Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Flukt
Skrevet

Hei dere!

Jeg opererte inn runde proteser (375cc høy profil) under muskel på torsdag, samt fikk brystløft. Hadde fra før runde proteser (300cc moderat profil) over muskel, som jeg da byttet ut pga komplikasjoner, og at det ikke så pent ut i det hele tatt.

Må si at tiden etter den første operasjonen var langt lettere enn det jeg opplever nå. Jeg er så oppblåst at jeg holder på å sprekke, er skikkelig ubehagelig! Og forstoppelse har jeg og:/

Puppene er selvsagt vonde etter røff behandling, og nå sliter jeg også med smerter i halebeinet og i ryggen siden jeg ligger så mye i samme stilling. Men en av de verste tingene er ribbeina som gjør skikkelig vondt spesielt på høyre side. Er det noen av dere som har merket dette? Dette gjør jo at jeg ikke klarer å sitte siden presset mot ribbeina øker da, og når jeg legger meg ned så begynner rygg og halebein/bakenden å gjøre vondt. Hjelpes!

Er vel egentlig ikke så mye jeg kan gjøre, annet enn å vente, men håpte kanskje det kunne hjelpe å syte bittelitt..? :sjenert:

Er nemlig mutters alene på et hotellrom i utlandet og har ingen til å hjelpe meg opp fra senga eller klage til! :lete::)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere!

Jeg opererte inn runde proteser (375cc høy profil) under muskel på torsdag, samt fikk brystløft. Hadde fra før runde proteser (300cc moderat profil) over muskel, som jeg da byttet ut pga komplikasjoner, og at det ikke så pent ut i det hele tatt.

Må si at tiden etter den første operasjonen var langt lettere enn det jeg opplever nå. Jeg er så oppblåst at jeg holder på å sprekke, er skikkelig ubehagelig! Og forstoppelse har jeg og:/

Puppene er selvsagt vonde etter røff behandling, og nå sliter jeg også med smerter i halebeinet og i ryggen siden jeg ligger så mye i samme stilling. Men en av de verste tingene er ribbeina som gjør skikkelig vondt spesielt på høyre side. Er det noen av dere som har merket dette? Dette gjør jo at jeg ikke klarer å sitte siden presset mot ribbeina øker da, og når jeg legger meg ned så begynner rygg og halebein/bakenden å gjøre vondt. Hjelpes!

Er vel egentlig ikke så mye jeg kan gjøre, annet enn å vente, men håpte kanskje det kunne hjelpe å syte bittelitt..? :sjenert:

Er nemlig mutters alene på et hotellrom i utlandet og har ingen til å hjelpe meg opp fra senga eller klage til! :lete::)

Hei:)

Jeg har også tatt brystløft + implantater (280)

Har også hatt ubehag ved ribbeina.. Ikke kjempe vondt, men kun ubehag. I morgen er det en måned siden operasjon, så kjenner ikke mye nå :)

Bare lurer på om disse smertene du snakker om ved ribbeina , har sammenheng med selve brystløftet? Det er ikke mange her inne som har tatt løft i tillegg til implantater.. Så jeg vil gjerne høre mere fra de som har tatt løft også :jepp:

Høres ut som de smertene du har er normale smerter. Det er jo veldig individuelt hvor vondt man har..

God bedring til deg!! :smilyblomst:

Gjest Flukt
Skrevet

Procon:

Takk for svar! :)

I og med at jeg allerede hadde en "lomme" der de gamle protesene lå over muskelen, så fikk jeg overflødig hud når de nye protesene ble lagt under musklene. Derfor fjernet kirurgen en del hud, men dette gjorde han ved å skjære rundt brystvortene og stramme opp huden på denne måten.

Eller, jeg lurer på om han også flyttet på den ene brystvorten for å få dem i samme høyde..jeg var litt fjern etter å ha våkna fra narkosen, så husker ikke helt hva han sa hehe.. Men skal på kontroll der i morgen eller tirsdag.

Men uansett: Derfor tror jeg ikke at denne typen løft kan føre til så vonde ribbein som jeg har, for det føles virkelig som om jeg har fått mørbank :gjeiper: Men kanskje det kan være BH-en som er uvant stram? Merker jo at den er jo ikke akkurat så behagelig å ha på seg, så når jeg kommer hjem får jeg kjøpe meg en bedre en!

Er du fornøyd etter operasjonen? Tok du over eller under muskel? Det er jo bare 1 mnd siden for deg, men vises arrene etter løftet godt? :)

Skrevet

Jeg er så lei meg idag :(

Rett før operasjonen spurte jeg kirurgen om det ikke ville være lurt å legge inn forskjellig str i hver pupp for å få retta opp str forskjellen. Han spurte meg om det ikke var like mye vev i hver pupp og jeg svarte at det vet jeg ikke, men jeg merker jo klart det er forskjell (men det var også fordi den ene hang og den andre hang ikke ).

Endte opp med å få like mye i hver.

Nå er det 5dager siden operasjonen og jeg ser klart at den puppen som var størst før er mye større enn den andre. Jg vet det kan være hevelse, men om en av de skulle vært hoven burde det vært den som var minst i utgangspunktet for den er jo herja mer med.

Jeg syns kirurgen virka lite engasjert i arbeidet sitt og det virka som om han ble litt sur når jeg påpekte sånne ting så har en følelse på at han bare vil fortelle meg at sånn må det bare være når jeg skal til han på kontroll.

Skal også sies at jeg spurte om han kunne se det ann under operasjonen, men det ville han ikke.

Jeg vil ikke ha punga ut med over 30 000 og fortsatt ha så stor forskjell på puppene. Har ikke prøvd normal bh ennå selvfølgelig, men sånn det ser ut nå vil det bli som før, at den minste puppen ikke fyller ut cupen ordentlig som den andre. Så da lurer jeg på om man har noe rett til å klage og om det vil være gratis å få sånt retta opp?

Gjest Flukt
Skrevet

Hei Missy1 :)

Da jeg la inn silikon for 4-5 år siden, var det fordi jeg hadde ammet, hadde små bryster i utgangspunktet, og dermed satt jeg igjen med disse "vrengte bukselommene" etter ammingen. Jeg hadde hatt mye mer melk i den ene puppen enn den andre, og dermed hang høyre bryst mer enn det andre, og så også større ut.

Kirurgen min valgte da å legge inn proteser med forskjellige størrelser, altså 280 i den høyre puppen og 300 i den andre. Når puppene hadde "gått seg til" etter operasjonen, så jeg at istedenfor å ha fått samme størrelse, så var venstre pupp blitt litt større enn høyre pupp. Ikke en veldig forskjell men :)

Husk nå at det bare er 5 dager siden du opererte, kanskje den ene har roet seg litt imens den andre enda er hoven? :)

Nå for noen måneder siden merket jeg at protesen i høyre bryst var på tur, og under ny operasjon nå på torsdag så fant kirurgen ut av protesen hadde snudd seg bak-frem! De mener protesen må ha hatt for mye rom inni det brystet mitt som hang mer enn det andre. Nå har jeg fått løft og lagt inn proteser med høyere profil og med samme størrelse. Tror jeg blir fornøyd.

Hvor mye har du lagt inn? :)

Gjest Flukt
Skrevet

Missy1 hvor opererte du deg hen forresten? Der jeg opererte meg for noen år siden fikk jeg også følelsen av å ikke bli hørt eller tatt på alvor. Det ble liksom som han sa, og ferdig med det. Håper virkelig at det går seg til slik at puppene dine blir mer like etterhvert! I mellomtiden må du nesten bare ha litt is i magen :sjenert:

Skrevet

Hei Missy1 :)

Da jeg la inn silikon for 4-5 år siden, var det fordi jeg hadde ammet, hadde små bryster i utgangspunktet, og dermed satt jeg igjen med disse "vrengte bukselommene" etter ammingen. Jeg hadde hatt mye mer melk i den ene puppen enn den andre, og dermed hang høyre bryst mer enn det andre, og så også større ut.

Kirurgen min valgte da å legge inn proteser med forskjellige størrelser, altså 280 i den høyre puppen og 300 i den andre. Når puppene hadde "gått seg til" etter operasjonen, så jeg at istedenfor å ha fått samme størrelse, så var venstre pupp blitt litt større enn høyre pupp. Ikke en veldig forskjell men :)

Husk nå at det bare er 5 dager siden du opererte, kanskje den ene har roet seg litt imens den andre enda er hoven? :)

Nå for noen måneder siden merket jeg at protesen i høyre bryst var på tur, og under ny operasjon nå på torsdag så fant kirurgen ut av protesen hadde snudd seg bak-frem! De mener protesen må ha hatt for mye rom inni det brystet mitt som hang mer enn det andre. Nå har jeg fått løft og lagt inn proteser med høyere profil og med samme størrelse. Tror jeg blir fornøyd.

Hvor mye har du lagt inn? :)

Det var akkurat det samme som skjedde med meg. Mer melk i venstre enn høyre og derfor hang venstre men ikke høyre. Venstre har alltid vært litt større enn høyre, men før jeg fikk barn kunne man ikke se det uten å studere de veldig.

Jeg la inn 350cc, runde over muskel. Opererte på tønsberg privatklinikk, morten haug het han som opererte meg (han jobber på nobel clinic og)

Jeg vet jeg må ta tiden litt til hjelp siden det er så kort tid siden, men en del av meg bare vet det kommer til å vedvare siden jeg var ganske sikker på at jeg burde hatt litt mer i høyre enn venstre for at de skulle bli like. Men når kirurgen sier noe så velger man jo å stole på han og jeg tenkte sånn at han er eksperten, ikke jeg så om jeg sier "jo, legg mer i høyre enn i venstre" så hadde det vært min feil om resultatet ikke ble bra

Skrevet

Procon:

Takk for svar! :)

I og med at jeg allerede hadde en "lomme" der de gamle protesene lå over muskelen, så fikk jeg overflødig hud når de nye protesene ble lagt under musklene. Derfor fjernet kirurgen en del hud, men dette gjorde han ved å skjære rundt brystvortene og stramme opp huden på denne måten.

Eller, jeg lurer på om han også flyttet på den ene brystvorten for å få dem i samme høyde..jeg var litt fjern etter å ha våkna fra narkosen, så husker ikke helt hva han sa hehe.. Men skal på kontroll der i morgen eller tirsdag.

Men uansett: Derfor tror jeg ikke at denne typen løft kan føre til så vonde ribbein som jeg har, for det føles virkelig som om jeg har fått mørbank :gjeiper: Men kanskje det kan være BH-en som er uvant stram? Merker jo at den er jo ikke akkurat så behagelig å ha på seg, så når jeg kommer hjem får jeg kjøpe meg en bedre en!

Er du fornøyd etter operasjonen? Tok du over eller under muskel? Det er jo bare 1 mnd siden for deg, men vises arrene etter løftet godt? :)

Jeg har arr som en T oppned og rundt brystvortene. Arrene under brystene er de som ser verst ut. De andre er veldig lyse allerede, så det ser bra ut :jepp:

Er veldig spent på hvordan resultatet blir etterhvert. Har slitt med å finne en god bh som ikke gnager, så har dessverre byttet bh'er mange ganger. Er rett for at det kan ødelegge resultatet :sukk:

Igår da jeg tok av bh'en litt, synes jeg brystene var firkantet :sjokkert:

Noen som vet om bytting av bh kan påvirke resultatet veldig mye?? Har alltid på sportsbh da :jepp:

Kan godt være at bh'en din har vært veldig stram altså! Du får finne en som er behagelig å ha på :tommelopp:

Jeg er alt i alt veldig fornøyd. Jeg ønsket å få fylde, å det har jeg fått :hoppendeglad:

Veldig glad for at jeg tok brystløft i tillegg , for å brystene "på plass" ;)

Er du fornøyd hittil? Kanskje litt tidlig å se enda?:)

Jeg tok over muskel:)

Når du skal på kontroll får du vel svar på det meste du lurer på:):)

Skrevet

Hei dere!

Hvilke komplikasjoner hadde du? Opplevde du kapseldannelse? Det er jeg livredd for å bli plaget med.. :/

Gjest Flukt
Skrevet

Missy1 : Jeg synes du burde si fra til kirurgen når du skal på kontroll dit, dersom det ikke har forandret seg til da. På konsultasjon skal kirurgen lytte og prøve å imøtekomme pasientens ønsker på best mulig måte. Selvfølgelig er ikke kirurgene magikere, og hva en kan oppnå kommer an på utgangspunktet en hadde. Men nå sa jo du ifra om at du ønsket å jevne ut størrelsene og foreslo forskjellig str på proteser. Da er det litt rart at han valgte å ikke gjøre noe med det, og jeg synes du kan be om en begrunnelse for det.

Jeg for min del angrer på at jeg ikke tok løft og protese under muskel første gang. At det fantes forskjellige profiler ante jeg heller ikke dengang :)

Procon : Så bra at du er fornøyd! :)

Firkanta pupper har jeg ikke vært borti før hehe, men husker tidligere når jeg har gått med push-up, så har gjerne puppene vært litt formet etter BH-en en liten stund etterpå :) Jeg har egentlig ikke sett puppene mine enda. Er på en måte ikke like gira som sist, siden jeg slettes ikke hadde lyst til å operere meg igjen nå, men ble nødt pga smerte og protese på avveie :sjenert: Og da legen kom for å dra ut drenene og løfte på plastrene for å sjekke brystvortene, så snudde jeg hodet vekk fordi jeg syntes det var så ekkelt :gjeiper:

Men ser ihvertfall at mellom puppene vises det ingen kant lenger, og det er jeg veldig glad for -endelig kan jeg bruke trekant-bikini!

Får nok sett bedre når jeg skal på kontroll (hvis jeg tør se da hehe), men herregud så jeg gruer meg til å ta stingene rundt brystvortene om 2 uker!

Hei, jeg heter Flukt og er ei skikkelig pingle! :goodbye:

Gjest Flukt
Skrevet

Hvilke komplikasjoner hadde du? Opplevde du kapseldannelse? Det er jeg livredd for å bli plaget med.. :/

Nei puppene mine var faktisk veldig myke :) Problemet mitt var at protesen var på avveie, og rett og slett hadde snudd seg bak-frem i puppen min! Kanten på denne har alltid syntes , men den siste tiden så stakk den liksom mer rett ut fra puppen, og jeg kjente endel stikking der inne. Hadde også rippling.

Tror det er vanlig å bekymre seg om både det ene og det andre like etter en operasjon, men synes du skal slappe av og så går det mest sannsynlig bra. Og plutselig er du så vant til puppene at du ikke tenker noe over dem :)

Skrevet

Nei puppene mine var faktisk veldig myke :) Problemet mitt var at protesen var på avveie, og rett og slett hadde snudd seg bak-frem i puppen min! Kanten på denne har alltid syntes , men den siste tiden så stakk den liksom mer rett ut fra puppen, og jeg kjente endel stikking der inne. Hadde også rippling.

Tror det er vanlig å bekymre seg om både det ene og det andre like etter en operasjon, men synes du skal slappe av og så går det mest sannsynlig bra. Og plutselig er du så vant til puppene at du ikke tenker noe over dem :)

Ja hehe,jeg bekymerer meg VELDIG mye! Men som du sier,det er vel vanlig.. :)

Skrevet

Jeg ble operert 29 mai,det er ingen ting å grue seg til :) Er du frisk og i god form,går dette helt fint :)

Takk for støtten :) Jeg er litt syk.. Våkner flere ganger om natten pga hoste. Er redd for at dette skal gjøre det mer vondt.. Men har forberedt meg på at det skal gjøre vondt

Skrevet

Skal opereres i morgen.. Gruer meg :roll:

Masse Lykke til :D fortell hvordan det går;)

Jeg skal på tirsdagen ;)

Skrevet

Noen som vet når puppene skal bli mykere? :vetikke:

Føler at de er mere bevegelig, men fortsatt ganske harde. :sukk: Er 1 mnd siden operasjonen min..

Skrevet

Nei, Bugge har jeg vært hos på Fana medisinske. Likte ikke han. :)

Det tror jeg ikke du er alene om, er det han som nesten ikke sier noe? Har hørt at enav de i Bergen er sånn... Har du vært på konsultasjon hos han andre du vil til? Håper ting stemmer bedre der :)

Jeg er så lei meg idag :(

Rett før operasjonen spurte jeg kirurgen om det ikke ville være lurt å legge inn forskjellig str i hver pupp for å få retta opp str forskjellen. Han spurte meg om det ikke var like mye vev i hver pupp og jeg svarte at det vet jeg ikke, men jeg merker jo klart det er forskjell (men det var også fordi den ene hang og den andre hang ikke ).

Endte opp med å få like mye i hver.

Nå er det 5dager siden operasjonen og jeg ser klart at den puppen som var størst før er mye større enn den andre. Jg vet det kan være hevelse, men om en av de skulle vært hoven burde det vært den som var minst i utgangspunktet for den er jo herja mer med.

Jeg syns kirurgen virka lite engasjert i arbeidet sitt og det virka som om han ble litt sur når jeg påpekte sånne ting så har en følelse på at han bare vil fortelle meg at sånn må det bare være når jeg skal til han på kontroll.

Skal også sies at jeg spurte om han kunne se det ann under operasjonen, men det ville han ikke.

Jeg vil ikke ha punga ut med over 30 000 og fortsatt ha så stor forskjell på puppene. Har ikke prøvd normal bh ennå selvfølgelig, men sånn det ser ut nå vil det bli som før, at den minste puppen ikke fyller ut cupen ordentlig som den andre. Så da lurer jeg på om man har noe rett til å klage og om det vil være gratis å få sånt retta opp?

Jeg ville sett det litt an, det kan jo hende at det ordner seg selv? Krysser fingrene og håper på det :) men om det ikke skulle gjøre det hadde jeg klagd, helt klart. Har du ikke noe avtalt om hva du evt får dekket eller gratis om du ikke er fornøyd? Hører mange anbefaler å avklare det på forhånd, men vet ikke hvor vanlig det er?

Det var akkurat det samme som skjedde med meg. Mer melk i venstre enn høyre og derfor hang venstre men ikke høyre. Venstre har alltid vært litt større enn høyre, men før jeg fikk barn kunne man ikke se det uten å studere de veldig.

Jeg la inn 350cc, runde over muskel. Opererte på tønsberg privatklinikk, morten haug het han som opererte meg (han jobber på nobel clinic og)

Jeg vet jeg må ta tiden litt til hjelp siden det er så kort tid siden, men en del av meg bare vet det kommer til å vedvare siden jeg var ganske sikker på at jeg burde hatt litt mer i høyre enn venstre for at de skulle bli like. Men når kirurgen sier noe så velger man jo å stole på han og jeg tenkte sånn at han er eksperten, ikke jeg så om jeg sier "jo, legg mer i høyre enn i venstre" så hadde det vært min feil om resultatet ikke ble bra

Oi, dette er akkurat som å lese om meg og mine nå etter amming! Jeg skal vertfall ta dette opp med kirurgen, det er helt sikkert!

Fader det er mye å tenke på med disse puppene altså, det er jammen ikke bare bare..

Jeg føler jeg er helt besatt av tanken på nye pupper for tiden, tenker nesten ikke på annet, drømmer om pupp og leser om pupp ;) kjenner jeg gleder meg til det er gjort, kanskje jeg klarer å roe meg litt da :P

Var dere også sånn før første operasjon, eller det bare meg? ;)

I morgen er det to uker igjen!

Skrevet

Noen som vet når puppene skal bli mykere? :vetikke:

Føler at de er mere bevegelig, men fortsatt ganske harde. :sukk: Er 1 mnd siden operasjonen min..

Jeg opererte for 5 dager siden,og mine pupper er allerde blitt mye mykere.Det hadde jeg ikke trodd!Men har mistet mye følelse i dem :(

Skrevet (endret)

Jeg opererte for 5 dager siden,og mine pupper er allerde blitt mye mykere.Det hadde jeg ikke trodd!Men har mistet mye følelse i dem :(

Har ikke mye følelse i de enda jeg heller.. Men det blir vel etterhvert :jepp:

Hvordan merker man om det har blitt hard kapsel? Jeg har aaaaangst for dette :sukk:

Endret av Procon
Skrevet

Til dere som snakker om dette med ulik størrelse

Dette hadde jeg også, og jeg spurte kirurgen om han mente det var best å legge inn ulik størrelse. Han var usikker på dette, men skrev opp at han skulle se an. På selve opreasjonsdagen sa han til meg at han hadde tenkt på det, og at han ville at jeg skulle ha lik i begge. Dette var fordi man kunne få ulik form om protesen hadde ulik størrelse. Han mente at det ville bli minst forskjell på brystene om jeg valgte like innlegg.

Så mulig det var det kirurgene tenkte hos dere også. Den største puppen min er fortsatt størst, men det tror jeg blir bedre når de mykner og faller ned. Nå er den høyre hardere og mindre myk...kanskje fordi jeg bruker høyrearmen mest?

Gjest Flukt
Skrevet

Var dere også sånn før første operasjon, eller det bare meg? ;)

I morgen er det to uker igjen!

Du er nok ikke alene om det nei. Første gang jeg opererte var jeg så nervøs at hele kroppen min skalv når jeg skulle få narkosen. Men så var jeg så himla glad! Så jeg smilte stort med tennene imens de klapra i munnen på meg :nigo: Så sloknet jeg plutselig..og våknet opp med pupper. DA var jeg fornøyd da, og gav legen tommel opp! :danse:

Lykke til, og når du først har puppene på plass så tror jeg nok puppe-tanker roer seg litt etter en stund ;) Plutselig tenker en ikke over dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...