskrifter stadfester at Det er veldig få tilfeller av nekrose ved brystforstørrelse. Det er en høyere risiko ved brystrekonstruksjon og bukplastikk grunnet større sår/arr. Men takker selvfølgelig for råd , informasjon , vil følge kirurgens råd, også de her inne i forhold til røyking før/etter operasjon.

Skrevet

Nikotin snevrer sammen de små kapillærene (de aller minste blodårene i huden) som er ekstremt viktigige for sårhelingen, så ja, du bør for din egen skyld slutte. Både pga arrenes utseende, og fordi det, i verste fall, kan gå nekrose i sårene... (Ikke meningen å være kjempeskummel partypoop her, men vi vil jo alle ha penest mulig resultat? :) )

Takk for svar! :)) Det er en komplikasjon som ikke har blitt belyst nok i forhold til alvorlighetsgraden av det, selv om det heldigvis er utrolig sjeldent, så setter jeg pris på at alle aspekter (også worst case scenario) blir tatt opp :) ønsker selvfølgelig å ha en frisk og rask tilhelning, og kommer definitivt til å stumpe røyken både før og etter !;)

Skrevet

Ifølge fornebuklinikken skal man holde seg røykfri minst en uke før,og minst en uke etter.Røyker selv,så kommer til å holde meg så lenge som mulig(helst slutte da...) etter operasjonen.Man får mye dårligere sårlegning bla.a. av røyking.

Meeen...har prøvd å slutte før,da holdt jeg i ca 2 uker.Så får se hvor lenge det varer denne gang ;P

har en veninne som har tatt silikon,hun sluttet i forb.med op.,men røyker igjen nå.

Takk :) når skal du opereres Bumblebee ? Og av hvem ? :)

Skrevet

Setter pris på at det ikke kommer ett " Ehhh??" hvis det er noen som ikke har visst om en spesiell type informasjon innenfor dette temaet. Det er vel en av grunnene til at dette forumet eksisterer in the first place ? Dele informasjon, erfaringer osv. mht brystforstørrelse. Amerikanske og norske legetidsskrifter stadfester at Det er veldig få tilfeller av nekrose ved brystforstørrelse. Det er en høyere risiko ved brystrekonstruksjon og bukplastikk grunnet større sår/arr. Men takker selvfølgelig for råd , informasjon , vil følge kirurgens råd, også de her inne i forhold til røyking før/etter operasjon.

Det er HELT GREIT at du kommer med informasjon. Det er ikke det jeg reagerer på. Men når folk er bekymret syns jeg det er veldig unødvendig med kommentarer som "men hey, who wants that :-s" og sånn. DERFOR kom min kommentar.

Skrevet

Det er nå snart ett år siden jeg fylte inn 325 i hvert bryst, og jeg har tenkt lenge på å fylle inn mer. Har ikke vært spesielt fornøyd med størrelsen, og prøver å spare meg opp litt penger så jeg kan operere meg på ny.

Hadde en meget vellykket operasjon forrige gang, uten komplikasjoner i ettertid! :)

Syns det er litt ekkelt å kjenne på dem innimellom, man kjenner liksom at det er noe "fake" der.. så jeg er litt i tvil enda men.. Det skulle vært redusert pris hvis man ikke var fornøyd ;)

Skrevet

Det er nå snart ett år siden jeg fylte inn 325 i hvert bryst, og jeg har tenkt lenge på å fylle inn mer. Har ikke vært spesielt fornøyd med størrelsen, og prøver å spare meg opp litt penger så jeg kan operere meg på ny.

Hadde en meget vellykket operasjon forrige gang, uten komplikasjoner i ettertid! :)

Syns det er litt ekkelt å kjenne på dem innimellom, man kjenner liksom at det er noe "fake" der.. så jeg er litt i tvil enda men.. Det skulle vært redusert pris hvis man ikke var fornøyd ;)

Bare en liten tankevekker, sjansene for komplikasjoner øker for hver operasjon :) Har du fått barn osv?

Skrevet (endret)

Hvilken bh strl har du endt opp med? (vis jeg kan spørre ) :)

Og vis du kan kjenne de nå , vil det ikke bare bli ennå mer lettere å kjenne de med større?

Endret av Lellie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...