ceca Skrevet 4. november 2012 #23561 Skrevet 4. november 2012 kris123 Ang. trening av brystmuskel så ville jeg nok forhørt meg med kirurg/klinikken. Men mener å vite at man kan trene som normalt. Ville begynt forsikitg, og kjent på kroppen hvordan den tar det. puppedama Brukte du nedpressbånd? hvor lenge? Har de sunket noe eller er de forsatt som de var like etter op? (da tenker jeg ikke på pløsen og den løse huden) Kunen legen gi noen grunn til at de ikke "falt på plass" ?
ceca Skrevet 4. november 2012 #23562 Skrevet 4. november 2012 Når byttet dere teip for første gang? Jeg fikk streng beskjed av ps at jeg måtte vente til teipen løsnet selv. På onsdag er det 3 uker siden op, og teipen henger fremdeles delvis på. Den har løsnet veldig på sidene, men inn mot sårene sitter den godt. Og jeg tørr jo ikke rive den av selv om mye er løst :S Jeg fikk beskjed om å skifte mellom 10-12 dager. Og så en gang i uken etter det. Mine hadde løsnet i kanten men hang fast i "såret". Jeg spylte forsikitg med varmt vann mens jeg forsiktig løsnet tapen. Ikke vondt eller no i det hele tatt. På tapen hang det litt tørket blod. Jeg tørket med en myk klut ala lommetørkle under puppen etterpå. Den kom det også slikt størknet blod på. Så festet jeg på ny tape.
Nalaya Skrevet 4. november 2012 #23563 Skrevet 4. november 2012 Jeg fikk beskjed om å skifte mellom 10-12 dager. Og så en gang i uken etter det. Mine hadde løsnet i kanten men hang fast i "såret". Jeg spylte forsikitg med varmt vann mens jeg forsiktig løsnet tapen. Ikke vondt eller no i det hele tatt. På tapen hang det litt tørket blod. Jeg tørket med en myk klut ala lommetørkle under puppen etterpå. Den kom det også slikt størknet blod på. Så festet jeg på ny tape. Takk for svar :D Er jo livredd for å rive opp såret eller noe... Tror nok mye skorpe henger i såret ja..Tenk om jeg besvimer
ceca Skrevet 4. november 2012 #23564 Skrevet 4. november 2012 Takk for svar :D Er jo livredd for å rive opp såret eller noe... Tror nok mye skorpe henger i såret ja..Tenk om jeg besvimer Det er pga den skorpen/tørket blod jeg spylte med varmt vann og tok det veldig forsiktig av. Spylte, løsnet litt, spylte og løsnet litt mer ..og slik fortsatte jeg til hele var av. Var litt bekymret selv, men det gikk over all forventning. tørket forsiktg etterpå. Brukte et speil så jeg så hvor jeg skulle feste teipen. (mannen holdt speilet, men ellers kan man sitte med speilet i fanget kanskje) 1
Banan Skrevet 4. november 2012 #23566 Skrevet 4. november 2012 Sikkert et dumt spørsmål, men for en person som aldri har operert før er det ikke godt å vite. Er det meningen at jeg skal bruke hele flasken med hibiscrub? Flasken er på 500 ml, så er det da meningen at jeg skal vaske meg med ca 250 ml hver av gangene? 2 dager igjen!
ceca Skrevet 4. november 2012 #23567 Skrevet 4. november 2012 Sikkert et dumt spørsmål, men for en person som aldri har operert før er det ikke godt å vite. Er det meningen at jeg skal bruke hele flasken med hibiscrub? Flasken er på 500 ml, så er det da meningen at jeg skal vaske meg med ca 250 ml hver av gangene? 2 dager igjen! Nei, det er nok ikke meningen. Du skal vaske hele kroppen godt, og jeg skrubbet hele kroppen med den såpen.Jeg var sikker på at jeg kom til å bruke opp hele flasken. Du skal vaske håret også, to ganger, og jeg har langt hår. Men jeg har mer igjen så du må bruke MYE såpe om du klarer å bruke opp hele flasken.
Nalaya Skrevet 4. november 2012 #23568 Skrevet 4. november 2012 Sikkert et dumt spørsmål, men for en person som aldri har operert før er det ikke godt å vite. Er det meningen at jeg skal bruke hele flasken med hibiscrub? Flasken er på 500 ml, så er det da meningen at jeg skal vaske meg med ca 250 ml hver av gangene? 2 dager igjen! Jeg kjøpte den på 250 ml, og vasket meg grundig 2 ganger. Men det var sykt mye igjen i flasken, så jeg sendte resten til rosaprinsesse Viktig å hjelpe hverandre i disse ingenhibiscrubåoppdrivetider 1
Puppedama Skrevet 4. november 2012 #23569 Skrevet 4. november 2012 kris123 Ang. trening av brystmuskel så ville jeg nok forhørt meg med kirurg/klinikken. Men mener å vite at man kan trene som normalt. Ville begynt forsikitg, og kjent på kroppen hvordan den tar det. puppedama Brukte du nedpressbånd? hvor lenge? Har de sunket noe eller er de forsatt som de var like etter op? (da tenker jeg ikke på pløsen og den løse huden) Kunen legen gi noen grunn til at de ikke "falt på plass" ? Brukte nedpressbånd i 2 uker. Sunket og sunket,musklene slapp taket i løpet av de to ukene,noe mer kan man egentlig ikke forvente. De ligger i lommen som er laget til de. For å få de noe særlig lavere så må lommen senkes. Det ser ikke ut til at musklene kan slippe så mye mer enn nå heller,så dahjelper det ikke stort. Jeg går mest mulig uten bh,og jeg masserer musklene daglig for å myke opp så mye som mulig,men det skjer i grunn ingen ting... 1
Sugargirl Skrevet 4. november 2012 #23570 Skrevet 4. november 2012 Når byttet dere teip for første gang? Jeg fikk streng beskjed av ps at jeg måtte vente til teipen løsnet selv. På onsdag er det 3 uker siden op, og teipen henger fremdeles delvis på. Den har løsnet veldig på sidene, men inn mot sårene sitter den godt. Og jeg tørr jo ikke rive den av selv om mye er løst :S Jeg byttet etter 10 dager. Fikk beskjed om å bytte når det hadde gått 10-12 dager
Sugargirl Skrevet 4. november 2012 #23571 Skrevet 4. november 2012 Når det kommer til følelser i bryst etter OP, så har jeg hatt følelsen over alt, hele tiden. Var nok ganske heldig der:)
Nalaya Skrevet 4. november 2012 #23572 Skrevet 4. november 2012 Haha, jeg er egentlig ikke så følsom for sånt, men nå har jeg skiftet teip på det ene såret, men må vente til en annen dag med å ta den andre. Begynte å svette, svimle og brekke meg jeg! Huff å huff!
ceca Skrevet 4. november 2012 #23573 Skrevet 4. november 2012 Brukte nedpressbånd i 2 uker. Sunket og sunket,musklene slapp taket i løpet av de to ukene,noe mer kan man egentlig ikke forvente. De ligger i lommen som er laget til de. For å få de noe særlig lavere så må lommen senkes. Det ser ikke ut til at musklene kan slippe så mye mer enn nå heller,så dahjelper det ikke stort. Jeg går mest mulig uten bh,og jeg masserer musklene daglig for å myke opp så mye som mulig,men det skjer i grunn ingen ting... åh...DA skjønner jeg litt mer. Lommene som er litt "feil-plassert" egentlig.. sammen med for små implantater ?
ceca Skrevet 4. november 2012 #23574 Skrevet 4. november 2012 Haha, jeg er egentlig ikke så følsom for sånt, men nå har jeg skiftet teip på det ene såret, men må vente til en annen dag med å ta den andre. Begynte å svette, svimle og brekke meg jeg! Huff å huff! Ojsann..det var ikke bra. Spist nok idag da?? Ta de andre i morgen du, kjekt å skifte på de samtidig fremover 1
Banan Skrevet 4. november 2012 #23575 Skrevet 4. november 2012 Nei, det er nok ikke meningen. Du skal vaske hele kroppen godt, og jeg skrubbet hele kroppen med den såpen.Jeg var sikker på at jeg kom til å bruke opp hele flasken. Du skal vaske håret også, to ganger, og jeg har langt hår. Men jeg har mer igjen så du må bruke MYE såpe om du klarer å bruke opp hele flasken. Haha, okei, nei da bruker jeg ikke opp hele flasken. Visste bare ikke om det var meningen at jeg skulle bruke alt eller ikke liksom, så tenkte at jeg bare måtte pøse på om det var meningen :-P Er du sikker på at man må ta det i håret også? På mine papirer står det at jeg ikke trenger å ta det i håret og ansiktet.
Banan Skrevet 4. november 2012 #23576 Skrevet 4. november 2012 Jeg kjøpte den på 250 ml, og vasket meg grundig 2 ganger. Men det var sykt mye igjen i flasken, så jeg sendte resten til rosaprinsesse Viktig å hjelpe hverandre i disse ingenhibiscrubåoppdrivetider Jeg hadde nok også klart meg fint med 250 ml, men måtte bare kjøpe det som var å få tak i Første gang jeg var rundt for å kjøpe var det tomt på alle de fire apotekene jeg var på, mens i går hadde de heldigvis fått inn noen få flasker på det andre apoteket jeg gikk på, så var bare kjempeglad for at jeg fikk tak i
Nalaya Skrevet 4. november 2012 #23577 Skrevet 4. november 2012 Ojsann..det var ikke bra. Spist nok idag da?? Ta de andre i morgen du, kjekt å skifte på de samtidig fremover Ja, spist masse. Men tror nok gjerne at jeg tenkte for mye på det.. Så når jeg begynte å fjerne den første teipen så fikk jeg knuten på tråden fra arret i handa... Da rabla det, haha!
ceca Skrevet 4. november 2012 #23578 Skrevet 4. november 2012 Haha, okei, nei da bruker jeg ikke opp hele flasken. Visste bare ikke om det var meningen at jeg skulle bruke alt eller ikke liksom, så tenkte at jeg bare måtte pøse på om det var meningen :-P Er du sikker på at man må ta det i håret også? På mine papirer står det at jeg ikke trenger å ta det i håret og ansiktet. Klinikken ringte meg fredagen før jeg skulle inn (jeg skulle inn på mandag morgen). De lurte på om jeg hadde fått handlet alt på resepten og om jeg lurte på noe. Da spurte jeg ang vaskingen og hun sa at jeg skulle vaske hele kroppen godt kvelden før og på morgenen den dagen jeg skulle operere. Det inkluderte håret og fjeset helt ned til lilletåen.
ceca Skrevet 4. november 2012 #23579 Skrevet 4. november 2012 Ja, spist masse. Men tror nok gjerne at jeg tenkte for mye på det.. Så når jeg begynte å fjerne den første teipen så fikk jeg knuten på tråden fra arret i handa... Da rabla det, haha! isj..ble litt satt ut da jeg så det tørkede blodet på tapen jeg da..men mannen kom med speil så jeg så at såret var grodd og ikke revnet opp I ettertid vet man jo at det ville vært friskt blod om det revnet noe..hahaha..sånn er det når det er noe man gruer seg for. Men nå vet du hva du går til når du skal fjerne neste tapen 1
Banan Skrevet 4. november 2012 #23580 Skrevet 4. november 2012 Klinikken ringte meg fredagen før jeg skulle inn (jeg skulle inn på mandag morgen). De lurte på om jeg hadde fått handlet alt på resepten og om jeg lurte på noe. Da spurte jeg ang vaskingen og hun sa at jeg skulle vaske hele kroppen godt kvelden før og på morgenen den dagen jeg skulle operere. Det inkluderte håret og fjeset helt ned til lilletåen. Hmm.. Jeg kan jo ringe å høre i morgen, hvis ikke de ringer meg. Jeg vil helst unngå å ha det i håret, hvis jeg ikke trenger å ha det. Det betyr kanskje ikke så mye, så kan jo hende det varierer fra klinikk til klinikk. Dere andre som har operert, brukte dere hibiscrub i håret?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå