Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ElCaramba

Submuscular er under muskel og subgland er over muskel/bak kjertel.

"sub" er "under". Muskel og kjertel kan utrykkes ulikt, alt etter term. (latinsk eller engelsk) Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar og lykkeønskninger ElCaramba!:)

Morsomt at jeg og Vila-80 skal ha operasjon på samme dag,

og nå er det jammen meg ikke lenge til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vila og Ellastella: Ja, nå nærmer det seg for dere :) Håper dere skriver mye her inne i tiden fremover og tiden etterpå så jeg har noe å kose meg med mens jeg venter på at tiden skal gå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vila og Ellastella: Ja, nå nærmer det seg for dere  :) Håper dere skriver mye her inne i tiden fremover og tiden etterpå så jeg har noe å kose meg med mens jeg venter på at tiden skal gå  :ler:

Ja nå raser dagene avgårdet . Jammen meg ikke lenge igjen. Har begynt å få litt nerver ja. Kjenner at jeg begynner å få litt panikk. Alt man skal huske før operasjonen og ikke minst alt man skal passe på etter..Sliter med å kutte røyken helt :tristbla: ...Har kuttet drastisk ned da. Legen sa at det var ikke høyst nødvendig å slutte helt..1-3 stk gikk bra...Er vel mest nøye på dette etter operasjonen, og da vet jeg med meg selv at det skal gå bra. Orker aldri på røyk når jeg ikke er i form...

Skal kjøpe inn alt det nødvendige i helga..sports bh, SMERTESTILLENDE, teip , og masse lettvint mat :ler: ...ser for meg at det er nødvendig...og sist men ikke minst skal jeg ta unna alt av husarbeid...

Fant denne huske lista inne på ett annet forum. Kanskje en smule overdrevet..Håper det ihvertfall ...

Sjekkliste før operasjonen

1. Først og fremst – sørg for at det er noen som kan kjøre deg til og hente deg fra klinikken etter operasjonen og som passer på deg de første 48 timene.

2. Sørg for å få resept på smertestillende midler før operasjonen, og hent disse på apoteket slik at alt er klart når du kommer hjem.

3. Ta ut søppelet, og ta klesvasken slik at du slipper å bry deg om disse tingene når du kommer hjem.

4. Sørg for at leiligheten er ryddig og at oppvasken er tatt (la kjæresten din gjøre det).

5. Sørg for å ha hodepinetabletter i huset. Ikke spis E-vitamin før operasjonen.

6.Handle inn matvarer så du slipper å tenke på dette, og sørg for at du har mat som er enkel å tilberede. Suppe er godt, sunt og lett å lage (kjøp noe som kan settes rett i mikroen).

7. Sørg for å ha poser med frossenprodukter til å legge på hevelsen (en pose frosne erter er perfekt), og varmeflasker til ryggen er også en god idé.

8. Sørg for å kjøpe noe som er lett å få i seg dersom du får vanskeligheter med å spise. Potetgull, juicebokser, kjeks, suppe eller annet du bare kan åpne og spise/drikke.

8. Sørg for at du har joggebukser og skjorter med knapper eller glidelås. Du har garantert ikke lyst til å trekke klær over hodet.

9. Kjøp sports-BH-er som er større enn de du pleier å bruke og gjerne noen som kan lukkes foran.

10. Fyll bensin på bilen.

11. Betal alle regninger, og sørg for at du ikke har noen ærender du må gjøre.

12. Sette tørrmat på benken og kjølevarer på nederste hylle i kjøleskapet slik at du slipper å strekke deg.

13. Sørg for å få noen til å passe på eventuelle husdyr.

14. Sørg for å ha batterier i fjernkontrollen slik at du slipper å reise deg mer enn nødvendig.

15, Sett ting frem på bordet ved sofaen – potetgull, fjernkontroll, vitaminer, servietter, bøker, aviser, vannflaske osv. En søppelbøtte er også en god idé i tilfelle du skulle bli dårlig.

16. Sørg for å ha nok av laken, tepper og puter i sofaen.

17. Sørg for at noen passer barna de første dagene.

18. Re opp sengen med massevis av puter.

19. Ta en tur i videobutikken og lei filmer for de neste tre dagene.

20. Sørg for å ha en bjelle eller lignende som du kan bruke for å tilkalle kjæresten din eller den som hjelper deg. Å rope er ikke noe alternativ.

21. Sett toalettpapiret ned på gulvet slik at du slipper å strekke deg.

22. Åpne pilleglass og lignende så du slipper å gjøre det etter operasjonen.

23. Ta frem de tingene du bruker på badet, for eksempel tannkrem, munnvann, såpe, børste, tannbørste osv.

24. Ta med en pose til hjemveien i tilfelle du skulle bli kvalm.

25. Ta med litt kald ingefærøl, coca cola eller kaldt vann å drikke på veien hjem.

26. oppretthold en god hygiene, vask hendene og gurgle munnen så du ikke får en virusinfeksjon før operasjonen.

27. La alle smykker, armbåndsur osv. være hjemme. Det skal uansett tas av før operasjonen.

28. Ta med følgende til operasjonen:

* Leppepomade

* Briller, ikke linser

* Ta ikke med sminke, hårspray, deodorant, pudder. Ikke ha noe på huden eller i håret.

* Ta på deg varme sokker eller tøfler, og ha med enkle sko til hjemreisen.

* Reis i joggebukser og klær det er lett å ta på seg og som ikke skal trekkes over hodet. Det er ikke et moteshow, det er en operasjon. Altså ingen ettersittende klær.

* Tannbørste og tannkrem kan hjelpe om du føler deg kvalm etter operasjonen.

* Positiv innstilling og godt humør.

Lykke til alle dere som ikke er ferdige med sine operasjoner :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la inn sjekklisten Vila-80! Kommer godt med!:)

Ja, nå begynner 6.mars og nærme seg med stormskritt. Skal møte opp på fornebuklinikken klokken halv åtte, og det er bra, for da slipper jeg og gå å grue meg hele morgenen/formiddagen. Klarer sikkert ikke sove den natten uansett! Men greia med meg er at jeg ikke gruer meg så mye til selve operasjonen (kommer nok det også..) men til tiden rett etter. Har dessuten blitt litt forkjølet, men håper det går seg til over helgen!

Ønsker alle en fortsatt fantastisk fredagskveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la inn sjekklisten Vila-80! Kommer godt med!:)

Ja, nå begynner 6.mars og nærme seg med stormskritt. Skal møte opp på fornebuklinikken klokken halv åtte, og det er bra, for da slipper jeg og gå å grue meg hele morgenen/formiddagen. Klarer sikkert ikke sove den natten uansett! Men greia med meg er at jeg ikke gruer meg så mye til selve operasjonen (kommer nok det også..) men til tiden rett etter. Har dessuten blitt litt forkjølet, men håper det går seg til over helgen!

Ønsker alle en fortsatt fantastisk fredagskveld!! :)

Skal møte 10.45 jeg, så jeg skal prøve å sove utpå litt før jeg hopper i dusjen og drar avgårde ;) Gruer meg mest til tiden etterpå ja, og til å våkne fra narkosen..håper jeg slipper å bli så uvel...Håper jeg får de fleste beskjedene av legen før operasjonen, ikke sikkert jeg er helt ved mine fulle fem i tiden etter narkosen :ler:

Var redd jeg begynte å bli syk i går jeg også, men det ser ut til at jeg slipper unna ...

Håper du blir frisk og rask til tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det jo bar 3 dager igjen jenter :) Det går så bra så, litt vondt kan det vel bli men dere får jo smertestillende. Mitt slagord i livet: Man skal lide for skjønnheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det jo bar 3 dager igjen jenter  :) Det går så bra så, litt vondt kan det vel bli men dere får jo smertestillende. Mitt slagord i livet: Man skal lide for skjønnheten  :ler:

klart man skal lide litt for skjønnheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg lest noen og tjue sider i denne dagboka, men det går så treigt at jeg stiller bare spørsmålene med en gang! :)

Jeg er relativt slank.. 174 høy og 54 kg. Har lyst på store pupper da, à la 400-500 ml.. Vil helst ha arrene under brystet og implantetene over muskelen. Men jeg vet ikke om jeg vil ha høy profil eller moderat/lav profil.. Er det stor forskjell på det?

Har noen bilder av noen silikonpupper jeg gjerne kunne tenke meg, så om noen har peiling kanskje kan si om det er høy eller moderat/lav profil?

Jeg har tenkt til å ta operasjonen på Colosseumklinikken, men har ikke bestilt konsultasjontime eller noe enda. Jeg er bare 18 år, og de har jo 20 års grense der.. Tror dere de kan gjøre noen unntak? Er egentlig lite interessert i å ha med meg mamma på konsultasjon, da jeg ikke har et altfor bra forhold til henne.

Vet de har 18-års grense på Fornebuklinikken osv, men har hørt kirurgene der ikke vil legge inn så mye som 400-500 ml?

eek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå er jeg hjemme igjen, kjempe godt å høre (lese ;) ) at alt er bra med dere :klem:

Ellastella og Vila-80, ser dere skal opereres i morgen, det er jo samme dag som meg :danse:

Så gøy, da kan vi liksom komme oss gjennom dette sammen...hihi, godt å vite at man ikke er alene om all smerten, gledene og bekymringene vi kommer til å få ;)

Tenk i morgen er dagen....hjeeeeeelp.... er så nervøs for narkosen og ikke minst smertene etterpå :forvirret:

Men, gleder meg helt utrolig til å se resultatet da :hoppe::hoppe:

Skal dere også ha full narkose?

Hvor mye skal dere legge inn? Over eller under?

Jeg skal legge inn 230 cc over muskelen, er nå en litn b-cup, ca. 170cm og veier ca. 55 kg. Så håper 230 vil se naturlig ut til kropprn min :)

Stor klem fra Leah :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Leah!:)

Så morsomt! Godt å høre at flere er i samme situasjon.

Jeg ble enig med legen min om 260 gram under muskel (anatomiske). Er 173 høy, 55-56 kg og 75a/70b fra før (kommer litt an på.. hehe) Fortsatt litt usikker på om jeg vil ha anatomiske proteser, men det skal jeg og legen snakke mer om imorgen!

Litt usikker på om jeg skal ha full narkose, tror jeg kun skal ha lokal bedøvelse. Håper hvertfall på det!! Begynner å grue meg litt jeg også, men gleder meg mest av alt! Er bare å komme seg igjennom den første uken føler jeg ;p Er litt redd for komplikasjoner, men det får man ta når det eventuelt kommer!

Har du time tidlig på dagen? Nå er det kun 13 timer til jeg skal i ilden!!

Klem Ellastella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leah!:)

Så morsomt! Godt å høre at flere er i samme situasjon.

Jeg ble enig med legen min om 260 gram under muskel (anatomiske). Er 173 høy, 55-56 kg og 75a/70b fra før (kommer litt an på.. hehe) Fortsatt litt usikker på om jeg vil ha anatomiske proteser, men det skal jeg og legen snakke mer om imorgen!

Litt usikker på om jeg skal ha full narkose, tror jeg kun skal ha lokal bedøvelse. Håper hvertfall på det!! Begynner å grue meg litt jeg også, men gleder meg mest av alt! Er bare å komme seg igjennom den første uken føler jeg ;p Er litt redd for komplikasjoner, men det får man ta når det eventuelt kommer!

Har du time tidlig på dagen? Nå er det kun 13 timer til jeg skal i ilden!!

Klem Ellastella

Lykke til i morgen til dere begge!! Har dere msn ? kanskje vi alle 3 kunne snakke og klage litt til hverandre der :ler: send meg en meld med adressa hvis dere er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah: Jeg skal legge inn 300-325 cc. over muskel. Skal ha en siste samtale med legen ang dette i morgen :ler: ..Er så ubestemsom jeg skjønner dere :forvirret:

Blir godt å bli ferdig med det. Gruer meg mest til narkosen jeg...Tenk om jeg aldri våkner igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er redd for å ikke våkne igjen jeg også...... :hoho:

Er nok litt pinglete av meg, har nemlig aldri operert før :forvirret:

Jeg legger meg under kniven kl.16.00, skulle egentlig ønske at jeg skule opereres tidelig om morgenen, da hadde jeg sluppet å gå og grue meg halve dagen, men, men......

Jeg har ikke msn, men det er bare å sende meg melding hit eller en pm, kommer nok til å ligge med data'n i fanget de neste dagene, så hadde vært kjempekoselig og holdt kontakten med dere :)

LYKKE, LYKKE TIL I MORGEN til dere begge to!!!!!!

Dette kommer til å gå så bra og vi kommer til å bli superfine...hihi ;):sexy:

Stooooor klem fra Leah :klem::klem1:

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag jenter :)

Dere må komme innom her og avlegge rapport :) Kan dere ikke prate her inne da, er så kjekt å følge med på det så går tiden litt fortere for meg og :ler:. Hadde stor glede av å følge de andre her inne og spes. LostSOul og ElCaramba som tok samme dag (om jeg ikke husker feil).

Dolcee: Jeg vil ikke anbefale deg noen brystoperessjon på noen år enda. Du er så ung og kroppen din kommer nok til å forandre seg en god del. Brystene dine kan faktisk vokse mer også, og du vil nok legge mer på deg og da er det og muligheter for at de vil vokse. Anbefaler deg å tenke nøye gjennom dette.

Endret av Løvinne70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoooohooooooo........I'm alive....hihihi :danse::hoppe:

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra klinikken, og jeg er i topp form!!!!!!

Fikk lokal-bedøvelse og litt beroligende, så var våken under hele operasjonen, små-pratet å lo :legrine:

Var kjempekoselig, og jeg er sååååååå fornøyd :danse:

Nå er jeg utrolig spendt på å høre hvordan det har gått med dere andre, håper dere er i god form dere også :klem:

Nå skal jeg spise litt suppe før jeg skal ta 2 pencillin tabletter de sendte med meg hjem.

Åhhhhhhhh.......jeg er så glad, så glad, skjønner virkelig gleden dere som allerede har operert har snakkket om, wow...jeg har jo kløft....for første gang i mitt liv :grine2: (gledestårer)

Mange varme klemmer fra Leah :klem1:

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...