Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Gjest ElCaramba

Ja det er stille her inne for tiden sant! :ler: Da må vi live litt opp!

Håper du får hjelp av moren din, eller at noen andre kan stille opp. Ah så deilig å ha det gjort en liten stund før sommeren.... Jeg ser foressten på signeringa di i innleggene at du har en liten knert som er født sept-06! :babysmokk: Kom plutselig til å tenke på at når kirurgen og jeg snakket litt framover i tid, så nevnte han at det tidligste de opererte var 6 mnd etter amming. Hva sa de til deg om dette...?

By the way! Er det ikke frustrerende at det ikke er lik praksis overalt? Det lager rynker hos meg :ler:

Vi alle her inne gjør 1000 forskjellige ting med teiping, spilebh, men heldigvis er alt "riktig". Det er jo kjempebra at vi deler denne infoen, det er sikkert mange flere enn oss som leser i "denne hemmelige verden!" Det er alltid godt å lese at "ok, det er normalt" eller "det er riktig det jeg også har blitt fortalt".

Jeg er bare litt nyskjerrig, du trenger ikke svare hvis du ikke vil, men hvordan ser puppene dine ut nå? Har aldri hatt barn, så håper ikke du synes jeg går over en grense. Er de tomme for melk? Tro hvordan mine blir......... :sjenert: Håper du vil fortelle...

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har operert deg ved klinikkstokkan i trondheim her ? Det er der jeg skal operere meg. Er fryktelig usikker på om jeg skal ta snittet under brystet eller i areola...Noen som har noen meninger eller gode råd på dette området ?

De bruker som regel å legge snittet i areola, men jeg kunne få velge selv. Han anbefalte meg å legge inn ca 300cc. Har en stor a el liten b nå.Håper på en stor og fin c cup :) Er 152 cm og 45 kg...

Redd for at de skal bli for små, men vil jo ikke ha suuuper store heller. Ute etter p fylle opp huden etter 2 svangerskap..

Utrolig flott at det finnes en sånn tråd jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElCaramba: Veldig frusterende at det er så ulik praksis, jeg har jammen vært forvirret mange ganger... Har en jente som er 5 1/2 mnd nå, sluttet å amme helt i midten av januar. Noen klinikker sier vel 6 mnd, men tror de fleste sier 3 mnd. Må høre med Klinikk Bergen, vet de sier 6, om jeg ikke får lov før så velger jeg FMS, de sier 3 mnd ;)

Puppene mine har ikke forandret seg så veldig. Før jeg fikk min første datter hadde jeg små og faste pupper, 75A. Var så habby da jeg bare 2 mnd på vei fikk en B-cup :) Men etter graviditeten og amming var det tilbake til det normale. Ammet hun ett år. De var nok ørlite mer tomme enn før, men ikke store forskjellen hvertfall. Nå ammet jeg jo i 4 mnd, og denne gangen merker jeg faktisk større forskjell. Synes de er enda slappere nå. Har i dag en 80 A, nesten 75 A, lagt på meg litt flere kilo på disse årene men puppene har hvertfall ikke vokst i forhold :sur: Nå er de sikkert litt større men tommere enn for 10 år siden, men så er jo jeg og 10 kg mer :ler:

Litt irritert på mamma for at hun ikke vil hjelpe meg så det blir opr. før påske, hun snakket om at det var så mye hun skulle før påske og så stress på jobb, bla bla bla :ler: Snakket med hun i dag og hun skulle på et kurs 2 dager neste uke, så var det ikke mer som skjedde før påske. Så mye arbeid kan det da ikke være å ta igje vel :sjenert: Hun mente det var så fint om jeg kunne ta den uken det var 1. mai for da var det jo en fridag og det var vår og kjekkere å trille tur, jaja. Hadde håpet å være ferdig med sports-BH-perioden før mai jeg da, men nå kan jeg ikke gå med vanlig BH før midten av juni :sur: Den Triumph sin som de anbefaler går jo så høyt opp på brystet, kan jo ikke gå i noen topp med litt utringning da :ler: Nei, nå ble det jammen mye klaging :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vila: Så hyggelig med nye medlemmer da. Jammen er det ikke lenge til du skal få deg pupper - heldiggris :) Siden du har en stor A liten B så får du sikkert minst en stor C-cup kanskje liten D og, du får nok hvertfall ikke mindre enn C, med din høyde og vekt vil jeg tro :) Det er nok mange meninger om hvor du bør ta snittet, jeg ville valgt det som din kirurg er best på, i dette tilfelle aerola, selv tar jeg nok under da de klinikkene jeg har valgt foretrekker der. Kunne ønsket de ville ta rundt aerola jeg da, de som er gode på det sier at det blir veldig flotte arr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vila: Så hyggelig med nye medlemmer da. Jammen er det ikke lenge til du skal få deg pupper - heldiggris  :) Siden du har en stor A liten B så får du sikkert minst en stor C-cup kanskje liten D og, du får nok hvertfall ikke mindre enn C, med din høyde og vekt vil jeg tro :) Det er nok mange meninger om hvor du bør ta snittet, jeg ville valgt det som din kirurg er best på, i dette tilfelle aerola, selv tar jeg nok under da de klinikkene jeg har valgt foretrekker der. Kunne ønsket de ville ta rundt aerola jeg da, de som er gode på det sier at det blir veldig flotte arr :)

Han sa at de fleste legger snittet under pga. at det tar mindre tid og er en lettere løsning. Det er veldig få som legger snittet rundt areola. Er redd at brystvorten skal bli større og endre form.. Mener å ha lest at det kan gi større risiko for komplikasjoner rundt areola, og at amme evnen settes ned...hvis jeg plutselig skulle bli gravid.

Er det ikke mindre sjanse for at det ikke vises mye når det er under brystet enn på brystvorten. Ser jo arret hver gang man se seg i speilet :icon_question:

noen som har operert seg som kan fortelle om hvordan arret ble ?? Evt noen som har bilder å sende meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mange spørsmål fra meg nå, men ser dere har sendt rundt før/etter bilder av dere. Hadde blitt overlykkelig om dere hadde sendt noen til meg også :) . Skriv gjerne hvor mye dere la inn og høyde og vekt ...

Jeg skal sende i retur av meg selv når jeg har noe å ta etter bilder av ...

6.mars er den store dagen

:hoppe:

Endret av vila-80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en plass at jeg bør gå ned en str i omkrets når jeg kjøper sports-BH da den skal sitte ekstra stramt og gi ekstra god støtte. Hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har operert deg ved klinikkstokkan i trondheim her ? Det er der jeg skal operere meg.  Er fryktelig usikker på om jeg skal ta snittet under brystet eller i areola...Noen som har noen meninger eller gode råd på dette området ?

De bruker som regel å legge snittet i areola, men jeg kunne få velge selv. Han anbefalte meg å legge inn ca 300cc. Har en stor a el liten b nå.Håper på en stor og fin c cup  :) Er 152 cm og 45 kg...

Jeg ble operert av Samdal på Klinikk Stokkan for 3 1/2 år siden . Snitt rundt areola, og er veldig fornøyd. Arrene syns knapt. Er 164 cm. høy, og veier ca. 52 kg. la inn 250 cc, og gikk fra A cup til B/C.

Lykke til, de er kjempeflinke på Klinikk Stokkan! Send meg gjerne en pm om du lurer på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElCaramba

Jeg opererte meg også på Klinikk Stokkan, har arret under brystet. Jeg kan ikke se arrene nå (10 uker siden idag), de er bare en tynn rosa strek, og når de blekner med tiden er det ingen som kan se de. Jeg har nesten litt problemer selv allerede, teipet helt på bærtur igår da jeg skifta teip :ler: "oj skitt, hvor begynner de og hvor slutter de??" Er kjempefornøyd med Stokkan, de er helt fantastiske på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg også på Klinikk Stokkan, har arret under brystet. Jeg kan ikke se arrene nå (10 uker siden idag), de er bare en tynn rosa strek, og når de blekner med tiden er det ingen som kan se de. Jeg har nesten litt problemer selv allerede, teipet helt på bærtur igår da jeg skifta teip :ler:  "oj skitt, hvor begynner de og hvor slutter de??" Er kjempefornøyd med Stokkan, de er helt fantastiske på alle måter.

Høh`? ser du nesten ikke arrene? jeg ser mine.. dem er ganske så rosa.. men de er tynne da.. utenom på ett sted hvor det er et lite søkk i huden.. Håper ikke mine blir så synlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElCaramba
Høh`? ser du nesten ikke arrene? jeg ser mine.. dem er ganske så rosa.. men de er tynne da.. utenom på ett sted hvor det er et lite søkk i huden.. Håper ikke mine blir så synlige...

Jeg tror jeg må være heldig! Hadde det ikke vært for at streken er lysrosa, hadde jeg ikke sett den. Såret er grodd helt kant i kant, som et papirkutt. Det ser ikke ut som noen rørt i meg med en skalpell i det hele tatt. :klappe:

Endret pga skrivefeil :)

Endret av ElCaramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!:)

Kan jeg også melde meg inn her?

Har fulgt med her en liten stund, så nå følte jeg det var på tide å delta.

Har fått operasjonsdag 6. mars. Jeg og legen ble enige om 260 cc under muskel, anatomiske. Men har begynt å tvile litt. Er så redd for at de skal vri seg, så heller mer mot runde og 280 cc. Vil gjerne oppnå en stor b-cup eller liten c. Er 173 cm og veier 55 kilo. Noen andre med samme mål som har lagt inn 260 eller 280? Vil ikke at det lyse silikon av meg, men vil heller ikke angre på at jeg la inn for lite. Huff, skal ikke være lett det her! :P

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått operasjonsdag 6. mars. Jeg og legen ble enige om 260 cc under muskel, anatomiske. Men har begynt å tvile litt. Er så redd for at de skal vri seg, så heller mer mot runde og 280 cc. Vil gjerne oppnå en stor b-cup eller liten c. Er 173 cm og veier 55 kilo. Noen andre med samme mål som har lagt inn 260 eller 280? Vil ikke at det lyse silikon av meg, men vil heller ikke angre på at jeg la inn for lite. Huff, skal ikke være lett det her! :P

Hei!

Er du redd for at de skal vri seg?!?!?!? :forvirra: Hvor i alle dager har du det fra da?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kanskje dårlig forklart/oversatt!:)

www.qvinna.info : "Ett anatomiskt implantat är ”bröstformat” och bygger längs hela bröstet. Vissa anser att detta ger ett snyggt resultat. Det negativa med anatomiska implantat är att de kan vrida sig, detta går emellertid att rätta till, antingen manuellt eller med kirurgi.

Ett runt implantat har då följaktligen fördelen att det kan vrida sig så mycket det vill och det kommer fortfarande att vara runt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit Ellastella, kjekt med nye medlemmer for nå er det så rolig her. Jeg skal desverre ikke i ilden før mnd.skiftet april/mai...

Det er veldig sjelden implantatene snur seg, så hadde jeg vært deg ville jeg ikke bekymret meg for det :klem:

Du er jammen heldig som snart skal opereres, er så misunnelig på alle som får gjort det før påske, det var drømmen min og men desverre er det ikke noen som kan hjelpe meg å passe minstejenta før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Løvinne70! :klem:

Skjønner deg godt. Hadde mest lyst til å få det gjort i jan/feb, men så passet det seg ikke sånn alikevel. Men april/mai blir nok bra det også skal du se! Den som venter på noe godt- venter ikke forgjeves, er det ikke det man sier?

Har ikke hørt om mange tilfellene nei, men er litt sånn små-paranoid når det kommer til sånne ting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, samme dag som meg det :)

Snart er det bare 1 uke igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElCaramba

Hei Ellastella :klem:

Min kirurg sa også at det er tilfeller der anatomiske implantater vrir seg og brystet får en abnorm form, og selv om dette er skjeldent er det viktig å ta dette med i betraktning. En forekomst hos de mest aktive.

Synes ikke du er "småparanoid" i det hele tatt, men skjønner du tenker på alt. Stol på legen din, det er han som har erfaringen og kunnskapen (og statistikken) rundt slike operasjoner, ikke vi. Men jeg er helt enig med løvinne, ikke bekymre deg!! Det er bra kirurgene nevner alle aspekter, men husk også at dette er skjeldent.

Så bra at du og vila har dato samtidig, da kan dere følge hverandre! Jeg og LostSOul hadde også samme dag, og det var kjempebra å ha en annen der som var likt i løypa som en selv. Ønske deg lykke til!!! :)

Hei Vila :klem:

Takk for PM, sender deg noen ord tilbake!

Ha en fin søndagskveld videre, alle! Jeg skal synke ned i sofaen igjen, er litt påtryne idag etter litt mye vin igår... :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...