Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, unforgetteble said:

Mest sannsynlig styrker du ikke med 🤣 Du hqr et team som passer på deg. Dårlig kan du bli men de fleste blir ikke det i etterkant. 

Var ikke verdt smertene før uke 4 men nå hadde jeg 3 i 1 operasjon(silikon under muskel, løft og areolareduksjon) og fikk komplikasjoner fordi jeg ikke holdt meg nok i ro og hadde mye vondt . Nå derimot på uke 5 elsker jeg puppene mine.  Gleder meg til å ta av ta av teipen og bytte bh. Og om du skulle syns de ser rare ut eller for store i begynnelsen. Slapp av. De finner sin fine form og hevelsen går ned etterhvert 😁Du blir sikkert storfornøyd!

Og husk! Alt går over. Smerte,hevelse,kvalme osv. Om du skulle få noe av dette 😁

En ting jeg skulle ønske jeg gjorde  før jeg opererte puppene var å vokse armhulene,  for fy søren det var å barbere  i etterkant. Ble nesten en skog under der 🤣🤣🤣🤣

Haha ja jeg regner jo med at det går greit😂🙈 men så sniker det seg inn tanker som "tenk viss", og hvor teit det hadde vært om jeg strøk med for noe som er høyst unødvendig sånn egentlig 😅 er det bare jeg som er så redd for narkose? Synes dere andre virker så tøffe ut som hopper i det 😊 hadde jeg kunnet operere med lokal bedøvelse hadde jeg gjort det, men det ville ikke kirurgen 😂 

Veldig bra tips om å vokse armhulene, det skal jeg bestille time til. Takk! 🙌

Jeg skal også ha under muskel, men ingenting ekstra utenom. Har et barn hjemme som er glad i å bli bært, så det er nok hovedutfordringen i forhold til å ta med ro i tiden etter 🥴 har fri fra jobb i 2 uker etterpå, men har kontorjobb så regner med det skal gå greit. 

Hvor tidlig var du tilbake på arbeid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tinemor1 skrev:

Nå er det bare 2 uker til operasjon 😱🙈 å fytti som jeg gruer meg til narkosen. Er ikke så redd for inngrepet i seg selv. 

Veldig fint å lese om dere som allerede er mange uker post-op. Er dere fornøyd med resultatet så langt? Er det verdt smerten man må gjennom? 😅 

Narkosen er det siste du trenger å grue deg til! du sovner på 123, og våkner opp på 123, er som en deilig drøm, og plutselig våkner du opp med pupper!:p Du blir godt passet på så hadde jeg vært deg så hadde jeg heller belaget meg på smertene i ettertid, det var det som var ALLER VERST! anbefaler deg å gå til innkjøp av varmepute som du kan ha i ryggen, for du kan få veldig vondt i nakke og rygg mtp den sitteliggende stillingen du må ha i noen dager, jeg har ikke klart å ligge flatt på ryggen før  igår, våknet at jeg lå litt på siden idag faktisk, og det var digg! :P Idag har det gått 2uker her og blir mer å mer oppegående for hver dag som går! :)

Puppene kan se veldig rare ut i begynnelsen og de blir veldig hovne, så som flere sier her ta tiden til hjelp for de blir bare finere og finere, jeg likte de ikke før dag 8, og ble litt usikker på om det i det hele tatt var vits med denne silikonen hvis jeg hadde visst smerten i forkant og åssen de så ut, men nå begynner det å skje store endringer så gleder meg bare til de får den formen de skal ha og angrer ikke like mye nå og tror jeg kommer til å bli storfornøyd!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Martii1 skrev:

Er det flere her som meg som har enormt lyst å få dette gjort da jeg har slitt med bryststørrelsen min siden jeg var 16 + nå to graviditeter (som ikke akkurat har hjulpet på). Men som videre tenker at det er ganske sykt at vi som er friske kvinner legger oss under kniven for et inngrep som ikke er et nødvendig? Og kan føre med seg både skade/bivirkninger på en ellers frisk kropp? 

Jeg har ingenting imot å gjøre det. Har som sagt veldig lyst selv!! Eller er det bare jeg som tenker sånn? Ser så stort på et slikt inngrep, men sikkert også siden jeg aldri har gjort noe lignende før.

Det er jo noe man må tenke igjennom.  Og det rr jo et inngrep på kroppen og wt fremmedlegeme som kqn medføre komplikasjoner. Jeg mener man bør tenke seg godt igjennom før man gjør det. Jeg gjorde det ikke for å få store pupper men for meg ble det så problematisk med bikinier og topper siden jeg var helt tom i toppen av puppen etter ammingen. Puppene datt rett og slett ut av bikinien  som en vrengt lomme. Ble lei og bestemte meg for å operere.  Men jeg brukte mange år på å bestemme meg selv om lysten alltid har vært der. Fordi det er en operasjon som alltid innebærer risiko. Og jeg kjente nok litt på den 30 års krisa jeg er i. Føler alderen røyner på og at kroppen hqr blitt såpass ødelagt etter graviditeten at jeg ville føle meg litt som meg igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tinemor1 skrev:

Haha ja jeg regner jo med at det går greit😂🙈 men så sniker det seg inn tanker som "tenk viss", og hvor teit det hadde vært om jeg strøk med for noe som er høyst unødvendig sånn egentlig 😅 er det bare jeg som er så redd for narkose? Synes dere andre virker så tøffe ut som hopper i det 😊 hadde jeg kunnet operere med lokal bedøvelse hadde jeg gjort det, men det ville ikke kirurgen 😂 

Veldig bra tips om å vokse armhulene, det skal jeg bestille time til. Takk! 🙌

Jeg skal også ha under muskel, men ingenting ekstra utenom. Har et barn hjemme som er glad i å bli bært, så det er nok hovedutfordringen i forhold til å ta med ro i tiden etter 🥴 har fri fra jobb i 2 uker etterpå, men har kontorjobb så regner med det skal gå greit. 

Hvor tidlig var du tilbake på arbeid? 

Jeg var like redd. Derfor jeg brukte så mange år før jeg endelig bestemte meg fordi det egentlig er "unødvendig ". Altså det er jo ikke livsviktig operasjon. Iallefall  ikke for meg. Men nå var tiden inne og riktig for meg. Du må avtale med mannen /venn/dama/familien hjelper deg de første ukene. Jeg har også et lite barn. Vi brukte ukene før på å øve på at jeg ikke kunne bære og satt meg heller ned og hjalp barnet inn der de skulle(bilsete) Har fungert utmerket. 

Jeg brukte nesten  3 uker før jeg kom meg tilbake. Jeg fikk komplikasjon med blødning. Men nå er jeg alltid  uheldig. Måtte  ta ulønnet permisjon en uke ekstra. Så følg rådene de første ukene til punkt å prikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Tinemor1 said:

Nå er det bare 2 uker til operasjon 😱🙈 å fytti som jeg gruer meg til narkosen. Er ikke så redd for inngrepet i seg selv. 

Veldig fint å lese om dere som allerede er mange uker post-op. Er dere fornøyd med resultatet så langt? Er det verdt smerten man må gjennom? 😅 

Som andre har nevnt her så er narkosen ikke noe å grue seg til 😊 husker jeg også var nervøs for det, så for meg at de plutselig kom med en sånn maske og at jeg sovna uten å kontrollere det, synes det virka såå skummelt! Og tanken på å ikke våkne igjen liksom, hahah uff. Men jeg fikk ikke noen maske, hahah bare en nål i armen der man tar blodprøve 😊 Og ble fortalt steg for steg hva som ble gjort før de gjorde det, så ingenting skjedde uten at jeg var forberedt holdtjegpåsi. Fikk først smertestillende/beroligende gjennom den nålen og følte meg vare veldig slapp og god, og svimmel (det var litt småekkelt, men ikke så ille synes jeg 😊) ble liksom bare veldig klar for å sove 😂 så sa han ifra før han ga meg narkosemiddel, og da var jeg plutselig borte uten å merke det. Før jeg visste ordet av det ble jeg vekt i senga og hadde nye pupper 😁 og heldigvis ingenting vondt i det hele tatt 😊 litt "støl" på en måte, eller støl + 😅 og heldigvis ikke noe kvalm eller dårlig. De gav meg kvalmestillende under narkosen 😊 og senga var så varm og god, de hadde varme i madrassen 😍 Så fikk jeg et par knekkebrød med syltetøy og litt eplejuice av sykepleier når jeg våkna, og satt egentlig bare å kosa meg mens jeg venta på å bli henta 😊 jeg er veldig fornøyd med min opplevelse av operasjonsdagen hvertfall! 

De blir jo som nevnt før her, litt rare helt med en gang.. Hovne, spente og harde 🙈 og buler veldig mye på toppen i starten. Så når man har litt smerter og ubehag så kan man lett tenke at det ikke var verdt det når man ser resultatet i speilet de første dagene.. Jeg er på uke 4 nå og først nå begynner jeg å føle meg veldig fornøyd 😊 og de blir jo bare finere og finere fremover 👏🏼 det kan jo ta opp til 1 år før de er helt "ferdige", så man må prøve å ikke henge seg så mye opp i hvordan de ser ut den første tiden 😊 jeg personlig synes alt har vært verdt det! Jeg var virkelig misfornøyd med puppene mine før pga litt tubulær fasong, så det at jeg i det hele tatt har fått mer underboob er jo helt fantastisk 😂 de kan liksom ikke bli så mye verre enn de var før.. Med mindre jeg får double bubble (at man får "dobbel" brystfold), som i verstefall kan skje med meg siden han senket brystfolden min litt iforhold til hvor den var naturlig 😬 så håper ikke det skjer 🤞🏼 det er visst ganske lav sjanse for det heldigvis, men fortsatt en risk 🙈😬

Sorry for så lange svar fra meg 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martii1 skrev:

Er det flere her som meg som har enormt lyst å få dette gjort da jeg har slitt med bryststørrelsen min siden jeg var 16 + nå to graviditeter (som ikke akkurat har hjulpet på). Men som videre tenker at det er ganske sykt at vi som er friske kvinner legger oss under kniven for et inngrep som ikke er et nødvendig? Og kan føre med seg både skade/bivirkninger på en ellers frisk kropp? 

Jeg har ingenting imot å gjøre det. Har som sagt veldig lyst selv!! Eller er det bare jeg som tenker sånn? Ser så stort på et slikt inngrep, men sikkert også siden jeg aldri har gjort noe lignende før.

Skjønner tanken din, jeg gjorde det for 2uker siden, har hatt lyst på silikon siden jeg var 16 selv, de vokste jo aldri. Nå er jeg 28, og har ingen planer om å ha barn så nå gønnet jeg like godt på, og må si den første uka angra jeg, MYE pga smertene og hvordan de så ut, jeg var fullt klar over at de kom til å se rare ut i begynnelsen, men når det først skjer og med så mye smerter så knakk jeg litt sammen å sa til kjæresten at jeg angret. Jeg har jo kun gjort dette for meg selv, for uansett hvor mange ganger kjæresten eller tidligere kjærester har sagt at puppene er fine så har jeg aldri selv tatt det til meg for de har alltid vært så små, og når jeg itilegg gikk opp 17kg i vekt, som kun har lagt seg på mage og lår så så det jo ENDA dummere ut med små pupper, pluss at jeg har ganske kraftige armer pga jeg har trent en del, og da har d plaget meg med små pupper. Men nå som jeg er i uke 2 så begynner det å skje masse, puppene blir finere og finere for hver dag, og nå legger jeg ikke merke til at armene mine er så store, for nå gjør puppene opp for seg, noe de aldri har gjort før, så alt i alt er jeg faktisk fornøyd, men jeg hadde ikke sett for meg den berg å dalbanen jeg har levd i de to siste ukene 😛 jeg er fullt klar over komplikasjonene som kan forekomme, men jeg krysser jo alt for at dette er noe jeg kommer til å unngå, jeg behandler de nye puppene som om de skulle vært laget av gull! 😂 så jeg tror på godt stell vil minske sjansen for komplikasjoner. Nå har ikke jeg tatt så store heller, ville ha det naturlig så det stod til kroppen. har 300cc i den ene og 275 i den andre pga størrelse forskjell fra før. nå er de prikk like, noe som også er veldig uvant :P

Eneste jeg kanskje vil si er at hvis du tror du skal ha flere barn ville jeg venta, (jeg er jo sikker i min sak, at jeg ikke vil ha, hvis ikke hadde jeg ventet til jeg hadde vært ferdig med unger) ellers vil jeg råde deg til å gå på flere konsultasjoner og ikke ta det første og beste, bruk god tid på beslutningen så går nok alt veldig bra :) men er jo som du sier, er det vits å fikse på en kropp som er frisk å fin? for min del lener jeg meg mer mot ett ja, men vi får nå se når det har gått 6mnd til 1år, hvordan ting er da. litt vanskelig å si etter 2uker at jeg er døds fornøyd å ikke angrer ett sekund, d vil bli litt feil. Dere som har hatt barn har hvertfall opplevd det å ha store pupper før, jeg har jo aldri opplevd det, så har sikkert litt å si det også :P Jeg vil jo se for meg at de som har hatt silikon i noen år kunne svart mye bedre på innlegget ditt men her har du litt av det jeg mener nå hvertfall, så håper det kan være noe til hjelp :) (det er mye nytt å bli vandt til) :P

Endret av silkal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Martii1 skrev:

Da jeg var yngre (rart å si for en som er 21 hahah) så var jeg meget ambivalent til kosmetisk kirurgi. Det er definitivt et tabubelagt tema, og både i media og sosiale medier blir det svært negativt fremstilt (bloggere, press, hollywood). Dette synet hadde jeg frem til puberteten var over og jeg innså at jeg stod uten bryster. Jeg følte jeg manglet en del av det å være kvinne! Og fra jeg var 18 var dette et ønske som grodde og grodde i hemmelighet, for jeg var så redd for hva alle andre tenkte. At folk skulle synes at jeg ødela kroppen min, kastet bort penger, var kun opptatt av utseende osv. Det var rett og slett en liten kamp å innse at det jeg tidligere hadde sagt jeg var i mot (i uvitenhet) nå var noe jeg trengte for meg selv😬
Vi glemmer jo litt at det er mye vi gjør med egen kropp som ikke er nødvendig, eller som kan utgjøre en skade. Vi røyker, konsumerer alkohol, spiser på maccern, tatoverer oss, og piercer oss. Vi tar jo daglig risikoer med livet! I dag er det veldig liten risiko forbundet med både det å fullføre en operasjon (narkose, legemidler..) og det å legge fremmedlegemer under huden. Tenk på alle de med skruer i hoften, eller plater i ryggen!😅

Det snakkes jo lite om hvilken gruppe mennesker det er som utfører en brystforstørrelse - gjennomsnittsalderen er over 30 (mammaer som har ammet eller damer som har endret vekt), og av de yngre er det ofte jenter med deformiteter eller særdeles små bryst. For mange handler det som nevnt om identitet - man savner den kroppen man en gang hadde, eller man mangler noe som er forbundet veldig med eget kjønn og seksualitet.

Jeg skjønner sykt godt hva du tenker, for jeg har tenkt det samme før😌Jeg tror mange går gjennom en lang tankeprosess, og kanskje sliter i mange år med det faktum at de ønsker å fikse på egen kropp. Ta det i ditt tempo, og begynn å gjør litt research🥰Da finner man for det er noe som passer for én eller ikke:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Er det noen her som har operert for symmastia og vet hvor man kan få tak i en såkalt "Thong bra" i Norge? Ved googling finner jeg det kun på utenlandske sider som ikke leverer til Norge, eller som ikke er med i VOEC-ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også ferdig med operasjon! Alltid satt veldig pris på detaljert erfaring selv, så her er et forsøk på en 😅

Opererte i 12-tiden på Aleris Colosseum igår, med dr Chiu. Han var klar så fort jeg kom dit, og vi gikk rett igang med oppmerking og bekreftelse av størrelse. Sto mellom 245 og 265 Demi profil, men at jeg var redd for gap mellom brystene og at jeg derfor kanskje lente litt mot 265. Lot han ta avgjørelsen og fant ut i etterkant at det ble 265 😄 Veier forøvrig 55kg og er ca 174cm høy.

Etter siste konsultasjonen med Chiu hvor han også tok før-bilder, kom anestesisykepleieren og hentet meg inn til operasjonsstuen. Fikk en siste smertestillende der, itillegg til alt jeg tok hjemme en time før oppmøte. Ble lagt ned på bordet og alle var virkelig så hyggelige!! Skjønte nok at jeg var litt nervøs så de prøvde nok å tulle litt og få opp stemningen for min del haha. Så ble veneflonen satt i armen (der man tar blodprøve) og en maske med oksygen lagt over munn. Anestesilegen rakk å si «nå blir du litt svimmel, også blir du bare veldig trøtt», tror jeg rakk å si «det kjenner jeg» før jeg var helt ute haha, virkelig ingenting å stresse over!!

Våknet i en varm seng med både varmeteppe, dyne og utrolig hyggelige sykepleiere rundt meg. Var fortsatt ganske skjelven av meg, som presset på brystmusklene og alt, så fikk en ekstra dyne pluss beroligende og smertestillende via veneflonen. Det hjalp veldig! Kirurgen var også innom sengen for å si at det endte på 265, og at han var veldig fornøyd med resultatet. 

Fikk så to Paracet for hjemreisen. Men så fikk jeg blodtrykksfall, og ble utrolig svimmel og kvalm, så da fikk jeg litt for det også. Halvparten via veneflon og halvparten med sprøyte i magen. Jeg er virkelig ikke glad for sprøyter, men der og da gjorde det meg ingenting haha, var nok fortsatt ganske fjern. 

Ble bedre etter det, men fortsatt ikke helt 100%. Så ble det funnet frem rullestol slik at jeg kunne bli trillet ned til bilen. Var null sjangs på at jeg hadde klart å gå dit selv, selv med støtte av både mamma og sykepleier på hver sin arm😅 Heldigvis er det bare 10 minutter å kjøre hjem fra klinikken, for sekundet jeg la meg i sengen hjemme så sovnet jeg. Sov rundt en timestid, før jeg spiste noe suppe. Litt risikabelt med noe mer enn det, etter nærmere 16 timer totalt fasting haha. Spiste første normale måltid i kl19 tiden, tre timer etter suppen. Var veldig redd for å bli kvalm av måltidene, men det gikk heldigvis helt fint.

Smertene kjenner jeg mest når jeg skal inn og ut av sengen, eller forsøke å gå litt etter å ha ligget en stund. Heldigvis mamma som sykepleier for å få løftet ryggen min, ellers tror jeg at jeg måtte blitt i sengen noen dager haha. Ellers er det egentlig bare press, akkurat som om noen har limt en vektplate på noen kilo på brystet mitt. Presser meg nedover når jeg ligger, men drar meg fremover når jeg er på beina, nesten så jeg føler meg fremtung nok til å tippe 😂 Men lite direkte smerter foreløpig iallefall, er 24 timer siden operasjonen nå og per nå så går det veldig fint! Har tatt alt av smertestillende slik det er anbefalt fra klinikken. Ble advart av sykepleier om at jeg mest sannsynligvis ikke kom til å få sovet noe i natt, men ble faktisk rundt 6 timer totalt, veldig deilig. Våknet til telefon fra sykepleier idag for å høre om alt gikk bra, og fikk luftet noen spørsmål rundt smertestillende jeg hadde fått, så det var greit at de hadde en rutine på å ringe dagen derpå 😄 Overall veldig fornøyd med både Aleris Colosseum, kirurgen og alt av temaet rundt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Stemorsblomst skrev:

Da er jeg også ferdig med operasjon! Alltid satt veldig pris på detaljert erfaring selv, så her er et forsøk på en 😅

Opererte i 12-tiden på Aleris Colosseum igår, med dr Chiu. Han var klar så fort jeg kom dit, og vi gikk rett igang med oppmerking og bekreftelse av størrelse. Sto mellom 245 og 265 Demi profil, men at jeg var redd for gap mellom brystene og at jeg derfor kanskje lente litt mot 265. Lot han ta avgjørelsen og fant ut i etterkant at det ble 265 😄 Veier forøvrig 55kg og er ca 174cm høy.

Etter siste konsultasjonen med Chiu hvor han også tok før-bilder, kom anestesisykepleieren og hentet meg inn til operasjonsstuen. Fikk en siste smertestillende der, itillegg til alt jeg tok hjemme en time før oppmøte. Ble lagt ned på bordet og alle var virkelig så hyggelige!! Skjønte nok at jeg var litt nervøs så de prøvde nok å tulle litt og få opp stemningen for min del haha. Så ble veneflonen satt i armen (der man tar blodprøve) og en maske med oksygen lagt over munn. Anestesilegen rakk å si «nå blir du litt svimmel, også blir du bare veldig trøtt», tror jeg rakk å si «det kjenner jeg» før jeg var helt ute haha, virkelig ingenting å stresse over!!

Våknet i en varm seng med både varmeteppe, dyne og utrolig hyggelige sykepleiere rundt meg. Var fortsatt ganske skjelven av meg, som presset på brystmusklene og alt, så fikk en ekstra dyne pluss beroligende og smertestillende via veneflonen. Det hjalp veldig! Kirurgen var også innom sengen for å si at det endte på 265, og at han var veldig fornøyd med resultatet. 

Fikk så to Paracet for hjemreisen. Men så fikk jeg blodtrykksfall, og ble utrolig svimmel og kvalm, så da fikk jeg litt for det også. Halvparten via veneflon og halvparten med sprøyte i magen. Jeg er virkelig ikke glad for sprøyter, men der og da gjorde det meg ingenting haha, var nok fortsatt ganske fjern. 

Ble bedre etter det, men fortsatt ikke helt 100%. Så ble det funnet frem rullestol slik at jeg kunne bli trillet ned til bilen. Var null sjangs på at jeg hadde klart å gå dit selv, selv med støtte av både mamma og sykepleier på hver sin arm😅 Heldigvis er det bare 10 minutter å kjøre hjem fra klinikken, for sekundet jeg la meg i sengen hjemme så sovnet jeg. Sov rundt en timestid, før jeg spiste noe suppe. Litt risikabelt med noe mer enn det, etter nærmere 16 timer totalt fasting haha. Spiste første normale måltid i kl19 tiden, tre timer etter suppen. Var veldig redd for å bli kvalm av måltidene, men det gikk heldigvis helt fint.

Smertene kjenner jeg mest når jeg skal inn og ut av sengen, eller forsøke å gå litt etter å ha ligget en stund. Heldigvis mamma som sykepleier for å få løftet ryggen min, ellers tror jeg at jeg måtte blitt i sengen noen dager haha. Ellers er det egentlig bare press, akkurat som om noen har limt en vektplate på noen kilo på brystet mitt. Presser meg nedover når jeg ligger, men drar meg fremover når jeg er på beina, nesten så jeg føler meg fremtung nok til å tippe 😂 Men lite direkte smerter foreløpig iallefall, er 24 timer siden operasjonen nå og per nå så går det veldig fint! Har tatt alt av smertestillende slik det er anbefalt fra klinikken. Ble advart av sykepleier om at jeg mest sannsynligvis ikke kom til å få sovet noe i natt, men ble faktisk rundt 6 timer totalt, veldig deilig. Våknet til telefon fra sykepleier idag for å høre om alt gikk bra, og fikk luftet noen spørsmål rundt smertestillende jeg hadde fått, så det var greit at de hadde en rutine på å ringe dagen derpå 😄 Overall veldig fornøyd med både Aleris Colosseum, kirurgen og alt av temaet rundt! 

Gratulerer så mye med nye pupper! ❤️ og lykke til videre i prosessen :) Godt å høre at alt har gått bra! 😄 hos meg har d skjedd sykt mye på 2 dager. på tirsdag var det 2uker siden, og igår hadde hevelsen gått dønn ned på høyrepupp, mens venstre henger litt igjen. kan se ut som den har droppet litt også, men trodde ikke det skjedde så tidlig som i uke 2. 😮 men jeg blir ihvertfall mer å mer fornøyd så du har masse å se fram til! husk at første uka er alltid verst, så blir det bare bedre å bedre etter det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Stemorsblomst said:

Gratulerer med overstått operasjon og nye fordeler 😁😅👏🏼

Så bra at alt gikk fint 😁 jeg sleit også med søvn første natta, ikke fordi jeg hadde vondt da. Litt usikker på hvorfor faktisk 😅 var vel mye tanker 🙈 

Høres ut som du hadde en fin opplevelse av det hele du også, bortsett fra blodtrykksfallet da 😬😊 lykke til med prosessen videre 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stemorsblomst skrev:

Gratulerer med vel overstått 😍

Blir spennende å høre hvordan det går med deg fremover! Tok samme størrelse som deg, og skrev for en stund siden at jeg syntes det var litt lite. Men den siste uken har jeg vært SÅ fornøyd, og jeg tror det bare var at da hevelsen gikk ned hadde man vendt seg til en større størrelse allerede. Nå er jeg glad jeg gikk for 265 cc, for det gir et tydelig, men ikke overdominerende resultat☺️Kjemp deg gjennom den første uken, og så blir det bare bedre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å måle meg for å finne en nøyaktig bh størrelse, og sliter litt😅
Som en tidligere AA har bh'er vært ukjent territorie i og med at jeg aldri har passet inn i en (har bare kjøpt bralettes som kommer i xs, s og m osv). Jeg er 75 rundt midjen nå, og 90 over brystene. På change og vs blir jeg da fortalt at jeg er en DD, mens på Kappahl står det at jeg er en B-cup. Var selv på HM og da syntes jeg at en C-cup var mest passende😩

Dette er virkelig ikke til å bli klok av! Er dette fordi cup størrelsene er forskjellig fra butikk til butikk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, nope. said:

Jeg har prøvd å måle meg for å finne en nøyaktig bh størrelse, og sliter litt😅
Som en tidligere AA har bh'er vært ukjent territorie i og med at jeg aldri har passet inn i en (har bare kjøpt bralettes som kommer i xs, s og m osv). Jeg er 75 rundt midjen nå, og 90 over brystene. På change og vs blir jeg da fortalt at jeg er en DD, mens på Kappahl står det at jeg er en B-cup. Var selv på HM og da syntes jeg at en C-cup var mest passende😩

Dette er virkelig ikke til å bli klok av! Er dette fordi cup størrelsene er forskjellig fra butikk til butikk??

Jeg målte meg til ca 66 rundt midjen og 80 over brystene nå, og ifølge nettsiden til change er jeg 60DD 🤔 hvis jeg forstod kappahl sin guide rett er jeg en 65B 😅 var på lindex på mandag og prøve noen bher der, og synes da at 70C var det som passa best.. Så ikke så lett det der 😬 egentlig aldri pleid å kjøpe bher fra andre steder enn HM, og før brukte jeg 75A, selvom jeg ikke er 75 rundt 🙈 bestilte en i 75A fra mymuse en gang, og den var plutselig alt for stor i cupen.. Så ikke så lett å finne riktig størrelse når alt er så forskjellig! 😤 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er d ca 1 mnd igjen til operasjon... er fortsatt usikker på størrelsen men kirurgen ville bestille ulike størrelser og prøve seg frem, står mellom 265 ergonomix demi og 295 el 315 full profil. Er 168 og ca 51 kg, er helt flat og lite/ingen toppfylde. Har letet iherdig etter før og etter bilde av noen som er nærmest flat  fra før. Noen som har tips eller vil vise bilde? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 4 dager etter op og kan endelig dusje idag!! Har vært noe kvalm og måtte kaste opp natt 2, men har vært levelig! Hadde forventet mye mere smerter enn det jeg har hatt, positiv overraskelse haha

Som nevnt tidligere så gikk jeg via armhulen, og kjenner på en nummen følelse i overarmen nær armhulen. Noen som har hørt noe om det? Usikker på om jeg skal ringe klinikken eller gi det en uke for å se om det gir seg

eller som har tips til forstoppelse?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Stemorsblomst said:

Da er jeg 4 dager etter op og kan endelig dusje idag!! Har vært noe kvalm og måtte kaste opp natt 2, men har vært levelig! Hadde forventet mye mere smerter enn det jeg har hatt, positiv overraskelse haha

Som nevnt tidligere så gikk jeg via armhulen, og kjenner på en nummen følelse i overarmen nær armhulen. Noen som har hørt noe om det? Usikker på om jeg skal ringe klinikken eller gi det en uke for å se om det gir seg

Husker det var så sjukt digg å få dusja, følte meg rimelig ekkel etter 4 dager uten dusj 😂😂 

Det er nok veldig normalt å være nummen i området rundt der snittet ble laget 😊 men alt blir jo veldig strekt når det plutselig kommer implantater inni der, så nervene blir jo også litt strekt og skadet. Jeg har snitt i brystfolden og er faktisk nummen på fremsiden av høyre skulder og litt nedover overarmen, enda etter 5 uker. Har ikke spurt kirurgen om det, men lest litt på google og det er visst normalt at det kan skje. Kommer visst an på hvordan armene dine lå under operasjonen osv 🙈 også vil jeg tro at nervene henger litt sammen, så er ikke så veldig bekymra for det egentlig 🤔😂 ikke noe som plager meg hverfall. Men også lest at i mesteparten av tilfellene så kommer følelsen tilbake over tid 😊 det kan ta opptil 1 år før alt er som det skal, både med nervene og utseendet på brystene 😅

På meg hjalp forstoppelse med å drikke Biola, fikk gått på do samme dag som jeg drakk det 😂 og da hadde det gått nesten 1 uke.. 😬

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 13.37, Stemorsblomst skrev:

Jeg var nummen i hele skulderpartiet/overarmen på forsiden etter fettsuging der. Har fortsatt litt nummenhet igjen faktisk. Helt normalt 😊
Medikamentene man bruker i starten pga. smerter kan hemme fordøyelsen, så herfra vil du sikkert se en gradvis forbedring av forstoppelsen. Gå når du kan, spis svisker eller drikk biola, og drikk masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg for meg med operasjon om en uke 😅😱🙈 jeg skal dra hjem med fly dagen etterpå. Hvordan har formen deres vært dagen etter? Er det såpass at en klarer en flytur eller burde jeg kanskje drøye det til dag 3?

Hva bør jeg pakke med meg? Har skjønt at behagelige klær og noe som ikke trenger å gå over hodet er bra greier 😅 ellers noe annet jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tinemor1 skrev:

Da nærmer det seg for meg med operasjon om en uke 😅😱🙈 jeg skal dra hjem med fly dagen etterpå. Hvordan har formen deres vært dagen etter? Er det såpass at en klarer en flytur eller burde jeg kanskje drøye det til dag 3?

Hva bør jeg pakke med meg? Har skjønt at behagelige klær og noe som ikke trenger å gå over hodet er bra greier 😅 ellers noe annet jeg bør tenke på?

Ville ventet. Tenker på fare for blodpropp også. Stor joggebukse.  Du får lange støttestrømper på. Jakke med glidlås. Enkle sko å ta på. 

Jeg var drit dårlig.  Men det er jo veldig individuelt.  Kommer jo an på hva slags operasjon du skal ha også tenker jeg. Du kan jo ikke bære noe og skal holde deg helt i ro de første dagene. Så å dra på fly tur hadde jeg aldri gjort. Jeg beveget meg for mye uke 1. Og det var lite bevegelse. Fikk blødning og ble liggende en uke ekstra  i senga uten å få lov til å gjøre noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...