Maheni83 Skrevet 3. juni 2012 #21941 Skrevet 3. juni 2012 Har ikke mye følelse i de enda jeg heller.. Men det blir vel etterhvert Hvordan merker man om det har blitt hard kapsel? Jeg har aaaaangst for dette Jeg har også sykt med angst for å få hard kapsel.Det merkes vel at brystet blir hardt og unaturlig og ømt.Det skjer ikke med begge brystene på samme tid,så det er lett å oppdage om det skulle skje.
sjøhest Skrevet 3. juni 2012 #21942 Skrevet 3. juni 2012 MJT: Njaa, han sa nå litt, problemet var at han bablet om sitt og overså noen av spørsmålene mine. Han virket litt arrogant. Syns også det var dårlig at han hadde så lite bilder å vise frem, fikk ikke se noen som lignet på meg liksom. Og jeg måtte velge mellom 245 eller 295 innlegg, de hadde ingenting mellom der.. er det vanlig eller? Jeg tenker at det ene blir for lite og det andre for stort.
Ms.Boob Skrevet 3. juni 2012 #21943 Skrevet 3. juni 2012 Jeg må vist ut idag og kjøpe en ny sports-bh.. Den jeg fikk virker veldig stram rundt, og den gnager veldig under puppene. Tror bh-en har mest skyld i smertene nå, ikke nedpressbåndet. Hvem har tips til en bra sports-bh som åpnes og lukkes foran? Som man får kjøpt på "vanlige" butikker som H&M, Lindex og sånt. Jeg kjøpte den "Fila" med åpning foran som var anbefalt av Stokkan. Men nå etter ei uke med gnaging og sinnsykt ubehag kjøpte jeg ny på "Sheeba". Da målte jeg meg ordentlig å kjøpte en med bredere bånd under, og lukking bak. Å GUD for en forskjell!! Men så skal det sies at den "Fila"-Bh'n var èn cup for liten tydeligvis ;p Bruker visst 70E nå! :O
Ms.Boob Skrevet 3. juni 2012 #21944 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har også sykt med angst for å få hard kapsel.Det merkes vel at brystet blir hardt og unaturlig og ømt.Det skjer ikke med begge brystene på samme tid,så det er lett å oppdage om det skulle skje. Jeg er også liiiivredd for å få kapsel! Kjenner nemlig at den ene puppen er strammere og litt hardere oppå enn den andre, hulk. Vet ikke om det er hevelse eller kapsel?!
Ms.Boob Skrevet 3. juni 2012 #21945 Skrevet 3. juni 2012 Lurer litt på det samme. Er 11 dager siden jeg opererte, og har løfta snuppa et par ganger i dag. Ikke løftet ut med armene, men bare hjulpet henne forsiktig ned fra stol osv. Da har jeg jo armene inntil kroppen, og løfter ikke oppover på en måte. Når begynte dere som har barn, å løfte de små. Snuppa mi er ca. 12 kg. Her er barna i bhg mens jeg "helbreder" kroppen tilbake i vanlig funksjon, hehe. Men noe småløft og husarbeid MÅ jeg bare gjøre. Hvorfor kan man egentlig ikke løfte? Ingen som gir meg noe klart svar på dette :/ Skjønner at kroppen trenger tid til å komme til hektene igjen, men kroppen sier vel selv ifra om nok er nok? Jeg kjenner hvertfall fort når jeg trenger en pause, og rett å slett legge meg nedpå litt. Mye pga den ene puppen som er litt stram og ekkel Og litt pga at den ene ribbeinet er så sårt 1
Ms.Boob Skrevet 3. juni 2012 #21946 Skrevet 3. juni 2012 Nå er det snart et halvt år siden jeg opererte, men jeg hadde samme problemet som deg. Ene brystet var en del større og mye hardere og ømmere enn det andre. bekymret meg masse for dette, og kom innom flere ganger til legen min. Heldigvis var han veldig tålmodig og forklarte at dette var helt normalt. I mitt tilfelle var noe av grunnen at han hadde testet ut flere forskjellige innlegg på ene siden. Men i alle tilfeller er det to separate inngrep, så det er helt naturlig at kroppen reagerer forskjellig. I mitt tilfelle varte denne forskjellen ganske lenge, men etterhvert sluttet jeg og tenke på det. Husker ikke når det gikk over, men idag er de helt "perfekte" og har vært sånn ganske lenge:) Ja, er så stiv i den skuldra hvor puppen er hardere også. Går å anstrenger meg for harde livet tydeligvis. Kirurgen min sier det kan være pga drenet jeg hadde der. Jeg er jo så nervøs for kapseldannelse! Var jo bare under 2% sjangse for å få indre blødning, men ettersom at jeg faktisk fikk dèt, får jeg sikkert kapsel i tillegg Håper jeg er like heldig som deg, og får fine, mykere og like pupper etterhvert!
Ms.Boob Skrevet 3. juni 2012 #21947 Skrevet 3. juni 2012 Åh hærregud nå sviiiir det i sårene,det brenner som F! Skikkelig ubehagelig.Kjennes ut som noen river de opp.Men det gror vel nå tenker jeg.Jeg må jo bare syte litt hehe Er enda kjempehoven og øm! Kan ta av nedpressebåndet på lørdag,det skal bli sååååå godt!Jeg er kjempespent på hvordan resultatet kommer til å bli. Hva er egentlig grunnen til at noen bruker nedpressbånd, og andre ikke? Jeg hadde ikke noen bandasje jeg, bare store "plasterlapper" som skulle sitte på i ei uke. Ingen nedpressbånd heller.
StjernePerle Skrevet 4. juni 2012 #21948 Skrevet 4. juni 2012 MIN OPERASJONSHISTORIE Ja, jeg sa jo jeg skulle gi dere min også når jeg hadde kommet i bedre form, så her kommer den: Jeg møtte opp på Drammen private sykehus og satt der å ventet på kirurgen. Plutselig kom Lars Haukeland ned med et grønt nett over hodet og noen ark i hånda. Han ropte meg opp, og jeg ble tatt med inn på rommet jeg hadde vært på konsultasjon to ganger før. Der tegnet han på meg (veldig kjappt og nesten litt sånn slurvete, haha..) Men det eneste han skulle tegne var jo bare en strek ned i midtne og ringer rundt brystene mine. Også skrev han 300 cc på oversiden av brystet mitt. Deretter tok han bilder av meg, fra siden og forfra. Dette tok bare 2 min også gikk vi opp til operasjonsstua. Der ble jeg lagt rett på operasjonsbordet, og en veldig koselig dame(sykepleier var vel hun) begynte å vaske meg, mens anestesisykepleieren la inn veneflon på meg. De var så utrolig hyggelige, og vi snakket om alt og ingen ting. Det siste jeg sa før jeg sovnet, når jeg hadde begynt å merke narkosen var: "burde jeg lukke øynene?" "Ja, det kan du jo om du vil" svare anestesilegen. "ja, for da slipper jo dere å gjøre det mener jeg..." sa jeg.. hahaha... Da lo de litt også var jeg borte vekk. Jeg ble vekt og deretter tatt ut den slagen av halsen sånn i halvsøvne. Jeg følte meg veldig veldig trøtt og lå en stund i sykehusseng. Da jeg skulle sette meg opp holdt jeg på å svime av. Fikk blodtrykksfall og ble veldig kvalm. Det er veldig typisk meg å reagere med disse symptomene og hadde egentlig regnet med det på forhånd. Pga at jeg var så dårlig tok det litt lengre tid å få dratt. Jeg fikk noen kjeks og saft og vann og ble litt bedre. holdt på å kaste opp men før jeg hadde fått sett meg rundt hadde sykepeleiren satt kvalmestillende rett i blodet mitt. De var så flinke der! Og jeg følte meg veldig trygg. Sykepleieren var så omsorgsfull og flink. Bilturen hjem var fæl, og det første jeg gjorde var å spy når jeg kom inn døra. ææææsj.. Men ble litt bedre av det, og enda bedre da jeg ble liggende på sofaen. Til å begynne med var det ikke så vondt for da er man jo lokal bedøvd. Smertene kom snikende etterhvert og jeg var flink til å ta smertestillende. Det var 2 vonde døgn og første natten var et mareritt. Men etter de to første dagene har det vært helt greit. Og to vonde dager er fine pupper verdt! :D Men jeg ble forstoppet av smertestillene, så måtte ta avføringsmiddel i går. I tillegg har jeg fått utslett. Oppstod først rundt der jeg hadde hatt bandasjen men så har det spredd seg. Noen som forresten har opplevd lignende? Nå er jeg på dag 3 eller 4 etter operasjonen.. (spørs om man regner med op-dagen eller ikke..) Og jeg er i veldig fin form. Jeg kan hvertfall anbefale Drammen private sykehus på det sterkeste. Min kirurg har vært helt fantastisk og er så flink til å følge opp. I illegg er han utrolig hyggelig og kjent for å være en veldig flink kirurg. Puppene mine har blitt veldig fine og jeg er veldig fornøyd. Jeg fikk 325 i hvert bryst og har gått bra å ha slappe b-cup amme pupper til å ha fått D cup Nå er min tid med engstelse over stygge bryster over, jeg kan tørre å vise meg på et offentlig bad uten å være helt flau over puppene mine. Gled dere dere som skal operere 1
StjernePerle Skrevet 4. juni 2012 #21949 Skrevet 4. juni 2012 Hva er egentlig grunnen til at noen bruker nedpressbånd, og andre ikke? Jeg hadde ikke noen bandasje jeg, bare store "plasterlapper" som skulle sitte på i ei uke. Ingen nedpressbånd heller. Det er de som har lagt under muskel som må bruke nedpressbånd. Spesielt tynne pasienter for at silikonet ikke skal legge seg for høyt opp, ettersom jeg har forstått. 1
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21950 Skrevet 4. juni 2012 Jeg kjøpte den "Fila" med åpning foran som var anbefalt av Stokkan. Men nå etter ei uke med gnaging og sinnsykt ubehag kjøpte jeg ny på "Sheeba". Da målte jeg meg ordentlig å kjøpte en med bredere bånd under, og lukking bak. Å GUD for en forskjell!! Men så skal det sies at den "Fila"-Bh'n var èn cup for liten tydeligvis ;p Bruker visst 70E nå! :O Jeg fant en helt grei sports-bh fra Triumph med åpning bak. Den er mye bedre enn den jeg hadde, selv om jeg syns denne og gnager litt under puppene til tider. Men tror også det har sammenheng med nedpressbåndet, at det liksom skviser puppa ned inn i kanten. Føler at bhen sitter bra, men har såklart hatt nervøse tanker om den gjør "jobben" like bra som den jeg fikk av klinikken.. Skal på kontroll nr.2 imorgen, syns liksom jeg må skifte tilbake til klinikk-bhen før jeg skal dit..
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21951 Skrevet 4. juni 2012 Hvordan går det med dere ny-opererte? Dette er min 6 dag etter operasjonen(op.dag ikke telt med). Syns jeg har hatt litt framgang hver dag. Idag klarte jeg å komme meg opp av senga uten særlig problem eller vondt. Jeg har enda ikke lagt helt ned på ryggen siden operasjonen da det har gjort for vondt å legge seg ned, og et helvete å lomme seg opp, selv når jeg har bygget masse opp med puter i omtrent sittestilling. Pga. sovestillingen de siste 5 nettene er jeg ganske av i rygg og skuldre nå. Ser virkelig fram til en normal natt igjen. Ellers begynner smertene å avta. Det brenner fremdeles godt under puppene hvis jeg beveger meg for brått eller hvis jeg rører meg etter å ha vært i ro lenge, men sånn jevnt over er jeg i mye bedre form. Den ene puppen har kommet lenger i bedringsprosessen, den har blitt litt mykere og armen er mye mer bevegelig. På andre siden har jeg mer vondt og klarer ikke bruke armen så mye. Denne puppen er også litt hard enda. Har følelse i brystvorter og på huden, bortsett fra et lite område rett over det ene arret som er helt numment. Skal på min andre kontroll i morgen. Håper jeg får sett før-bildene mine. Tror også at de kanskje skal bytte tape. Ellers kan jeg si at puppene ser kjempefine ut, de passer perfekt inn i en 80 C sports-bh. Før var jeg en liten A. Gleder meg sånn til de blir "normale" og at jeg endelig kan ha på meg klærene mine og føle meg fin og velbalansert! Nå føler jeg meg skviset og klumpete pga. nedpressbåndet, og siden jeg skulle på jobb idag for første gang etter op. så slet jeg litt med å finne klær som skjulte bulkene og kantene etter nedpressbåndet. Båndet må jeg gå med ut denne uken, med mindre de sier noe annet på kontrollen i morgen. Så, hvordan går det med dere? Så kjekt å lese om andre som gjennomgår det samme som meg 1
sjøhest Skrevet 4. juni 2012 #21952 Skrevet 4. juni 2012 nå har jeg nettopp tatt ris i to plastposer og prøvd de inni bh:) syns det var veldig greit jeg for å se hvilken str du vil ha! problemet er bare at jeg ikke har kjøkkenvekt, så får ikke sett hva de veier enda hverfall.. men skal få veid de og tatt de med til konsultasjon, er ikke det lurt? :D 1
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21953 Skrevet 4. juni 2012 Det er nok greit å ha en viss følelse for hvor mye man kunne tenke seg å legge inn ja Men du trenger ikke ta med risposene på konsultasjonen da..hvis jeg leste innlegget ditt rett... Jeg prøvde med ris, og kom fram til noe rundt 325-350gram. Fortalte dette på konsultasjonen og kirurgen sa at det virket som en bra størrelse til meg. Fink prøve prøve-innlegg hos han, og han foreslo at jeg skulle prøve 395gram siden jeg skulle legge de under muskelen og da vil litt av størrelsen på innlegget "forsvinne". Så endte opp med at jeg opererte inn 395, og det angrer jeg ikke på idag, hadde nok blitt litt skuffa om jeg valgte mindre. 1
sjøhest Skrevet 4. juni 2012 #21954 Skrevet 4. juni 2012 nei trenger jo egentlig ikke ha de med hehe. lurer på hva de veier altså!
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21955 Skrevet 4. juni 2012 Jeg er også liiiivredd for å få kapsel! Kjenner nemlig at den ene puppen er strammere og litt hardere oppå enn den andre, hulk. Vet ikke om det er hevelse eller kapsel?! har samme problemet,men d er nok bare hevelse.Ene puppen min begynner å bli normal,mens den høyre puppen enda er litt stram og hard.puppene blir like etterhevrt,og det skjer nok ikke på nøyaktig samme tid.
kvikk lunsj Skrevet 4. juni 2012 #21956 Skrevet 4. juni 2012 Jeg må vist ut idag og kjøpe en ny sports-bh.. Den jeg fikk virker veldig stram rundt, og den gnager veldig under puppene. Tror bh-en har mest skyld i smertene nå, ikke nedpressbåndet. Hvem har tips til en bra sports-bh som åpnes og lukkes foran? Som man får kjøpt på "vanlige" butikker som H&M, Lindex og sånt. jeg har kjøpt Sweemark sin på Lindex og er veldig fornøyd
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21957 Skrevet 4. juni 2012 Vet at noen av dere har klaget på forstoppelse og oppblåsthet pga smertestillende/antibiotika.. Magen min er som en hard ballong, den stikker ut rett under puppene og er hard å ta på, klarer heller ikke trekke den inn...normalt...? Ser jo ut som jeg er gravid.. Vil det hjelpe å bruke avføringsmiddel...? Har 4 dager igjen på antibiotika og er tom for smertestillende.
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21958 Skrevet 4. juni 2012 Idag har jeg vært på kontroll og jeg blir bare mer og mer misfornøyd med klinikken. Anbefaler ikke morten haug ved tønsberg privatklinikk/nobel clinic. Idag var jeg ikke hos kirurgen da, han er skjeldent der. Skal til han i august igjen. Jeg spurte hu dama om forskjellen og fortalte henne at jeg hadde ytret ønske om å få rettet størrelseforskjellen. Hu sa de så fine ut og jeg sa jeg var klar over at det kunne bedre seg, men lurte på hva hvis det ikke rettet seg opp. Hu sa jeg måtte snakke med kirurgen, altså i slutten av august. Greit nok det, men føler ikke de bryr seg mye om yrket sitt der. Ellers skifta hu teip og dytta litt på puppene. Spurte om hu kunne forklare meg hva slags proteser jeg har. Hu sa bare jeg hadde 350gram i hver, noe jeg vet. Spurte spesifikt om hvilken profil jeg har, men det kunne hu ikke fortelle meg. Virker ikke som om de vet at det finnes forskjellig profil på protesene (noe jeg syns er helt på trynet ). Må bare si jeg angrer så syykt på at jeg ikke hørte på magefølelsen min. Burde heller dratt til drammen eller oslo og bodd på hotell. Det var vanskelig å få gjennomført noe sånt for jeg har et lite barn, men jeg burde prøvd å finne en løsning på det. Nå er det gjort så kan ikke gjøre noe mer med det egentlig. Men vil bare si til dere andre der ute: om du føler dårlig connection med kirurgen og ikke liker stedet, dra et annet sted. Det er ikke noe gøy og legge igjen så mye penger og føle seg så lite tatt på alvor når man gjør noe såpass stort med kroppen. Er det fler som har blitt operert av morten haug? Erfaringer? For meg virker det som om han er lei av jobben sin for å si det sånn
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21959 Skrevet 4. juni 2012 Vet at noen av dere har klaget på forstoppelse og oppblåsthet pga smertestillende/antibiotika.. Magen min er som en hard ballong, den stikker ut rett under puppene og er hard å ta på, klarer heller ikke trekke den inn...normalt...? Ser jo ut som jeg er gravid.. Vil det hjelpe å bruke avføringsmiddel...? Har 4 dager igjen på antibiotika og er tom for smertestillende. Jeg har ikke det problemet, men det er helt vanlige bivirkninger av de legemidlene. Du får kjøpt avføringsmiddel på apoteket reseptfritt, verdt et forsøk iallefall Hadde du bodd i nærheten av meg kunne du fått mine smertestillende jeg brukte bare paracet også brukte jeg en morfinpille så jeg har igjen 3 morfinpiller. Føler ikke smertestillende virker på meg, oppskrytt er det hehe
StjernePerle Skrevet 4. juni 2012 #21960 Skrevet 4. juni 2012 Vet at noen av dere har klaget på forstoppelse og oppblåsthet pga smertestillende/antibiotika.. Magen min er som en hard ballong, den stikker ut rett under puppene og er hard å ta på, klarer heller ikke trekke den inn...normalt...? Ser jo ut som jeg er gravid.. Vil det hjelpe å bruke avføringsmiddel...? Har 4 dager igjen på antibiotika og er tom for smertestillende. Jeg ble også sånn. ta avføringsmiddel. Var sykt deilig å bare få ut alt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå