Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ventetid hadde dere fra konsultasjonstime til operasjonen?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg skal til konsultasjon på fornebuklinikken 25. August, og er for tiden arbeidsledig frem til 1.10.12 så hadde håpet å få blitt ferdig med operasjonen oss før den tid:)

Jeg får jo vite dette sikkert da jeg skal dit, men er nysgjerrig på hva som er vanlig av ventetider:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er helt ny her jeg, men følte for å skrive et innlegg i kveld. I morgen legger jeg meg under kniven på Nobel Clinic i Oslo. Planen er å legge 215 cc under muskel. Gruer meg veldig, men gleder meg samtidig til å få det overstått :)

Lykke til:D

Skrevet

Her er helt ny her jeg, men følte for å skrive et innlegg i kveld. I morgen legger jeg meg under kniven på Nobel Clinic i Oslo. Planen er å legge 215 cc under muskel. Gruer meg veldig, men gleder meg samtidig til å få det overstått :)

Velkommen :) det går så fint, ingenting å grue seg for, det ser man etter operasjonen. :) Lykke til :)

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg skal til konsultasjon på fornebuklinikken 25. August, og er for tiden arbeidsledig frem til 1.10.12 så hadde håpet å få blitt ferdig med operasjonen oss før den tid:)

Jeg får jo vite dette sikkert da jeg skal dit, men er nysgjerrig på hva som er vanlig av ventetider:p

Jeg ville ringt klinikken å hørt, men der jeg tok var det ingen ventetid :)

Skrevet

Jeg vet at man kan ha ulik str lenge før ting stabiliserer seg, og blåmerker er vist vanlige. Men jeg har sendt bilde til kirurgen ettersom jeg hadde ubehag i natt og nå er det kommet et merke på blåflekken :( tror kanskje at det er fra bh ettersom den føles så trang over den puppen..

Bemerkelig hevelse sa jeg.. Men får håpe det ikke er noe galt med puppene dine, ville bare svare på det jeg viste..

Skrevet

Hvordan gikk operasjonen?

Skrevet

Hei =)

Jeg er helt ny her på forumet. Opererte 255cc under muskel for litt over 6mnd siden. Er kjempefornøyd med resultatet, men lurer på om det er andre her som har lagt under muskel rundt samme tid eller enda tidligere som har hatt dem en stund og dermed har litt mer erfaring? Lurer på om dere og syns det var litt vanskelig å finne push up bh som gir fin kløft? Føler puppene ikke former seg helt enda i bhèn. Får laget kløft lett som bare det med hendene, men blir ikke like mye kløft i bhèn. Mulig jeg formulerer meg vanskelig her, men er ikke så lett å forklare. :P

Eller er det sånn at om man legger under muskel så får man ikke "kløft, kløft", mens om man legger over er det lett som bare det å få kløft?

Skrevet

Nå har det gått 6 dager siden jeg opererte :) Føler meg i veldig fin form, bortsett fra noe stikking viss jeg beveger meg mye i høyre bryst (ytterste stingene).

Hvordan fungerte dere ca 1 uke etter operasjon?

Skrevet

Bemerkelig hevelse sa jeg.. Men får håpe det ikke er noe galt med puppene dine, ville bare svare på det jeg viste..

Kjenner at hadde jeg ikke hatt internett så hadde jeg tok friket mer ut enn jeg gjør, for man leser andre sine erfaringer. Setter stor pris på svar :)

I natt sov jeg uten bh for første gang. Det gikk overraskende bra! :) hadde lagt bh ved sengen slik at jeg kunne ta den på hvis det var behov. Og i løpet av natten har hevelsen på venstre pupp (øverst på puppen) blitt lik høyre puppen. Dvs hevelsen er blitt mindre. Så jeei :) de kan gjerne endre seg, men ikke bli mindre :P

Skrevet

Det gikk veldig bra :-) ble till 265 cc under muskel. Har hatt overraskende lite smerter faktisk. Har klart meg med kun pinex. Hvor lenge måtte dere sove sittende? Det stod ingenting om det i mine papirer, men jeg er litt bekymret siden så mange sier de bare sitter.

Jeg skal forresten gå med støttebånd i fire uker. Synes det hørtes forferdelig lenge ut. Hva fikk dere beskjed om? ☺

Skrevet

Nå har det gått 6 dager siden jeg opererte :) Føler meg i veldig fin form, bortsett fra noe stikking viss jeg beveger meg mye i høyre bryst (ytterste stingene).

Hvordan fungerte dere ca 1 uke etter operasjon?

Så bra at formen er fin! :) Jeg kunne gjøre ganske mye, men ble raskt sliten og måtte ofte ta meg en liten hvil. Jeg tok fortsatt smertestillende etter en uke, men såklart ikke så mye som rett etter operasjonen. Jeg hadde fortsatt problemer med å reise meg opp fra senga, jeg løftet ikke armene spesielt mye og var ganske forsiktig. Jeg kunne nok ikke vært tilbake på jobb etter én uke, til tross for at jeg har kontorjobb. Jeg hadde hatt problemer med permer og alt annet praktisk og så ble jeg jo veldig fort sliten... Se gjerne tidlige blogginnlegg fra meg for å få et inntrykk (trykk på kategorien tiden etter operasjonen på høyre side, så kan du bla helt tilbake til operasjonsdagen).

Det gikk veldig bra :-) ble till 265 cc under muskel. Har hatt overraskende lite smerter faktisk. Har klart meg med kun pinex. Hvor lenge måtte dere sove sittende? Det stod ingenting om det i mine papirer, men jeg er litt bekymret siden så mange sier de bare sitter.

Jeg skal forresten gå med støttebånd i fire uker. Synes det hørtes forferdelig lenge ut. Hva fikk dere beskjed om? ☺

Man ikke sove sittende, men jeg syntes det var vondt og ubehagelig å legge meg ned og måtte også ha hjelp til å komme meg opp igjen hvis jeg la meg ned, så det var mye bedre å sove sittende i en stol og senere støttet opp av puter i senga.

Jeg skulle bruke brystbåndet i ti dager, men vet dette varierer veldig fra klinikk til klinikk. Jeg fikk beskjed om at det var aller viktigst å bruke det på natten. Brystbåndet presser jo puppene nedover slik at de ikke gror fast for høyt oppe på brystet. På dagtid hjelper jo tyngdekraften til med å "holde de nede" ;) Men ja, synes fire uker høres litt lenge ut...

Skrevet

Gratulerer med nye pupper :)

Jeg har heller ikke hatt noe særlig smerter, har heller ikke fått beskjed om at jeg skal bruke brystbånd. Tror endel kirurger er begynt å gå bort fra det, men det er helt sikkert en grunn til at du skal gjøre det i ditt tilfelle :)

På mitt ark, står det at jeg bør sove med kroppen hevet i 3-4 dager.

Jeg ligger fortsatt høyt etter 6 dager, fordi jeg er forkjølet og dette er mest behagelig :) det stod også at jeg etterhvert kunne ligge litt på siden, så lenge brystene ikke lå oppå hverandre for mye, eller gnisset i madrassen. De skal jo ikke ha noe press på deg:)

Lykke til videre :)

Skrevet

Grattis med boobs :) jeg sov i sengen fra dag 1. Men hadde et par puter bak meg slik at jeg lå litt høyere, da var det lettere å stå opp :) jeg måtte bruke brystbånd i en uke, og det var nok! Den var stram og ubehagelig. Jeg ble fort bedre i form når den jeg fikk ta den av. Kirurgen min sa at det skulle være så stramt at man kunne få gnagsår, jippi! :/

Skrevet

Hei!

Jeg fikk velge time selv :)

Skrevet (endret)

Hei jenter!

De av dere som måtte ha brystbånd, hvor lenge gikk dere med det?

Til de av dere som tok under muskelen, hvor lang tid gikk det fra operasjonen til dere følte dere klare for å dra på jobb?? Jeg har kun 10 dager fri før jeg må tilbake på jobb, håper det blir nok.. :forvirret:

Har lest at mange har fått resept på antibiotika også, jeg har kun fått resept på smertestillende.. :sjenert:

Takk for svar :)

Endret av Pynteblomst
Skrevet

Hei jenter!

Til de av dere som tok under muskelen, hvor lang tid gikk det fra operasjonen til dere følte dere klare for å dra på jobb?? Jeg har kun 10 dager fri før jeg må tilbake på jobb, håper det blir nok.. :forvirret:

Har lest at mange har fått resept på antibiotika også, jeg har kun fått resept på smertestillende.. :sjenert:

Hei. Det er fullt lov å lese litt lenger opp og noen sider tilbake (dette har blitt spurt om mange ganger før), men jeg skal svare allikevel ;) Jeg måtte ha brystbåndet på i ti dager, flower921 litt lenger opp her må ha det i fire uker, så det varierer veldig. Jeg kikket litt tilbake i bloggen min og etter 13 dager skrev jeg dette: "jeg er forsiktig i det daglige, enkelte ting gjør vondt, men fungerer sånn sett greit. Jeg kunne fint vært tilbake på jobb nå". Så jeg kunne nok kanskje vært i jobb etter ti dager, men det er jo vanskelig å si hvordan du reagerer på operasjonen... :) Jeg fikk ikke resept på noenting, jeg. Jeg fikk beskjed om å kjøpe inn vanlig paracet og ibux og fikk morfin med meg hjem da jeg var på klinikken. Jeg tok også noen tabletter på klinikken før operasjonen, men er usikker på hva det egentlig var...

Skrevet

Gratulerer med nye pupper :)

Jeg har heller ikke hatt noe særlig smerter, har heller ikke fått beskjed om at jeg skal bruke brystbånd. Tror endel kirurger er begynt å gå bort fra det, men det er helt sikkert en grunn til at du skal gjøre det i ditt tilfelle :)

På mitt ark, står det at jeg bør sove med kroppen hevet i 3-4 dager.

Jeg ligger fortsatt høyt etter 6 dager, fordi jeg er forkjølet og dette er mest behagelig :) det stod også at jeg etterhvert kunne ligge litt på siden, så lenge brystene ikke lå oppå hverandre for mye, eller gnisset i madrassen. De skal jo ikke ha noe press på deg:)

Lykke til videre :)

Synes det er sykt ubehagelig å sove sittende jeg da.. :P blir jo så sliten i ryggen, men er redd for at jeg ikke skal komme meg opp hvis jeg legger meg for langt ned. Hvis det ikke blir noe vondere enn dette skjønner jeg ikke hvorfor det var noe å grue seg til, det gjør jo ikke direkte vondt engang..

Når det gjelder brystbåndet tror jeg dette blir laaaange fire uker. Er lei etter 1 1/2 dag.. Stramt og ubehagelig rett og slett.

Skrevet

Man trenger ikke sove sittende, men ryggen bør vere hevet, altså litt bratt.

Jeg har sovet med 3 puter, da ligger jeg egnetlig veldig godt, bare jeg får den ene puten langt nok ned på ryggen, slik at det ikke blir så brå overgang fra madrass til pute :) men det var litt vanskelig å komme seg opp selv 1 og 2 dagen. Da fikk jeg samboer til å støtte meg opp.

Så bra ut du ikke har det så vondt, jeg har heller ikke hatt noe særlig smerter.

Håper du holder ut med brystbåndet :)

Skrevet

Når er det vanlig at stingene forsvinner? På mandag er det 6 uker siden operasjonen, å mine sting ser ikke ut til å ville forsvinne :S

Skrevet

Hei jenter!

Måtte bruke brystbånd i 2 uker og jeg var på en Ikea tur 2 uker etter operasjonen. Gikk sånn passe bra, men jeg hadde fått vondt i ryggen etter alt for mye med å bare ligge på ryggen. Så derfor ble det en h*lvettes tur :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...