Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #501 Del Skrevet 25. september 2006 Han sa at jeg skulle skifte teip når jeg dusja.. Men jeg vet ikke om jeg har teip heller jeg.. Jeg ser at jeg har sånne kompresser over arrene, men vet ikke om det er teip igjen under der.. Så kanskje det ikke er teip i heletatt, at jeg skal teipe første gang selv.. Skal jeg da teipe over stingene? Hvordan skal jeg teipe da? Hvilken vei? Hmm.. Vanskelig Meeeen jeg har puuuupppeeeer Whiiiii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 25. september 2006 #502 Del Skrevet 25. september 2006 hei hei;) her er jeg. fikk meg nytt frontstell på fredag! JUHUUUU!! hehe. jeg har maaaaasse å fortelle om da! haha.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. september 2006 #503 Del Skrevet 25. september 2006 Nå må vi få høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 25. september 2006 #504 Del Skrevet 25. september 2006 Fredag 22. 09.2006 var dagen det hele skulle skje.. Jeg hadde gruet og gledet meg i flere uker og til og med laget en nedtellingskalender.. (skrev antall dager igjen på post it blokka så jeg kunne rive av en for hver dag..) Da den aktuelle dagen endelig kom, var jeg fryktelig spent og hadde pakket og gjort alt klart på forhånd. Dusjet meg med såpa som lukter æsj og dura avgårde til klinikken. Stedet var NobelKlinikken, noe jeg hadde merket meg ut for lenge siden. hehe Da vi ankom ble vi fulgt opp til venteværelset.. Der var det nesten sånn stue "feeling" , med sofaer og tv og hele pakka.. Ganske komfortabelt sted og vente synes jeg.. Kjærsten min var ved min side og klarte selvfølgelig ikke å holde fingrene av fatet.. Jeg ble sittende i sofaen der med hånda hans på brystet imens vi ventet.. haha.. (han måtte jo huske hvordan de var før..!! dah) Så ble vi hentet inn av anestesisykepleier Jonny.. Han var en utrolig harmonisk og velmenende mann som forklarte litt hva som skulle skje videre.. Jeg synes det var veldig behagelig å få litt info før selve inngrepet, annet enn å måtte lese meg til det i alle brosjyrer og ting og tang som tidligere var sendt hjem til meg. Etter litt beroligende info skulle vi bare vente på kirurgen og ble plassert ute i "stua" igjen.. Så kom kirurgen... *dam dam da daaaaaa* Jeg fikk beskjed om at nå så jeg ikke kjærsten før det hele var over så jeg ga ham et kjapt, men litt engstelig kyss.. ( åhuff å huff) Jeg ble med kirurgen inn på kontoret hans. Byttet fra klærne mine til en kjempe deilig morgenkåpe. Og så var det tegnetimen,.. hehe Han tegnet og streket og prikket over brystene mine, og når sant skal sies følte jeg meg som et kunstverk til slutt.. haha (måten han engasjerte seg i kunstverket på var kanskje litt av skyld i "feelingen".. hihi) Da dette var ferdig ble jeg fulgt inn på operasjonsrommet.. Usj.. Det så lite innbydende ut for meg må jeg si, men jeg ble med på leken og la meg på "sengen". Der inne var anestesisykepleier Jonny og en dame til jeg ikke husker navnet på.. Jeg ble bedt om å ta på meg et "hårnett", og ringen min ble trygt låst inn i et skap. Vel oppe på operasjonsbordet, ble jeg vasket med iskald bomullsdott..(sykepleieren vasket meg litt ekstra sa hun for hun hadde hørt rykter om klåing på venterommet.. haha) åååh, det var mindre behagelig, men ikke det som plaget meg mest. Jeg hadde hele tiden gruet meg for narkosen.. Da jeg aldri har vært i narkose noen gang, visste jeg ikke hva jeg skulle forvente og hadde litt nerver for akkurat den delen. Men kjære Jonny, han var så snill og god og satte forsiktig nåla i armen min, så lett at jeg nesten ikke merket det en gang! Og fortalte meg at innen 1 min. ville jeg føle meg litt svimmel. og innen 1.20 min så ville jeg sovne.. Og så sannelig.. det siste jeg husker var at jeg skulle bli tatt blodtrykket på.. Og dah var jeg borte gitt! En og en halv time senere,våknet jeg av at jeg måtte så veldig tisse.. ååååh. også sååå trøtt jeg var.. Kjærsten ble hentet, og jeg var lykkelig over å se han:) Det strammet veldig over brystet husker jeg, men jeg var utrolig nok ikke så opptatt av det akkurat da.. hehe. Var mer opptatt av hvordan i hulsete genseren og ringen hadde kommet tilbake på plass.. haha. Jeg måtte jo fortsatt tisse og da.. Jeg fikk hjelp ut av senga og ble geleidet til toalettet. Inne i hodet mitt satt stemmen til en venninne friskt i hodet.. *ikke lås døra!!*(ikke så lenge siden hun tok brystforstørrelse selv) Så da gjorde jeg ikke det.. hehe Husker jeg følte meg fyllesyk uten å være dårlig.. Bare svimmel, og at det strammet veeeeldig over brystet. Etter ca en time, med kjeks, knekkebrød med ost,(knekkebrødet var helt herlig så sulten som jeg var.. hihi) og saft fikk vi reise hjem igjen:) Jeg stabbet meg ut i bilen etter å ha takket alle som var med og hjalp til. (utenom kirurgen, han kom og forsvant under narkosen min så jeg så han ikke) Jeg sov hele bilturen hjem og la meg i senga hjemme og sov et par timer der og. Men etter noen timer søvn så var jeg så oppegående at jeg måtte ut og gå meg en tur. Gikk ned til lillebror og spilte litt piano og alt.. hehe Nå er jeg på dag tre, og jeg må si jeg er overasket over hvor lite vondt det egentlig har gjort.. Jeg har hatt følelsen av å vøære kjempestøl, men ikke noe mer enn det.. åjo.. stingene.. de kløøøør, hehe, men ellers er alt i den skjønneste orden da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 25. september 2006 #505 Del Skrevet 25. september 2006 Aylana - mest sannsynlig er det tape på arrene dine, under kompressene. Jeg var tilbake på klinikken etter 1 uke og tok av kompressene etc. Men de innerste tapene skulle sitte på i enda en uke før jeg fikk ta dem av. Deretter skal man bytte tape en gang uken i 8 uker. Etter dette må du tape når du soler deg (selvom du har bikini på) i ett år etter operasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 25. september 2006 #506 Del Skrevet 25. september 2006 Han sa at jeg skulle skifte teip når jeg dusja.. Men jeg vet ikke om jeg har teip heller jeg.. Jeg ser at jeg har sånne kompresser over arrene, men vet ikke om det er teip igjen under der.. Så kanskje det ikke er teip i heletatt, at jeg skal teipe første gang selv.. Skal jeg da teipe over stingene? Hvordan skal jeg teipe da? Hvilken vei? Hmm.. Vanskelig Meeeen jeg har puuuupppeeeer Whiiiii ← jeg er ganske sikker på at de er tapet. tapen er rett på arrene, over der igjen er kompressene og bandasjen. når du dusjer skal tapen være på, så tørker du den og setter på ny. den skal ikke være våt/skal ikke gå med den våt. mener tapen jeg brukte het micro-pore -den bredeste-, scan-pore er ikke bra nok. arrene dine er i T form antar jeg, horisontal under og vertikal opp mot brystvortene. tapene skal gå langs arrene. jeg fikk beskjed om at tapen var veldig viktig for å få pene arr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #507 Del Skrevet 25. september 2006 Åh, jeg er så glad for at jeg har dere altså Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere Tenkte jeg skulle ta meg en telefon ned på klinikken i morgen før jeg dusjer, bare for å høre for sikkerhets skyld hvordan jeg skal gjøre det.. Jeg har prøvd å smugtitte litt under bh'en og det ser ut til at det er tape der ja.. Jeg er litt nysgjerrig Micropore skal sambo kjøpe i morgen, de hadde det ikke på apoteket på lørdag, så han skal ta det når han er på vei hjem fra jobb.. Så jeg skal ta av alt det som faller av? Men jeg skal ikke ta av noe som sitter fast? Bare en liten huskeregel for meg selv her.. Jeg har ikke føner eller noe sånt da, er det bra for limet forresten? Men hvis jeg klapper de forsiktig tørre, og så lufttørker resten? Gleder meg til å få av denne tvangstrøyebh'en her asså Hvordan er det å ta av bh'en/bandasjen for første gang? Er det ikke rart når plutselig puppene er i fritt fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 25. september 2006 #508 Del Skrevet 25. september 2006 Hvordan er det å ta av bh'en/bandasjen for første gang? Er det ikke rart når plutselig puppene er i fritt fall? ← Haha.. jeg tok av bandagen dagen etter og da sto puppene rett ut.. hehe. det var kjemperart å se de da.. rart å tenke på at det er kroppen min jeg ser på.. i morgen er begges første dusj;) Fortell meg hvordan det gikk da;) gruer meg litt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #509 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har surfa litt på nettet nå og det ser ut til at jeg har annerledes bandasje enn andre.. Hmm.. Mn bandasje er en bh/vest, som er stappa med kompresser foran bare.. Så skulle jeg bruke bh'en som vanlig støttebh de neste 4 ukene, etter å ha hatt kompressene på i 4 dager.. Jeg ser at andre har bare sånn vanlig bandasje som er snurret rundt overkroppen.. hmm.. Jeg gleder meg masse til å dusje Selv om sambo har vært flink med stellet Men det er ikke det samme å vaske seg som å dusje altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 26. september 2006 #510 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg hadde ikke noen bandasje rundt kroppen. Jeg var egentlig overrasket over hvor lite bandsje jeg hadde. Jeg hadde BH'en jeg fikk på klinikken også var det sånne kompresser som kanskje var 7*7cm over sårene og tape under der. Kompressene tror jeg de tok av etter en uke...eller var det kanskje 4 dager?! Også hadde jeg tape på i 8 uker. (Skiftet for første gang 2 uker etter operasjonen.) BH'en hadde jeg dag og natt i 2 uker tror jeg det var også på dagen i ytterligere 6 uker Mner jeg å huske... Puppene er jo ikke i fritt fall når du tar av BH'en...de står jo rett ut Jeg har surfa litt på nettet nå og det ser ut til at jeg har annerledes bandasje enn andre.. Hmm.. Mn bandasje er en bh/vest, som er stappa med kompresser foran bare.. Så skulle jeg bruke bh'en som vanlig støttebh de neste 4 ukene, etter å ha hatt kompressene på i 4 dager.. Jeg ser at andre har bare sånn vanlig bandasje som er snurret rundt overkroppen.. hmm.. Jeg gleder meg masse til å dusje Selv om sambo har vært flink med stellet Men det er ikke det samme å vaske seg som å dusje altså.. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
City_girl Skrevet 26. september 2006 #511 Del Skrevet 26. september 2006 Hei hei, grattis med nye pupper:) Har vurdert å gjøre et inngrep selv, men er så redd det skal oppstå komplikasjoner slik at jeg blir seende helt forferdelig ut. Er det stor risiko, hva skjer den dagen man får barn og skal amme? *citygirl* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 26. september 2006 #512 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg gleder meg masse til å dusje Selv om sambo har vært flink med stellet Men det er ikke det samme å vaske seg som å dusje altså.. ← Hehe. ja det er noe annet å få skylt av seg møkka.. Jeg lurer på om jeg skal ta med kjærsten i dusjen, så han kan vaske håret mitt.. Eller hvordan har dere andre gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 26. september 2006 #513 Del Skrevet 26. september 2006 Så jeg skal ta av alt det som faller av? Men jeg skal ikke ta av noe som sitter fast? Hvordan er det å ta av bh'en/bandasjen for første gang? Er det ikke rart når plutselig puppene er i fritt fall? ← å ta av bandasjen var forferdelig. det var med tape på baksiden, så jeg måtte rive av litt og litt. huden var fortsatt nummen så det var helt merkelig å ta på, og jeg var redd for å ta den av; tenk om jeg reiv opp arrene? jeg åpnet vinduene for å få frisk luft -følte at det luktet under bandasjen- og måtte legge meg ned innimellom. under bandasjen var det kompresser over puppene, de falt jo av, og da så jeg tapen. men jeg hadde en tykk, hudfarget tape som gikk fra under armene, under og mellom puppene. denne skulle også tas av, det visste ikke jeg, og dusja med den på. ingen god idè... dro på klinikken og fikk hjelp til å ta av den der, var fryktelig redd for at stingene skulle gå opp... så den skal altså av. kun den hvite, tynne tapen over arrene skal sitte igjen. jeg hadde litt størknet blod under tapen, så jeg. jeg fikk ihvertfall beskjed om at første gangen skulle tapen sitte til den falt av av seg selv, det tok ca en uke for meg. etter det skal den skiftes en gang i uka. mener jeg tapet i et halvt år. det viktigste er at den er tørr, om du føner den tørr eller tørker/lufttørker har ikke så mye å si. jeg syntes også det var fælt å dusje, var redd for at puppene skulle falle av, følte at jeg måtte holde dem på plass. vanskelig å løfte armene -og dermed vaske håret- fordi jeg følte at det dro i arrene. så det var ikke så lett, hehehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 26. september 2006 #514 Del Skrevet 26. september 2006 og jeg ser at jeg ikke hadde lik bandasje som noen av dere, hehehe. det jeg hadde var en slags tykk, bred tape som startet under puppene og gikk over puppene, og til under armene. den så ut som bandasje, bare at det var tape. mulig den er fordi man ikke får surret bandasjen stramt nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #515 Del Skrevet 26. september 2006 Nå kommer sambo hjem fra jobb snart (jeg har akkurat stått opp. hehe) og da skal jeg dusje. Han har kjøpt teip for sikkerhetsskyld, og så skal jeg ringe på klinikken før jeg skal dusje, for å spørre helt sikkert hva jeg skal gjøre.. Jeg var såomtåket da de gav meg informasjon, og så fikk de det plutselig litt travelt for de var bare 2 stykker, og så kom det en mann som skulle opereres, men jeg fikk informasjonen.. Jeg bare husker ikke hehe Kjenner nesten ikke noe i puppene nå.. Bare litt press på overssiden av puppen. De er ikke vant til at det er fyll der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 26. september 2006 #516 Del Skrevet 26. september 2006 Kjenner nesten ikke noe i puppene nå.. Bare litt press på overssiden av puppen. De er ikke vant til at det er fyll der ← Nå har jeg akkurat vært og dusjet for første gang siden fredag! Herre det var ganske rart må jeg si.. Kjærsten sto utafor og vasket meg inne i dusjen.. Og i og med at jeg har så langt hår tok dette ganske lang tid og.. Jeg begynte faktisk å grine jeg da.. selfølgelig.. (sippeguri de lux da) Følte meg skikkelig hjelpesløs, og ikke særlig attraktiv.. (selvom jeg har nye pupper..) hele følelsen var kjemperar.. klarte ikke å slappe av for da følte jeg at puppene ville falle av.. haha Det gjorde de ikke og etter en herlig omgang med varmføning og litt krangling med de rene klærne sitter jeg nå nydusjet og føler meg suerfresh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #517 Del Skrevet 26. september 2006 Kan ikke sambo komme hjem snart da.. grrr Jeg ringte forresten på klinikken jeg, og spurte.. Jeg hadde nok vært litt i ørska ja.. Teipen skulle sitte på i 2 uker, sånn ca. helt til den falt av av seg selv.. Så når jeg skulle dusje nå var det viktig å ikke få vann på den... Og så måtte jeg ta det med ro, ikke stresse Har eksamen på torsdag, men skal ta den hjemme heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #518 Del Skrevet 26. september 2006 Hei hei, grattis med nye pupper:) Har vurdert å gjøre et inngrep selv, men er så redd det skal oppstå komplikasjoner slik at jeg blir seende helt forferdelig ut. Er det stor risiko, hva skjer den dagen man får barn og skal amme? *citygirl* ← Hei hei Det er sjeldent det oppstår komplikasjoner av den art at resultatet blir helt håpløst da, men det er en sjanse å ta. Jeg tok brystløft i tillegg, og der er risikoen større for å ikke kunne amme.. Derfor anbefaler de å vente med det til man er ferdig med barn og sånn, men jeg er bare 10, og har ingen planer om barn på maaaange år, og derfor gjorde jeg det nå... Og legen sa at han prøvde så godt han kunne å ikke ødelegge melkegangene og sånn da, siden jeg hadde barna foran meg, men det er jo ikke alltid det går.. Jeg angrer ihvertfall ikke et sekund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2006 #519 Del Skrevet 26. september 2006 Nå har jeg akkurat vært og dusjet for første gang siden fredag! Herre det var ganske rart må jeg si.. Kjærsten sto utafor og vasket meg inne i dusjen.. Og i og med at jeg har så langt hår tok dette ganske lang tid og.. Jeg begynte faktisk å grine jeg da.. selfølgelig.. (sippeguri de lux da) Følte meg skikkelig hjelpesløs, og ikke særlig attraktiv.. (selvom jeg har nye pupper..) hele følelsen var kjemperar.. klarte ikke å slappe av for da følte jeg at puppene ville falle av.. haha Det gjorde de ikke og etter en herlig omgang med varmføning og litt krangling med de rene klærne sitter jeg nå nydusjet og føler meg suerfresh!! ← La du inn mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppeguri Skrevet 26. september 2006 #520 Del Skrevet 26. september 2006 La du inn mye? ← Jeg la inn 300 i hver:) hadde ganske små fra før så nå er de blitt ganske store.. JUHUU!! hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå