Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da var det min tur! Har lest gjennom så og si alle sidene. Følte det var på tide å melde seg inn nå som jeg endelig har lest ferdig hehe.

20 år, 164 cm høy og opp og ned 50kg.Relativt små bryster, stor 70A, liten 70B. Har konsultasjon tirsdag om to dager på Fornebuklinikken og lurer på om noen har en liste med tips om hva jeg burde spørre kirurgen om :P

Vil gjerne at brystene mine skal se naturlige ut, nervøs :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var det min tur! Har lest gjennom så og si alle sidene. Følte det var på tide å melde seg inn nå som jeg endelig har lest ferdig hehe.

20 år, 164 cm høy og opp og ned 50kg.Relativt små bryster, stor 70A, liten 70B. Har konsultasjon tirsdag om to dager på Fornebuklinikken og lurer på om noen har en liste med tips om hva jeg burde spørre kirurgen om :P

Vil gjerne at brystene mine skal se naturlige ut, nervøs :)

Hvem er kirurgen din?:)

Opererte meg der jeg også, og er super fornøyd med klinikken. Hmm. Vet ikke helt hva jeg skal anbefale at du spør om. Men du må i hvertfalll spørre om ALT du lurer på, uansett hvor dumt du tror at spørsmålet er. De har vel hørt det meste:)

Over/under, str, du får prøve ulike str så det er bare å ta seg god tid. Også om tiden etterpå og slikt:)

Skrevet

Ang ibux, jeg har fått ibux på resept fra Colusseum klinikken som jeg skal bruke etter operasjon... (?)

Skrevet

Hei alle sammen :)

åssen går det med puppene deres? speiselt dere som tok for rundt 1-2 uker siden.. har dere noen smerter? er dere aktive? lever litt mer som normalt ?

jeg merker ingenting til puppene mine og er nå på min 9 dag. føler kanskje at jeg lever et litt for normalt liv allerede? :P haha... holder meg såklart unna trening osv, men vil ikke skryte på meg at jeg er veldig i ro, har også begynt med litt husarbeid. i natt våkna jeg delvis sideliggende med henda over hodet (noe man egentlig ikke skal ifølge det jeg har lest). blir litt urolig for om jeg kanskje har større sjans for å danne hard kapsel om jeg er så aktiv osv så tidlig? Noen som vet hva som fremmer hard kapsel? vet at hard kapsel dannes av vev rundt brystet og at kroppen "frastøter" seg implantatet, men er det noe man kan gjøre for å forebygge dette? som å holde seg i ro feks, ikke løfte tungt?

blir litt paraniod når jeg leser om folk som har fått hard kapsel, et familiemedlem har også dannet hard kapsel i sin tid - men regner med at dette ikke kan være arvelig ?? haha.. føler meg nesten litt dum nå...

Skrevet

Ang ibux, jeg har fått ibux på resept fra Colusseum klinikken som jeg skal bruke etter operasjon... (?)

Jeg og. Jeg er temmelig sikker på at Colosseum veit hva de driver med, så det er nok trygt (og ikke minst anbefalt) å følge rådene til klinikken man opererer seg hos.

Jeg tror jeg komemr til å bytte ut ibuxen med paracet, men det er pga at jeg har astma, og da skal man helst ikke ta ibux, men jeg har ikke reagert på ibux før, så det er sikkert trygt.

Ibux og paracetamol (pinex forte) er en potent blanding, funker MYE bedre enn feks paralgin på meg.

Skrevet

Jeg og. Jeg er temmelig sikker på at Colosseum veit hva de driver med, så det er nok trygt (og ikke minst anbefalt) å følge rådene til klinikken man opererer seg hos.

Jeg tror jeg komemr til å bytte ut ibuxen med paracet, men det er pga at jeg har astma, og da skal man helst ikke ta ibux, men jeg har ikke reagert på ibux før, så det er sikkert trygt.

Ibux og paracetamol (pinex forte) er en potent blanding, funker MYE bedre enn feks paralgin på meg.

Det er det samme i pinex forte og paralgin forte (paracetamol og kodein),bortsett fra at det 100 mg mer paracetamol i pinex forte.Bare sånn at det er nevnt:)
Skrevet

Spurte du om HVORFOR det var slik, da? (Og hvilken klinikk er det?)

Jeg spurte ikke om hvorfor fordi det sa hun med en gang. Det var et stoff i Ibuxen som kunne gi blødningsfare. Jeg skulle holde meg unna alle preaparater som hadde dette stoffet, sa hun. (husker ikke navnet , men vet det står om det i papirene mine også)

Jeg opererte på Forebuklinikken, så det er deres retningslinjer.

Collosseum er en god klinikk det også sies det. Så ville ikke tro de utsatte sine pasienter for blødningsfare. Litt rart det praktiseres forskjellig fra klinikk til klinikk det der.

Skrevet

Det er det samme i pinex forte og paralgin forte (paracetamol og kodein),bortsett fra at det 100 mg mer paracetamol i pinex forte.Bare sånn at det er nevnt:)

Jøss, så rart. Da burde jo paralgin funke.. Men det gjorde det ikke. Fikk det når jeg lå på sykehus, og hadde like vondt etter 1 time, så da gav de meg 4xparacet og 4xibux isteden.

Skrevet

Ja, måtte bruke det dag og natt i 4 uker, står i papirene mine i tillegg til at de sa det:) men det kan hende det har noe med at de måtte senke folden? For før så hadde jeg mer pupp over enn under brystvorten:p så det var sikkert for at det skulle bli penest. Er i hvertfall blitt utrolig fornøyd, og de er runde:)

Du har operert på samme klinikk som meg, så rart at du fikk beskjed om å bruke det to uker lengre (forskjellig leger da, men..)

Jeg har også mer pupp over brystvorten enn under.

Var du til konsultasjon etter operasjon og fikk da beskjed eller stod det bare i papirene og med den beskjeden etter operasjon ?

HVor hadde du nedpressbåndet ditt plassert (sånn ca i forhold til protesekant og brystvorter)?

Har ikke avtalt ny konsultasjontime etter operasjon jeg da. Blir man kalt inn? Når?

Dere andre som har brukt nedprerssbånd - hvor lenge brukte dere det?

Hvor lang tid tok det før dere harr mer pupp under brystvorten enn over?

Mannen vil at jeg skal ringe klinikken, men regner med å få et svar som sier at jeg skal følge det min kirurg sier.

Skrevet

åssen går det med puppene deres? speiselt dere som tok for rundt 1-2 uker siden.. har dere noen smerter? er dere aktive? lever litt mer som normalt ?

Tok for en uke siden i morgen, under muskel. Ingen sterke smerter, men har ubehag. Ligger fortsatt med overkroppen noe høyere. Ligger kun på ryggen. Vanskelig å bevege meg når jeg ligger.

Vanskelig å sitte hengslengt i sofaen, må "legges til rette".

Lever ikke som normalt. Henter ikke ting fra skap, løfter ikke armene. Av typen rengjøring har jeg kun moppet over gulvet. Får hjelp til å vaske håret (egentlig hele dusjen, men han vil det så..) Kjører ikke bil, har vært i butikken men mannen pakket varer. Casker ikke klær eller henger opp, men har brettet litt tøy, men ikke lagt på plass. Har gått turer men ikke holdt båndet til hunden. Er mye mer i ro enn til vanlig. Men regner med at mye er gjort i løpet av den uken som kommer.

(i tillegg fettsugde jeg nedre del av magen, og den er passe mørbanket, så tror det er den som hemmer meg mest nå om dagen..)

Mannen tok fri denne uken og neste for at jeg skulle kunne ta det med ro. Jeg er i mer form nå enn for to dager siden. Men mannen passer på at jeg ikke beveger armene og løfter så det er mye som jeg ikke gjør som jeg antagelig kunne ha begynt å gjøre.

Skrevet

Tok for en uke siden i morgen, under muskel. Ingen sterke smerter, men har ubehag. Ligger fortsatt med overkroppen noe høyere. Ligger kun på ryggen. Vanskelig å bevege meg når jeg ligger.

Vanskelig å sitte hengslengt i sofaen, må "legges til rette".

Lever ikke som normalt. Henter ikke ting fra skap, løfter ikke armene. Av typen rengjøring har jeg kun moppet over gulvet. Får hjelp til å vaske håret (egentlig hele dusjen, men han vil det så..) Kjører ikke bil, har vært i butikken men mannen pakket varer. Casker ikke klær eller henger opp, men har brettet litt tøy, men ikke lagt på plass. Har gått turer men ikke holdt båndet til hunden. Er mye mer i ro enn til vanlig. Men regner med at mye er gjort i løpet av den uken som kommer.

(i tillegg fettsugde jeg nedre del av magen, og den er passe mørbanket, så tror det er den som hemmer meg mest nå om dagen..)

Mannen tok fri denne uken og neste for at jeg skulle kunne ta det med ro. Jeg er i mer form nå enn for to dager siden. Men mannen passer på at jeg ikke beveger armene og løfter så det er mye som jeg ikke gjør som jeg antagelig kunne ha begynt å gjøre.

så bra du føler deg bedre og bedre! er vel uansett vondere å ta under muskel enn over som jeg da har tatt. kan nok hende den andre operasjonen din påvirker endel og ! kler du på deg selv da? for å ta på deg en genser må du jo ta hendene over hodet. jeg får også hjelp til å vaske håret fortsatt og prøver å bruke armene minst mulig, men glemmer meg hele tiden.

Skrevet

Fant det jo svart på hvitt,det kan hjelpe med større volum :)

post-63893-0-70029400-1351409153_thumb.j

Guri land..er det slik de ser ut?

Da skjønner jeg din fortvilelse.

Høres ut som at større volum vil gjøre susen..eller også over muskel.

Vet du hva du heller til å ville gjøre?

Ble litt satt ut jeg..for jeg har under muskel ..så dette kan hende meg også da, om brystet med årene begynner å henge så blir implantatet igjen under muskelen..? Ikke bra...

Kirurgen sa at det ikke skjedde, men at implantatet "ble med" puppen. Men nå har jeg forsåvidt små, tomme bryster i utgangspunktet..så fyller egentlig kun opp og forstørrer dem noe.

Skrevet

så bra du føler deg bedre og bedre! er vel uansett vondere å ta under muskel enn over som jeg da har tatt. kan nok hende den andre operasjonen din påvirker endel og ! kler du på deg selv da? for å ta på deg en genser må du jo ta hendene over hodet. jeg får også hjelp til å vaske håret fortsatt og prøver å bruke armene minst mulig, men glemmer meg hele tiden.

Føler jeg spammer tråden med innlegg nå..men svarer deg jeg :)

Tror magen påvirker meg en god del i dette med å sitte godt, ligge godt, bøye meg ol.

Jeg bruker ikke genser nå. Har vandret rundt i pysj (bukse og pysj-jakke med knapper). manen har tatt på buksen og dratt jakken opp overarmen/skuldre. Jeg har hatt armene ned. Nå kan jeg ta på jakken selv, litt knotete, men det går. Igår tok jeg på en kjole som hadde stropper. Den tråkket jeg bare inn i og dro oppover og hver arm inn i hver stropp. Strømpebukse tok mannen på.

Ellers har jeg hatt på store singletter jeg tråkker inn i og mannen drar det på.

Bruker nok skjorter/bluser/singlet med jakke over/kjole en stund fremover. Fikk beskjed om å bruke det i to uker. (skjorter..evt annet med knepping foran)

Mannen hjelper til med å bytte bh, og han strammer nedpressbåndet. (vi satte et merke der det var festet så ser når det er sklidd fra hverandre) Men merker at nedpressbåndet ikke er like stramt der nå som det var rett etter operasjon.

Skal jeg hente noe i skapet drar jeg en stol bort, går opp på den og henter ned. Da slipper jeg å strekke meg. Skal jeg ha noe enkelt opp fra gulvet så tar jeg tak i det med foten og sparker det opp i luften/eller løfter det opp, som man gjør med en fotball :)

Jeg glemmer meg sjeldent når det gjelder armene, men det er fordi jeg merker så fort når jeg bruker armene. Men nå har jeg lagt under muskel , og da merker man kanskje lettere når man bruker armer/beveger brytsmuskel.

Grudde meg veldig til å bomelomme..men det gikk det også. Litt knotete og ubehagelig. Seriøst glad jeg ikke hadde løs mage.. Tror mannen helst vil slippe å tørke meg i rompa - sel vom han hadde gjort det også om han måtte.

Tror at så fort man ikke merker ubehag er det lettere å gjøre ting. Men tror også at da er kroppen mer klar for å gjøre ting/bevege seg igjen. Forskjell på bevegelser/vanlig liv og trening/høy belastning.

Skrevet

Hvem er kirurgen din?:)

Opererte meg der jeg også, og er super fornøyd med klinikken. Hmm. Vet ikke helt hva jeg skal anbefale at du spør om. Men du må i hvertfalll spørre om ALT du lurer på, uansett hvor dumt du tror at spørsmålet er. De har vel hørt det meste:)

Over/under, str, du får prøve ulike str så det er bare å ta seg god tid. Også om tiden etterpå og slikt:)

Jeg er usikker, er i utlandet med dårlig tlf dekning så fikk bare avtalt time så jeg tenkte å ringe å sjekke igjen i morgen for da kommer jeg hjem. Hvem opererte deg og la du under eller over muskel? Jeg er ganske tynn så tror under muskel blir finest men jeg trener en del og er redd for at det skal bli dårlig og smertefullt :P Er tusen spm jeg kan komme med nå, men regner med at det meste er glemt når jeg kommer dit på tirsdag hehe.

Har lest MASSE, brukt masse tid på å undersøke positive og negative sider med innlegg, operasjonen og eventuelle bivirkninger, bilder osv osv. men har tenkt på dette siden brystene mine stoppet å vokse, det er en del år siden så har hatt gid tid :P Er hundre og førti prosent sikker på at jeg vil, en fortsatt litt skummelt hehe

• Liker 1
Skrevet

Jøss, så rart. Da burde jo paralgin funke.. Men det gjorde det ikke. Fikk det når jeg lå på sykehus, og hadde like vondt etter 1 time, så da gav de meg 4xparacet og 4xibux isteden.

Ja,det er litt rart,men jeg vet om allergimedisiner med samme virkestoff som også kan ha ulik effekt,så det er mulig:)

Det er også noe med at ibux og paracet virker på litt ulik måte,så man får to ulike effekter på en gang. (Generelt sett synes jeg ibuprofen gir langt bedre smertelindring enn paracetamol) :)

Skrevet (endret)

Guri land..er det slik de ser ut?

Da skjønner jeg din fortvilelse.

Høres ut som at større volum vil gjøre susen..eller også over muskel.

Vet du hva du heller til å ville gjøre?

Ble litt satt ut jeg..for jeg har under muskel ..så dette kan hende meg også da, om brystet med årene begynner å henge så blir implantatet igjen under muskelen..? Ikke bra...

Kirurgen sa at det ikke skjedde, men at implantatet "ble med" puppen. Men nå har jeg forsåvidt små, tomme bryster i utgangspunktet..så fyller egentlig kun opp og forstørrer dem noe.

Mine er ikke så ille som på bildet,men man ser tydelig samme tendenser,og min pupp føles veldig annerledes enn den puppen jeg har inni. Den følelsen jeg har hatt hele tiden er jo at puppen ikke er fyllt nok,og det kan jo tyde på det. Jeg ble egentlig litt lettet da jeg fant den siden her for da følte jeg at det er mulig å fikse. Nå tenker jeg at det er ikke sikkert de trenger å flyttes så mye lengre ned hvis de bare fylles litt bedre. Tror ikke det er så mye som skal til heller,mellom 50 og 100 gr et sted vil sikkert gjøre susen. De var Jo helt perfekte da de var hovne.

Jeg håper at jeg kan fortsette å ha de under muskel av den grunn at det er litt som en innebygd BH,og jeg frykter at de kommer til å reise veldig fort sydover med nærmere 400 gr flytende fritt rundt der inne,spesielt siden huden er såpass slapp fra før:)

Endret av Puppedama
Skrevet

Be aware! Nasty photo´s!

Det synes jo ganske godt her hvor problemet ligger:P På det ene bildet ser man tydelig hva som gjør meg gal med speilbildet mitt,på det andre ser man denne overflødige huden som irriterer meg.

Skrevet

Til oss som er operert på Fornebuklinikken: Vi blir kalt inn til 1års kontroll :)

Noen av dere som har hørt hvor lenge man bør vente med å bli gravid etter operasjonen?

Puppedama: Du har min fulle medfølelse!

Skrevet

Ja jeg er fornøyd, men har enda litt ubehag i min høyre pupp, men satser på at det blir helt borte med tiden. Var til kontroll for ikke så lenge siden og han mente at ubehaget var muskulært så får bare ta tiden til hjelp. Har ikke en kontorjobb så bruker armene mine endel og siden jeg er høyrehendt så blir den siden belastet mer enn venstre så er nok bare det. Er alt av smerter/ubehag hos deg over? Ser du har samme profil som meg og under muskel som meg, Er nå 9 mnd siden jeg op.

Ja, akkurat nå er det faktisk veldig bra (litt over fem uker siden op.)! Kjenner ingenting noen steder. Har heller ikke kontorjobb, og var veldig spent på hvordan det ville kjennes i musklene når disse måtte brukes igjen. Men en tar jo forholdsregler, og så lenge en lytter til kroppen, så går det som oftest bra:)

Men så er det jo noe med dette at hvis en er redd for en smerte, så anspenner man seg ofte i det området, og da blir det jo verre. Kan dette være et problem for deg da?

Spurte du selv om å få komme til kontroll?

Skrevet

Ja, akkurat nå er det faktisk veldig bra (litt over fem uker siden op.)! Kjenner ingenting noen steder. Har heller ikke kontorjobb, og var veldig spent på hvordan det ville kjennes i musklene når disse måtte brukes igjen. Men en tar jo forholdsregler, og så lenge en lytter til kroppen, så går det som oftest bra:)

Men så er det jo noe med dette at hvis en er redd for en smerte, så anspenner man seg ofte i det området, og da blir det jo verre. Kan dette være et problem for deg da?

Spurte du selv om å få komme til kontroll?

Tror bare selve gro prosessen tar litt lengre tid i min høyre. Og at det er muskulært som kirurgen sa. Ja jeg ringte selv og bestilte en kontrolltime. Så siden jeg var der nå så blir jeg ikke tilkalt når det har gått et år, men om det skulle være noe så tar jeg bare selv kontakt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...