Gurip Skrevet 11. september 2012 #22561 Skrevet 11. september 2012 Førstkommende mandag skal jeg operere, eneste informasjonen jeg har fått er klokkeslett, og kirurgen skrev i juli at mer info skulle komme nærmere. Jeg har ikke hørt noe, og siden det er en uke til skrev jeg en melding. (vil ikke være så påtrengende:P) Har ikke fått noe svar, bør jeg ringe og høre? Fikk dere noe informasjon lenge før operasjonen. Jeg føler at siden han sa info skulle komme senere burde jeg stole på det. Men hvis det er noen innkjøp jeg skal ta burde jeg jo få beskjed om det snart vel? Nå ser jeg jo at du har ringt og spurt, men det er bare å høre om alt du lurer på. Du betaler jo tross alt mye penger og skal kunne føle deg trygg på at du får den informasjonen du skal ha Lykke til med operasjon (ps, se innlegg på bloggen min om hva du bør kjøpe inn og ha klart til operasjonen) Regner med jeg må ta under muskel. Håper jeg er i stand til å dra på jobb igjen etter ei uke, men spørs...er en del tunge løft men kanskje jeg kan få ordnet det slik at jeg slipper unna de verste tunge løftene. Vi får se! Bare vær forberedt på at du kan oppleve en god del smerter og ubehag etter operasjonen. Jeg trengte et par uker før jeg kunne være tilbake på kontorjobb. En jobb med tunge løft krever nok en del mer. Men folk er forskjellige, vil bare si ifra. Lykke til
~white lady~ Skrevet 11. september 2012 #22562 Skrevet 11. september 2012 Nå ser jeg jo at du har ringt og spurt, men det er bare å høre om alt du lurer på. Du betaler jo tross alt mye penger og skal kunne føle deg trygg på at du får den informasjonen du skal ha Lykke til med operasjon (ps, se innlegg på bloggen min om hva du bør kjøpe inn og ha klart til operasjonen) Bare vær forberedt på at du kan oppleve en god del smerter og ubehag etter operasjonen. Jeg trengte et par uker før jeg kunne være tilbake på kontorjobb. En jobb med tunge løft krever nok en del mer. Men folk er forskjellige, vil bare si ifra. Lykke til Et par uker? Wow, det var lenge...jeg regner jo med smerter ja, men tenker også at jeg sikkert klarer å jobbe selv om det gjør vondt. Det har vel litt å si hvor store innlegg man putter i også.
Happy-girl Skrevet 11. september 2012 #22563 Skrevet 11. september 2012 Nå ser jeg jo at du har ringt og spurt, men det er bare å høre om alt du lurer på. Du betaler jo tross alt mye penger og skal kunne føle deg trygg på at du får den informasjonen du skal ha Lykke til med operasjon (ps, se innlegg på bloggen min om hva du bør kjøpe inn og ha klart til operasjonen) Bare vær forberedt på at du kan oppleve en god del smerter og ubehag etter operasjonen. Jeg trengte et par uker før jeg kunne være tilbake på kontorjobb. En jobb med tunge løft krever nok en del mer. Men folk er forskjellige, vil bare si ifra. Lykke til Det skal jeg gjøre Tusen takk for det! Nå merker jeg at jeg begynner å grue meg her altså, ligger å prøver å kjenne etter brystmuskelen min og tenker at de skal røske og dra i den! Psyker meg ordentlig ned!! Men jeg blir mer rolig av å lese andres erfaringer rundt det her! Haha, uff! Makan til syting vettu:P
Happy-girl Skrevet 11. september 2012 #22564 Skrevet 11. september 2012 Skal opereres på Colosseum, mellom 375-450 cc under muskel. Høy profil Gruer meg til narkosen jeg og, du må gjerne fortelle meg om hvordan det gikk for din del etter du er ferdig Spennende:D Ja, det skal jeg gjøre! Det er narkosen jeg absolutt gruer meg mest til, eller selve operasjonen. Jeg tenker at smertene i etter tid får man bare ta som det kommer! Men vi klarer oss nok :D
Happy-girl Skrevet 12. september 2012 #22565 Skrevet 12. september 2012 Må stille dere et spørsmål til her jeg jenter Jeg har vært forkjøla siden søndag, og det har ikke blitt bedre. Pottetett i nesa, feber, slapp osv! Snakka med kirurgen, og han sa at hvis jeg var såpass dårlig kunne jeg ikke operere. Jeg håper jo på og bli frisk, men hva hvis jeg er fortsatt litt forkjøla? Er det noen av dere som opererte mens dere var forkjøla eller litt småsyk?
Pynteblomst Skrevet 12. september 2012 #22566 Skrevet 12. september 2012 Bare vær forberedt på at du kan oppleve en god del smerter og ubehag etter operasjonen. Jeg trengte et par uker før jeg kunne være tilbake på kontorjobb. En jobb med tunge løft krever nok en del mer. Men folk er forskjellige, vil bare si ifra. Lykke til Huff, jeg har bare 10 dager på meg før jeg må tilbake på jobb.. Det MÅ bare gå
CupCakeSnuppa Skrevet 12. september 2012 #22567 Skrevet 12. september 2012 Sitter her med et lite dilemma. Har vært på konsultasjon på fornebuklinikken hos dr.barstad, nobel clinic hos dr.lykke og colusseum klinikken hos dr.Roald. Dr.barstad mente: anatomiske moderat profil, over muskelen. 420 gram. Mente det var best med dette da jeg har lite brystvev/kortavstand nedre del av brystet og til brystvorten. (litt "tubebryst") Dr.lykke mente: runde proteser høy profil, over muskelen. 410gram Dr.roald mente: runde proteser høyprofil, under muskel. 400 gram. De andre to mente jeg kunne ha begge deler. Lurte på om det er noen av dere som har hatt OP. Som kunne tenke seg å dele bilde. (tenkte om det var fler med kort avstand nede (tubebryst) Noen som veit om jeg kan spørre kirurgene om å få tilsendt bilder tatt med vectra? Hei! Jeg ble operert på Fornebuklinikken 4.sept i år (8 dager siden) av Dr. Barstad. Jeg hadde samme utgangspunkt som deg med lite pupp under brystvorta og ble anbefalt anatomiske innlegg. Mitt største ønske for operasjonen var å få en fin form på brystene, størrelsen har jeg ønsket at skal se proporsjonert ut til min kropp og har hatt tillit til kirurgen min og hans anbefalninger. Vi har alle ulike utgangspunkt og man må se på hvert tilfelle individuelt. Jeg har operert inn anatomiske 335gram med medium profil over muskel. Ble også fettsugd litt på sidene under armene for å gi meg en finere form (det er det som er vondest nå). Han lagde snittet noen cm lengre ned enn min naturlige "fold" (jeg hadde ingen tydelig fold da puppene hadde et litt underutviklet utseende), noe som har gjort at jeg nå har fått mye mer pupp under brystvortene, noe jeg er superfornøyd med! De er runde og fine, og har ikke veldig høy profil, veldig naturlig og fint, akkurat slik jeg ønsket Jeg er som sagt bare en uke etter operasjonen, og de er på ingen måte "ferdig" i utviklingen, men jeg er superfornøyd! For en fantastisk fin opplevelse det har vært med Fornebuklinikken, jeg kan ikke få rost de nok! Nå har jeg faktisk fått PUPPER! 1
CupCakeSnuppa Skrevet 12. september 2012 #22568 Skrevet 12. september 2012 Spennende:D Ja, det skal jeg gjøre! Det er narkosen jeg absolutt gruer meg mest til, eller selve operasjonen. Jeg tenker at smertene i etter tid får man bare ta som det kommer! Men vi klarer oss nok :D Kjære jenter! Narkosen er ikke noe å grue seg til! Jeg fikk narkose for første gang i mitt voksne liv under min brystoperasjon for 8 dager siden, og tro mine ord: det er bortkastet energi å grue seg til narkosen! Det er veldig typisk meg å bli nervøs for slike ting så jeg gjorde MYE reserch om narkose ol. før jeg opererte. Jeg har i tillegg 4 venninner som nylig har vært i narkose for ulike operasjoner på sykehus og klinikker, som alle kunne gi meg samme historie. Narkose er bare digg! Etter at de gir deg medisinen som får deg til å sove tar det ca 30 sek (mest sannsynligvis mindre), og så sovner du i en slags drømmende søvn. Merkelig, men ja, man drømmer! Min opplevelse var at jeg var borte i ca 15 korte min operasjonen tok vel en times tid Er du veldig nervøs på forhånd gir de deg noe beroligende, noe jeg ikke hadde behov for, men som jeg vet andre jeg kjenner som har vært nervøse har fått, og da blir du visstnok helt likgyldig og ALT er helt ok! Narkosen man får nå om dagen blir man sjelden kvalm av. Det var min største angst. Man får kvalmestillende før operasjonen, etter og med seg hjem! I hvertfall gjorde jeg det Jeg ble ikke dårlig etterpå, litt småsvimmel og småkvalm kan man bli av å bevege seg det første døgnet, mye pga smertene og kanskje tilogmed litt småangst, men det meste roer seg når man igjen setter seg ned og puster godt Ikke glem å puste! Jeg fikk et veldig bra infoskriv med meg hjem som jeg lot alle som tok vare på meg lese også, da jeg var på såpass sterke morfinsmertestillende, tok jeg ikke sjansen på at jeg fikk med meg alt jeg leste, hehe. Maten man skal spise første døgnet skal være med minst mulig sukker og fett, og det er viktig at man spiser jevnt hver 3-4 time. Følger man dette, bør alt gå helt fint! Jeg fikk en lang og fin samtale med Anestesisykepleieren før operasjonen og han roet meg helt ned Stol på de som skal operere deg! De vet hva de gjør! Masse lykke til jenter! Dette kommer til å gå så bra! Selve operasjonen og narkosen er ingenting å grue seg for! (prøvelsene kommer etterpå, hehe)
henriiiette Skrevet 12. september 2012 #22569 Skrevet 12. september 2012 Må stille dere et spørsmål til her jeg jenter Jeg har vært forkjøla siden søndag, og det har ikke blitt bedre. Pottetett i nesa, feber, slapp osv! Snakka med kirurgen, og han sa at hvis jeg var såpass dårlig kunne jeg ikke operere. Jeg håper jo på og bli frisk, men hva hvis jeg er fortsatt litt forkjøla? Er det noen av dere som opererte mens dere var forkjøla eller litt småsyk? Det samme lurer jeg på, om man kan opereres hvis man er litt småsnufsete? Lurte på en ting til, det står på mange klinikker at avbestillingsfristen før OP, er en uke, etter dette må man betale 50%. Hva om man blir syk etter fristen, noen som veit hva som skjer da? Vi er jo inne i forkjølelsessesongen nå.
CupCakeSnuppa Skrevet 12. september 2012 #22570 Skrevet 12. september 2012 Må stille dere et spørsmål til her jeg jenter Jeg har vært forkjøla siden søndag, og det har ikke blitt bedre. Pottetett i nesa, feber, slapp osv! Snakka med kirurgen, og han sa at hvis jeg var såpass dårlig kunne jeg ikke operere. Jeg håper jo på og bli frisk, men hva hvis jeg er fortsatt litt forkjøla? Er det noen av dere som opererte mens dere var forkjøla eller litt småsyk? Synes du skal ta kirurgens anbefalning jeg. Det har med risiko under narkose å gjøre, og for å ikke snakke om helingsprosessen etterpå. Vet du er utålmodig til å få operasjonen overstått, men du bør ikke gamble med helsa. Kroppen bruker veldig mye energi på å bli frisk av forkjørelse, og den bruker minst like mye energi på å leges etter operasjonen også. Husk at det ikke bare er det synlige snittet som skal leges, men hele lomma implantatet legges inn i. Pluss at implantater er fremmedlegemer som legges inn i kroppen, som kroppen i utgangspunkt ikke vil ha der. Det er en fordel å være frisk når man skal igjennom en operasjon. Og jeg skal love deg at du ikke vil hoste når du er nyoperert! Jeg opererte meg for 8 dager siden og det er 2 dager siden jeg klarte å nyse for første gang! God bedring og lykke til! Husk å få deg legeerklæring om du fortsatt er syk!
Pynteblomst Skrevet 12. september 2012 #22571 Skrevet 12. september 2012 Kjære jenter! Narkosen er ikke noe å grue seg til! Jeg fikk narkose for første gang i mitt voksne liv under min brystoperasjon for 8 dager siden, og tro mine ord: det er bortkastet energi å grue seg til narkosen! Det er veldig typisk meg å bli nervøs for slike ting så jeg gjorde MYE reserch om narkose ol. før jeg opererte. Jeg har i tillegg 4 venninner som nylig har vært i narkose for ulike operasjoner på sykehus og klinikker, som alle kunne gi meg samme historie. Narkose er bare digg! Etter at de gir deg medisinen som får deg til å sove tar det ca 30 sek (mest sannsynligvis mindre), og så sovner du i en slags drømmende søvn. Merkelig, men ja, man drømmer! Min opplevelse var at jeg var borte i ca 15 korte min operasjonen tok vel en times tid Er du veldig nervøs på forhånd gir de deg noe beroligende, noe jeg ikke hadde behov for, men som jeg vet andre jeg kjenner som har vært nervøse har fått, og da blir du visstnok helt likgyldig og ALT er helt ok! Narkosen man får nå om dagen blir man sjelden kvalm av. Det var min største angst. Man får kvalmestillende før operasjonen, etter og med seg hjem! I hvertfall gjorde jeg det Jeg ble ikke dårlig etterpå, litt småsvimmel og småkvalm kan man bli av å bevege seg det første døgnet, mye pga smertene og kanskje tilogmed litt småangst, men det meste roer seg når man igjen setter seg ned og puster godt Ikke glem å puste! Jeg fikk et veldig bra infoskriv med meg hjem som jeg lot alle som tok vare på meg lese også, da jeg var på såpass sterke morfinsmertestillende, tok jeg ikke sjansen på at jeg fikk med meg alt jeg leste, hehe. Maten man skal spise første døgnet skal være med minst mulig sukker og fett, og det er viktig at man spiser jevnt hver 3-4 time. Følger man dette, bør alt gå helt fint! Jeg fikk en lang og fin samtale med Anestesisykepleieren før operasjonen og han roet meg helt ned Stol på de som skal operere deg! De vet hva de gjør! Masse lykke til jenter! Dette kommer til å gå så bra! Selve operasjonen og narkosen er ingenting å grue seg for! (prøvelsene kommer etterpå, hehe) TAKK !
Happy-girl Skrevet 12. september 2012 #22573 Skrevet 12. september 2012 Kjære jenter! Narkosen er ikke noe å grue seg til! Jeg fikk narkose for første gang i mitt voksne liv under min brystoperasjon for 8 dager siden, og tro mine ord: det er bortkastet energi å grue seg til narkosen! Det er veldig typisk meg å bli nervøs for slike ting så jeg gjorde MYE reserch om narkose ol. før jeg opererte. Jeg har i tillegg 4 venninner som nylig har vært i narkose for ulike operasjoner på sykehus og klinikker, som alle kunne gi meg samme historie. Narkose er bare digg! Etter at de gir deg medisinen som får deg til å sove tar det ca 30 sek (mest sannsynligvis mindre), og så sovner du i en slags drømmende søvn. Merkelig, men ja, man drømmer! Min opplevelse var at jeg var borte i ca 15 korte min operasjonen tok vel en times tid Er du veldig nervøs på forhånd gir de deg noe beroligende, noe jeg ikke hadde behov for, men som jeg vet andre jeg kjenner som har vært nervøse har fått, og da blir du visstnok helt likgyldig og ALT er helt ok! Narkosen man får nå om dagen blir man sjelden kvalm av. Det var min største angst. Man får kvalmestillende før operasjonen, etter og med seg hjem! I hvertfall gjorde jeg det Jeg ble ikke dårlig etterpå, litt småsvimmel og småkvalm kan man bli av å bevege seg det første døgnet, mye pga smertene og kanskje tilogmed litt småangst, men det meste roer seg når man igjen setter seg ned og puster godt Ikke glem å puste! Jeg fikk et veldig bra infoskriv med meg hjem som jeg lot alle som tok vare på meg lese også, da jeg var på såpass sterke morfinsmertestillende, tok jeg ikke sjansen på at jeg fikk med meg alt jeg leste, hehe. Maten man skal spise første døgnet skal være med minst mulig sukker og fett, og det er viktig at man spiser jevnt hver 3-4 time. Følger man dette, bør alt gå helt fint! Jeg fikk en lang og fin samtale med Anestesisykepleieren før operasjonen og han roet meg helt ned Stol på de som skal operere deg! De vet hva de gjør! Masse lykke til jenter! Dette kommer til å gå så bra! Selve operasjonen og narkosen er ingenting å grue seg for! (prøvelsene kommer etterpå, hehe) Tusen takk, dette roet meg faktisk ned:) Jeg sitter med en syk tanke at jeg våkner under narkosen og merker smertene jeg se. Sett liiiiitt for mye på TV og lest skrekk historier!
Happy-girl Skrevet 12. september 2012 #22574 Skrevet 12. september 2012 (endret) Synes du skal ta kirurgens anbefalning jeg. Det har med risiko under narkose å gjøre, og for å ikke snakke om helingsprosessen etterpå. Vet du er utålmodig til å få operasjonen overstått, men du bør ikke gamble med helsa. Kroppen bruker veldig mye energi på å bli frisk av forkjørelse, og den bruker minst like mye energi på å leges etter operasjonen også. Husk at det ikke bare er det synlige snittet som skal leges, men hele lomma implantatet legges inn i. Pluss at implantater er fremmedlegemer som legges inn i kroppen, som kroppen i utgangspunkt ikke vil ha der. Det er en fordel å være frisk når man skal igjennom en operasjon. Og jeg skal love deg at du ikke vil hoste når du er nyoperert! Jeg opererte meg for 8 dager siden og det er 2 dager siden jeg klarte å nyse for første gang! God bedring og lykke til! Husk å få deg legeerklæring om du fortsatt er syk! Takk for det :D Det er sant det du sier, vil selvfølgelig ikke ta en risk! Men jeg føler meg ikke sååå syk liksom, jeg drar jo på jobb. Føler det er så kjedelig og droppe noe jeg har venta såå lenge på for en liten forkjølelse. Kirurgen sa jo også det at hvis jeg hadde høyfeber osv, kunne jeg ikke operere. Føler meg litt bedre allerede i dag, så får vel krysse fingrene for at formen er bedre på mandag. Har nettopp spist sterk suppe, og handla inn c-vitaminer og honning! Håper håper hååååper!! Endret 12. september 2012 av Happy-girl
Pynteblomst Skrevet 13. september 2012 #22575 Skrevet 13. september 2012 Takk for det :D Det er sant det du sier, vil selvfølgelig ikke ta en risk! Men jeg føler meg ikke sååå syk liksom, jeg drar jo på jobb. Føler det er så kjedelig og droppe noe jeg har venta såå lenge på for en liten forkjølelse. Kirurgen sa jo også det at hvis jeg hadde høyfeber osv, kunne jeg ikke operere. Føler meg litt bedre allerede i dag, så får vel krysse fingrene for at formen er bedre på mandag. Har nettopp spist sterk suppe, og handla inn c-vitaminer og honning! Håper håper hååååper!! Krysser fingrene !!
tessa3 Skrevet 13. september 2012 #22576 Skrevet 13. september 2012 Hei:) Jeg opererte igår. 300 under muskelen. Det jeg lurer på, er det vanlig å holde på mye vann i kroppen etter en operasjon? Jeg veier 3kg mer idag enn i forgårs, og hadde litt problemer med å få meg dongeribuksen min idag.. Så jeg tenkte å høre om det er normalt? Ellers går det ganske bra, vondt er det selvfølgelig, med ikke verre enn til å holde ut med. Tar selvfølgelig smertestillende da så..
Happy-girl Skrevet 13. september 2012 #22577 Skrevet 13. september 2012 Krysser fingrene !! Takk for det:D Formen er bedre i dag, så vi satser på at det her går i boks! 4 dager igjen!!
Happy-girl Skrevet 13. september 2012 #22578 Skrevet 13. september 2012 Hei:) Jeg opererte igår. 300 under muskelen. Det jeg lurer på, er det vanlig å holde på mye vann i kroppen etter en operasjon? Jeg veier 3kg mer idag enn i forgårs, og hadde litt problemer med å få meg dongeribuksen min idag.. Så jeg tenkte å høre om det er normalt? Ellers går det ganske bra, vondt er det selvfølgelig, med ikke verre enn til å holde ut med. Tar selvfølgelig smertestillende da så.. Nå har ikke jeg noen anelse om det kan komme av operasjonen, men jeg tror at noen typer smertestillende kan føre til vannansamling i kroppen!
Pynteblomst Skrevet 13. september 2012 #22579 Skrevet 13. september 2012 Takk for det:D Formen er bedre i dag, så vi satser på at det her går i boks! 4 dager igjen!! Miiiiiiih, det går fort! Gleder meg allerede til neste bikinisesong
Pynteblomst Skrevet 13. september 2012 #22580 Skrevet 13. september 2012 Hei jenter ! Er det noen som har før/etter bilder de vil dele ? Gjerne noen som har mellom 350 og 450 gram Hadde blitt VELDIG glad for det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå