Heartbeats Skrevet 18. februar 2018 #38781 Del Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, 2a1m skrev: Beklager seint svar, hadde mye vondt i går og var bare rolig. Takk for tips, nå legger jeg også armene i kors når jeg reiser meg opp! Den leamus følelsen har jeg opplevd sist jeg operete meg, sikkerlig rart. Men, det ga seg etter noen dager så vit jeg husker. Kom liksom tilbake innimellom, men ikke etter 6. uke hvis jeg husker rett. Er mye bedre i dag og har endelig fått dusjet 😃! Så happy, men det tok på kroppen. Var helt utslitt etterpå og måtte bare legge meg ned for ikke og svime av! Nå kjente jeg forskjellen på å virkelig bruke hendene når jeg dusjet 😥 Har tatt av kompressene nå, men lat teipene selvfølgelig være igjen. Ser at det jeg har tatt av er det du har på enda @Heartbeats hadde du noe annet over der igjen? Jeg hadde bare sånn hvit teip ( som jeg trodde var kompress ) i brevet mitt fra legen står det at jeg skal ta det av etter dag 4. Rart at dem ikke brukte kompresjon... hva hadde du over @Tamarari? Jeg fikk beskjed om å beholde kompressene på ei uke, og tape to uker før jeg skulle skifte. Så kompressen ble tatt av onsdag forrige uke, og på kommende onsdag skal jeg skifte tape Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 18. februar 2018 #38782 Del Skrevet 18. februar 2018 På 14.2.2018 den 21.43, Jaktenka skrev: Her var det i går 4 uker siden løft+protese u/muskel. Synes fortsatt puppene ser fryktelig merkelige ut, så smører videre med tålmodighet jeg ikke har😝 Ser først nå ( har vært litt i ørska jeg altså 😆 ) at du også har hatt løft+protese u/muskel! Hvordan går det med deg nå, mer fornøyd med resultatet? Jeg la inn 300cc og fikk sett ordentlig på dem i dag. Syns at den ene ser litt større ut og kanskje ikke helt rund...? Hvordan er dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 18. februar 2018 #38783 Del Skrevet 18. februar 2018 (endret) 16 minutter siden, Heartbeats skrev: Jeg fikk beskjed om å beholde kompressene på ei uke, og tape to uker før jeg skulle skifte. Så kompressen ble tatt av onsdag forrige uke, og på kommende onsdag skal jeg skifte tape Så rart at dem gjør det så forskjellig! Jeg hadde ikke kompress i det hele tatt bare tape ( det store hvite ) under der igjen har jeg ordentlig teip hvis du skjønner hva jeg mener 😏 og dem skal sitte til dem ramler av selv. Etter det skal jeg bruke Micropore teipen jeg har kjøpt på apoteket. Hvilken har du fått anbefalt? Endret 18. februar 2018 av 2a1m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 18. februar 2018 #38784 Del Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, 2a1m skrev: Ser først nå ( har vært litt i ørska jeg altså 😆 ) at du også har hatt løft+protese u/muskel! Hvordan går det med deg nå, mer fornøyd med resultatet? Jeg la inn 300cc og fikk sett ordentlig på dem i dag. Syns at den ene ser litt større ut og kanskje ikke helt rund...? Hvordan er dine? Begynner å bli mer vant de nå, men håper fortsatt de endrer litt i form. Den ene ser større ut og har en annen høyde. Regner med det går seg ut, men blir jo likevel litt stressa 😆 Selv om jeg vet at ferdig resultat tar flere måneder🤔 Veldig fornøyd med arrene da. De ble faktisk penere enn hva jeg fryktet 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 18. februar 2018 #38785 Del Skrevet 18. februar 2018 6 timer siden, 2a1m skrev: Beklager seint svar, hadde mye vondt i går og var bare rolig. Takk for tips, nå legger jeg også armene i kors når jeg reiser meg opp! Den leamus følelsen har jeg opplevd sist jeg operete meg, sikkerlig rart. Men, det ga seg etter noen dager så vit jeg husker. Kom liksom tilbake innimellom, men ikke etter 6. uke hvis jeg husker rett. Er mye bedre i dag og har endelig fått dusjet 😃! Så happy, men det tok på kroppen. Var helt utslitt etterpå og måtte bare legge meg ned for ikke og svime av! Nå kjente jeg forskjellen på å virkelig bruke hendene når jeg dusjet 😥 Har tatt av kompressene nå, men lat teipene selvfølgelig være igjen. Ser at det jeg har tatt av er det du har på enda @Heartbeats hadde du noe annet over der igjen? Jeg hadde bare sånn hvit teip ( som jeg trodde var kompress ) i brevet mitt fra legen står det at jeg skal ta det av etter dag 4. Rart at dem ikke brukte kompresjon... hva hadde du over @Tamarari? Så bra at du er bedre og har fått dusjet! Jeg gleder meg masse til i morgen, da er det min tur å dusje! Har vært litt for aktiv med armene i dag tror jeg, så håper jeg ikke har gjort noe galt og at jeg får vondt i morgen 😯 Jeg mener den tapen som en ser på bildet til heartbeats når jeg sier kompress. Var den jeg fikk beskjed om å ta av et døgn etter. Så nå har jeg bare den tynne tapen rett over arrene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 18. februar 2018 #38786 Del Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, Jaktenka skrev: Begynner å bli mer vant de nå, men håper fortsatt de endrer litt i form. Den ene ser større ut og har en annen høyde. Regner med det går seg ut, men blir jo likevel litt stressa 😆 Selv om jeg vet at ferdig resultat tar flere måneder🤔 Veldig fornøyd med arrene da. De ble faktisk penere enn hva jeg fryktet 😃 De endrer nok form etterhvert, vi må bare være tålmodige 😁 Så bra at arrene ble bra da! Hvilken type tape brukte du? Scanpore eller Micropore? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 18. februar 2018 #38787 Del Skrevet 18. februar 2018 41 minutter siden, Tamarari skrev: Så bra at du er bedre og har fått dusjet! Jeg gleder meg masse til i morgen, da er det min tur å dusje! Har vært litt for aktiv med armene i dag tror jeg, så håper jeg ikke har gjort noe galt og at jeg får vondt i morgen 😯 Jeg mener den tapen som en ser på bildet til heartbeats når jeg sier kompress. Var den jeg fikk beskjed om å ta av et døgn etter. Så nå har jeg bare den tynne tapen rett over arrene igjen. Det var utrolig deilig og dusje, ( gled deg ) men litt rart også. Tok meg i å holde på puppene som om de ville ramle ned ellers 😂😂 Da har vi tatt av samme teip, er litt spent på arrene. Håper du får en god natts søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 19. februar 2018 #38788 Del Skrevet 19. februar 2018 Vet noen om dere fikk en beroligende pille før operasjonen? Når jeg har operert tidligere på vanlig sykehus har jeg fått et glass med tabletter ved ankomst og de må ha inneholdt noe angstdempende, for jeg har vært helt avlslappet når jeg ankom operasjonstua for å få narkose osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 19. februar 2018 #38789 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 55 minutter siden, KristinaKK said: Vet noen om dere fikk en beroligende pille før operasjonen? Når jeg har operert tidligere på vanlig sykehus har jeg fått et glass med tabletter ved ankomst og de må ha inneholdt noe angstdempende, for jeg har vært helt avlslappet når jeg ankom operasjonstua for å få narkose osv. Bugge plastikk tilbød valium på resept, slik at man kunne ta 1 kvelden før og 1 samme morgen om det var krise. Han sa det var år siden sist noen hadde ønsket det. Fornuebuklinikken gir evt bare beroligende på klinikken når man kommer, men også der sa de at det var veldig sjeldent noen trengte det På morgenen før operasjonen er det vel bare paracet og arcoxia man får resept på å ta. Antibiotika kvelden før (om jeg husker rett). Jeg var helt sikker på at jeg kom til å trenge beroligende, men det gikk helt fint uten. Alle som jobbet på klinikken er så rolige og sikre på jobben de skal gjøre at det smitter over. Med en gang man legger seg på operasjons"bordet" gir de en sterk smertestillende intravenøst, som nok funker ganske beroligende Jeg lå bare og koste meg etter den i alle fall. Endret 19. februar 2018 av Superblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. februar 2018 #38790 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) Ja, da var min operasjon overstått, og jeg er akkurat kommet hjem fra klinikken. 380,- kr i taxi, siden jeg ikke hadde noen som kunne hente meg. Det ble, overraskende nok, OVER muskel. Jeg var overbevist om at det skulle bli under, men han mente jeg hadde nok brystvev etc til å ta over muskel. Det vil si at jeg vil slippe unna med betraktelig mindre smerter. Har fått med meg smertestillende for de neste par-tre dagene. Jeg føler meg helt fin foreløbig, men det er nok fordi lokalbedøvelsen som ble gitt med sprøyter under operasjonen, fremdeles virker. Sporst-bh'en er så trang at det nesten ikke er mulig å ta et dypt åndedrag, men det er det hele - ikke noe annet ubehag enn det. Hos meg anbefalte kirurgen kun 250cc, siden han mente jeg hadde litt brystvev etc fra før, så da ble det 250cc. Han mente det ville bli mest naturlig, og naturlig var jo det jeg ville ha. Det var foreløbig rapport. Nå skal jeg gå og sette meg i godstolen i stua og slappe helt av de neste timene. Mer rapport følger etterhvert som dagene går og lokalbedøvelsen går ut.... PS! Nå lengter jeg bare etter den dagen jeg kan dra ut og shoppe bh'er...! Endret 19. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 19. februar 2018 #38791 Del Skrevet 19. februar 2018 Håper formen din fortsetter å være fin Million! Angående beroligende sier jeg det samme som superblomst- jeg ble helt rolig av at alt virket så gjennomført og rolig på klinikken. Dette kan de, og det går bra med de aller fleste! Jeg dusjet i dag- det var himmelsk! Da jeg tok av bhen skikkelig fikk jeg sjokk, og begynte å le rett og slett. Det ser ut som to kanoner! 😂 Jeg er glad jeg ikke tok større 🙊 men det skal sies at jeg er vant med at det er ingenting der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 19. februar 2018 #38792 Del Skrevet 19. februar 2018 Gratulerer med nye pupper Million ! Så bra at formen din er så fin, håper det fortsetter. Kos deg i godstolen Jeg fikk beskjed om å ta 3 paracet 1-2 timer før oprasjonen @KristinaKK men, det er ulike praksis fra plass til plass virker det som. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 19. februar 2018 #38793 Del Skrevet 19. februar 2018 Takk for tilbakemeldinger. Regner med at det går bra! Gleder meg bare så utrolig til å få dette overstått. @Tamarari vanskelig dette med størrelse altså. Men jeg er litt tyngre og litt høyere enn deg, så 300 er kanskje greit. Kommer til å føle meg så ukomfertabel hvis jeg føler de blir for store, men samtidig er det jo skuffende om de blir for små også hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. februar 2018 #38794 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) Nøyaktig åtte timer etter at jeg tok en smertestillende pille jeg fikk utdelt på operasjonsstuen, kjente jeg at det begynte å bli ømt i brystene. Ikke direkte smertefullt, men ømheten kunne være forvarsel for smerter som er på vei. Jeg tok derfor en av de pillene jeg hadde fått sendt med hjem. Pillene jeg fikk med hjem er for 3 dager. Etter det er det visst beregnet at man skal klare seg på bare Paracet eventuelt. Og det virker foreløbig veldig greit. Så greit virker det at jeg sto i stua i stad og spekulerte på om jeg skulle gå bort på posten (16-17 minutter å gå en vei) og hente et par småpakker, og få det unnagjort. Men så ble jeg litt engstelig for is og snø og redd for å falle på mine nyopererte pupper, samt at det står ettertrykkelig i papirene fra klinikken at første dagen skal man ta det HELT MED RO. Så da er det nok best å lytte til det, selv om jeg føler meg i så fin form at jeg hadde orket å gå tur/retur. Det står videre at man ikke skal løfte noe som er tyngre enn 1 kg første uka også. Vet ikke sikkert hva de to pakkene veier til sammen, så nok en gang; best å la være selv om formen er veldig god. På operasjonsstuen sa anestesisykepleieren at pillene jeg får utdelt mot smerter, også kan gi folk en "rastløs følelse" og at det derfor kan bli vanskelig å sove. Det kan jo være grunnen til at jeg føler litt trang til å "ut og gå". Er veldig spent på dag to og tre. Så langt er det helt greit, og ingenting direkte smertefullt. Bare litt ømt inni puppene, men kanskje mest på venstre side. Kjenner vel knapt noenting på høyre side. Dette er som nevnt i innlegget ovenfor implantater OVER muskelen, og det forventes ikke da at man har så vondt som de som får den under muskelen. Er litt lettet over det nå, men begynner å bekymre meg for bivirkninger etc som man har lest om, som "ripling". Krysser fingrene for at jeg ikke jeg rammes av noe sånt. Flere rapporter følger i dagene som kommer! Så langt kjennes det bare fint ut Endret 19. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 19. februar 2018 #38795 Del Skrevet 19. februar 2018 Det høres bra ut @Million Jeg har egentlig ikke hatt noe jeg vil kalle smerter, var bare veldig øm i høyre i går (dag 3.) når jeg beveget armen, så den var nok den «verste» dagen for meg- selv om jeg ikke har lov å si det siden det har vært så smertefritt. Jeg tok smertestillende hver 6. Time (paracet) i tre dager selv om jeg ikke hadde smerter. Det er en stor utfordring å holde seg helt i ro og ikke bruke armer. Jeg kjeder vettet av meg- men myyye heller det enn å ende opp med blødning, kapsel eller ripping!! Har funnet ut at det er mye man kan bruke beina til 😁😅 @KristinaKK, ikke gå for noe mindre enn 300 hvis du er litt større enn meg nei. Selv om jeg synes de er gigantiske nå, vet jeg at det er fordi jeg hadde ingenting fra før og at det er rart å plutselig ha noe der. Jeg ser at de er naturlige for min kropp, og jeg ville ikke hatt de mindre heller! Veldig fornøyd med de så langt, og SÅ glad for at jeg gjorde dette! Jipppiiii!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 19. februar 2018 #38796 Del Skrevet 19. februar 2018 @Tamarari såå gøøy høre at du er så fornøyd!! Gleder meg skikkelig til å se resultatet jeg også. Håper bare ikke jeg får sånn sykt vondt at jeg har det skikkelig ille liksom. Fordi hvis jeg kan ligge stille uten mye smerter så gleder jeg meg egentlig litt til å bare slappe av og ligge i sengen- kose meg med brus og serier. Har notert meg flere nye serier og kjøpt store hotellputer til sengen hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 19. februar 2018 #38797 Del Skrevet 19. februar 2018 @Million Ja, som du selv sier: du må å ta det med ro selv om du ikke har vondt. Tenk at det er et åpen sår inni der og det må få gro før du begynner å bevege på det. Og du skal helst ikke opp i puls heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. februar 2018 #38798 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 42 minutter siden, KristinaKK skrev: @Million Ja, som du selv sier: du må å ta det med ro selv om du ikke har vondt. Tenk at det er et åpen sår inni der og det må få gro før du begynner å bevege på det. Og du skal helst ikke opp i puls heller. Ja, enig i det, måtte bare minne meg selv på det. Glemte meg bort i kveld og tømte oppvaskmaskinen, strakk armene opp for å sette inn tallerkener og glass i kjøkkenskapene.... det er visst ikke "lov", iflg. papirene jeg fikk. Vanskelig å følge når man ikke begrenses av direkte smerte. Nå kjenner jeg imidlertid stadig mer "spreng" og puppene er ømme. Må ta en pille til i dag, før jeg legger meg, tenker jeg. Fikk noen få piller av en type som varer i 12 timer (fikk to typer). Den tenkte jeg å ta før leggetid i kveld, så jeg forhåpentligvis får en god natts søvn. Var oppe kl 05 i morges, etter bare 2½ times søvn. En av ungene i etasjen over meg skreik og bar seg i 3 timer (!) i strekk i natt, herregud, umulig å sove (de voksne har ett-åringen på rommet sitt, direkte over mitt). Til slutt gikk jeg på stua og la meg på sofaen, lengst vekk fra soverommene. Da var det bare 3 timer igjen til jeg skulle opp, og sovnet vel etter en halvtime. Så jeg trenger en god natts søvn nå. Det er fremdeles ikke direkte smerte, ikke sånn skarp og vond smerte liksom, men mere økende ubehag, om jeg kan forklare det sånn. Endret 19. februar 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2a1m Skrevet 19. februar 2018 #38799 Del Skrevet 19. februar 2018 @Million så heldig du er som ikke har hatt smerter. Jeg var jo helt ødelagt i 2 dager 😂 Men som du sier det er noe annet og ta over enn under.men, ta det med ro allikevel, det er jo et sår der og lurt og ta smertestillende for natta så du får en god søvn 😃 Det er så deilig når smerten gir seg og man føler så neste normal igjen, utenom "melkesprenge" da 😆Jeg ha til å med vært ute og kjørt bil i dag. Ønsker meg plutselig automat gir 😁 Hvilken type teip har dere kjøpt? Scanpore eller Micropore?? Hva er best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 20. februar 2018 #38800 Del Skrevet 20. februar 2018 11 hours ago, 2a1m said: Hvilken type teip har dere kjøpt? Scanpore eller Micropore?? Hva er best? Det er ingen spesiell forskjell mellom de to, så er nok litt hipp som happ hva man bruker tror jeg, men silikontape (link) skal visst gi pene arr! Jeg bruker vanlig micropore Det koster 17 kr på komplettapotek.no for den typen med dispenser som vitusapotek selger for 45kr, så greit å kjøpe der om man uansett trenger apotekvarer (gratis frakt over 450 kr ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå