Missy1 Skrevet 1. august 2012 #22441 Skrevet 1. august 2012 Jeg har pratet med en lege på fornebuklinikken. Han anbefalte meg anatomiske proteser over muskelen. er 151 høy og veier 41kg. Han anbefalte meg det pga jeg har ammet et barn. Men er liksom redd for at de skal bli lage hengete. vil jo ha runde fine pupper! Noen som kan forklare meg grunnen til at anatomiske er bedre for de som har ammet enn runde? har forresten ikke noe pupp igjen, bare vrengte lommer.. Jeg har hørt at anatomiske kan være litt "dumt" fordi de kan snu seg og puppen kan se deformert ut. Men jeg vet ikke. Jeg har ammet barn og tatt runde over muskel og syns ikke mine ser noe unaturlige ut. Kirurgen nevnte ikke anatomiske en gang
Saaaa Skrevet 1. august 2012 #22442 Skrevet 1. august 2012 Jeg har pratet med en lege på fornebuklinikken. Han anbefalte meg anatomiske proteser over muskelen. er 151 høy og veier 41kg. Han anbefalte meg det pga jeg har ammet et barn. Men er liksom redd for at de skal bli lage hengete. vil jo ha runde fine pupper! Noen som kan forklare meg grunnen til at anatomiske er bedre for de som har ammet enn runde? har forresten ikke noe pupp igjen, bare vrengte lommer.. Jeg har ammet to barn. Legen sa at det var ikke noe poeng med anatomiske proteser...
gtfo Skrevet 1. august 2012 #22443 Skrevet 1. august 2012 Han sa det var nesten umulig nå til dags at de kunne snu seg.. Tror han mente noe at huden kunne henge litt og være litt slapp liksom over silikonen eller noe.. men jeg har ikke lyst på anatomiske men han mente jeg måtte stole på han siden han vet best i og med at han opererer tusenvis av jenter i året. Dr. Pål Schistad som sa dette.
Missy1 Skrevet 2. august 2012 #22444 Skrevet 2. august 2012 Han sa det var nesten umulig nå til dags at de kunne snu seg.. Tror han mente noe at huden kunne henge litt og være litt slapp liksom over silikonen eller noe.. men jeg har ikke lyst på anatomiske men han mente jeg måtte stole på han siden han vet best i og med at han opererer tusenvis av jenter i året. Dr. Pål Schistad som sa dette. Skjønner ikke hvorfor han mener du må ha det fordi du har amma. Vil han syns mine pupper er stygge da? :-/ koster ikke anatomiske mer og? Hva med å gå på konsultasjon hos en annen også bare for å høre hva de anbefaler?
gtfo Skrevet 2. august 2012 #22445 Skrevet 2. august 2012 jo de koster vel litt i overkant av 37000. tror han mente det at jeg måtte ta over muskelen og da vil den runde protesen se veldig unaturlig ut i og med at jeg er så tynn. og at hvis jeg da skal ta under muskelen så vil huden henge litt over protesen. Men ja jeg tenkte å ringe noen andre å høre. noen som anbefaler noen klinikken i nærheten av oslo?
SilikonSnuppa Skrevet 2. august 2012 #22446 Skrevet 2. august 2012 Jeg har pratet med en lege på fornebuklinikken. Han anbefalte meg anatomiske proteser over muskelen. er 151 høy og veier 41kg. Han anbefalte meg det pga jeg har ammet et barn. Men er liksom redd for at de skal bli lage hengete. vil jo ha runde fine pupper! Noen som kan forklare meg grunnen til at anatomiske er bedre for de som har ammet enn runde? har forresten ikke noe pupp igjen, bare vrengte lommer.. Har også ammet et barn, men jeg fikk anbefalt runde under muskel med høy profil. Er det jeg har nå, er 1 mnd siden jeg opererte meg. Å mine er nå runde og henger oppe igjen Mine var også som vrengte lommer. Før jeg ble gravid hadde jeg 70A, når jeg ammet fikk jeg 80C og når jeg var ferdig hadde jeg 70B. Så mine så ikke ut. Nå bruker jeg 70/75D
SilikonSnuppa Skrevet 2. august 2012 #22447 Skrevet 2. august 2012 jo de koster vel litt i overkant av 37000. tror han mente det at jeg måtte ta over muskelen og da vil den runde protesen se veldig unaturlig ut i og med at jeg er så tynn. og at hvis jeg da skal ta under muskelen så vil huden henge litt over protesen. Men ja jeg tenkte å ringe noen andre å høre. noen som anbefaler noen klinikken i nærheten av oslo? Jeg opererte meg forresten på Drammen Private Sykehus, veldig fornøyd med servicen og alt
Saaaa Skrevet 2. august 2012 #22448 Skrevet 2. august 2012 Hvor lenge varer hevelsen? Hvor mye kan man regne at man går ned i str når hevelsen går ned?
Gurip Skrevet 2. august 2012 #22449 Skrevet 2. august 2012 Jeg har enda å et spørsmål jeg se. På klinikken jeg skal operere meg selger de ikke sportsbh-er har jeg forstått, så han ba meg skaffe meg en på forhånd, men hvordan vet jeg hvilken str jeg skal ta? Jeg skal jo ta under muskelen så blir vel sikkert til sånn brystbånd eller hva det blir kalt først? Så bytte til sports-bh! Nervene er i spinn!! Både gleder og gruer meg! Jeg bare håper på å ikke gå igjennom et smerteh#¤%&¤ Mange sportsbh'er får du ikke kjøpt i cup-størrelse, bare i omkrets. Jeg ville i så fall gått for en som er en del større enn det du bruker til vanlig, det er ikke behagelig å bruke en som er trang sånn rett etter operasjonen. Jeg ville i tillegg forsøkt å finne en som hadde åpning foran, så kan du kle av og på deg selv uten hjelp At det er vanskelig å finne ut av hvilken størrelse du skal ha kan jeg skrive under på. Jeg fikk sportsbh på klinikken etter operasjonen i størrelse 80A og nå bruker jeg 65E i vanlige bh'er Brystbånd og sportsbh vil du bruke samtidig etter operasjonen. Etter en stund slutter du med brystbåndet og bruker bare sportsbh. Men her er spørsmålet: om jeg løfter på venstre pupp eller strekker meg så gjør det vondt nedover til nederste ribbein forran. Strålende smerte nedover under puppen. Ikke i arret eller noe, bare under. Gjør ikke vondt om jeg klemmer på det, kun om jeg strekker meg eller løfter på puppen. Noen som har opplevd lignende? Kan det være noe galt? Jeg har ikke opplevd smerter i brystene, men for noen år siden opererte jeg et kne og var borti det samme. Da hadde jeg ikke smerter i arrene, men litt utenfor. Jeg tror det er helt vanlig og er nok hud og alt annet som gror seg på plass igjen Jeg har pratet med en lege på fornebuklinikken. Han anbefalte meg anatomiske proteser over muskelen. er 151 høy og veier 41kg. Han anbefalte meg det pga jeg har ammet et barn. Men er liksom redd for at de skal bli lage hengete. vil jo ha runde fine pupper! Noen som kan forklare meg grunnen til at anatomiske er bedre for de som har ammet enn runde? har forresten ikke noe pupp igjen, bare vrengte lommer.. jo de koster vel litt i overkant av 37000. tror han mente det at jeg måtte ta over muskelen og da vil den runde protesen se veldig unaturlig ut i og med at jeg er så tynn. og at hvis jeg da skal ta under muskelen så vil huden henge litt over protesen. Men ja jeg tenkte å ringe noen andre å høre. noen som anbefaler noen klinikken i nærheten av oslo? Jeg vet ikke noe om hvilken type du burde ha, men kirurgen gir anbefalinger på bakgrunn av din kroppsbygning, musker, fett, brystvev og alt annet han ser på. Han gir nok denne anbefalingen til deg fordi han mener det passer best til deg. Hvis du er usikker ville jeg så absolutt anbefale konsultasjoner på andre klinikker også. Jeg var også hos Nobel Clinic og Colosseum og valgte å operere meg hos Colosseum
Happy-girl Skrevet 2. august 2012 #22450 Skrevet 2. august 2012 Takk for svar ! Det var såpass stor forskjell på str ja! Ja, det er vanskelig å finne ut hva man skal ta, spesielt når man ikke har en anelse over hvor store pupper du får:P Får vel bare ta det litt på feelingen vel! Ser du tok det samme som jeg skal, bare jeg skal ha 310cc under muskelen! Jeg gruer med sånn til smertene i ettertid! Hvordan var det de første dagene? jeg er en skikkelig pingle når det gjelder smerter, men jeg er klar for dette er noe jeg virkelig vil!!:D
Missy1 Skrevet 2. august 2012 #22451 Skrevet 2. august 2012 Ang sportsbh. Jeg kjøpte bare en før operasjon. Gjetta meg frem ved å prøve sportsbhen over bh med innlegg som jeg brukte til vanlig. Gikk fint det, men måtte ha på bandasje i 2dager etter operasjon så kunne egentlig venta og kjøpt bh etter å ha fjerna bandasjen. Runde proteser: jeg kjenner ei som er veldig tynn og hu har fått runde proteser. Ser ikke rart ut. Jeg har runde proteser og mine har en naturlig form og "henger" litt nå. Er ikke sånn bimbo silikon kant øverst på puppen hvis du skjønner
Gurip Skrevet 2. august 2012 #22452 Skrevet 2. august 2012 Takk for svar ! Det var såpass stor forskjell på str ja! Ja, det er vanskelig å finne ut hva man skal ta, spesielt når man ikke har en anelse over hvor store pupper du får:P Får vel bare ta det litt på feelingen vel! Ser du tok det samme som jeg skal, bare jeg skal ha 310cc under muskelen! Jeg gruer med sånn til smertene i ettertid! Hvordan var det de første dagene? jeg er en skikkelig pingle når det gjelder smerter, men jeg er klar for dette er noe jeg virkelig vil!!:D Hehe, ja, størrelser er ikke til å stole på, jeg velger å si at mine er en perfekt stor guttehånd eller to jentehender Jeg tok alle smertestillende jeg skulle og turte ikke trappe ned. Jeg hadde ikke spesielt sterke smerter, men var helt hjelpesløs. I starten måtte jeg ha hjelp med å komme meg opp av sittende stilling i senga, så du kan jo tenke deg... Du kan jo lese litt i bloggen min fra de første dagene (søk i arkivet), så ser du litt hvordan jeg hadde det. Det blir ikke smertefritt, men det er SÅ verdt det
Happy-girl Skrevet 2. august 2012 #22453 Skrevet 2. august 2012 Hehe, ja, størrelser er ikke til å stole på, jeg velger å si at mine er en perfekt stor guttehånd eller to jentehender Jeg tok alle smertestillende jeg skulle og turte ikke trappe ned. Jeg hadde ikke spesielt sterke smerter, men var helt hjelpesløs. I starten måtte jeg ha hjelp med å komme meg opp av sittende stilling i senga, så du kan jo tenke deg... Du kan jo lese litt i bloggen min fra de første dagene (søk i arkivet), så ser du litt hvordan jeg hadde det. Det blir ikke smertefritt, men det er SÅ verdt det Takk det skal jeg gjøre :-D Heldigvis har jeg en snill mor som støtter meg i det her, så ho blir min hjelpende hånd de første ukene :-) Kan nesten ikke vente!! :-) Hvordan var det etter du våknet i narkosen? Jeg er så nervøs for den, har lest tusen forumer og blogger om folk som har ligget i narkose, og de sier det går helt fint! Men jeg er så nervøs for å våkne under operasjonen jeg se:P Jeg tåler veldig mye bedøvelse, sist jeg var hos tannlegen kunne hun ikke gi meg mer, og jeg lå fortsatt med smerter! Sa dette til kirugen, og han sa det ikke var noe problem, men jeg er fortsatt evig skeptiker! Det er vel mitt største mareritt, merke at de skjærer og kutter i deg uten å kunne gi noe beskjed om det!!!
SilikonSnuppa Skrevet 2. august 2012 #22454 Skrevet 2. august 2012 Det er nå 1 mnd siden operasjonen, la inn under muskel. Jeg har lyst til å begynne å trene, men når er det jeg kan begynne med det?
Saaaa Skrevet 3. august 2012 #22455 Skrevet 3. august 2012 Det er nå 1 mnd siden operasjonen, la inn under muskel. Jeg har lyst til å begynne å trene, men når er det jeg kan begynne med det? 6 uker etter operasjonen er det vel
MyBoobJob Skrevet 3. august 2012 #22456 Skrevet 3. august 2012 Hei Gøy å lese om andre sine erfaringer og tanker rundt silikon Jeg har snart time på fornebuklinikken, hos Dr. Marius Barstad. Noen som er operert av han, eller noen andre på fornebuklinikken? Jeg har bare hatt konsultasjon over tlf, så det er ikke noe som er avgjort og bestemt enda. Jeg glemte å spør om han kom til å legge protesen under eller over muskel. Siden jeg har litt å ta av, så har jeg en følelse av at jeg får tatt over muskelen.. Hvor vondt er egentlig en brystforstørrelse? Jeg kommer ikke til å pumpe opp puppene som ballonger, men vil tro det blir litt spreng uansett. Tror jeg har en ok smerteterskel har født et barn, men aldri hatt en veneflon i kroppen, eller vert i narkose.. Hvor lang tid tok det før dere fungerte normalt igjen? har en A-cup, og håper kanskje på en stor B, eller C alt etter som Det må se naturlig ut! er 60 kg og 167 cm. Jeg ble operert på Fornebuklinikken og anbefaler dem Veldig allrighte folk der og bra service Jeg tror det er litt individuelt hvor vondt man får (under muskelen er jo vondere enn over feks) men det er uansett helt overkommelig og føles så verdt det i ettertid! Hehe :D Jeg dro på jobb etter 10 dager og det gikk helt fint. Er vel flere her inne som har vært på jobb etter ei uke også så.. Man kjenner "spreng" eller trykk i noen dager også kjennes det ut som om man er skikkelig støl - det var ihvertfall slik for meg. Jeg ønsket også et naturlig resultat og det har jeg vel også fått (skulle ønske de var litt nærmere hverandre bare) og det er ingen som har spurt om jeg har silikon eller bemerket det på noe vis g jeg jobber med en haug med frittalende mannfolk så det sier vel litt! hehe :D
Ms.Boob Skrevet 3. august 2012 #22457 Skrevet 3. august 2012 Hei jenter! Noen her som vil dele før- og etterbilder? Fôr oss som ikke har blogg!
Saaaa Skrevet 3. august 2012 #22458 Skrevet 3. august 2012 Jeg har mer hevelse i venstrepuppen. Og er blå/grønn på siden, det kjennes ut som om at puppen er mer under armen.. Noen andre som har opplevd det? Burde jeg ringe til klinikken?
SilikonSnuppa Skrevet 3. august 2012 #22459 Skrevet 3. august 2012 Jeg har mer hevelse i venstrepuppen. Og er blå/grønn på siden, det kjennes ut som om at puppen er mer under armen.. Noen andre som har opplevd det? Burde jeg ringe til klinikken? Ja jeg ville ha gjort det. Jeg var aldri blå/grønn i det hele tatt og mine var like hele tiden. Og det er jo sånn at får du bemerkelig hevelse i den ene, så skal du ringe for å få kommet på kontroll.
terri Skrevet 4. august 2012 #22460 Skrevet 4. august 2012 Hei igjen Nå har det gått over 1 døgn siden jeg ble operert, og føler meg egentlig ganske bra. jeg kjenner meg sår og stiv, men går helt fint så lenge jeg får slappe av og ta medisinen min Har akkurat tatt første titt på puppene uten Bh, og må si jeg er veldig fornøyd! Litt høye og harde, men dette går seg nok til når hevelsen forsvinner.. ble 310 og moderat profil ) Når begynte dere å fungere som normalt igjen? Har en liten gutt på 1 år, jeg gjerne har lyst til å dulle med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå