kris123 Skrevet 23. september 2012 #22841 Skrevet 23. september 2012 Huff da, du får høre me kirurgen din ang d der. Jeg er litt sjokkert over hvor lenge jeg holdt ut i 50 årsdagi går. Fra 18 til 02. Måtte ta en parlagin før jeg gikk og en undrveis, men likevel. Litt ødelagt nå i dag da mellom jeg stort sett bare satt iro i går, men jeg gjorde jo mer enn jeg har gjort de andre dagene etter opp.
kris123 Skrevet 23. september 2012 #22842 Skrevet 23. september 2012 Når dere dusjet første gang etter op, hva gjorde dere med håret da? Får jo ikke løfte armene over hodet så d e jo ikke så lett å vaske håret selv da? Og hva med tapen? Min tape skal liksom sitte på i 2 uker no. Men faller ikke den av hvis jeg dusjer?
Saaaa Skrevet 23. september 2012 #22843 Skrevet 23. september 2012 Når dere dusjet første gang etter op, hva gjorde dere med håret da? Får jo ikke løfte armene over hodet så d e jo ikke så lett å vaske håret selv da? Og hva med tapen? Min tape skal liksom sitte på i 2 uker no. Men faller ikke den av hvis jeg dusjer? Jeg fikk sambo til å vaske håret mitt. Min tape satt veldig godt på så den løsnet ikke noe under dusjing.
Saaaa Skrevet 23. september 2012 #22844 Skrevet 23. september 2012 Æsj Jeg byttet teip i sta og oppdaget at jeg har en pløse under høyre pupp. Det ser ikke bra ut... Det er rett pga litt for mye hud og for lite inni. Det er i hvertfall sånn det ser ut,eller kanskje jeg burde hatt løft i tillegg. Det er uansett skikkelig irriterende! Omtrent sånn her: http://www.realself.com/photo/349478 Du har ikke mobnr til kirurgen og kan sende bilde til han? Jeg hadde en blåflekk og sendte bilde til kirurgen, fikk kjapt svar og ble beroliget.
Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22845 Skrevet 23. september 2012 Når dere dusjet første gang etter op, hva gjorde dere med håret da? Får jo ikke løfte armene over hodet så d e jo ikke så lett å vaske håret selv da? Og hva med tapen? Min tape skal liksom sitte på i 2 uker no. Men faller ikke den av hvis jeg dusjer? jeg vasket det bare i lengdene. Føhnet teipen tørr etter dusj. Det er ikke noe å ta opp med kirurgen,i hvertfall ikke enda. Det er ikke noe farlig..
Moci1 Skrevet 23. september 2012 #22846 Skrevet 23. september 2012 Hei alle sammen! Først, er så glad for at dere deler så mange erfaringer og tips til oss med spørsmål her inne :-) Jeg er en jente på 34 som i mange år har hatt lyst til å operere brystene. Jeg fikk et barn når jeg var 24, og jeg ble aldri komfortabel med puppene mine etterpå. Lenge, og frem til nå har jeg tenkt at det er best å gjøre seg ferdig med evnt graviditeter/amming før jeg korrigerer, men nå vet jeg ikke om jeg klarer å vente mer. Jeg har en b-cup nå, men jeg trenger nok et brystløft i tillegg til proteser. Spørmålet mitt er; er det en stor sjangs for at resultatet blir ødelagt om jeg får flere barn? er det en klinikk dere vil anbefale for løft/innlegg? (Har lest at Skolleborg på Colleseumklinikken skal være dyktig) og ikke minst, er 47 000.- en grei pris for dette? Jeg fikk en pris på Spesialistsenteret i Kristiansand og, og der ville de ha rundt 60 000.- :-/ På forhånd takk! :-)
kris123 Skrevet 23. september 2012 #22847 Skrevet 23. september 2012 Hvor lenge har det gått før dere har kunnet kjøre bil etter op? Jeg prøvde i går men hadde ikkje sjans. Er bare på 4.dagen da, men klarte ikke gire. Det var bare veldig vondt :s er litt avhengig av å kunne kjøre så lurer litt på når jeg er klar for det igjen :s
henriiiette Skrevet 23. september 2012 #22848 Skrevet 23. september 2012 Hvor lenge har det gått før dere har kunnet kjøre bil etter op? Jeg prøvde i går men hadde ikkje sjans. Er bare på 4.dagen da, men klarte ikke gire. Det var bare veldig vondt :s er litt avhengig av å kunne kjøre så lurer litt på når jeg er klar for det igjen :s I papirene jeg fikk etter op, sto det at jeg ikke skulle kjøre bil den første uka.
Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22849 Skrevet 23. september 2012 Hei alle sammen! Først, er så glad for at dere deler så mange erfaringer og tips til oss med spørsmål her inne :-) Jeg er en jente på 34 som i mange år har hatt lyst til å operere brystene. Jeg fikk et barn når jeg var 24, og jeg ble aldri komfortabel med puppene mine etterpå. Lenge, og frem til nå har jeg tenkt at det er best å gjøre seg ferdig med evnt graviditeter/amming før jeg korrigerer, men nå vet jeg ikke om jeg klarer å vente mer. Jeg har en b-cup nå, men jeg trenger nok et brystløft i tillegg til proteser. Spørmålet mitt er; er det en stor sjangs for at resultatet blir ødelagt om jeg får flere barn? er det en klinikk dere vil anbefale for løft/innlegg? (Har lest at Skolleborg på Colleseumklinikken skal være dyktig) og ikke minst, er 47 000.- en grei pris for dette? Jeg fikk en pris på Spesialistsenteret i Kristiansand og, og der ville de ha rundt 60 000.- :-/ På forhånd takk! :-) etter hva jeg har forstått så påvirker det resultatet en del å amme. I hvertfall i forhold til løft. Utover det,vet jeg ikke så mye:)
Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22850 Skrevet 23. september 2012 Hvor lenge har det gått før dere har kunnet kjøre bil etter op? Jeg prøvde i går men hadde ikkje sjans. Er bare på 4.dagen da, men klarte ikke gire. Det var bare veldig vondt :s er litt avhengig av å kunne kjøre så lurer litt på når jeg er klar for det igjen :s Jeg kjørte etter 4 dager. Hadde ikke noe valg,for jeg er jo alene,men det gikk greit for min del,med unntak av at muskelen strammet seg...
Pynteblomst Skrevet 23. september 2012 #22851 Skrevet 23. september 2012 Hei alle sammen! Først, er så glad for at dere deler så mange erfaringer og tips til oss med spørsmål her inne :-) Jeg er en jente på 34 som i mange år har hatt lyst til å operere brystene. Jeg fikk et barn når jeg var 24, og jeg ble aldri komfortabel med puppene mine etterpå. Lenge, og frem til nå har jeg tenkt at det er best å gjøre seg ferdig med evnt graviditeter/amming før jeg korrigerer, men nå vet jeg ikke om jeg klarer å vente mer. Jeg har en b-cup nå, men jeg trenger nok et brystløft i tillegg til proteser. Spørmålet mitt er; er det en stor sjangs for at resultatet blir ødelagt om jeg får flere barn? er det en klinikk dere vil anbefale for løft/innlegg? (Har lest at Skolleborg på Colleseumklinikken skal være dyktig) og ikke minst, er 47 000.- en grei pris for dette? Jeg fikk en pris på Spesialistsenteret i Kristiansand og, og der ville de ha rundt 60 000.- :-/ På forhånd takk! :-) Hei, og velkommen hit ! Jeg skal opereres hos Skolleborg, hadde en veldig bra konsultasjonstime hos han og har BARE hørt positivt om han av andre. Jeg har også barn, og tenkte lenge på om jeg skulle vente til barn nr.2, men fant ut jeg ikke ville vente. Mtp amming skulle det ikke være noe problem, og siden brystene mine ikke forandret seg så mye etter første runde med amming skulle evt.neste runde med amming bare føre til et mer "naturlig" look. Evt.får man i verste fall legge inn litt mer, tenker jeg Vil anbefale deg å bestille en konsultasjonstime, det får du fort følelsen av om det er noe du har lyst til å gjøre eller ikke (Og får sikkert gode svar på alt du måtte lure på...)
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22852 Skrevet 23. september 2012 Hvor lenge har det gått før dere har kunnet kjøre bil etter op? Jeg prøvde i går men hadde ikkje sjans. Er bare på 4.dagen da, men klarte ikke gire. Det var bare veldig vondt :s er litt avhengig av å kunne kjøre så lurer litt på når jeg er klar for det igjen :s I mine papirer stod det 1 uke.
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22853 Skrevet 23. september 2012 Hei alle sammen! Først, er så glad for at dere deler så mange erfaringer og tips til oss med spørsmål her inne :-) Jeg er en jente på 34 som i mange år har hatt lyst til å operere brystene. Jeg fikk et barn når jeg var 24, og jeg ble aldri komfortabel med puppene mine etterpå. Lenge, og frem til nå har jeg tenkt at det er best å gjøre seg ferdig med evnt graviditeter/amming før jeg korrigerer, men nå vet jeg ikke om jeg klarer å vente mer. Jeg har en b-cup nå, men jeg trenger nok et brystløft i tillegg til proteser. Spørmålet mitt er; er det en stor sjangs for at resultatet blir ødelagt om jeg får flere barn? er det en klinikk dere vil anbefale for løft/innlegg? (Har lest at Skolleborg på Colleseumklinikken skal være dyktig) og ikke minst, er 47 000.- en grei pris for dette? Jeg fikk en pris på Spesialistsenteret i Kristiansand og, og der ville de ha rundt 60 000.- :-/ På forhånd takk! :-) Selv har jeg bare har tatt innlegg på fornebu, men jeg kjenner ei som akkurat tok brystløft og ble like fornøyd som jeg er Følte meg så godt tatt vare på der
kris123 Skrevet 23. september 2012 #22854 Skrevet 23. september 2012 Ok, da venter jeg en uke sånn just inn case. Sikkert greit å være på den sikre siden :-)
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22855 Skrevet 23. september 2012 Hvordan er garantien på deres implantater? Livstid på implantanene, 5 år på operasjonen
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22856 Skrevet 23. september 2012 Nå fungerer jeg mer eller mindre som normalt på dagtid. Har verking i det brystet med blødning,som også blir mye værre når det er kaldt. Ser frem til det er i orden. Konstante smerter er veldig slitsomt selv om de ikke er intense. Også blir man litt ekstra urolig når man kjenner at det er noe som ikke stemmer helt... ¨ Hva mener du med puppen som har blødning? Er det innvendig eller utvendig du blør? Høres skummelt ut...
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22857 Skrevet 23. september 2012 Nå som jeg er litt mer våken vil gjerne tilføye at du må ikke gjøre noen av de tipsene over som strider i mot de reglene som kirurgen har gitt .hvertfall ikke uten å snakke med kirurgen først,men når det kommer til det med å sove med BH,og å bruke riktig BH så er nok dette gode råd:) Jeg husker jeg så på de filmene før opr. og når jeg så dem igjen nå, likte jeg de ikke helt. Sikkert fordi jeg ikke har fått beskjed om å gjøre noen av de tingene de anbefaler i videoen. Jeg skal ikke gå med spilebh før etter 6mnd, og har ikke fått beskjed om å massere... tror dette var mye viktigere tidligere med andre implantater. Mye av det de anbefaler i videoen er for å endre plasseringen på de (noe som jeg sikkert måtte ha gjort for lenge siden, og ikke hadde klart pga smerter), noe som heldigvis ikke er et problem for meg. Konklusjonen er vel at jeg holder meg til det kirurgen har gitt meg beskjed om
Puppedama Skrevet 23. september 2012 #22858 Skrevet 23. september 2012 ¨ Hva mener du med puppen som har blødning? Er det innvendig eller utvendig du blør? Høres skummelt ut... innvendig blødning.Har blitt undersøkt av kirurgen og han mente kroppen ville ordne opp selv.
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22859 Skrevet 23. september 2012 En liten dagsoppdatering I går kjørte jeg bil for første gang etter opr. og det gikk helt greit, var litt stiv bak rattet Jeg var ute og handlet med min kjære og farta mye, tok nok noen løft jeg ikke burde ha tatt. Det kjenner jeg i dag.. Våknet litt ekstra øm. Begynnt å sove uten opphøyning, og da merker jeg det litt ekstra når jeg reiser meg opp om morgenen. Merker at det er en tyngde der nå som aldri har vært der tidligere. Jeg sliter fortsatt med at min venstre side er verst. Jeg kjenner den spesielt når jeg bøyer meg fremover, eller ned. Det er akkurat som noe "henger seg opp" på en måte.. Eller bobler.. Den er ømmere når jeg tar på den og. Men jeg skal ikke begynne å bekymre meg ennå, jeg er jo fortsatt "nyoperert" Brystvortene mine er hypersensitive! De har aldri vært det tidligere. Og som jeg ser noen av dere også nevner er at når jeg fryser og de nupper seg, gjør det vondt. Jeg synes også det er ubehagelig når dusjstrålen treffer brystvortene, og jeg kan bare klappe meg tørr. De nupper seg mye oftere enn tidligere, og hvis jeg f.eks. skal justere på sportsbhen, svir det ofte en lang stund før det gir seg. Men det hjelper å smøre inn med olje og krem. Godt med en ekstra barriære på en måte. De gode nyhetene er at de blir litt mykere for hver dag! Jeg tar meg ca. en times tid hver dag hvor jeg sitter uten sportsbhen. Har fått for meg at blodsirkulasjonen som strømmer lettere uten bh gjør meg godt Samboeren trodde jeg hadde på meg bh selv om jeg gikk uten, det har aldri skjedd tidligere, hihi
CupCakeSnuppa Skrevet 23. september 2012 #22860 Skrevet 23. september 2012 innvendig blødning.Har blitt undersøkt av kirurgen og han mente kroppen ville ordne opp selv. Godt det da, merker du bedring fra dag til dag da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå