Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Selv om det er helt gull å være på ferie og sole seg og bade, er det fader meg godt å komme hjem igjen også! :)

Vi landet i går ca kl 20, og 2130 var vi omsider hjemme i et fryktelig kaldt hus ;) Og endelig kunne jeg gå gjennom posten! Jeg har nemlig ventet på brev fra Fornebuklinikken med kontrakt og papirer, og jammen lå de ikke der :hopper:

Jeg har fått oppmøte tid kl 12.00 på mandag, og skal møte fastende :) Flyet mitt går i 09 tiden fra Haugesund mener jeg, så da har vi god tid. Herregud som jeg gleder meg nå!!! Jeg er :danse::ler::danser::tommelsmil::hoppendeglad::hoppe::duskedame::skya::bolledeig: og :sjokk: på samme tid :fnise:

Er det noen som har noen siste gode råd til meg, ting jeg bør huske å gjøre nå de nærmeste dagene, som jeg ikke får gjort etterpå? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Selv om det er helt gull å være på ferie og sole seg og bade, er det fader meg godt å komme hjem igjen også! :)

Vi landet i går ca kl 20, og 2130 var vi omsider hjemme i et fryktelig kaldt hus ;) Og endelig kunne jeg gå gjennom posten! Jeg har nemlig ventet på brev fra Fornebuklinikken med kontrakt og papirer, og jammen lå de ikke der :hopper:

Jeg har fått oppmøte tid kl 12.00 på mandag, og skal møte fastende :) Flyet mitt går i 09 tiden fra Haugesund mener jeg, så da har vi god tid. Herregud som jeg gleder meg nå!!! Jeg er :danse::ler::danser::tommelsmil::hoppendeglad::hoppe::duskedame::skya::bolledeig: og :sjokk: på samme tid :fnise:

Er det noen som har noen siste gode råd til meg, ting jeg bør huske å gjøre nå de nærmeste dagene, som jeg ikke får gjort etterpå? :)

Sove på magen/siden

Husarbeid

Kjøre bil

Kan være greit å ha enkel mat i hus, for eksempel ferdige middager som bare skal stekes/varmes i mikroen. Jeg slet til og med med å skjære brød en uke etter operasjonen..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke kunnet vaske håret nå på en uke pga drenene jeg går med. Sa er det gull med Define tørrshampoo faktisk. Spraye litt så ser jeg fresh ut :fnise:

MJT: sett alt du vet du trenger av produkter, glass, skåler osv... i livhøyde. Håpløst når du ikke kan strekke armene over hodet.

Skal du legge over eller under muskel?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dritskuffa over puppene mine,for jeg har tydelig størrelseforsjell,og dette er IKKE hevelse! Jeg hadde størrelseforskjell fra før,men det ble ikke tatt hensyn til..ja jeg er pirkete,men vil jo at puppene skal se like ut! Det vises jo til og med utenpå klærne..fanden,dette er så sykt kjipt!Har opplevd mere nedturer en oppturer siden operasjonen.. :(

Skrevet

Var som sagt tidligere på 14-dagers kontroll på tirsdag. Fikk spurt om hvilke bh-er jeg kan bruke etter 6 uker med sports-bh, og fikk til svar at jeg kan bruke hvilken som helst type bh jeg ville. Stusset litt på dette i ettertid, så spurte klinikken igjen idag og fikk samme svar, de spesifisert sa at jeg kunne bruke push-up og spile-bh.

Er ikke det litt rart...? Har liksom fått for meg at det var spile-forbud i 6mnd etter operasjonen?

Og, det ser ut som om the boob-greed har tatt meg! Uten klær på ser de fine og store ut i speilet, men de forsvinner jo sånn under klærene! Målte meg her om dagen, og må skuffa si at bh-kalkulatoren på nett mente at jeg var en 75B.

Syns det var litt rart da jeg nå har en 80C sports-bh, og syns den passer fint. Syns uansett 75 rundt er for stramt.. Men, mulig de vil bli mer synlig når jeg kan bruke en bh som er litt mer formet, istedenfor denne sports-bh'en.

Og..hadde litt av tjukkemagen min krympet litt hadde de nok kommet mer fram og...hehe :)

Hadde forøvrig en liten A før, så en full B er jo uansett stor forskjell på meg :)

Skrevet

Jeg er dritskuffa over puppene mine,for jeg har tydelig størrelseforsjell,og dette er IKKE hevelse! Jeg hadde størrelseforskjell fra før,men det ble ikke tatt hensyn til..ja jeg er pirkete,men vil jo at puppene skal se like ut! Det vises jo til og med utenpå klærne..fanden,dette er så sykt kjipt!Har opplevd mere nedturer en oppturer siden operasjonen.. :(

Uff, det er fryktelig leit å være så skuffa etter en så stor avgjørelse som dette..

Men, jeg må si at på det siste bildet ditt så kan jeg ikke se så fryktelig stor forskjell. (i forhold til forskjellen som vistes på bildet som er en uke eller to gammelt)

Skrevet

Jeg ville kun hørt på legen! de vet best.

det de fleste ikke vet er at med stigende ml/cc så øker også diameter på implantatet, dvs brystene blir bredere. er du tynn og har en snal brystkasse vil du dermed få pupper som er bredere enn brystkassa, dvs. de vil "kikke utover kantene" på venstre og høyre side - og det ser ytterst unaturlig ut. Derfor fraråder legen fra å klegge inn mer enn anbefalt. Det var forklaringen jeg fikk fra min fantastiske lege Dr. Schistad på Fornebuklinikken.

Om du får lav/medium/høy profil er også avhengig av hvordan brystkassa di er bygget. høy/ ekstra høy profil, runde proteser når man er veldig tynn vil fort se ut som små "tårn". da er det ofte finere å velge høy profil men anatomiske proteser, for da får man mer fylde, men ikke sånne tårn-aktige pupper (dvs slik at du kan sette et glassvann på puppen :fnise: du får en mer naturlig overgang med anatomiske proteser.

Er 9 dager post OP, snakker altså av erfaring :)

Takk for svar! Er vell det lureste og høre på legen ja, vil jo ikke at det skal se rart ut ! Men det er jo 3 mnd til, så mye kan skje på den tiden! Får håpe jeg legger på meg å får litt mer å "ta av". Men uansett om jeg ikke gjør det, så får jeg vell den størrelsen som passer min kropp best:) og det er det jo ingen andre enn kirurgen som vet, så er vell bare dumt å prøve å overtale han til å ta i mer! Anatomiske proteser, blir det det samme som dråpeformet? Han sa til meg at det er best å ta runde, og uten høy profil.

Skrevet

er dere alle ferdige med barn?

Skrevet

Jeg har en gutt på nesten to år. Sånn som det er nå vet jeg ikke om jeg vil ha fler. Det er ikke umulig at vi begynner å prøve om et år eller to, men ville hvertfall ikke vente så lenge, eller kanskje lengre på å bli fornøyd med meg selv, når jeg allerede har vært misfornøyd i 15 år..

Går jo fint an å amme med silikon, selv om visse "faremomenter" som økt sjanse for kapsel eller at de mister litt fasongen er jo der.

Skrevet (endret)

Jeg har en gutt på nesten to år. Sånn som det er nå vet jeg ikke om jeg vil ha fler. Det er ikke umulig at vi begynner å prøve om et år eller to, men ville hvertfall ikke vente så lenge, eller kanskje lengre på å bli fornøyd med meg selv, når jeg allerede har vært misfornøyd i 15 år..

Går jo fint an å amme med silikon, selv om visse "faremomenter" som økt sjanse for kapsel eller at de mister litt fasongen er jo der.

Endret av spurv1
Skrevet

Jeg vil nok også ha et barn til om et par år, men som "sjenert" sier så ville jeg heller ikke vente lengre med å ta operasjonen. Om jeg skal vente til jeg er ferdig med alle barna så føler jeg sikkert at det blir for sent, og da blir det kanskje ikke gjennomført.. Uansett tror jeg ikke at det blir så utrolig stor forandring på brystene etter graviditet/amming. Det er nok helt sikkert individuelt, men siden jeg var liten, uten store forandringer (utenom en liten kul på magen selvfølgelig) så satser jeg på at det blir omtrent det samme i neste svangerskap:) Men ulempen er jo de få som ikke kan amme etter en operasjon og kapseldannelse. Men den sjangsen tar jeg:)

Skrevet

Ok.. Jeg er heller ikke redd for at puppene skal forandre seg så fælt, eller bli mye større av seg selv, for ingenting av det skjedde med meg sist. Jeg har jo bare et barn og vi planlegger et til om 1-2 år. Det jeg er redd for er den økte faren for hard kapsel. Derfor vurderer jeg å legge det på is til andre og siste barn er på plass!

Skrevet

Var som sagt tidligere på 14-dagers kontroll på tirsdag. Fikk spurt om hvilke bh-er jeg kan bruke etter 6 uker med sports-bh, og fikk til svar at jeg kan bruke hvilken som helst type bh jeg ville. Stusset litt på dette i ettertid, så spurte klinikken igjen idag og fikk samme svar, de spesifisert sa at jeg kunne bruke push-up og spile-bh.

Er ikke det litt rart...? Har liksom fått for meg at det var spile-forbud i 6mnd etter operasjonen?

Og, det ser ut som om the boob-greed har tatt meg! Uten klær på ser de fine og store ut i speilet, men de forsvinner jo sånn under klærene! Målte meg her om dagen, og må skuffa si at bh-kalkulatoren på nett mente at jeg var en 75B.

Syns det var litt rart da jeg nå har en 80C sports-bh, og syns den passer fint. Syns uansett 75 rundt er for stramt.. Men, mulig de vil bli mer synlig når jeg kan bruke en bh som er litt mer formet, istedenfor denne sports-bh'en.

Og..hadde litt av tjukkemagen min krympet litt hadde de nok kommet mer fram og...hehe :)

Hadde forøvrig en liten A før, så en full B er jo uansett stor forskjell på meg :)

Jeg tok også en sånn BH-måletest på nettet, og ble dypt skuffa.

Nå bruker jeg 70E i sports-BH, men ifølge BH-kalkulatoren er jeg en 65C eller D. Synes dette høres lite ut, iom at jeg fylte i puppene 400g..

:trist:

Og puppene ser så små ut under klærne, ser nesten ikke forskjell fra de jeg hadde fra før jo! Og sårene mine vil heller ikke gro, er fortsatt åpnet. Har blitt stripset av kirurgen i en uke nå, skiftet idag. Hvis de ikke hadde grodd til neste uke må jeg sy på nytt. Forbanna driiiitt!

Hva kan jeg gjøre for å få de til å gro av seg selv innen en uke?

Spiser vitaminer nå da, men er det noe mer jeg kan gjøre?

Skrevet

Know the feeling. Mine er det også stor forskjell på enda.

Men jeg har jo som kjent fra før, KUN hatt komplikasjoner etter operasjonen. Max uflaks kan man si! Skylder ikke på kirurgen, er nok kroppen min som takler operasjoner relativt dårlig! :tristbla:

Jeg tror heller ikke forskjellen på mine to skyldes hevelse, de kan jo umulig være så hovne lenger nå, etter tre uker..

Jeg sa jo på forhånd at mine var litt forskjellige, men nå synes jeg de nesten er verre. Ene brystvorta er mye høyere opp enn den andre, og ene puppen er større og henger mer enn den andre. Dritkjipt.

Men jeg synes ikke dine er så ille jeg. Kikket på bildene du la ut idag, og de ser jo kjempefreshe ut! Mye finere enn mine! :rodmer:

Skrevet

Nå bruker jeg 70E i sports-BH, men ifølge BH-kalkulatoren er jeg en 65C eller D. Synes dette høres lite ut, iom at jeg fylte i puppene 400g..

Og puppene ser så små ut under klærne, ser nesten ikke forskjell fra de jeg hadde fra før jo! Og sårene mine vil heller ikke gro, er fortsatt åpnet. Har blitt stripset av kirurgen i en uke nå, skiftet idag. Hvis de ikke hadde grodd til neste uke må jeg sy på nytt. Forbanna driiiitt!

Jeg fylte i 395, og syns det hørtes veldig mye ut. Når jeg prøvde protesene på 395 så de enda større ut under klær enn hva det endelige resultatet ble. Så til alle dere som er bekymret for hvor mye dere vil da, det er bedre med for mye enn for lite..

Vil tippe at jeg hadde blitt virkelig 110% fornøyd hvis jeg la inn 500. Men, vet jo ikke om det var plass til det da.

Skrevet

Jeg fylte i 395, og syns det hørtes veldig mye ut. Når jeg prøvde protesene på 395 så de enda større ut under klær enn hva det endelige resultatet ble. Så til alle dere som er bekymret for hvor mye dere vil da, det er bedre med for mye enn for lite..

Vil tippe at jeg hadde blitt virkelig 110% fornøyd hvis jeg la inn 500. Men, vet jo ikke om det var plass til det da.

Skrevet

Sove på magen/siden

Husarbeid

Kjøre bil

Kan være greit å ha enkel mat i hus, for eksempel ferdige middager som bare skal stekes/varmes i mikroen. Jeg slet til og med med å skjære brød en uke etter operasjonen..

Tusen takk :)

Jeg spiser ikke brødmat, så det blir nok ingen utfordring :) Her går det i kjøtt og nøtter til frokost;) Men kjøttet skal jo skjæres det også, så da skal jeg passe på å få det oppskjært før mannen går på jobb :)

Jeg har ikke kunnet vaske håret nå på en uke pga drenene jeg går med. Sa er det gull med Define tørrshampoo faktisk. Spraye litt så ser jeg fresh ut :fnise:

MJT: sett alt du vet du trenger av produkter, glass, skåler osv... i livhøyde. Håpløst når du ikke kan strekke armene over hodet.

Skal du legge over eller under muskel?

Tørrshampo er notert :)

I verste fall får jeg be min søster som er frisør om å vaske det for meg :)

Jeg skal ha over muskel, pga at jeg har ammet og fordi jeg trener en del og vil ikke vente sååå lenge med å trene :)

Uff, jeg blir så lei meg på dine vegner.. Jeg leste her tidliger også på bloggen din, om hvor mye du sliter, og jeg kjenner meg såååå igjen! Jeg var akkurat som deg 10 år tilbake.. Skulle så ønske jeg kunne overført min evne til å tenke positivt til deg! For det har så uendelig mye å si ifht hvordan man har det og får det!

Jeg var som sagt også svært negativ før, for ikke å snakke om selvdestruktiv. Og livet mitt var et eneste stort svart hull hver eneste dag. Og det hadde nok vært det ennå om jeg ikke hadde endret måten å tenke på! Men det er vanskelig og det krever at man virkelig jobber for det og går inn for å tenke positivt. Selv fikk jeg stor hjelp i 3 bøker. Først Hemmelighete, deretter Du kan helbrede ditt liv (denne gjorde mye for meg, men jeg er ikke kristen, så jeg byttet ut ordet velsigner med takknemlighet, så funket det fint) og nå til slutt Kraften. Jeg vil virkelig anbefale deg å lese dem, eller vertfall en av dem. Det kan gjøre en stor forskjell for deg også, om du klarer å lære deg å tenke annerledes:) Jeg lover deg, jeg gikk fra et liv i totalt ruiner, helt i rennestenen med en voldelig mann og uten jobb, til et helt fantastisk godt liv med egen bedrift og en fantastisk mann. Livet mitt ble helt snudd om etter at jeg endret måten å tenke på fra å slutte å tenke på alt jeg ikke ønsket skulle skje, til å tenke på hvordan jeg faktisk ville ha det.

Og så, jeg ser faktisk den forskjellen du nevner. Den er ikke kjempe stor, men helt klart der. Og jeg er helt enig med deg, til å koste så mye penger skal man søren meg være fornøyd! Har du snakket med klinikken om dette? Vet du hva du evt får dekket av garanti dersom resultatet ikke er tilfredsstillende?

Jeg har valgt å vente til jeg er ferdig med barn :) Så for min del kommer det ikke flere smårollinger :)

Noen forandrer seg veldig etter en graviditet, andre nesten ikke i det hele tatt. Jeg har også hørt om de som har fått penere silikonpupper etter et svangerskap, de ble mer naturlig rett og slett :) Så man kan jo være heldig :):)

Jeg er så glad for at denne dagboken eksisterer!! Den er helt gull verdt når man sitter med hode full av puppetanker ;)

Skrevet

Ok.. Jeg er heller ikke redd for at puppene skal forandre seg så fælt, eller bli mye større av seg selv, for ingenting av det skjedde med meg sist. Jeg har jo bare et barn og vi planlegger et til om 1-2 år. Det jeg er redd for er den økte faren for hard kapsel. Derfor vurderer jeg å legge det på is til andre og siste barn er på plass!

Om dere skal ha et nytt barn om et år ville jeg kanskje ventet. 1 år går jo så fort ! Regner med kirurgen sier det samme om du spør han. Men som jeg sa, så er det ikke sikkert det blir noe særlig forandring, er heller ikke sikkert du sliter med amming eller kapsel.. Men man vet jo aldri! Så kjedelig sjangs å ta bare for 1 år kanskje?

Skrevet

Ja, da har vi jo ca. like my vi to.

Jeg hadde nok blitt mer fornøyd med 500g jeg også, men da hadde det blitt meeeget trangt om plassen. Hvertfall ettersom det var ganske trangt med 400g også. Ser kantene på protesene hos meg både i kløfta og på sidene, men bare hvis jeg bøyer meg langt fremover. Dette ville visst løse seg om jeg bare la på meg et par kg sa kirurgen. Men.. Det er ikke så enkelt.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Det har snart gått 6 uker siden min operasjon, å jeg er veeeldig klar til å slippe å bruke sports-bh'en :fnise:

Noen som vet hvor lenge man bør vente med å bruke spilebh? Jeg har arr under brystene, så mulig det bli vondt med spiler da :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...