Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er fordi P-piller/medikamenter kan være blodfortynnende, og da gir større risiko for blødninger etter operasjonen står det i mine papir. Dette sa hun også da jeg var på konsultasjon. Men jeg hadde håpet på å skulle få begynne tidligere med p-piller etter operasjonen... :overrasket:

Åååh, ja da stopper jeg på det med engang! Så får jeg forhøre meg ang det å begynne på det igjen!:S Trudde det kanskje var sånne ting som blodpropp og sånn som sto i fokus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fortsatt hoven under høyre arm og er helt nummen. Er det noen her som har hatt det?

Monopuppen min merkes bare når jeg ligger på siden, og det er bare litt. Så er veldig fornøyd med det. Puppene mine er 3 mnd i dag :) Nå er de fortsatt ganske harde, men husker at etter 3 mnd etter forrige operasjonen så grodde de helt sammen og null kløft da jeg lå på siden. Nå har jeg faktisk litt kløft.

Når jeg står oppreist så har jeg ikke kløft at all da, til og med superbhn min gir ikke skikkelig kløft. Skjønner ingenting. :P Men nå opererte jeg dem lengre fra hverandre da, så er vel ganske logisk.

Anyways! Megafornøyd! Lite monopupp, ingen smerter, arr som er i vei med å bli borte og pupper som blir mykere og mykere. Eneste problemet er den rare hevelsen/nummenheten under armen :P

• Liker 1
Skrevet

Sitter her med et lite dilemma. Har vært på konsultasjon på fornebuklinikken hos dr.barstad, nobel clinic hos dr.lykke og colusseum klinikken hos dr.Roald.

Dr.barstad mente: anatomiske moderat profil, over muskelen. 420 gram. Mente det var best med dette da jeg har lite brystvev/kortavstand nedre del av brystet og til brystvorten. (litt "tubebryst")

Dr.lykke mente: runde proteser høy profil, over muskelen. 410gram

Dr.roald mente: runde proteser høyprofil, under muskel. 400 gram.

De andre to mente jeg kunne ha begge deler.

Lurte på om det er noen av dere som har hatt OP. Som kunne tenke seg å dele bilde.

(tenkte om det var fler med kort avstand nede (tubebryst)

Noen som veit om jeg kan spørre kirurgene om å få tilsendt bilder tatt med vectra?:)

Skrevet

Hei, nytt medlem her med en del spørsmål:)

For 10,5 år siden la jeg inn 255 g under muskelen. Nå er disse implantatene "ute på dato", og ny time er bestilt ved samme klinikk, Plastikkirurgene.

Var på konsultasjon, og fikk lite veiledning i forbindelse med valg av str. på de nye implantatene (vil ha litt større). Med høy profil så ble jeg anbefalt å ikke ta mer enn 300 g, pga bredden på brystkassa. Men med ultra høy profil kunne jeg få opptil 430 g, noe jeg tror er mer enn nok.

Det jeg lurer på er om noen andre her har ultra høy profil, og om 400 g vil se enormt ut med denne profilen? (Er ganske flat i utgangspunktet, lite brystvev).

En annen ting, jeg har hester og rir hver dag. Legen anbefalte meg å ikke ri på minst 8 uker (!), noen som har vært i fin form og ridd tidligere enn dette? Det fører med seg en del organisering for å få hestepass i så lang tid... sukk.

Snus før og etter operasjon, hva gjør man med det?

P-piller før og etter operasjon? Slutte lenge før, og ikke begynne igjen på flere uker?

Når kunne dere løfte småbarna deres igjen? (Har en på 9 mnd og en på 5 år).

Skrevet

Sitter her med et lite dilemma. Har vært på konsultasjon på fornebuklinikken hos dr.barstad, nobel clinic hos dr.lykke og colusseum klinikken hos dr.Roald.

Dr.barstad mente: anatomiske moderat profil, over muskelen. 420 gram. Mente det var best med dette da jeg har lite brystvev/kortavstand nedre del av brystet og til brystvorten. (litt "tubebryst")

Dr.lykke mente: runde proteser høy profil, over muskelen. 410gram

Dr.roald mente: runde proteser høyprofil, under muskel. 400 gram.

De andre to mente jeg kunne ha begge deler.

Lurte på om det er noen av dere som har hatt OP. Som kunne tenke seg å dele bilde.

(tenkte om det var fler med kort avstand nede (tubebryst)

Noen som veit om jeg kan spørre kirurgene om å få tilsendt bilder tatt med vectra? :)

Hei :) å svare utfyllende på et sånt spørsmål, tror jeg blir vanskelig om man ikke er kirurg.

Men når jeg drev å søkte rundt på nettet før jeg skulle ta silikon, leste jeg flere steder at om man har antydning til heng i brystene, så blir det oftest penest med anatomiske innlegg. Det fjerner litt heng, mens runde kan medføre mer heng.

Jeg ble selv operert av Dr. Barstad, og har bare positive ting å si om han. Jeg har fått et flott og naturlig resultat.

Skrevet

Tror det er litt vanskeligere å lage kløft når man har under muskelen ja, men ihvertfall når utgangspunktet er som mitt (tydeligvis) hehe :) Men puppene blir mykere og lettere å "flytte på" etterhvert som tiden går ja, så dersom du ikke har like stort mellomrom som meg så burdee du klare å få lagd kløft etterhvert regner jeg med..? :)

Hei.. Vi har ganske så likt utgangspunkt ser jeg... jeg skal ta i oktober men har ikke vært på kons enda.

Vil du anbefale å ta opp det med kløft med engang? Tenker så jeg ikke går i samme "fella" :closedeyes:

Skrevet

Hei jenter:) jeg opererte meg i starten av mai i år. ( ca 4 mnd siden) fikk utført et brystløft + implantater på 280gram. Jeg opplever nå kraftig ubehag ved trening. Spesielt ved trening der det er mye hopping. Jeg bruker en stram sportsbh, men det hjelper lite.

Noen av dere som har vært borti dette? Håper virkelig dette gir seg:-/

Blir veldig glad for svar:))

Skrevet

Hei :) å svare utfyllende på et sånt spørsmål, tror jeg blir vanskelig om man ikke er kirurg.

Men når jeg drev å søkte rundt på nettet før jeg skulle ta silikon, leste jeg flere steder at om man har antydning til heng i brystene, så blir det oftest penest med anatomiske innlegg. Det fjerner litt heng, mens runde kan medføre mer heng.

Jeg ble selv operert av Dr. Barstad, og har bare positive ting å si om han. Jeg har fått et flott og naturlig resultat.

Jeg hadde amme pupper og la under muskel runde. Har null heng eller noe sånt lenger, de er runde og store. La inn 375g i hver :) Min kirurg sa det at hvis jeg hadde lagt over muskel og hadde fremdeles valgt litt store innlegg, så kunne det bli ei lite heng. Men når det blir langt under så blir det ikke det :)

Mens han anbefalte IKKE anatomiske siden jeg hadde fått barn da dette ikke ville bli noe fint, sa han.

Skrevet

Jeg hadde amme pupper og la under muskel runde. Har null heng eller noe sånt lenger, de er runde og store. La inn 375g i hver :) Min kirurg sa det at hvis jeg hadde lagt over muskel og hadde fremdeles valgt litt store innlegg, så kunne det bli ei lite heng. Men når det blir langt under så blir det ikke det :)

Mens han anbefalte IKKE anatomiske siden jeg hadde fått barn da dette ikke ville bli noe fint, sa han.

Nei, jeg er som sagt ingen ekspert :) tror man er avhengig av å velge litt store innlegg om man har litt heng, sånn at vevet fylles opp, det er helt sikkert en fordel å legge under muskel da ja. høres logisk ut, å ta høyprofil hjelper nok også :)

alle tilfeller er individuelle, men jeg har lest mange som har tatt anatomiske når de har hatt heng.

Skrevet

Førstkommende mandag skal jeg operere, eneste informasjonen jeg har fått er klokkeslett, og kirurgen skrev i juli at mer info skulle komme nærmere. Jeg har ikke hørt noe, og siden det er en uke til skrev jeg en melding. (vil ikke være så påtrengende:P) Har ikke fått noe svar, bør jeg ringe og høre? Fikk dere noe informasjon lenge før operasjonen. Jeg føler at siden han sa info skulle komme senere burde jeg stole på det. Men hvis det er noen innkjøp jeg skal ta burde jeg jo få beskjed om det snart vel?

Nervene mine begynner å gå i spinn nå se, og tenkte jeg skulle spørre her hvordan dere hadde det.

Skrevet (endret)

Førstkommende mandag skal jeg operere, eneste informasjonen jeg har fått er klokkeslett, og kirurgen skrev i juli at mer info skulle komme nærmere. Jeg har ikke hørt noe, og siden det er en uke til skrev jeg en melding. (vil ikke være så påtrengende:P) Har ikke fått noe svar, bør jeg ringe og høre? Fikk dere noe informasjon lenge før operasjonen. Jeg føler at siden han sa info skulle komme senere burde jeg stole på det. Men hvis det er noen innkjøp jeg skal ta burde jeg jo få beskjed om det snart vel?

Nervene mine begynner å gå i spinn nå se, og tenkte jeg skulle spørre her hvordan dere hadde det.

Jeg fikk et brev i posten der det også var vedlagt de reseptene jeg trengte. Dette fikk jeg i god tid i forveien. Men er kanskje litt forskjellig fra klinikk til klinikk hvordan de praktiserer. Kanskje du får alt du trenger der?

Endret av Pie84
Skrevet

Jeg fikk et brev i posten der det også var vedlagt de reseptene jeg trengte. Dette fikk jeg i god tid i forveien. Men er kanskje litt forskjellig fra klinikk til klinikk hvordan de praktiserer. Kanskje du får alt du trenger der?

Ja, det kan hende det. Men blir bare så usikker når jeg ikke hører noe. For alt de vet kan jeg være helt uviten om at jeg skal faste før operasjonen blink.png Men hvis ikek jeg hører noe i løpet av morgendagen får jeg kanskje ringe. Syns det bare det er litt merkelig at jeg ikke har fått noe informasjon enda.. Uff, jeg overtenker det nok litt også se :P Hehe, men man vil jo gjerne ha alt klart :)

Skrevet

Ja, det kan hende det. Men blir bare så usikker når jeg ikke hører noe. For alt de vet kan jeg være helt uviten om at jeg skal faste før operasjonen blink.png Men hvis ikek jeg hører noe i løpet av morgendagen får jeg kanskje ringe. Syns det bare det er litt merkelig at jeg ikke har fått noe informasjon enda.. Uff, jeg overtenker det nok litt også se :P Hehe, men man vil jo gjerne ha alt klart :)

Hvor skal du operere deg ? :)

Skrevet

Jaja, så var det min tur da ;)

Har ringt og fått time til konsultasjon nå, om en måned. Operasjonstid er 1-3 uker etter det så ble positivt overraska over den korte ventetida. Nye pupper til jul altså! :)

Kan nevne at jeg er 169 høy, akkurat nå 54 kg men prøver å holde meg rundt 55-56 kg, og hadde 65DD før jeg fikk barn. Nå er jeg 70A :(

Regner med jeg må ta under muskel. Håper jeg er i stand til å dra på jobb igjen etter ei uke, men spørs...er en del tunge løft men kanskje jeg kan få ordnet det slik at jeg slipper unna de verste tunge løftene. Vi får se!

Kjenner jeg gleder meg nå....har ventet på dette i 4 år! :)

Skrevet

Forresten, noen som vet hvorfor en ikke bør spise og drikke samme dagen en skal opereres? Hvis en bare skal lokalbedøves burde det jo ikke ha noe å si...

Skrevet

Hvor skal du operere deg ? :)

På Clinic Strømstad, av Bo cederqvist :)

Skrevet

Forresten, noen som vet hvorfor en ikke bør spise og drikke samme dagen en skal opereres? Hvis en bare skal lokalbedøves burde det jo ikke ha noe å si...

Skal du ikke få narkose under operasjonen? Trudde det var ganske normalt!

Skrevet

På Clinic Strømstad, av Bo cederqvist :)

Ok :) Jeg skal selv opereres om et par uker, og jeg fikk masse informasjon + resepter tilsendt et par dager etter konsultasjonen. (Som var i juli..) Det kan godt være du har skrevet det før, men hvor mye skal du legge inn ? :)

Skrevet (endret)

Ok :) Jeg skal selv opereres om et par uker, og jeg fikk masse informasjon + resepter tilsendt et par dager etter konsultasjonen. (Som var i juli..) Det kan godt være du har skrevet det før, men hvor mye skal du legge inn ? :)

De gjør nok forskjellig fra klinikk til klinikk. Ringte han i stad, og han sa jeg skulle få info senere, har enda ikke fått noe. Men da kommer det kanskje i morgen. Jeg har blitt forkjøla og:( Men håper jeg rekker å bli frisk til mandag! :sminkedokke: Vi ble enige om 310 cc under muskelen! Gruer meg noe utrooolig til narkosen!! Uff!

Hva med deg? :) Hvilken klinikk skal du opereres?

Endret av Happy-girl
Skrevet

De gjør nok forskjellig fra klinikk til klinikk. Ringte han i stad, og han sa jeg skulle få info senere, har enda ikke fått noe. Men da kommer det kanskje i morgen. Jeg har blitt forkjøla og:( Men håper jeg rekker å bli frisk til mandag! :sminkedokke: Vi ble enige om 310 cc under muskelen! Gruer meg noe utrooolig til narkosen!! Uff!

Hva med deg? :) Hvilken klinikk skal du opereres?

Skal opereres på Colosseum, mellom 375-450 cc under muskel. Høy profil :) Gruer meg til narkosen jeg og, du må gjerne fortelle meg om hvordan det gikk for din del etter du er ferdig :rolleyes::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...