Pix1234 Skrevet 7. april 2014 #31621 Skrevet 7. april 2014 tror helst det er etterpå..når operasjonen er over.Når sårene er skal gro.. Mener også det er 2 uker etter operasjon, fordi det er blodfortynnende og sårene gror bedre om man unngår det men tror ikke det er noe krise om man får i seg litt løk innimellom,, men kansje ikke stappe i seg løkringer med det første hihi
havfru1 Skrevet 7. april 2014 #31622 Skrevet 7. april 2014 To uker skal nok holde i massevis!! :-) Å ta over muskel er visstnok mye mindre smertefult enn å ta under, og i de fleste tilfeller får man velge selv om man vil ha over eller under, ved mindre man har veldig lite hud og vev. Men jeg tok under muskel for én uke siden, og var HELT smertefri allerede fjerde dagen :-D Er veeeeeeldig individuelt når det kommer til smerter da Hvordan var første døgnet? Jeg skal også ta under muskel, og kjenner jeg er litt nervøs mtp å være alene....gå på toalettet osv.... Gikk det bra eller? ;-)
havfru1 Skrevet 7. april 2014 #31623 Skrevet 7. april 2014 Er det noen av dere som snuser? Hvor lenge måtte dere vente med å ta det etter op? Jeg snuser litt.... Må kanskje slutte med det? Viktigst før eller etter?
Pix1234 Skrevet 7. april 2014 #31624 Skrevet 7. april 2014 Jeg snuser litt.... Må kanskje slutte med det? Viktigst før eller etter? Tynner ikke også nikotin blodet? Tror det skal også ungåes i noen uker etter op når såret gror.. Så tror det var 5-7 dager før og 2 uker etter i hvert fall i følge papirene
havfru1 Skrevet 7. april 2014 #31625 Skrevet 7. april 2014 Tynner ikke også nikotin blodet? Tror det skal også ungåes i noen uker etter op når såret gror.. Så tror det var 5-7 dager før og 2 uker etter i hvert fall i følge papirene Off, jo kanskje :-) ikke noe mer nå ihvertfall!
nuttybear Skrevet 7. april 2014 #31626 Skrevet 7. april 2014 Tynner ikke også nikotin blodet? Tror det skal også ungåes i noen uker etter op når såret gror.. Så tror det var 5-7 dager før og 2 uker etter i hvert fall i følge papirene Hvitløk, tran vit D skal unngås før op fordi det tynner blodet og dermed øker faren (potensielt) for blødninger på operasjonsbordet og rett etter op. For å sikre seg helt sier derfor privatklinikkene fra om at dette bør unngås. Men tror risken er marginal med mindre du inntar store mengder. Dispril er blodfortynnende og skal unngås av samme grunn. også ibux og lignende smertestillende øker blødningsfaren noe. Paracet er helt trygt:o) Så over til nikotin. Det fortynner ikke blodet. Det får små blodkar til å trekke seg sammen og dermed nedsettes blodtilførsel til det opererte området og dette påvirker sår/kroppsvevs tilheling. Resultat er potensielt lengre tilhelingen tid. Man ser helt klart at røykere har dårligere grobunn for sårtilheling generelt, med eller uten kirurgi. Når det er sagt spiller andre uavhengige forhold også inn, som overvekt, alder, ernæring, generell aktivitet..... Kjempe lykke til til de som skal under kniven i dag. Det går kjempe fint og absolutt ingenting å grue seg til så lenge man tar sine smertestillende:o)
nuttybear Skrevet 8. april 2014 #31627 Skrevet 8. april 2014 Hei, lurte på om man kan bestemme selv om man vil ta over muskel? Har fått det for meg at meg at det gjør litt mindre vondt da og at man kan begynne i jobb fortere...? Jeg er sykepleier, og har ikke akkurat en kontorjobb på sykehuset. Noen med likt type arbeid som meg som har tatt silikon, og når de var tilbake i jobb? Tror ikke jeg kan ta mer enn to ukers fri.. Under muskel og brystløft her, og jeg er sykepleier på en kir post så utrolig høyt tempo og tungt fysisk.Fikk beskjed om litt lenger enn 7 dager fri nettopp pga yrket. Tok 9 dager fri. Men fikk tilrettelagt når jeg kom tilbake altså, så jeg slapp tyngste pasienter og mye løft og strekk osv. Jeg har primært tatt mottaks poliklinikk pasienter, gått legevisitten og hatt teamet osv den første tiden etter jeg var tilbake. Og så lite mobilisering av pasienter som mulig!! Alle på jobben viste hvorfor jeg var borte(dro opp genseren første dag tilbake på jobb på personalrommet he he) så ikke noe problem. Jeg tenkte at fader heller, vil ikke risikere noe med mine flotte 50 000kr boobs!
mamma78 Skrevet 8. april 2014 #31628 Skrevet 8. april 2014 Jeg snuser litt.... Må kanskje slutte med det? Viktigst før eller etter? jeg og snuser..tror det er best å holde seg vekke fra snus etter operasjonen:)Jeg skal kjøpe snus uten nikotin!!
mamma78 Skrevet 8. april 2014 #31629 Skrevet 8. april 2014 Etter operasjonen må en jo ha på tape på sårene, men den teipen regner jeg med at vi må kjøpe selv.Hvilken teip anbefales, for er jo mange forskjellige!?Og tenkte på den hibscruben, noen sier den skal i håret, mens andre sier nei at den bare er til kroppen.Hva har dere gjort?Den skal jo ikke i øyne, det er jo lett..men den skal ikke i ørene..ikke like lett å unngå.Lykke til dere som skal op idag:)2 dager til min tur!!!
havfru1 Skrevet 8. april 2014 #31630 Skrevet 8. april 2014 Etter operasjonen må en jo ha på tape på sårene, men den teipen regner jeg med at vi må kjøpe selv.Hvilken teip anbefales, for er jo mange forskjellige!?Og tenkte på den hibscruben, noen sier den skal i håret, mens andre sier nei at den bare er til kroppen.Hva har dere gjort?Den skal jo ikke i øyne, det er jo lett..men den skal ikke i ørene..ikke like lett å unngå.Lykke til dere som skal op idag:)2 dager til min tur!!! Tror det står på nettsidene der vi skal at man må vaske håret med den også, men om du kommer der og det ikke er blitt gjort, så tror jeg ikke man blir sendt hjem? ;-)Det er jo ulik praksis for det, og jeg tror ikke det spiller så stor rolle til eller fra. ( se for deg en operasjon i akutt tilfelle, da gjør man jo ikke det ;-) ) Tenkte å ta turen på apoteket i dag for å kjøpe hibiscrub og tape. Har microtape liggendes, men de anbefaler silketape om man reagerer på microtape.
havfru1 Skrevet 8. april 2014 #31631 Skrevet 8. april 2014 jeg og snuser..tror det er best å holde seg vekke fra snus etter operasjonen:)Jeg skal kjøpe snus uten nikotin!! Snuser du nå?
nuttybear Skrevet 8. april 2014 #31632 Skrevet 8. april 2014 Etter operasjonen må en jo ha på tape på sårene, men den teipen regner jeg med at vi må kjøpe selv.Hvilken teip anbefales, for er jo mange forskjellige!?Og tenkte på den hibscruben, noen sier den skal i håret, mens andre sier nei at den bare er til kroppen.Hva har dere gjort?Den skal jo ikke i øyne, det er jo lett..men den skal ikke i ørene..ikke like lett å unngå.Lykke til dere som skal op idag:)2 dager til min tur!!! Jeg jobber på kirurgisk avdeling og vi har sluttet med hibiscrub for ganske lenge siden og kjører vask med helt vanlig såpe istedenfor. Men jeg fulgte reglene fra Fornebu og kjøpte meg nå litt allikevel;o) Resepten var riktignok på en stor flaske men ba om en liten, det holder i massevis. Meningen at hår og kropp skal vaskes. Tror alle PK taper med papirtape, det er the golden standard i plastikk kirurgi. Som nevnt er silketape ett alternativ om man reagerer på papirtapen. Når såret er helt lukket er silikon tape optimalt for arr tilheling mener mange. Men lest flere steder at all skorpe bør være falt av først. Uansett så har du jo 12-14 dager på deg til å vurdere hva du skal kjøpe. Papir tapen sitter overaskende bra til tross for dusjing hver dag så man trenger virkelig ikke bytte før det selv om det er fristende for å ta seg en titt;o)
nuttybear Skrevet 8. april 2014 #31633 Skrevet 8. april 2014 PS: jeg reagerer mer på silketape enn papir faktisk men har måttet slutte med begge. Det er ofte limet og ikke materialet i tapen som er allergi fremkallende:o(
Slush Skrevet 8. april 2014 #31634 Skrevet 8. april 2014 Iiik! Bare to dager til operasjon!! har dere noen gode tips til meg? Eller er det noe som kan være lurt å forberede til etter operasjonen?
Arwina Skrevet 8. april 2014 #31635 Skrevet 8. april 2014 Vil 300 gram på meg bli for stort? Jeg er 165 og veier omtrent 50 kg. Er slank og er gjerne en 70AA fra før av.. PK sa at jeg vil bli en 70C.. Redd det blir for stort, men er nok bare det at det er uvandt. Skal ta under muskel. Hei! Jeg tviler på at du blir misfornøyd om du legger inn 300g, det er en veldig standard størrelse å legge inn føler jeg, og kler de aller fleste. Selv er jeg 172 og veier 58kg, la inn 375 over muskel og er så fornøyd som jeg kunne blitt!
nuttybear Skrevet 8. april 2014 #31636 Skrevet 8. april 2014 Iiik! Bare to dager til operasjon!! har dere noen gode tips til meg? Eller er det noe som kan være lurt å forberede til etter operasjonen? Levde i stretchy singletter med spagetti stropper den første uka, typ 59kr fra Hennes. De kunne jeg nemlig bare gå inn i og dra opp som en kjole om du skjønner så minimalt med armbevegelser. Og så kan det bli ganske klamt og varmt med kompressor, bandasjer og sports bh så deilig med noe lett og luftig.
rebus Skrevet 8. april 2014 #31637 Skrevet 8. april 2014 Hei! Jeg tviler på at du blir misfornøyd om du legger inn 300g, det er en veldig standard størrelse å legge inn føler jeg, og kler de aller fleste. Selv er jeg 172 og veier 58kg, la inn 375 over muskel og er så fornøyd som jeg kunne blitt! Takk for svar Vet at 300 er en standard størrelse å legge inn, men jeg er bare så tynn og spinkel og uten former, så er redd det blir så falskt.. men PK vet nok hva han driver med sa jeg ville ha litt størrelse, men samtidig at det skulle se naturlig ut
nuttybear Skrevet 8. april 2014 #31638 Skrevet 8. april 2014 Kan nok stemme Er bare så redd for at det blir svææært. Leser at Linni Meister har 300 gram (??) og jeg vil ikke ha den looken.. Og hun er jo liten og spett sjæl. Har fått tid i slutten av mai :D Jeg er ca 170 og veier 53-54kg. Fikk lagt inn 255 og kunne verken tenke meg mindre eller større nå 4 uker etter, er kjempe fornøyd:o) Kirurg tenkte egentlig 240 pluss/minus ettersom det kom ann på løftet jeg også fikk utført og jeg gav han frie tøyler på op bordet. Jeg ønsket meg det jeg forestilte meg var en 75b/c, moderat sporty look. Kom hjem med bh fra klinikk med en 75c på operasjonsdagen. Har akkurat kommet hjem fra Triumph butikken med en ny Bh. Ble målt og endte opp med 70D extreme N bh'en deres, den sitter som ett skudd. Men ble fortalt at 70d er det samme som 75c og også at vi silikon damer ofte må opp en cup størrelse fordi brystene ikke er squishy/myke på samme måte som naturlige. Du skal jo diskutere det med kirurgen din igjen på op dagen? Ta med ett bilde av hva som i ditt hode er perfekt størrelse kan være lurt. For oppfatning av hva som er lite og stort i bryst verdenen er så himla individuelt. Uansett, gled deg, hele prosessen er kjempe spennende og ikke noe å grue seg til:o)
rebus Skrevet 8. april 2014 #31639 Skrevet 8. april 2014 Jeg er ca 170 og veier 53-54kg. Fikk lagt inn 255 og kunne verken tenke meg mindre eller større nå 4 uker etter, er kjempe fornøyd:o) Kirurg tenkte egentlig 240 pluss/minus ettersom det kom ann på løftet jeg også fikk utført og jeg gav han frie tøyler på op bordet. Jeg ønsket meg det jeg forestilte meg var en 75b/c, moderat sporty look. Kom hjem med bh fra klinikk med en 75c på operasjonsdagen. Har akkurat kommet hjem fra Triumph butikken med en ny Bh. Ble målt og endte opp med 70D extreme N bh'en deres, den sitter som ett skudd. Men ble fortalt at 70d er det samme som 75c og også at vi silikon damer ofte må opp en cup størrelse fordi brystene ikke er squishy/myke på samme måte som naturlige. Du skal jo diskutere det med kirurgen din igjen på op dagen? Ta med ett bilde av hva som i ditt hode er perfekt størrelse kan være lurt. For oppfatning av hva som er lite og stort i bryst verdenen er så himla individuelt. Uansett, gled deg, hele prosessen er kjempe spennende og ikke noe å grue seg til:o) Takk for langt og ufyllende svar Jeg er en 70AA fra før av, så det må vel "mer til" for meg for å få en C da, dermed 300 gram? Forstår jeg det riktig? Jeg ønsker ikke pupper ala linni meister! har du bilder av dine som du kan sende på innboks? har operasjon om litt over en måned:)
MissA Skrevet 8. april 2014 #31640 Skrevet 8. april 2014 176 cm, 73 kg. Vil 550cc moderat profil bli for mye? 75b fra før av. Vil ikke ha gigaboobs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå