Happy-girl Skrevet 6. november 2012 #23581 Skrevet 6. november 2012 Mener å ha lest at det er flere måter å gjøre det på; flere lag med tape, tape+sunblock, tape+sunblock+bikini.. jeg ville vært veldig forsiktig og beskyttet hele frontpartiet mest mulig. Arrene skal ikke ha sol på et helt år, puppene tåler nok litt mer, litt tidligere Jeg får dekke de til mest mulig:-) Tror jeg faktisk skal stikke avgårde med engang og ta meg en time, ååh! Det her har jeg venta på! :D Tusen takk for svar jenter :D
Puppedama Skrevet 6. november 2012 #23582 Skrevet 6. november 2012 Fikk du beskjed om å massere musklene/puppene? Vet en venninne av meg masserte puppene hver dag, men det har jeg ikke fått beskjed om. Jeg gjør det jo fordi jeg MÅ få de lengre ned,men det er ikke vanlig lengre. Jeg prøver å oppmuntre mine til å sige nedover så godt det lar seg gjøre
milla11 Skrevet 6. november 2012 #23583 Skrevet 6. november 2012 Det var SÅ digg å endelig få trene igjen! Ble saltime på sats, men ikke av de verste. En dansetime. Men jammen var det godt å få brukt kroppen litt skikkelig igjen og føle seg litt sliten! Jeg var også på min første trening i går, saltime. Utrolig godt å få bevegd seg litt igjen ja! Ikke noe problem når en har skikkelig treningsbh;)
Banan Skrevet 6. november 2012 #23584 Skrevet 6. november 2012 Jeg skrev nettopp det samme på et annet forum, men skriver det samme her hvis dere lurer på hvordan det går med meg som nettopp har operert :-) Nå sitter jeg her ny operert og med nye pupper :-D hadde time 13.45, og tok en liten stund før operasjonen var i gang. Er med andre ord ikke så lenge siden operasjonen, men så langt går det kjempe fint. Planen var egentlig å bli med mamma hjem rett etter operasjonen, men kirurgen anbefalte å være nærmest mulig i tilfelle komplikasjoner de første 12 timene. Derfor er mamma med hjem til leiligheten min her i Kristiansand, også kjører vi heller helt hjem i morgen :-) Når kirurgen tegnet på meg før operasjonen anbefalte han sterkt at jeg heller tok under muskel, i stedet for over som jeg sa at jeg ville på konsultasjonen. Grunnen er at jeg har veldig lite utgangspunkt og tynn hud, så han var redd for at det skulle se unaturlig ut å ha over muskel. Det jeg aller mest vil er jo at det skal se naturlig ut, så jeg sa meg enig i å ta under muskel i stedet. Så nå har jeg altså 300g, høyprofil under muskel. Går med et stramt band og sports-BH, så klarer ikke å se hvordan det ser ut enda, men alt er bedre enn før i alle fall. Vondt gjorde det heller ikke. Det siste jeg husker at jeg sa før operasjonen er: "jeg føler meg veldig full!!", for jeg merket at verden begynte å surre før jeg sovnet. Det første jeg husker at jeg sa etter operasjonen er: "har jeg nettopp hatt tilgang til en data??" Nei svarte selvfølgelig sykepleieren som satt med meg da. Jeg drømte nemlig at jeg nettopp hadde oppdatert statusen på facebook om operasjonen! haha, så fikk litt panikk! Jeg klarte også fint å gå på do selv etter operasjonen, også fikk jeg en skive og litt saft før sykepleieren ringte til mamma og sa at hun kunne komme å hente meg :-) Kjenner at jeg er veldig trøtt nå, så kommer nok til å legge meg ganske tidlig. Jeg kjenner også at det presser litt i puppene, men det er mer ubehagelig enn det er vondt, så så langt går det veldig fint :D 1
kris123 Skrevet 6. november 2012 #23585 Skrevet 6. november 2012 Jeg var også på min første trening i går, saltime. Utrolig godt å få bevegd seg litt igjen ja! Ikke noe problem når en har skikkelig treningsbh;) Ja, jeg bruker tri action Extreme. Måtte bestille meg en til nå men det er søren meg dyrt! 550 kr.. men må ha endel å bytte mellom nå som jeg er begynt å trene igjen også gitt :-P
Summer.-) Skrevet 6. november 2012 #23586 Skrevet 6. november 2012 (endret) Hei :-) jeg har vurdert å ta silikon frem og tilbake i flere år. Har endelig bestemt meg for å gjøre det og har time til operasjon på tirsdag. Skal ta under brystmuskelaturen men er fortsatt litt usikker på størrelsen. Jeg er 179 høy, 61 kg. Har nå stor 75a - liten 75b. Jeg vil ikke ha for mye og hadde egentlig bestemt meg for 300g. Etter konsultasjon hos to kirurger har jeg vurdert å gå ned til 275 for vil heller angre på for lite enn for mye. Det er vel uansett ikke så stor forskjell på 275 og 300? Hvor høy er du Banan? Hvordan er formen din nå? Endret 6. november 2012 av Summer.-)
kris123 Skrevet 7. november 2012 #23587 Skrevet 7. november 2012 Hei :-) jeg har vurdert å ta silikon frem og tilbake i flere år. Har endelig bestemt meg for å gjøre det og har time til operasjon på tirsdag. Skal ta under brystmuskelaturen men er fortsatt litt usikker på størrelsen. Jeg er 179 høy, 61 kg. Har nå stor 75a - liten 75b. Jeg vil ikke ha for mye og hadde egentlig bestemt meg for 300g. Etter konsultasjon hos to kirurger har jeg vurdert å gå ned til 275 for vil heller angre på for lite enn for mye. Det er vel uansett ikke så stor forskjell på 275 og 300? Hvor høy er du Banan? Hvordan er formen din nå? Hvis du står mellom to str sånn som det der så ville jeg nok valgt den største. Som du sier selv så er det ikke så stor forskjell. Jeg sto mellom 325 og 355 og syns 355 virket i overkant stort da jeg var på konsultasjon, men det virker mindre når du får det inn i kroppen. Jeg vet at at jeg hadde angret nå hvis jeg tok den som var mindre. Du er endel tynnere enn meg da, men vi har ca samme utgangspunkt i bh str. Jeg er 172 og ca 64 kg nå.
Banan Skrevet 7. november 2012 #23588 Skrevet 7. november 2012 Hei :-) jeg har vurdert å ta silikon frem og tilbake i flere år. Har endelig bestemt meg for å gjøre det og har time til operasjon på tirsdag. Skal ta under brystmuskelaturen men er fortsatt litt usikker på størrelsen. Jeg er 179 høy, 61 kg. Har nå stor 75a - liten 75b. Jeg vil ikke ha for mye og hadde egentlig bestemt meg for 300g. Etter konsultasjon hos to kirurger har jeg vurdert å gå ned til 275 for vil heller angre på for lite enn for mye. Det er vel uansett ikke så stor forskjell på 275 og 300? Hvor høy er du Banan? Hvordan er formen din nå? Jeg er 173 cm høy og veier rundt 64 kg. Jeg hadde veldig lite utgangspunkt, så jeg tok alt som kirurgen mente at det var plass til for å få et naturlig resultat, altså 300g under muskel, høyprofil. Jeg kan i alle fall ikke angre på at jeg ikke tok mer, i og med at kirurgen sa at det da ville være fare for at man skulle se protesekantene tydelig. Det var jo det jeg aller minst ville at skulle skje i alle fall. Ville ha et mest naturlig resultat, uten noe silikon-look om du skjønner hva jeg mener. Jeg går selvfølgelig fortsatt med sports-BH og stramt band, og puppene er ganske hovne, så klarer ikke se helt hvordan de er nå. Så langt virker jeg veldig godt fornøyd i alle fall, de er ikke unormalt store eller noen ting, så tror i grunnen ikke folk legger merke til at jeg har tatt silikon en gang, og det er slik jeg vil ha det Formen min er mye bedre enn forventet Har hørt så mye om at det gjør så mye vondere å ta under muskel og slik, men så langt går det fint i alle fall. Fikk smertestillende før jeg dro fra klinikken, også sa de at jeg burde ta igjen i 6-7 tiden på kvelden, men følte ikke behov for det. Tok ikke før i 11-tiden før jeg skulle legge meg, men det var i grunnen ikke fordi at jeg hadde så vondt. Det var vel mer fordi at jeg fryktet at det skulle gjøre vondt når jeg sovnet og siden jeg hadde kjøpt disse smertestillende. Jeg var sikker på at jeg kom til å føle meg påkjørt av en buss og trampet på av en hest, men det er langt i fra så ille. Jeg kjenner selvfølgelig at det presser litt i brystet, men det er mer ubehagelig enn det er vondt. Også merker jeg at jeg er veldig svak i armene når jeg skal reise meg, men jeg skal jo sitte mest mulig å ta det med ro nå uansett. Vet ikke om det kommer til å gjøre vondere senere, men så langt har jeg vært kjempeheldig 1
Nalaya Skrevet 7. november 2012 #23589 Skrevet 7. november 2012 Jeg er 173 cm høy og veier rundt 64 kg. Jeg hadde veldig lite utgangspunkt, så jeg tok alt som kirurgen mente at det var plass til for å få et naturlig resultat, altså 300g under muskel, høyprofil. Jeg kan i alle fall ikke angre på at jeg ikke tok mer, i og med at kirurgen sa at det da ville være fare for at man skulle se protesekantene tydelig. Det var jo det jeg aller minst ville at skulle skje i alle fall. Ville ha et mest naturlig resultat, uten noe silikon-look om du skjønner hva jeg mener. Jeg går selvfølgelig fortsatt med sports-BH og stramt band, og puppene er ganske hovne, så klarer ikke se helt hvordan de er nå. Så langt virker jeg veldig godt fornøyd i alle fall, de er ikke unormalt store eller noen ting, så tror i grunnen ikke folk legger merke til at jeg har tatt silikon en gang, og det er slik jeg vil ha det Formen min er mye bedre enn forventet Har hørt så mye om at det gjør så mye vondere å ta under muskel og slik, men så langt går det fint i alle fall. Fikk smertestillende før jeg dro fra klinikken, også sa de at jeg burde ta igjen i 6-7 tiden på kvelden, men følte ikke behov for det. Tok ikke før i 11-tiden før jeg skulle legge meg, men det var i grunnen ikke fordi at jeg hadde så vondt. Det var vel mer fordi at jeg fryktet at det skulle gjøre vondt når jeg sovnet og siden jeg hadde kjøpt disse smertestillende. Jeg var sikker på at jeg kom til å føle meg påkjørt av en buss og trampet på av en hest, men det er langt i fra så ille. Jeg kjenner selvfølgelig at det presser litt i brystet, men det er mer ubehagelig enn det er vondt. Også merker jeg at jeg er veldig svak i armene når jeg skal reise meg, men jeg skal jo sitte mest mulig å ta det med ro nå uansett. Vet ikke om det kommer til å gjøre vondere senere, men så langt har jeg vært kjempeheldig Veldig godt å høre at du har det så fint De sier jo at første og andre dagen er værst
Banan Skrevet 7. november 2012 #23590 Skrevet 7. november 2012 Veldig godt å høre at du har det så fint De sier jo at første og andre dagen er værst Ja, de gjør jo det, så krysser bare fingrene for at det ikke blir noe verre framover etter det heller
Nalaya Skrevet 7. november 2012 #23591 Skrevet 7. november 2012 I dag er det gått 3 uker, og jeg holder allerde på å bli gal av å ikke kunne trene.... Gleder meg så til å pumpe litt jern igjen
Banan Skrevet 7. november 2012 #23592 Skrevet 7. november 2012 I dag er det gått 3 uker, og jeg holder allerde på å bli gal av å ikke kunne trene.... Gleder meg så til å pumpe litt jern igjen Skjønner deg godt! Jeg har liksom ikke satt stille i 2 dager en gang enda, og jeg holder allerede på å gå på veggen Klikker av tanken på å ikke kunne trene på lenge, men tenker i alle fall at jeg nå får god tid til å lese til eksamen siden jeg ikke kan gjøre så mye annet.. 2
sb92 Skrevet 7. november 2012 #23593 Skrevet 7. november 2012 Hei! Jeg har tenkt på operasjon i flere år, og har veldig lyst! Jeg var hos legen på konsultasjonstime for noen dager siden, og han sa jeg måtte tenkte nøye gjennom det! Jeg er ikke helt flatbrystet, men føler ikke at kroppen er proposjonell. Jeg er dessuten veldig glad i å løpe, og når kroppsfett forsvinner er det brystene som får «lide»... Jeg er bare 20 år og er utrolig redd for å angre bittert i ettertid. Selv om jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil angre om alt går bra, er jeg redd for hvordan det blir den dagen jeg kanskje skal få barn. 50 % sannsynlighet for å få kapseldannelse er jo ganske mye! Da jeg var hos legen oppdaget jeg at det også går an å legge via brystvorten. Jeg glemte jo selvfølgelig å spørre videre om dette.. Så jeg har en del spørsmål som jeg håper dere kan svare på/hjelpe meg med: 1. Har noen erfaring med det å operere gjennom brystvorten? Er det vondt? Er arret veldig tydelig 2. Har man mulighet til å amme selv om man tar det gjennom brystvorten? 3. Hvordan vil en eventuell kapseldannelse se ut når protesen opereres gjennom brystvorten? Vil den bli like «stram» som ved innleggelse under brystet? Håper dere kan hjelpe meg!
Banan Skrevet 7. november 2012 #23594 Skrevet 7. november 2012 Hei! Jeg har tenkt på operasjon i flere år, og har veldig lyst! Jeg var hos legen på konsultasjonstime for noen dager siden, og han sa jeg måtte tenkte nøye gjennom det! Jeg er ikke helt flatbrystet, men føler ikke at kroppen er proposjonell. Jeg er dessuten veldig glad i å løpe, og når kroppsfett forsvinner er det brystene som får «lide»... Jeg er bare 20 år og er utrolig redd for å angre bittert i ettertid. Selv om jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil angre om alt går bra, er jeg redd for hvordan det blir den dagen jeg kanskje skal få barn. 50 % sannsynlighet for å få kapseldannelse er jo ganske mye! Da jeg var hos legen oppdaget jeg at det også går an å legge via brystvorten. Jeg glemte jo selvfølgelig å spørre videre om dette.. Så jeg har en del spørsmål som jeg håper dere kan svare på/hjelpe meg med: 1. Har noen erfaring med det å operere gjennom brystvorten? Er det vondt? Er arret veldig tydelig 2. Har man mulighet til å amme selv om man tar det gjennom brystvorten? 3. Hvordan vil en eventuell kapseldannelse se ut når protesen opereres gjennom brystvorten? Vil den bli like «stram» som ved innleggelse under brystet? Håper dere kan hjelpe meg! Hei! Jeg er også bare 20, og opererte i går, som jeg allerede har skrevet om over her. Jeg hadde ingenting fra før, så jeg har visst i flere år at jeg vil operere. (Hadde jeg hatt litt, ville jeg ikke operert, for naturlig, små pupper synes jeg i utgangspunktet er kjempepent) Jeg har vært 100% sikkert på at dette er noe jeg vil helt siden jeg fylte 18, men jeg bestemte meg for å vente til jeg var 20 i tilfelle jeg kom til å bytte mening. Jeg har derimot bare blitt mer og mer sikker på at dette var noe jeg ville i og med at jeg følte meg fanget i en barnekropp. Jeg er fornøyd med kroppen min ellers, men i og med at jeg overhodet ikke hadde pupper, følte jeg meg aldri hel eller ordentlig kvinnelig. 1. Jeg leser en blogg til ei som har gjennom brystvorten (http://mynewboobs.blogg.no/). På henne synes jeg det ser veldig fint ut, men jeg spurte kirurgen min og han anbefalte det overhodet ikke. Kirurgen min tok kun snitt under brystet i og med at han mente at det var det beste på alle måter. 2. Man har mulighet til å amme uansett hvor man har snittet. Men jeg har lest at flere mener at de som har snittet rundt brystvorten har større sjanser for å miste følelsen i brystvortene. Jeg har også tenkt å få barn en dag, men jeg får bare ta konsekvensene av det som skjer da og krysse fingrene for at alt går bra med puppene. Det er nå jeg er ung og skal være fornøyd med kroppen min, så synes det ville vært alt for lenge å vente til etter jeg har fått barn. 3. Det vet jeg ikke, men tror nok det er ganske likt.
Nalaya Skrevet 7. november 2012 #23595 Skrevet 7. november 2012 2. Man har mulighet til å amme uansett hvor man har snittet. Men jeg har lest at flere mener at de som har snittet rundt brystvorten har større sjanser for å miste følelsen i brystvortene. Jeg har også tenkt å få barn en dag, men jeg får bare ta konsekvensene av det som skjer da og krysse fingrene for at alt går bra med puppene. Det er nå jeg er ung og skal være fornøyd med kroppen min, så synes det ville vært alt for lenge å vente til etter jeg har fått barn. Ville bare rette bittelitt - Man har en sjanse for å miste muligheten til å amme uansett hvor man lager snittet Det er ingen garanti for at man kan amme etter en slik operasjon.
Banan Skrevet 7. november 2012 #23596 Skrevet 7. november 2012 Ville bare rette bittelitt - Man har en sjanse for å miste muligheten til å amme uansett hvor man lager snittet Det er ingen garanti for at man kan amme etter en slik operasjon. Helt greit Det stemmer jo forsåvidt, men det finnes jo også en del som aldri har operert som heller ikke kan amme, så det er vel ikke nødvendigvis sikkert at det er operasjonen som forhindrer ammingen slik som jeg har skjønt det
Nalaya Skrevet 7. november 2012 #23597 Skrevet 7. november 2012 Helt greit Det stemmer jo forsåvidt, men det finnes jo også en del som aldri har operert som heller ikke kan amme, så det er vel ikke nødvendigvis sikkert at det er operasjonen som forhindrer ammingen slik som jeg har skjønt det Stemmer det. Men for de som gjerne har hatt barn fra før, så er det ingen garanti for at du kan amme ditt neste barn, om du tar silikon i mellomtiden. Kirurgen min var veldig på at man som regel kunne amme etterpå, om man hadde kunnet det i utgangspunktet. Men så leste jeg den lille boken som fulgte med implantatet og inni der stod det at implantat kunne minske sjansen for at man kunne amme Litt forvirra
sb92 Skrevet 7. november 2012 #23598 Skrevet 7. november 2012 Hei! Jeg er også bare 20, og opererte i går, som jeg allerede har skrevet om over her. Jeg hadde ingenting fra før, så jeg har visst i flere år at jeg vil operere. (Hadde jeg hatt litt, ville jeg ikke operert, for naturlig, små pupper synes jeg i utgangspunktet er kjempepent) Jeg har vært 100% sikkert på at dette er noe jeg vil helt siden jeg fylte 18, men jeg bestemte meg for å vente til jeg var 20 i tilfelle jeg kom til å bytte mening. Jeg har derimot bare blitt mer og mer sikker på at dette var noe jeg ville i og med at jeg følte meg fanget i en barnekropp. Jeg er fornøyd med kroppen min ellers, men i og med at jeg overhodet ikke hadde pupper, følte jeg meg aldri hel eller ordentlig kvinnelig. 1. Jeg leser en blogg til ei som har gjennom brystvorten (http://mynewboobs.blogg.no/). På henne synes jeg det ser veldig fint ut, men jeg spurte kirurgen min og han anbefalte det overhodet ikke. Kirurgen min tok kun snitt under brystet i og med at han mente at det var det beste på alle måter. 2. Man har mulighet til å amme uansett hvor man har snittet. Men jeg har lest at flere mener at de som har snittet rundt brystvorten har større sjanser for å miste følelsen i brystvortene. Jeg har også tenkt å få barn en dag, men jeg får bare ta konsekvensene av det som skjer da og krysse fingrene for at alt går bra med puppene. Det er nå jeg er ung og skal være fornøyd med kroppen min, så synes det ville vært alt for lenge å vente til etter jeg har fått barn. 3. Det vet jeg ikke, men tror nok det er ganske likt. Takk for svar Jeg er tenker også at jeg vil være fornøyd med kroppen i ung alder! Er et vanskelig valg, men er superstressa over den kapseldannelsen! Så kjipt å måtte ta ut etter man har begynt å amme, for så å sitte igjen med "lefser" som så mange beskriver dem : p
Summer.-) Skrevet 7. november 2012 #23599 Skrevet 7. november 2012 Hvis du står mellom to str sånn som det der så ville jeg nok valgt den største. Som du sier selv så er det ikke så stor forskjell. Jeg sto mellom 325 og 355 og syns 355 virket i overkant stort da jeg var på konsultasjon, men det virker mindre når du får det inn i kroppen. Jeg vet at at jeg hadde angret nå hvis jeg tok den som var mindre. Du er endel tynnere enn meg da, men vi har ca samme utgangspunkt i bh str. Jeg er 172 og ca 64 kg nå. Takk for svar:-) ja jeg får vel vente til operasjonsdagen. Vil ha så naturlig som mulig. Men vet du om 275 g blir like mye om man tar under muskel som over? Blir det noe forskjell? Leste noe om det på første siden av bloggen og synes det hørtes litt rart ut. Ingen av kirurgene jeg har vært hos sa noe om at det ble mindre under.
Summer.-) Skrevet 7. november 2012 #23600 Skrevet 7. november 2012 Jeg er 173 cm høy og veier rundt 64 kg. Jeg hadde veldig lite utgangspunkt, så jeg tok alt som kirurgen mente at det var plass til for å få et naturlig resultat, altså 300g under muskel, høyprofil. Jeg kan i alle fall ikke angre på at jeg ikke tok mer, i og med at kirurgen sa at det da ville være fare for at man skulle se protesekantene tydelig. Det var jo det jeg aller minst ville at skulle skje i alle fall. Ville ha et mest naturlig resultat, uten noe silikon-look om du skjønner hva jeg mener. Jeg går selvfølgelig fortsatt med sports-BH og stramt band, og puppene er ganske hovne, så klarer ikke se helt hvordan de er nå. Så langt virker jeg veldig godt fornøyd i alle fall, de er ikke unormalt store eller noen ting, så tror i grunnen ikke folk legger merke til at jeg har tatt silikon en gang, og det er slik jeg vil ha det Formen min er mye bedre enn forventet Har hørt så mye om at det gjør så mye vondere å ta under muskel og slik, men så langt går det fint i alle fall. Fikk smertestillende før jeg dro fra klinikken, også sa de at jeg burde ta igjen i 6-7 tiden på kvelden, men følte ikke behov for det. Tok ikke før i 11-tiden før jeg skulle legge meg, men det var i grunnen ikke fordi at jeg hadde så vondt. Det var vel mer fordi at jeg fryktet at det skulle gjøre vondt når jeg sovnet og siden jeg hadde kjøpt disse smertestillende. Jeg var sikker på at jeg kom til å føle meg påkjørt av en buss og trampet på av en hest, men det er langt i fra så ille. Jeg kjenner selvfølgelig at det presser litt i brystet, men det er mer ubehagelig enn det er vondt. Også merker jeg at jeg er veldig svak i armene når jeg skal reise meg, men jeg skal jo sitte mest mulig å ta det med ro nå uansett. Vet ikke om det kommer til å gjøre vondere senere, men så langt har jeg vært kjempeheldig Så bra du føler deg såpass bra :-) er vel sikkert veldig opp til hver enkelt hvor mye smerter man får. Kommer dette ann på hvor mye man tar kanskje? Eller hvor liten plass det er? Den ene kirurgen sa til meg at jeg har plass til 400. Kanskje jeg da ikke får så mye spreng siden jeg skal legge inn mer enn 100 g mindre enn det? :-) fikk du bh på klinikken? Jeg får ikke så har kjøpt en god på medicus plesner som var anbefalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå