Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle puppejenter :)

Jeg trenger noen gode råd fra dere..

Helt siden jeg har vært 18 år har jeg hatt lyst til å ta silikon, da jeg alltid har hatt små bryst, men har tenkt at det sikkert er verdt å vente til etter jeg har fått barn. Nå har jeg fått et barn, og etter amming og vektnedgang har jeg ENDA mindre bryst. Ikke trives jeg i bikini eller undertøy, og jeg føler meg helt ærlig lite sexy. ( Jeg er 174 høy og veier 57-58kg) Utifra bilder jeg har sett, kunne jeg tenke meg mellom 350 og 375gram, er det noen som har tatt det og er fornøyde med det? Det blir jo helt klart forskjellig ut ifra de utgangspunktene man har, men hører gjerne fra dere :)

En del av meg tenker at jeg igjen burde vente til etter jeg evt har fått barn nr to, men en større del av meg tenker at det er nåtiden som gjelder, og for selvtilliten min sin del ønsker jeg å få tatt denne operasjonen nå. Noen flere som kjenner seg igjen i "dilemmaet"? :sukk:

Jeg skal uansett på konsultasjon til Skolleborg på Colosseumklinikken, og GLEDER meg VELDIG :jepp:

Heihei!

Jeg har tenkt de samme tankene som deg tidligere. At jeg skal vente med operasjon til jeg er ferdig med ungene jeg skal ha, jeg har fotsatt ingen barn. Men faller tilbake til at det er nå det gjelder :)

Jeg har vært på konsultasjon og fått opersasjonsdato! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg har tenkt de samme tankene som deg tidligere. At jeg skal vente med operasjon til jeg er ferdig med ungene jeg skal ha, jeg har fotsatt ingen barn. Men faller tilbake til at det er nå det gjelder :)

Jeg har vært på konsultasjon og fått opersasjonsdato! :D

Så spennende, grattis ! Hvor skal du opereres, og hvor mye skal du ha? :)

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har fått litt rippling jeg... Hmm.. Kjenner liksom implantatet litt i bølger på innersiden og litt under høyre pupp. Syns ikke eller noe. Men hva er egentlig rippling? Er det noen andre som har det sånn som meg her eller? 5 uker siden min OP.

Hei!

Etter min forståelse så er rippling at det blir for trangt i lommen iforhold til protesen så den "krøller" seg litt inne i puppen å da kjenner du litt kanter. behøver ikke å være slik hele tiden men ettersom kroppen hele tiden er under forandring så kan det bli trangt når du f.eks har litt lite væske i puppen osv. men hvis du ikke har noen komplikasjoner ellers iforhold til op så er ikke dette noe å bekymre seg over. får jeg spørre hvor store proteser du har fått?

Skrevet

Så spennende, grattis ! Hvor skal du opereres, og hvor mye skal du ha? :)

TakkTakk :D Jeg skal opereres på Klinikk Stokkan i slutten av august :)

Kirurgen mente minimum 300g, men skal snakke mer og prøve på operasjonsdagen :) Gleder meg, er ikke så lenge igjen :D

Skrevet

Hei alle puppejenter :)

Jeg trenger noen gode råd fra dere..

Helt siden jeg har vært 18 år har jeg hatt lyst til å ta silikon, da jeg alltid har hatt små bryst, men har tenkt at det sikkert er verdt å vente til etter jeg har fått barn. Nå har jeg fått et barn, og etter amming og vektnedgang har jeg ENDA mindre bryst. Ikke trives jeg i bikini eller undertøy, og jeg føler meg helt ærlig lite sexy. ( Jeg er 174 høy og veier 57-58kg) Utifra bilder jeg har sett, kunne jeg tenke meg mellom 350 og 375gram, er det noen som har tatt det og er fornøyde med det? Det blir jo helt klart forskjellig ut ifra de utgangspunktene man har, men hører gjerne fra dere :)

En del av meg tenker at jeg igjen burde vente til etter jeg evt har fått barn nr to, men en større del av meg tenker at det er nåtiden som gjelder, og for selvtilliten min sin del ønsker jeg å få tatt denne operasjonen nå. Noen flere som kjenner seg igjen i "dilemmaet"? :sukk:

Jeg skal uansett på konsultasjon til Skolleborg på Colosseumklinikken, og GLEDER meg VELDIG :jepp:

Jeg har tatt silikon før jeg har fått barn i det hele tatt. Kirurgen sa at de i utgangspunktet anbefalte å vente med å ta silikon til etter at man har fått barn, men jeg har ikke planer om barn i den nærmeste fremtid, kanskje ikke før om 10-15 år... Kirurgene jeg var hos skjønte det godt og frarådet meg derfor ikke å ta silikon.

Har du tenkt på et evt barn nr to enda? Hvor lenge er det til du vil ha det i så fall? Diskuter dette med kirurgen og tenk på det selv også :)

Jeg vil anbefale å gå på konsultasjon til flere ulike klinikker, men selv opererte jeg på Colosseum og anbefaler operasjon der på det sterkeste :)

Skrevet

Hei igjen Ms.Boob!

Du er ihvertfall så heldig at du får tilbudet om å sy fortsatt. min kirurg vil ikke lenger gjøre noe som helst jeg sier, han sier bare at vi må følge alt han sier eller så vil han ikke samarbeide med oss lenger :S jeg er så fortvilet om hva jeg skal gjøre for han har sagt at jeg må ta ut begge protesene også skulle vi snakke om hva som skulle skje om jeg i det heletatt skulle ha nye proteser i august/september engang. Jeg vet ikke om jeg skal klage eller kjøre sak mot klinikken. Min tanke videre i saken er å gå igjennom fastlegen min for å høre hva slags hjelp jeg kan få. Har lyst å prøve det med honning men er mest redd for at honningen skal legge seg på selve protesen å bli "gammel" å lage mere vondt enn godt for meg fremover. Siden jeg ikke kan snakke med kirurgen min lenger om ting og tang så hadde jeg satt veldig pris på om du kunne ha snakket med din om dette for vår begges del om honning kan hjelpe oss. hvis du hadde fått en email adr fra meg, hadde du vært villig til å utvekslet mer "privat" informasjon som ikke er så hyggelig å legge ut her for allmennheten? evt litt bilder, så kunne vi prøvd å hjelpe hverandre igjennom dette :) føler det ikke er så mange som kan hjelpe oss der ute så hadde følt meg bedre med en jeg løse dette sammen med.

Håper på positiv tilbakemelding :) mvh subrenno

Hei igjen! :)

Da har jeg spurt kirurgen min om dette med honnig i såret. Hun sa at det måtte jeg helst ikke prøve, pga faren for infeksjoner. Sukk, så det var dèt håpet liksom.. Skjønner ikke hvorfor din kirurg er så imot å sy sting på deg? Er jo ingenting farlig i dèt, uansett så må han jo det hvis du skal ta ut protesene, og evt. sette dem inn igjen? Så da skjærer han jo opp èn gang til, minst. Så jeg fatter ikke hva problemet hans er? Jeg hadde klikka i vinkel om jeg var deg!! Synes han virker uproff han der altså, må ærlig innrømme dèt. Skjønner at han er utdannet og jobbet sannsynligvis i mange år med dette, men hvis min kirurg mener jeg kan sy et lite ekstrasting, hvorfor skulle ikke du kunne det? Til syvende og sist skal jo alle sår gro seg til etterhvert, men det kan ta laaaang tid for enkelte, som oss. Jeg synes du skal være påståelig i din sak, og referere til meg og min kirurg. Vi har jo så å si helt lik historie, og de kan rett å slett ikke praktisere SÅ ulikt! Kirurgen min heter Anne Elisabeth Isern, og jobber på Klinikk Stokkan i Tr.heim. Si det til ham du! :)

Skrevet

I starten sov jeg sittende, så liggende på ryggen og nå sover jeg også fint på siden(e). Men jeg savner å sove på magen! Synes det er ubehagelig å legge meg over på magen nå, men håper det snart går over.

Når begynte du å sove på magen? :sovne:

Skrevet

Hei!

Etter min forståelse så er rippling at det blir for trangt i lommen iforhold til protesen så den "krøller" seg litt inne i puppen å da kjenner du litt kanter. behøver ikke å være slik hele tiden men ettersom kroppen hele tiden er under forandring så kan det bli trangt når du f.eks har litt lite væske i puppen osv. men hvis du ikke har noen komplikasjoner ellers iforhold til op så er ikke dette noe å bekymre seg over. får jeg spørre hvor store proteser du har fått?

Åjaaa. Okei.. Skjønner.... hmmm...Jeg har proteser på 325. De ble puttet inn i nokså slappe ammepupper. Puppene er fine og myke og alt har grodd veldig fort. Nå ha rjeg oppdaget at jeg kjenner bølgene kun når jeg står uten bh. Sportsbhen løfter puppene litt, og da er det ikke sånne bølger der. hehe.. litt rart.. Så om jeg bare løfter opp puppene med hendene når jeg er naken kjenner jeg ikke bølgene. Lurer på hva det kommer av, for jeg tror nok ikke det er for trangt. Jeg har jo tross alt like store pupper nå igjen som det jeg hadde før :) Får spørre om det på kontrollen i august :)

Skrevet

Åjaaa. Okei.. Skjønner.... hmmm...Jeg har proteser på 325. De ble puttet inn i nokså slappe ammepupper. Puppene er fine og myke og alt har grodd veldig fort. Nå ha rjeg oppdaget at jeg kjenner bølgene kun når jeg står uten bh. Sportsbhen løfter puppene litt, og da er det ikke sånne bølger der. hehe.. litt rart.. Så om jeg bare løfter opp puppene med hendene når jeg er naken kjenner jeg ikke bølgene. Lurer på hva det kommer av, for jeg tror nok ikke det er for trangt. Jeg har jo tross alt like store pupper nå igjen som det jeg hadde før :) Får spørre om det på kontrollen i august :)

Ripling kommer ofte av at man har for lite fett over protesene akuratt der hvor riplingen er. Det er nok også derfor det ikke syntes når du løfter huden, så det blir mere ¨fett¨over protesene. Vet at folk tidligere har fått beskjed om at det hjelper å legge på seg litt. Men jeg er jo ingen kirurg da, så kan jo være en annen grunn til at du har fått det (hvis det er det i det hele tatt) :)

Skrevet

Ripling kommer ofte av at man har for lite fett over protesene akuratt der hvor riplingen er. Det er nok også derfor det ikke syntes når du løfter huden, så det blir mere ¨fett¨over protesene. Vet at folk tidligere har fått beskjed om at det hjelper å legge på seg litt. Men jeg er jo ingen kirurg da, så kan jo være en annen grunn til at du har fått det (hvis det er det i det hele tatt) :)

Åjaaa. Hjelp.... Og jeg som skal ned en kilo eller to nå. Håper ikke det blir værre! hehe. Har jo ikke trent ordentlig på 5 uker, men i dag er det på igjen med spinning og det hele. Så nå føler jeg at jeg har en del ekstra her og der. Får håpe det ikke blir synlig da. Det er ikke det foreløbig men jeg kjenner det. :/

Skrevet

Her er hva som står om ripling på hjemmesiden til Plastikkkirurgi:

Permanente ujevnheter i form av groper eller bølgeform i brysthuden (såkalt rippling) er en vanlig årsak til kosmetisk misnøye etter en brystoperasjon. Tilstanden oppstår som et resultat av at implantatet har krøllet seg, sunket noe sammen eller lagt seg til rette i hudlommen sin og dens overflate drar i kapselen av arrvev som igjen drar i huden.

Det beste settet å unnvike rippling på er å se til å ha tilstrekkelig med vev mellom implantatet og huden, samt å begrense størrelsen på implantatet. Større brystimplantat har som tidligere nevnt en tendens til å krølle seg.

Permanent rippling er vanligst ved plassering av brystimplantatet ovenfor muskelen, spesielt hos kvinner med lite eget brystvev. Komplikasjonen forekommer i mindre omfatning når man benytter silikonimplantat enn når man benytter saltvannsimplantat.

Ifølge mange plastikkirurger minsker også risikoen for rippling om man benytter glatte brystimplantat ved brystforstørrelse. Rippling kan også forekomme som en form av posisjonsrelatert rippling. Denne synes ofte når pasienten bøyer seg framover.

Har du ru eller glatt overfalte på protesen din? Jeg har ru, og håper jeg slipper unna dette.. Enn så lenge ser det bra ut så jeg håper det går fint..

Var det ikke en her inne som ble friskmeldt til å gjøre hva som helst etter 4 uker? Jeg er nemlig driiit lei av å ikke trene, jeg holder på å gå på veggene! Jeg har jo ikke vondt, jeg løfter jo tunge ting i jobben min, løfter barne mine osv.

Hva kan egentlig gå glat om jeg begynner å trene litt før det har gått 6 uker? Noen som vet? :)

Skrevet

Jeg sliter jo med å holde meg rolig selv. Men fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis var ferdig grodd enda og at trening for tidlig ga større fare for hard kapsel.

Har to uker igjen, men begynner å trene ben på mandag.

Skrevet

Jeg sliter jo med å holde meg rolig selv. Men fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis var ferdig grodd enda og at trening for tidlig ga større fare for hard kapsel.

Skrevet

Skrevet

Hei! Når man opplever rippling, går det da an å spise på seg litt fett på puppene? Eller går det ikke an å legge på seg mer der når man har "silikon i veien"? Dumt spm, så spør heller her enn hos kjente, hehe :P Blir da også puppene større i cup, eller blir de bare hengende mer? Håper dere ikke ler for mye nå, flauu :P hihi.

Skrevet

Hei! Når man opplever rippling, går det da an å spise på seg litt fett på puppene? Eller går det ikke an å legge på seg mer der når man har "silikon i veien"? Dumt spm, så spør heller her enn hos kjente, hehe :P Blir da også puppene større i cup, eller blir de bare hengende mer? Håper dere ikke ler for mye nå, flauu :P hihi.

På samme måte som at det ikke går an å punktslanke seg, går det heller ikke an å velge hvor man skal legge på seg. Går man opp i vekt, vil man etterhvert kunne legge på seg på puppene, selv om du har silikon. Om de blir større i cup eller mer hengende er vanskelig å si :gjeiper:

Skrevet

Her er hva som står om ripling på hjemmesiden til Plastikkkirurgi:

Permanente ujevnheter i form av groper eller bølgeform i brysthuden (såkalt rippling) er en vanlig årsak til kosmetisk misnøye etter en brystoperasjon. Tilstanden oppstår som et resultat av at implantatet har krøllet seg, sunket noe sammen eller lagt seg til rette i hudlommen sin og dens overflate drar i kapselen av arrvev som igjen drar i huden.

Det beste settet å unnvike rippling på er å se til å ha tilstrekkelig med vev mellom implantatet og huden, samt å begrense størrelsen på implantatet. Større brystimplantat har som tidligere nevnt en tendens til å krølle seg.

Permanent rippling er vanligst ved plassering av brystimplantatet ovenfor muskelen, spesielt hos kvinner med lite eget brystvev. Komplikasjonen forekommer i mindre omfatning når man benytter silikonimplantat enn når man benytter saltvannsimplantat.

Ifølge mange plastikkirurger minsker også risikoen for rippling om man benytter glatte brystimplantat ved brystforstørrelse. Rippling kan også forekomme som en form av posisjonsrelatert rippling. Denne synes ofte når pasienten bøyer seg framover.

Har du ru eller glatt overfalte på protesen din? Jeg har ru, og håper jeg slipper unna dette.. Enn så lenge ser det bra ut så jeg håper det går fint..

Var det ikke en her inne som ble friskmeldt til å gjøre hva som helst etter 4 uker? Jeg er nemlig driiit lei av å ikke trene, jeg holder på å gå på veggene! Jeg har jo ikke vondt, jeg løfter jo tunge ting i jobben min, løfter barne mine osv.

Hva kan egentlig gå glat om jeg begynner å trene litt før det har gått 6 uker? Noen som vet? :)

Hei! Og takk for svaret! Jeg kjenner noen svake bølger et stykke under huden på en måte. Men det syns overhodet ikke. Jeg er vel mest utsatt for dette ettersom jeg har ru implantat over muskel da. Hehe.. Har 325 gram. Men hadde jo en del brystvev da.

Det var forresten meg som ble friskmeldt etter 4 uker. hehe... Jeg begynte å trene så smått på 4 uker. Trente bein. Gikk heøt fint. Tror bare det er viktig å tilpasse ting. Selvom min klinikk praktiserer 5 uker som tiden man skal være uten trening, og sier at etter 5 uker er man helt som før og kan gjøre alt osv, så er jeg forsiktig med det jeg merker jeg ikke burde gjøre enda. I dag når jeg trente rygg og skulle ta chins, så merket jeg at det var litt ubehagelig i den ene puppen, så da bare droppet jeg det med en gang. Gadd ikke prøve engang. Ser ikke vitsen med å pushe kroppen på den måten. Så om man gjør ting sånn tror jeg det går greit. Jeg har liksom hatt en sånn regel for meg selv at om jeg merker det miste ubehag så lar jeg være å gjøre tingen. Og det har fungert veldig bra! :)

• Liker 1
Skrevet

På samme måte som at det ikke går an å punktslanke seg, går det heller ikke an å velge hvor man skal legge på seg. Går man opp i vekt, vil man etterhvert kunne legge på seg på puppene, selv om du har silikon. Om de blir større i cup eller mer hengende er vanskelig å si :gjeiper:

Oki, skjønner dét. Vet man ikke bare legger på seg på puppene ja, men lurte på om man kan få på seg litt fett der selv om man har silikon :) Er jo ganske tynn, så skader ikke med noen kg over rumpa heller, hehe.

Skrevet (endret)

Hei alle jenter! Har sniklest masse her, og nå har jeg også blitt med i silikonklubben :) 375 gram over muskel for fire dager siden. Har nå i etterkant opprettet en blogg for å skrive om min opplevelse, siden jeg selv trålet nettet etter mest mulig i forkant. Vet jo at mange som lurer på å la seg operere selv liker å lese om andre og se bilder :) Vet ikke om det er lov å legge puppebilder inn på forumet her? Men jeg kommer hvertfall til å legge ut på bloggen min :) Og ta den koselige silikon-småpraten her! :)

ps, høy profil :rodmer:

Endret av purdy91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...