pussen Skrevet 13. mars 2008 #3821 Del Skrevet 13. mars 2008 Til dere som har operert. Hvor lang tid tok det fra dere kom til klinikken å til dere dro hjem? hei hadde time kl 14.30 komm til 14.50 reiste ut 17.45 veldig kjappt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inemine Skrevet 13. mars 2008 #3822 Del Skrevet 13. mars 2008 Dere som har operert; Hvor lang tid tok det før det sluttet å gjøre vondt i selve puppen? Puppene mine er en uke i morgen, og gjør fortsatt ganske vondt. Er det normalt? Tok under muskel, så er kanskje litt for utålmodig, men er så bekymret for at noe skal være galt, så er på utkikk etter tegn på at alt ikke er som det skal være hele tiden.. Og hvordan vet man at det er implantatet man kjenner, og ikke luftbobler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelille Skrevet 13. mars 2008 #3823 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg skrev litt her tidligere, måtte utsette operasjon grunnet påfølgende konkurranser. Driver mye med fitness, så det hadde vært ganske ugunstig å opereres på en tid der man har svært lav fettprosent. Jeg skal imidlertid gjennomføre en operasjon noen uker etter dette, regner med at jeg da har en mer "normal" fettprosent slik som jeg hadde på konsultasjonen i januar. Skal opereres på colosseumklinikken 8.mai! Har tenkt så mye på fordeler/ulemper ved silikon, men har funnet ut at jeg må slutte å tenke så mye! Man lever jo kun en gang, og man vet ikke hvor lenge. Om det blir problemer ved evt graviditet/amming om et par får jeg ta når den tid kommer. Skal legge over muskel, regner med at det blir 230 - 240 cc (har litt ujevn størrelse på dem). Vil at det skal se veldig naturlig ut. Gratulerer med dato er det avd. Oslo eller Stavanger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelille Skrevet 13. mars 2008 #3824 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei! Jeg skrev litt her tidligere, måtte utsette operasjon grunnet påfølgende konkurranser. Driver mye med fitness, så det hadde vært ganske ugunstig å opereres på en tid der man har svært lav fettprosent. Jeg skal imidlertid gjennomføre en operasjon noen uker etter dette, regner med at jeg da har en mer "normal" fettprosent slik som jeg hadde på konsultasjonen i januar. Skal opereres på colosseumklinikken 8.mai! Har tenkt så mye på fordeler/ulemper ved silikon, men har funnet ut at jeg må slutte å tenke så mye! Man lever jo kun en gang, og man vet ikke hvor lenge. Om det blir problemer ved evt graviditet/amming om et par får jeg ta når den tid kommer. Skal legge over muskel, regner med at det blir 230 - 240 cc (har litt ujevn størrelse på dem). Vil at det skal se veldig naturlig ut. Hvilken cup-str ønsker du å få? Endret 13. mars 2008 av kanutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GGG Skrevet 13. mars 2008 #3825 Del Skrevet 13. mars 2008 Dere som har operert; Hvor lang tid tok det før det sluttet å gjøre vondt i selve puppen? Puppene mine er en uke i morgen, og gjør fortsatt ganske vondt. Er det normalt? Tok under muskel, så er kanskje litt for utålmodig, men er så bekymret for at noe skal være galt, så er på utkikk etter tegn på at alt ikke er som det skal være hele tiden.. Og hvordan vet man at det er implantatet man kjenner, og ikke luftbobler? Jeg har i dag ei uke fra operasjon og puppene mine føles som at det skal sprenges. Har sluttet å ta smertestillende. Og har siste dag med antibiotika i morgen. Jeg tok også under muskelen, kanskje det er for tidlig til å ikke gjøre noe vondt. De er ganske tunge også, kjenner du det samme som jeg? Hvor hadde du operasjonen? Har du bare protese eller er det løft også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GGG Skrevet 13. mars 2008 #3826 Del Skrevet 13. mars 2008 Har skiftet bandasjen og det kom litt rent blo fra arr, er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siliconsally Skrevet 14. mars 2008 #3827 Del Skrevet 14. mars 2008 Dere som har operert; Hvor lang tid tok det før det sluttet å gjøre vondt i selve puppen? Puppene mine er en uke i morgen, og gjør fortsatt ganske vondt. Er det normalt? Tok under muskel, så er kanskje litt for utålmodig, men er så bekymret for at noe skal være galt, så er på utkikk etter tegn på at alt ikke er som det skal være hele tiden.. Og hvordan vet man at det er implantatet man kjenner, og ikke luftbobler? Det er helt normalt. Jeg la også under muskel,og hadde vondt en god stund. I alle fall 2-3 uker. Ikke like vondt som 1.uken da selvfølgelig. Faktisk nå etter snart 5 uker er puppene ganske ømme enda. Det er ikke noe behagelig når samboer tar på dem. Men de blir bedre og bedre. Skjønner at du er redd det skal være noe galt,men det er helt normalt altså. Er slik selv jeg,ser etter "tegn" på noe galt hele tiden. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 14. mars 2008 #3828 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva hadde dere på dere operasjonsdagen? Altså det dere reiste og dro i? Hva er egentlig å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 14. mars 2008 #3829 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Jeg skal antageligvis operere meg midt i eksamenstiden. Vil jeg være i form til å kunne klare å lese og skrive notater de to første ukene etter op? Og å ta en 5 timers eksamen? Ble litt bekymret når jeg leser at dere fremdeles har smerter etter to uker for at det skal gå ut over eksamen. Jeg skal også legge under muskel. Endret 14. mars 2008 av fuerza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GGG Skrevet 14. mars 2008 #3830 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg skal antageligvis operere meg midt i eksamenstiden. Vil jeg være i form til å kunne klare å lese og skrive notater de to første ukene etter op? Og å ta en 5 timers eksamen? Ble litt bekymret når jeg leser at dere fremdeles har smerter etter to uker for at det skal gå ut over eksamen. Jeg skal også legge under muskel. Det første uke , tror ikke du kan konsentrere deg, mest pga medisiner. Jeg skriv litt til bachelor oppgave, men ikke så mye arbeid, følte meg ikke bra til å lese. Det andre uka går helt fint :-) Likke til med eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GGG Skrevet 14. mars 2008 #3831 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva hadde dere på dere operasjonsdagen? Altså det dere reiste og dro i? Hva er egentlig å anbefale? Jeg hadde med meg komfortable klær,dvs: bluse som kan åpnes foran, noe som er lett å ta på. Hvis du skal reise ikke ha med en stor koffert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missilly Skrevet 14. mars 2008 #3832 Del Skrevet 14. mars 2008 Gratulerer med dato er det avd. Oslo eller Stavanger? Takk! En stund igjen enda, men gleder meg. Må prøve å skyve vekk mine små tvil inntil da Avd. Oslo Hvilken cup-str ønsker du å få? Jeg er en liten B, og vil vel ha en full B - liten C. Er ganske godt trent, så noe større vil se litt rart ut tror jeg. Dessuten trener jeg en del, og kan ikke ha noe i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 14. mars 2008 #3833 Del Skrevet 14. mars 2008 Hun var veldig ivrig på og sette dato her og, følte meg nesten litt presset til å booke operasjon! Er glad jeg valgte Fornebuklinikken Jeg skal opereres 7.april av Pål Schistad. Hadde konsultasjonstime med Erik Dillerud, og etter det var jeg ikke i tvil i det hele tatt om hvilken klinikk som skulle operere meg Hvem skal operere deg Mariacand? Hej igen :-) Jeg skal også opereres af Pål Schistad.. HVor stor er du hæjde og vægt og hvor meget skal du have ind? Jeg er vel 167/56 kg. Og har ikke engang en A cup. Han mente at 275 ville passe perfekt til at få en naturlig og fyldig B-Cup men han viste endnu ikke om det blev under eller over musklen. Jeg har taget 12 dage fri fra jobben, så håber det holder.. :-) Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 14. mars 2008 #3834 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei Maria Jeg jobber også på kontor og var på jobb etter en uke, men det var slitsomt. Jeg var veldig sliten hele første uka på jobben og det verket i puppene selv om jeg stort sett bare sitter foran PC. Ideelt sett er det best å være hjemme i 14 dager; det er de første 2 ukene som er "værst". Bedøvelsen var ikke skummel i det hele tatt. Det er egentlig veldig behagelig; du legger deg på et bord og får en "god natts søvn". Det som kan skje etterpå når du våkner er at du fryser veldig; jeg reagerer slik og har lest at andre også har gjort det. Men det varer ikke mer enn en halvtimestid. Bedøvelsen de bruker er jo ikke full narkose med maske. Det er rett og slett sterk sovemedisin som man får intravinøst med lokalbedøvelse i tillegg. Så det er ikke værre enn å ta sovemedisin. Slapp helt av, det kommer til å gå så bra så og de som jobber på Fornebu er så utrolig søte og snille og veldig behjelpelige med alt. Jeg skal jo opereres for 2. gang til høsten og det etter 6 mnd og jeg er ikke nervøs for det i det hele tatt. Lykke til! Lykke til Åhh tak så snill du er - dejligt at nogle kan ro en lidt ned he he.. Skal lige høre hvor meget du fik langt ind og hvad du var i udgangspunktet og blev efterfølgende? Desuden vil jeg gerne høre om du fik under eller over musklen.. Jeg har taget 12 dage fri fra jobben - så håber det holder :-) Klem fra Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 14. mars 2008 #3835 Del Skrevet 14. mars 2008 Hej igen :-) Jeg skal også opereres af Pål Schistad.. HVor stor er du hæjde og vægt og hvor meget skal du have ind? Jeg er vel 167/56 kg. Og har ikke engang en A cup. Han mente at 275 ville passe perfekt til at få en naturlig og fyldig B-Cup men han viste endnu ikke om det blev under eller over musklen. Jeg har taget 12 dage fri fra jobben, så håber det holder.. :-) Maria Jeg er 164 og 56 kg, har en liten A nå, og håper på en full B Er litt itvil angående dette med størrelse, siden noen sier man bør ta en cup mer enn hva man ønsker.. At en C med klær ser ut som en B Skal uansett la kirurgen få siste ordet, han vet vel best Får ta over muskelen, håper på 300, og runde proteser Jeg kommer til å bruke egenmelding, og få en sykmelding for noen dager.. Tyder vel ikke på helt god arbeidsmoral men, passer utrolig godt akkurat nå med tanke på å gro til sommeren. Jobber på kontor jeg og, og her har vi stengt i fellesferier, som påske, jul og sommer, så jeg kan ikke ta det utenom noen av disse ukene, og da passer det utrolig dårlig for meg (pga. nesten ingen vet om det, verken av familie eller venner). :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 14. mars 2008 #3836 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg er 164 og 56 kg, har en liten A nå, og håper på en full B Er litt itvil angående dette med størrelse, siden noen sier man bør ta en cup mer enn hva man ønsker.. At en C med klær ser ut som en B Skal uansett la kirurgen få siste ordet, han vet vel best Får ta over muskelen, håper på 300, og runde proteser Jeg kommer til å bruke egenmelding, og få en sykmelding for noen dager.. Tyder vel ikke på helt god arbeidsmoral men, passer utrolig godt akkurat nå med tanke på å gro til sommeren. Jobber på kontor jeg og, og her har vi stengt i fellesferier, som påske, jul og sommer, så jeg kan ikke ta det utenom noen av disse ukene, og da passer det utrolig dårlig for meg (pga. nesten ingen vet om det, verken av familie eller venner). :-) He he - jeg forstår dig veldig godt...Jeg har sagt jeg skal hjem til danmark en tur :-) JEg vil heller ikke have der er nogen for jobben der skal vide det. Sidder som projektleder i en IT bedrift og jobber dermed også på kontor. MEn folk er veldig gammeldags herude.. Har sagt det til en enkelt kollega.. Pål S hos fornebu sagde at der var ikke nogle som ville kunne se det eftersom jeg gik med indlæg idag.. Men man kan jo klæ sig efter det ikke sant :-) Jeg går for en lille C stor B- cup.. så er lidt spændt. Men han har hele tiden sagt at jeg ikke skulle have mere end 275 da dette ville blive unaturligt. Desuden kunne han først under operationen bestemme om det blev under eller over musklen.. da han ikke præcis kunne mærke om der var væv nok... Nøj det bliver så spændende så spændende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittebær Skrevet 14. mars 2008 #3837 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hei, jeg lurer litt på dette med fri etter oprasjonen, jeg jobber i et digitaltrykkeri, og sitter mye foran datamaskin, men må vanligvis hjelpe til med å skjære plakater, bære papir og slikt. Jeg er lærling og kan ikke bare ta meg til rette, jeg har egentlig ikke opparbeidet noe særlig med ferie, jobbet bare 4 mnd i fjor. Jeg har satt meg opp på en ukes ferie fra og med op.dagen, men er veldig usikker på om dette holder. Noen som vet hvordan det fungerer med sykemelding hvis man ikke er i stand til å gå på jobb er det vel mulig å få sykemelding fordi man har smerter? Endret 14. mars 2008 av bittebær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inemine Skrevet 14. mars 2008 #3838 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei, jeg lurer litt på dette med fri etter oprasjonen, jeg jobber i et digitaltrykkeri, og sitter mye foran datamasjin, men må vanligvis hjelpe til med å skjære plakater, bære papir og slikt. Jeg er lærling og kan ikke bare ta meg til rette, jeg har egentlig ikke opparbeidet noe særlig med ferie, jobbet bare 4 mnd i fjor. Jeg har satt meg opp på en ukes ferie fra og med op.dagen, men er veldig usikker på om dette holder. Noen som vet hvordan det fungerer med sykemelding hvis man ikke er i stand til å gå på jobb er det vel mulig å få sykemelding fordi man har smerter? En brystoperasjon gir vanligvis ikke grunnlag for sykemelding, siden det er en skjønnhetsoperasjon.. Men det finnes så klart visse unntak. Jeg har hatt en uke med sykemelding nå, siden dette har vært et stort psykisk problem for meg, og det vet fastlegen min. Og siden jeg hadde lagt operasjonen til rett før påskeferien, har jeg nå to ukers fri for å komme meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 14. mars 2008 #3839 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei, jeg lurer litt på dette med fri etter oprasjonen, jeg jobber i et digitaltrykkeri, og sitter mye foran datamasjin, men må vanligvis hjelpe til med å skjære plakater, bære papir og slikt. Jeg er lærling og kan ikke bare ta meg til rette, jeg har egentlig ikke opparbeidet noe særlig med ferie, jobbet bare 4 mnd i fjor. Jeg har satt meg opp på en ukes ferie fra og med op.dagen, men er veldig usikker på om dette holder. Noen som vet hvordan det fungerer med sykemelding hvis man ikke er i stand til å gå på jobb er det vel mulig å få sykemelding fordi man har smerter? Er du er fast ansatt? (Vet ikke helt hvordan dette med lærling fungerer) Tror du kan få en sykemelding da ja, om ikke for en smerter etter plastisk operasjon, så kan du jo si til legen at du har omgangssyke eller noe sånn? Og på jobben kan du jo si du har vondt i ryggen, så skjønner de at du ikke kan løfte og styre så masse.. (blir kanskje mange baller i lufta men..). En klinikk jeg var på konsultasjon hos snakket vi om dette, og de sa jeg for all del ikke måtte si noe til arbeidsgiver om det, det var mange som hadde fått problemer i senere tid - det er vel kanskje helst om man ikke tar seg ut ferie, men med tanke på at det kan påvirke arbeid i senere tid. Her jeg jobber kan man ta ut egenmelding etter 4 uker som fast ansatt, og etter 2 uker kan man bruke sykemelding og fortsatt få lønn, tror dette er vanlig praksis. Noen plasser er det også mulig at om du blir syk med sykemelding under ferien med sykemelding, så slipper du og ta ut ferie på den tiden du er syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inemine Skrevet 14. mars 2008 #3840 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har i dag ei uke fra operasjon og puppene mine føles som at det skal sprenges. Har sluttet å ta smertestillende. Og har siste dag med antibiotika i morgen. Jeg tok også under muskelen, kanskje det er for tidlig til å ikke gjøre noe vondt. De er ganske tunge også, kjenner du det samme som jeg? Hvor hadde du operasjonen? Har du bare protese eller er det løft også? Ja, de kjennes veldig tunge når jeg tar av sportsbh'en. en uvant følelse hehe. Har kun protese, var ikke stort som kunne løftes der gitt Opererte hos Oslo Plastikkirurgi. Jeg tar fortsatt smertestillende før jeg legger meg. prøvde en natt uten, men da våknet jeg midtpå natta av at det gjorde drit vondt, så gidder ikke det så lenge jeg har smertestillende hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå