Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Gjest puselabb
Jeg har også et spørsmål jeg håper noen kan svare på. Dagen(e) etter operasjonen, er det mulig å klare seg helt alene?

Som milla-mor sa så er det veldig individuelt, men jeg ville heller ikke klart meg alene. Jeg VILLE iallefall ikke vært alene, om jeg hadde MÅTT så hadde jeg vel kanskje klart det. Jeg klarte ikke å vaske håret mitt selv, man blir ganske funksjonshemmet av å ikke kunne bevege armene noe særlig. Å komme opp av senga ville vært veldig vanskelig og smertefullt uten hjelp. Og jeg kunne ikke kjøre bil på en uke. Så NOE hjelp vil jeg si at du er avhengig av uansett. Men hvis du er godt forberedt før operasjonen (handlet inn alt nødvendig, åpnet alt som er hardt å få opp, satt alt på en høyde som du ikke må strekke deg til osv) vil jeg tro at det kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen! :)

Lurer forresten på hvor mye sånn ca jeg burde legge inn?

Veier 40 kg og er 154 cm lav :gjeiper: har vel alltid vært lita og nett egentlig.

Før jeg ble gravid brukte jeg 70A. Gikk opp til 75C da jeg ammet, og ligger vel på en 75A nå.

Har lyst på en god C-cup når jeg har tatt opersjonen :)

Blir kjempeglad for svar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som milla-mor sa så er det veldig individuelt, men jeg ville heller ikke klart meg alene. Jeg VILLE iallefall ikke vært alene, om jeg hadde MÅTT så hadde jeg vel kanskje klart det. Jeg klarte ikke å vaske håret mitt selv, man blir ganske funksjonshemmet av å ikke kunne bevege armene noe særlig. Å komme opp av senga ville vært veldig vanskelig og smertefullt uten hjelp. Og jeg kunne ikke kjøre bil på en uke. Så NOE hjelp vil jeg si at du er avhengig av uansett. Men hvis du er godt forberedt før operasjonen (handlet inn alt nødvendig, åpnet alt som er hardt å få opp, satt alt på en høyde som du ikke må strekke deg til osv) vil jeg tro at det kan gå.

Takk for svar milla-mor og puselabb :)

Jeg tror jeg er litt sær på dette området, for jeg har ikke lyst på hjelp. Liker ikke å føle meg hjelpesløs, alltid likt å klare meg selv. Jeg bor langt vekke fra familien og her jeg evt kommer til å ta operasjonen har jeg ingen det ville være naturlig å ha til å hjelpe meg. Min plan er å ha pappglass og tallerkner og oppvarmet mat klar for en uke eller noe, og i grunn "sperre" meg inne på rommet til jeg føler meg bra nok til å fungere normalt igjen. Om det er en god plan vet jeg ikke.. men som sagt, jeg er litt rar på det området. og synes det er synd om det er det at jeg ikke har noen til å hjelpe meg som skal stoppe operasjonen. Er så vanskelig å planlegge noe ettersom ingenting er forutsigbart og alt er individuelt..

Men det er jo en del som reiser til andre siden av landet for å ta operasjon, hvordan klarte dere dere alene? eller hadde dere med reisefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen puppedamer

Fikk sjokk når jeg skulle skifte tapen i går kveld. Da jeg dro den av på det ene stedet rant blodet sammen med gul verk og såret mitt som har blitt så fint var plutselig et gapende sår på størrelse med en tiøring, så jo rett inn på kjøttet. Sårkantene gapte mot meg.

Herregud jeg fikk panikk og satte på en kompress, tok av all tapen (jeg tåler egentlig ikke tapen; får utslett) og tenkte at alt hadde best av å lufte seg. Det er 2 mnd siden operasjonen og alt gikk jo så greit.

I dag morges blødde jeg fremdeles og jeg ringte til Fornebuklinikken. Jeg fikk beskjed om at hvis det var betennelse så ville jeg hatt feber og vært skikkelig dårlig, og at det mest sannsynlig var noe som hadde ligget under huden som måtte ut før eller senere. Fikk beskjed om å dusje hver dag og bytte kompressen to ganger om dagen og hvis det ikke var blitt bedre om 2 dager så skulle de ta en kikk.

Jeg er jo redd for at det gapende såret nå skal bli stygt da og kan ikke skjønne at ikke dette må syes sammen? Men, men jeg får stole på at de vet hva de snakker om. En ting er sikkert; bir det en grop der så får de fikse en arrkorreksjon senere.

Nå etter jobben så hadde det vertfall sluttet å blø; jeg har dusja og satt på ny kompress. Tapen fikk jeg beskjed om å kutte ut helt, men har litt dårlig samvittighet for det også da siden alle internettsider om emnet sier at man må bruke tape i mange måneder for å få pene arr.

Det er jammen mye rart som kan skje i denne puppeverdenen. Man er fornøyd og tror at alt er bra og plutselig skjer dette. :grine:

Over til noe annet; det å ta vare på seg selv etter operasjonen:

Jeg tok brystløft med ankerarr og la inn silikon samtidig; dvs en ganske stor operasjon og jeg klarte meg utmerket godt alene. Første natta skal man jo ikke være alene pga aventuelle komplikasjoner som blodpropp, betennelse o.l., men ellers gikk det veldig fint. Jeg hadde handler inn alt på forhånd og vasket ned huset og gjorde jo ikke annet enn å slappe av foran TV eller sove. Det å komme seg opp av senga var også veldig greit; akte bare rumpa mi ut mot sengekantet og "rullet" meg ut liksom.

Men, smerteterskelen er forskjellig hos alle; noen tåler mer eller mindre smerter enn andre. Jeg synes ikke det var vondt etter operasjonen i det hele tatt så lenge jeg spise de pillene jeg fikk beskjed om. Var også heldig at jeg ikke var kvalm etterpå; noen sliter jo med det. (ettervirkninger fra narkosen)

Vel, vel jeg får fortsette å pleie mitt gapende sår og håpe på at ikke arret blir forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min silikonopplevelse :)

For 5 dager siden tok jeg en operasjon med 280 ml. I dag er den første dagen jeg føler meg oppå :) Frem til nå har jeg ikke kommet meg opp i sengen selv en gang. Har vært helt lammet av smerte føler jeg... Var ikke forberedt på å oppleve så mye vondt etterpå...

Det jeg lurer på er, er det noen andre som har tatt 280 ml eller omkring der som kan gi meg litt erfaringer? Jeg føler de er GIGA store... De er jo store i forhold til det jeg hadde før :) Før hadde jeg 75A-B, nå tror jeg det er en fyldig C... (Jeg er 167 cm høy og 65 kg)

Var det noen av dere andre som har fått en nedtur etter operasjonen? Jeg føler jeg har fått en liten minidepresjon, men kanskje det er en følelse av mye vondt og en reaksjon på `skulle jeg ha gjort dette`, `er jeg virkelig så overfladisk`osv osv.. Noen som kan kjenne seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er litt sær på dette området, for jeg har ikke lyst på hjelp. Liker ikke å føle meg hjelpesløs, alltid likt å klare meg selv.

bare et lite svar til dette, jeg hadde ALDRI ALDRI forventet at jeg skulle bli så hjelpesløs... Noen sammenligner smertene med sterk brystspreng, andre blir skikkelig dårlige og sengeliggende i dagevis! Jeg klarte ikke reise meg opp av sengen og gå på do selv en gang, ville bare besvime og kaste opp... Fikk ikke av meg trusa engang, var helt skjelven...

Jeg ville hatt en kriseløsning hvis jeg var deg, men du vet best selv :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Panterine: huff, hørtes kjedelig ut å oppleve noe slikt når du endelig er "i mål". Er det vanlig at slikt skjer? Håper det gror fint igjen for deg :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly lolly: hvor lenge tror du en trenger hjelp hjemme etter operasjonen? Ca en uke?

Har en liten datter på 10 mnd å ta meg av, så er kanskje lurt å ha samboeren hjemme da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det endelig gjort og det gikk så utrolig fint :jepp:

kom hjem rundt kl 13-14 i dag og føler meg helt fin ennå.. har tatt et par smertestillende og ligget en del i sengen selv om jeg synes det er kjempekjedelig. er redd for at jeg kommer til å bli aktiv for tidlig, jeg er litt utålmodig av meg.

til dere som skal opereres, vil jeg bare få anbefale fornebuklinikken på det varmeste! de er for det første utrolig flinke, og veldig hjelpsomme og søte :)

jeg fikk lagt inn 320 ml i det ene brystet (det som var minst fra naturens side), og 290 ml i det andre.. synes ikke de ser så veldig store ut, jeg?? huff, formen og alt ble kjempefin, men jeg hadde trodd at de skulle bli større. hva når hevelsen går ned, da blir de jo enda mindre?? (noen som vet hvor lang tid det tar ca?)

jeg gikk fra b-cup ca til 75 d.. synes ikke det ser ut som d-cup pupper, men kanskje det har noe med sportsbh'en å gjøre? noen som vet dette? hadde blitt veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sider å lese, men en utrolig bra side!

Jeg skal til konsultasjonstime neste torsdag - på Fornebuklinikken. Hart hørt mye positivt om dem :Nikke:

Jeg lurer på om noen har noe råd om hva slags størrelse jeg skal ha på puppene. Jeg er 167cm, 62 kilo. Har tenkt på c-cup selv, men...

Nå har jeg 80A...ser jo ikke helt bra ut ift resten av kroppen :ler:

Å så lurer jeg på en annen ting: får man sykmelding? Har hørt ulike ting om dette.

Håper noen har noen erfaringer de vil dele med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly lolly: hvor lenge tror du en trenger hjelp hjemme etter operasjonen? Ca en uke?

Har en liten datter på 10 mnd å ta meg av, så er kanskje lurt å ha samboeren hjemme da :)

Har du planer om å ta operasjon? Så kjekt :) håper alt går bra :)

Jeg ville minst hatt hjelp en uke ja. Har du vært på konsultasjonstime? Det kan være at de anbefaler deg å vente litt... Jeg fikk beskjed om å vente 6 mnd etter amming, da det reduserte infeksjonsfaren (vet jo ikke om du har ammet altså :). Itillegg skal du ikke bære tungt på 6 uker, det er svært vanskelig med en 10 mnd jente :)

Det er jo ikke alle som reagerer så "vondt" som jeg gjorde på operasjonen, men det er vanskelig å vite på forhånd... I morgen er det en uke siden, og jeg er på jobb for første gang. Går helt krokrygget og kan bare sitte foran Macen og taste :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167cm, 62 kilo. Har tenkt på c-cup selv, men...

Nå har jeg 80A...ser jo ikke helt bra ut ift resten av kroppen :ler:

Å så lurer jeg på en annen ting: får man sykmelding? Har hørt ulike ting om dette.

Hei du, kan jo kanskje sammenligne med meg :) jeg er og 167 cm, men veier litt mer enn deg (65 kilo). Jeg har lagt inn 280 ml og kommer til å bli en full 75c/vanlig80C...

Legen anbefaler også hva han syns... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville minst hatt hjelp en uke ja. Har du vært på konsultasjonstime? Det kan være at de anbefaler deg å vente litt... Jeg fikk beskjed om å vente 6 mnd etter amming, da det reduserte infeksjonsfaren (vet jo ikke om du har ammet altså :). Itillegg skal du ikke bære tungt på 6 uker, det er svært vanskelig med en 10 mnd jente :)

Det er jo ikke alle som reagerer så "vondt" som jeg gjorde på operasjonen, men det er vanskelig å vite på forhånd... I morgen er det en uke siden, og jeg er på jobb for første gang. Går helt krokrygget og kan bare sitte foran Macen og taste :)

Ja, jeg har alltid hatt små pupper, og det kunne jeg jo leve med på et vis -men nå etter endt amming.. :hakeslepp: Så har bestemt meg for å gjøre noe med det, skal jo gifte meg i sommer, og ønsker å føle meg vel den dagen :)

Har time til konsultasjon på Colosseumklinikken i Stavanger om en uke, blir spennende!

Tror egentlig ikke kirurgen ønsker å gjøre noe med meg før en tid, pga ammingen. Men håper jeg ikke må vente et år!

Blir fælt å ikke kunne bære lille tulla mi på en stund da.. :gråte:

Tusen takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, får jeg spørre om du la protesene under eller over muskel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, får jeg spørre om du la protesene under eller over muskel? :)

Jeg var også på Colloseumklinikken i Stavanger! Tror bare de har han legen. Hele teamet var veldig dyktige, og jeg følte meg godt tatt vare på...

Jeg la det ikke under muskel, men det var SMERTEFULT fordetom!!

I begynnelsen kunne jeg ikke ha veslejenta rundt meg (hun er ett og et halvt år), de er så urolige og lener seg her og der... Jeg gråt og gråt, trodde ikke det skulle være så sårt å være "borte" fra henne. Men jeg fikk en liten psykisk nedtur, så det var dråpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar molly lolly.

Er kanskje litt frekt å spørre, men er det mulig å få se bilder av de puppene dine? hvis det ikke er nå nettopp du har gjort det da.Tipper på at vi kanskje har lik kroppsfasong, så lurer på hvor store dine pupper er. har aldri sett på så mange pupper før som jeg har gjort den siste uken :ler:

Vet du forresten noe om man får sykmelding eller må man ta ut ferie, avspasering o.l fra jobb?

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk for svar molly lolly.

Er kanskje litt frekt å spørre, men er det mulig å få se bilder av de puppene dine? hvis det ikke er nå nettopp du har gjort det da.Tipper på at vi kanskje har lik kroppsfasong, så lurer på hvor store dine pupper er. har aldri sett på så mange pupper før som jeg har gjort den siste uken :ler:

Vet du forresten noe om man får sykmelding eller må man ta ut ferie, avspasering o.l fra jobb?

Er ikke frekt å spørre om det nei :) men for å være helt ærlig er det bare 6 dager siden operasjonen, og de gir ikke riktig bilde av hvordan de blir... Men kanskje når det har roet seg litt :)

Jeg har veldig smale skuldre og brede hofter, og har alltid følt meg skeiv i fordelingen... Er ikke sikkert vi har lik kropp (har alltid følt meg "unormal").

Slik jeg har forstått det, får du ikke sykemelding når det er frivillig plastikk. Jeg har lest endel om det... Må nok ta ferie eller lignende... Ville holdt av en uke, kommer ann på arbeidet ditt :)

blir spennende :) har du fått en anbefaling hva du bør ha? Legen anbefalte først 250 ml til meg pga skuldrene, men så såg han hoftene, og sa at han fint kunne gå opp til 300 ml (hehe)... Det ble 280 ml :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på Colloseumklinikken i Stavanger! Tror bare de har han legen. Hele teamet var veldig dyktige, og jeg følte meg godt tatt vare på...

I begynnelsen kunne jeg ikke ha veslejenta rundt meg (hun er ett og et halvt år), de er så urolige og lener seg her og der... Jeg gråt og gråt, trodde ikke det skulle være så sårt å være "borte" fra henne. Men jeg fikk en liten psykisk nedtur, så det var dråpen :)

Så gøy at det var samme klinikk da :) har bare hørt positive ting om colosseum, og ligger ikke så veldig langt fra der jeg bor heller. Jeg får nok bare forberede meg på at det kan gjøre veldig vondt også..er jo noen som er i toppform etterpå, men en vet jo aldri. Håper at jeg ikke trenger legge under muskelen ihvertfall.

Må være fælt å måtte "avvise" ungen når hun vil opp i fanget og leke. Blir vel det verste av alt..men så håper jeg at resultatet gjør det verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten IGJEN..: :ler: da du var på konsultasjon i Stavanger, syntes du at du fikk godt med informasjon og svar på de spørsmål du hadde?

Jeg skal til Ayman Zakaria, går ut ifra at det var han du også hadde..?

Må bare si at denne dagboka er alle tiders, har lært utrolig mye bare ved å lese her noen dager. Og vet nå mye bedre hva jeg ønsker meg, og hvordan jeg kan få det. Så gjør jeg ikke noe jeg angrer på senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten IGJEN..: :ler: da du var på konsultasjon i Stavanger, syntes du at du fikk godt med informasjon og svar på de spørsmål du hadde?

Jeg skal til Ayman Zakaria, går ut ifra at det var han du også hadde..?

denne dagboken er helt genial ja! Det var Ayman Zakaria jeg gikk til... Et lite tips er å skrive ned de tingene du lurer på, han var veldig travel, følte kanskje ikke han tok så god tid... Måtte vente 45 min for å komme inn :) Han gav liksom ikke så mye info nei, men kan være han har bedre tid når du skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...