AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Jo, skal vi tro moderne forskning, og det skal vi jo, så er det fordi kvinners hjerner er skrudd sammen på en annen måte enn mannens hjerne. Ragini Verma, a researcher at the University of Pennsylvania, said the greatest surprise was how much the findings supported old stereotypes, with men's brains apparently wired more for perception and co-ordinated actions, and women's for social skills and memory, making them better equipped for multitasking.https://www.theguardian.com/science/2013/dec/02/men-women-brains-wired-differently Dette betyr at det er riktig som folk har visst i alle tider, kvinner er mer følsomme, har lettere for å gråte, er mer irrasjonelle, lar seg styre av følelser i større grad. I mens menn er mer rolige, styres av fornuft, er mer rasjonelle, tenker mer, er opptatt av å finne løsninger. Noen som er overrasket? Anonymkode: 7ece0...f84 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Ja og nei. Det stemmer at kvinner i større grad lar seg styre av følelser - på den positive siden reflekteres det i omsorgsevne, på den negative i irrasjonalitet. Menn på sin side har høyere mengde testosteron. Dette kan gi mer drivkraft, konkurranseinstinkt og ambisjoner, som igjen gjør deg egnet til å fokusere på noe uten å la følelser overta. På den annen side er testosteron også linket til spontanitet og impulsivitet, og vilje til å ta risiko. Dette forklarer jo også hvorfor en stor overvekt av kriminelle er menn. Hvilket er kanskje den mest drastiske formen for irrasjonalitet. Så følelsesladet, ja. Menn at menn er "roligere" og mer løsningsorientert, nei. Anonymkode: f32a1...8e2 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja og nei. Det stemmer at kvinner i større grad lar seg styre av følelser - på den positive siden reflekteres det i omsorgsevne, på den negative i irrasjonalitet. Menn på sin side har høyere mengde testosteron. Dette kan gi mer drivkraft, konkurranseinstinkt og ambisjoner, som igjen gjør deg egnet til å fokusere på noe uten å la følelser overta. På den annen side er testosteron også linket til spontanitet og impulsivitet, og vilje til å ta risiko. Dette forklarer jo også hvorfor en stor overvekt av kriminelle er menn. Hvilket er kanskje den mest drastiske formen for irrasjonalitet. Så følelsesladet, ja. Menn at menn er "roligere" og mer løsningsorientert, nei. Anonymkode: f32a1...8e2 This. Alt strider imot at menn er rasjonelle og rolige, menn er de som utfører mesteparten av kriminalitet, voldtekt, pedofili og tortur. Hjernen utvikles også saktere, og impuls og opphisselse styrer mye. Anonymkode: 3803e...881 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette betyr at det er riktig som folk har visst i alle tider, kvinner er mer følsomme, har lettere for å gråte, er mer irrasjonelle, lar seg styre av følelser i større grad. I mens menn er mer rolige, styres av fornuft, er mer rasjonelle, tenker mer, er opptatt av å finne løsninger. Noen som er overrasket? Anonymkode: 7ece0...f84 Hvordan får du denne konklusjonen ut av denne forskningen? Anonymkode: bb855...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du denne konklusjonen ut av denne forskningen? Anonymkode: bb855...dfa Ved å lese det som står i den heller enn å "føle" at det står det ene eller det andre. Men så er jeg mann da. Med andre ord, rasjonell. She added: "I was surprised that it matched a lot of the stereotypes that we think we have in our heads. If I wanted to go to a chef or a hairstylist, they are mainly men." Anonymkode: 7ece0...f84 1
bortebra Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Skrudd sammen på annen måte? De er like i utgangspunktet, men i puberteten, ved 14-årsalderen ser forskerne tendenser til at bruken endres. Det kan være hormoner, det kan være ytre adferd, det kan være veldig mye som spiller inn - hjernen er som andre muskler, de mønstrene vi bruker den i, forblir og styrkes, de andre svinner hen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Les litt om strukturell plastisitet også du. Anonymkode: bb855...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 Jeg har min mening om dette... Men jeg tviler på at jeg får lov til å fortelle om dette her på Kvinneguiden... Anonymkode: ecda1...729
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har min mening om dette... Men jeg tviler på at jeg får lov til å fortelle om dette her på Kvinneguiden... Anonymkode: ecda1...729 Ingen har noensinne hindret deg i å lage misogyne tråder og kun vise til forskning som beskriver kvinnen som *insert et eller annet dumt eller dårlig om henne her* for å fremme ditt eget kjønn. Kjør på, gutten min! Anonymkode: bb855...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å lese det som står i den heller enn å "føle" at det står det ene eller det andre. Men så er jeg mann da. Med andre ord, rasjonell. She added: "I was surprised that it matched a lot of the stereotypes that we think we have in our heads. If I wanted to go to a chef or a hairstylist, they are mainly men." Anonymkode: 7ece0...f84 Artikkelen understreker at det er forskjeller mellom mannlige og kvinnelige hjerner, og at den mest definerende forskjellen er mht. "connectivity", dvs. kvinners hjerner knyttes fra venstre til høyre, og menns forfra til bakfra. Det betyr styrket koordinasjon for menn, og multitasking og hukommelse for kvinner. Studien sier ingenting om rasjonalitet, eller evnen til å være "rolig", dette har du selv surret sammen. Dersom du faktisk er så rasjonell som du påstår, så evner du å lese denne artikkelen korrekt. Anonymkode: f32a1...8e2 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 (endret) På 26.11.2017 den 20.34, AnonymBruker skrev: Artikkelen understreker at det er forskjeller mellom mannlige og kvinnelige hjerner, og at den mest definerende forskjellen er mht. "connectivity", dvs. kvinners hjerner knyttes fra venstre til høyre, og menns forfra til bakfra. Det betyr styrket koordinasjon for menn, og multitasking og hukommelse for kvinner. Studien sier ingenting om rasjonalitet, eller evnen til å være "rolig", dette har du selv surret sammen. Dersom du faktisk er så rasjonell som du påstår, så evner du å lese denne artikkelen korrekt. Anonymkode: f32a1...8e2 Jo, nettopp det du nettopp siterte gjør det. The frontal lobe plays a large role in voluntary movement. It houses the primary motor cortex which regulates activities like walking. The function of the frontal lobe involves the ability to project future consequences resulting from current actions, the choice between good and bad actions (or better and best) (also known as conscience), the override and suppression of socially unacceptable responses, and the determination of similarities and differences between things or events.https://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe Dette lærte vi på barneskolen. Anonymkode: 7ece0...f84 Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod. Endret 29. november 2017 av Edie
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 Det er jo i stor grad menn som argumenterer med at kvinner har seg selv å takke for at de blir voldtatt dersom de går lettkledd, fordi menn ikke klarer å styre seg. Med andre ord, menn har tydeligvis markant mindre selvkontroll enn kvinner. Dette i tillegg til at menn er mer risikojegere og gjør mer dumdristige ting som skader både dem selv og andre. Det synes jeg er mye verre enn at man blir i overkant grinete og hormonell til tider. Det kan jo også være en grei teori at noe av grunnen til at menn er overrepresentert innen kriminalitet er at de går rundt og later som om de knapt har følelser, fordi menn ikke skal vise følelser (da er de jo jentete, må vite). Dette gjør at de samler opp følelser helt til fasaden sprekker og bomben går av. Anonymkode: 702c0...58d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Ikke gidd, dere! Bare la disse trådene gå stille forbi. Anonymkode: bb855...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 Har du lest forskningsartikkelen TS? Hva tenker du i forhold til kvalitetsvurdering av den? Har du gjort dette? Hva var det som gjorde at den bestod din kvalitetsvurdering? Den bestod ikke min kvalitetsvurdering. Uansett sier ikke artikkelen at kvinner er irrasjonelle, så prøv igjen. Anonymkode: 3eca2...054 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen har noensinne hindret deg i å lage misogyne tråder og kun vise til forskning som beskriver kvinnen som *insert et eller annet dumt eller dårlig om henne her* for å fremme ditt eget kjønn. Kjør på, gutten min! Anonymkode: bb855...dfa Det er nok ikke jeg som oppretter noen slike tråder. Men du er sikkert veldig stolt av disse hersketeknikkene dine... Anonymkode: ecda1...729
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 (endret) På 26.11.2017 den 20.40, AnonymBruker skrev: Jo, nettopp det du nettopp siterte gjør det. The frontal lobe plays a large role in voluntary movement. It houses the primary motor cortex which regulates activities like walking. The function of the frontal lobe involves the ability to project future consequences resulting from current actions, the choice between good and bad actions (or better and best) (also known as conscience), the override and suppression of socially unacceptable responses, and the determination of similarities and differences between things or events.https://en.wikipedia.org/wiki/Frontal_lobe Dette lærte vi på barneskolen. Anonymkode: 7ece0...f84 Jeg vil tro at da du gikk på barneskolen så lærte dere også at Wikipedia ikke er en kilde man bruker til å slå i bordet med i seriøse debatter. Leit at du ikke lærte å være kritisk til kildene dine. Anonymkode: 702c0...58d Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod. Endret 29. november 2017 av Edie
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke jeg som oppretter noen slike tråder. Men du er sikkert veldig stolt av disse hersketeknikkene dine... Anonymkode: ecda1...729 Ja, jeg har ikke så mye imot dem. Jeg bruker dem når de står i proporsjon til generaliseringer basert på ensidig meningspåvirkning, som alltid er basert på følelser, og ikke fornuft. Anonymkode: bb855...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #19 Skrevet 26. november 2017 Egnen kreativ tolket forskningsrapport : sjekk Sutrende kvinne-hatfulle menn, som liker provoser: sjekk Kvinner som lar seg provosere: sjekk Hersketeknikkkortet: sjekk. Rasehets som en vrir seg unna: Nazikortet: Teit humor: sjekk Nesten full pott på det ene kg-lotto-brettet her nu. Hurra Anonymkode: a4bfc...e85 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 Oj.. noen stavefeil der.. Stavepertentlig viktigper : anyone ? Anonymkode: a4bfc...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå