Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22861 Skrevet 23. september 2012 Jeg husker jeg så på de filmene før opr. og når jeg så dem igjen nå, likte jeg de ikke helt. Sikkert fordi jeg ikke har fått beskjed om å gjøre noen av de tingene de anbefaler i videoen. Jeg skal ikke gå med spilebh før etter 6mnd, og har ikke fått beskjed om å massere... tror dette var mye viktigere tidligere med andre implantater. Mye av det de anbefaler i videoen er for å endre plasseringen på de (noe som jeg sikkert måtte ha gjort for lenge siden, og ikke hadde klart pga smerter), noe som heldigvis ikke er et problem for meg. Konklusjonen er vel at jeg holder meg til det kirurgen har gitt meg beskjed om Det er veldig ulik oppfatning fra kirurg til kirurg,men først og fremst så skal ikke implantater med tekstur masseres fordi det er meningen den skal gro fast, i motsetning til glatte. Grunnen til at mange får beskjed om at de ikke skal bruke BH med spiler er fordi implantatene kan gro feil. Noe de også påpeker i filmen at man skal gå å få en BH som PASSER. Når det er sagt,så står det i mitt skriv at jeg kan bruke BH med spiler etter 6 uker. Noe som får meg til å stusse litt skjønner du,det er at jeg ser hvor mye støttebåndet har å si for hvordan implantatene gror,og med tanke på hun som akkurat har tatt ny operasjon fordi hun hadde stort mellomrom mellom puppene,ikke brukte brystbånd. Igjen,ulik oppfordring fra kirurg til kirurg,men jeg fikk påpekt at det var viktig for hvordan implantatene skulle sette seg. Tror denne filmen poengterer litt hvilken praksis som blir utført fra sted til sted. Den er forresten lagt ut av en plastisk kirurg. Jeg tror det er noe her å ha i bakhodet. For det første,bruk riktig og støttende BH (90% av kvinner bruker jo faktisk feil),vær litt obs på hvordan du bil at puppene skal gro. Er man redd for mellomrom så burde man kanskje være veldig bevisst på å ikke gå uten BH for mye i starten,f.eks 1
Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22862 Skrevet 23. september 2012 Godt det da, merker du bedring fra dag til dag da? Ja,fargen er i hvertfall snart borte. Jeg var mørkelilla,og puppen er mykere,men fortsatt hard og større enn den andre. Det viktigste for meg er egentlig at det blir bedre:) Problemet nå er vel at huden under på akkurat det brystet henger litt som en lefse :/
Puppedama Skrevet 24. september 2012 #22863 Skrevet 24. september 2012 Er det noen her som vet om brystvortene blir normale igjen? Spesielt min venstre er mer eller mindre konstant stiv,noe som er litt ubehagelig for tiden ^^
kris123 Skrevet 24. september 2012 #22864 Skrevet 24. september 2012 Nå begynner jeg endelig å merke skikkelig fremgang det er deilig :-) Fortsatt slapp og sånn såklart, men det kommer seg for hver dag. Bare 1 uke og 3 dager igjen til jeg kan kaste dette ekle båndet! DET blir en befrielse! Får det av på bursdagen min faktisk :-) Det blir en fin bursdagsgave :-)
kris123 Skrevet 24. september 2012 #22865 Skrevet 24. september 2012 Noen som har noe tips mot sår/brannsår aktige greier liksom under armene bak mot ryggen etter pressbånd? Jeg har jo ikke turd å flytte på det siden sykepleieren satt d på meg igjen på sjekk på fredag. Så nå har jeg røde og blåe sår/merker der det har lagt. Har flyttet litt på det bak nå men jeg skal jo fortsatt ha det på i 1, 5 uke. Så red noen som har noe tips for å unngå ekle "gnagsår?
Puppedama Skrevet 24. september 2012 #22866 Skrevet 24. september 2012 (endret) Noen som har noe tips mot sår/brannsår aktige greier liksom under armene bak mot ryggen etter pressbånd? Jeg har jo ikke turd å flytte på det siden sykepleieren satt d på meg igjen på sjekk på fredag. Så nå har jeg røde og blåe sår/merker der det har lagt. Har flyttet litt på det bak nå men jeg skal jo fortsatt ha det på i 1, 5 uke. Så red noen som har noe tips for å unngå ekle "gnagsår? Hvis du har sånn innlegg til BH så hjelper det mye. Jeg la innleggene i kanten der det gnager og det har hjulpet veldig Endret 24. september 2012 av Puppedama
kris123 Skrevet 24. september 2012 #22867 Skrevet 24. september 2012 Tusen takk for tips! Det var smart, det skal eg prøve :-)
CupCakeSnuppa Skrevet 24. september 2012 #22868 Skrevet 24. september 2012 Er det noen her som vet om brystvortene blir normale igjen? Spesielt min venstre er mer eller mindre konstant stiv,noe som er litt ubehagelig for tiden ^^ Lurer på det samme!
CupCakeSnuppa Skrevet 24. september 2012 #22869 Skrevet 24. september 2012 Noen som har noe tips mot sår/brannsår aktige greier liksom under armene bak mot ryggen etter pressbånd? Jeg har jo ikke turd å flytte på det siden sykepleieren satt d på meg igjen på sjekk på fredag. Så nå har jeg røde og blåe sår/merker der det har lagt. Har flyttet litt på det bak nå men jeg skal jo fortsatt ha det på i 1, 5 uke. Så red noen som har noe tips for å unngå ekle "gnagsår? Høres ut som du har et mye strammere nedpressbånd enn meg! Jeg ble i hvertfall ikke blå! Men det skal sies at jeg beveget veldig lite på armene den første uka da. Jeg er jo i tillegg fettsugd litt under armene og synes det var vondt å ha armene inntil kroppen. Men prøv å legg noe mykt under
Puppedama Skrevet 24. september 2012 #22870 Skrevet 24. september 2012 Hvordan kjennes arrene deres ut? Mine ser fine ut,men de føles veldig klumpete.Lurer bare på om det er vanlig:)
Saaaa Skrevet 24. september 2012 #22871 Skrevet 24. september 2012 (endret) Lurer på det samme! Mine er mindre stiv nå. Men legger ikke merke til det så mye mer lengre siden jeg bruker vanlig bh nå. Før måtte jeg ha på silikon innlegg på brystvortene for å unngå at de vistes hele tiden når jeg hadde på meg sportsbh. Sportsbh skjuler ikke så mye :/ Endret 24. september 2012 av Saaaa
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22872 Skrevet 25. september 2012 Hvordan går det med dere for tiden? Jeg har det fint på dagtid. Tusler litt rundt og sånn nå. Det er det der båndet som plager meg, utenom det så går det greit. Jobb igjen på torsdag så håper d går fint på natten sliter jeg litt fortsatt og har ofte vondt på morningen, enten i sårene eller pga båndet. Men hiver i meg en Paracet så går d som regel over ganske greit :-)
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22873 Skrevet 25. september 2012 Noen som har opplevd å bli mer irritert rundt dt ene snittet enn d andre? Over det ene er jeg ganske rød, men over det andre er det ingenting. Prøver p ringe klinikken men de har lunsj til 12 i hvert fall.
Puppedama Skrevet 25. september 2012 #22874 Skrevet 25. september 2012 Hvordan går det med dere for tiden? Jeg har det fint på dagtid. Tusler litt rundt og sånn nå. Det er det der båndet som plager meg, utenom det så går det greit. Jobb igjen på torsdag så håper d går fint på natten sliter jeg litt fortsatt og har ofte vondt på morningen, enten i sårene eller pga båndet. Men hiver i meg en Paracet så går d som regel over ganske greit :-) Nå er det to uker siden jeg har operert. Jeg merker ingen ting på dagtid, sover på siden om natten og ligger flatt igjen. Er fortsatt mørbanket når jeg står opp,men det er bedre for hver dag
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22875 Skrevet 25. september 2012 Mange poster fra meg etter hverandre her nå. Hehe. Fikk kontakt med de og fikk beskjed om at slenge d ikke var mer hovent, varmere, væsket eller jeg hadde feber så var det ikke grunn til panikk. Hvis noe av det skjedde så skulle jeg ta kontakt igjen, men det er ikke noe annet unormalt enn at det er litt rødere der.
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22876 Skrevet 25. september 2012 Så godt å høre puppedama! Da er det håp om å få sove på siden for meg også om ikke så altfor lenge håper jeg. Hehe. Blir gal av å sove med masse under hodet og bare på ryggen. Hvor mye har du lagt inn?
Puppedama Skrevet 25. september 2012 #22877 Skrevet 25. september 2012 Så godt å høre puppedama! Da er det håp om å få sove på siden for meg også om ikke så altfor lenge håper jeg. Hehe. Blir gal av å sove med masse under hodet og bare på ryggen. Hvor mye har du lagt inn? Det er helt klart håp Jeg la inn 350 cc. I dag slapp forresten høyre muskel taket også. Nøyaktig to uker tok det
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22878 Skrevet 25. september 2012 Oi, hvordan merker du at de slipper taket? Har venstre sluppet før?
kris123 Skrevet 25. september 2012 #22879 Skrevet 25. september 2012 Då har du ca det samme som meg, jeg har 355. Tror ikke 5 cc merkes så mye :-P hehe
Puppedama Skrevet 25. september 2012 #22880 Skrevet 25. september 2012 Då har du ca det samme som meg, jeg har 355. Tror ikke 5 cc merkes så mye :-P hehe Nei,kan ikke tenkje meg at 5 cc merkes ^^, Det var ikke vanskelig å se at den slapp. Hele veien har høyre muskel vært helt låst og puppen har sitti mye høyere opp enn venstre. I dag skulle jeg prøve en BH og oppdaget at høyre puppen også hadde blitt myk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå