Gå til innhold

Hjelp, forstoppelse?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter på do og må bæsje, men ingenting kommer ut! Jeg presser og presser, men til ingen nytte. Har holdt på i en halvtime. Og nå sitter jeg her da.. jeg har følt tre ganger nå at «endelig kommer det», men så stopper det opp:( det er helt grusomt. Jeg sitter og drikker på en vannflaske, vet ikke hvor mye hjelp det er i det. Jeg har castor oil i skapet, synes å huske jeg har lest at den kan smøres på magen for å hjelpe? Eller? Noen tips?!

Anonymkode: e8e78...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som forstoppelse ja, om det er veldig ille kan du jo prøve med klyster.

Anonymkode: f15e0...d99

Skrevet

Har du svisker? Gafl i deg så det suser

Skrevet

Sitt med beina høyt, på en krakk eller noe sånt, sånn at beina kommer opp fra gulvet, det pleier å funke for meg. Om du ikke får det til nå får du gå på apoteket i morgen, der finnes det flere ting man kan prøve :) 

Anonymkode: a1b90...cb1

Skrevet (endret)

For min del bruker jeg Movicol da jeg synes den har best effekt på sånt. Jeg ble rådet av en kirurg om å ta den da den er mest skånsom for magen/tarmene. For min del, hvis jeg tar en dose og så noe mat rett etterpå så virker det fort (1-2 timer etter inntak). 

Noe info: 

Movicol: Virker etter: 12-24 timer. For korttidsbehandling av forstoppelse inntil 2 uker, men kan repeteres senere.

Duphalac: Virker etter: 1-2 dager. Til bruk ved kronisk forstoppelse. 

Laktulose: Virker etter: 1-2 dager. Til bruk ved kronisk forstoppelse. 

Microlax: Virker etter: 5-15 minutter. Tarmtømmingsmiddel, samt brukes ved kortvarig, hardnakket forstoppelse. I praksis éngangsbehandling hvorpå andre avføringsmidler eventuelt kan brukes videre.

Dulcolax: Virker etter: 8-12 timer.

Laxoberal dråper: Virker etter: 8-12 timer.

Endret av Peanut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...