Gå til innhold

Er det trygt å reise til Bali nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Bali om en uke. Jeg ser det står at det er trygt, men jeg er usikker. 

Hadde du reist? 

Anonymkode: 6e02a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde reist. Du skal sikkert til Kuta Beach og det er langt unna vulkanen (og eventuelle giftige gasser). Om det blir problemer med flytrafikk vil det antagelig fremdeles være mulig å reise via Jakarta.

Anonymkode: b46fc...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som vet.

Men de nyhetene som kommer fra Bali tyder på at det ikke er over enda. Tvert i mot.

Flyplassen er stengt i dag. Så å komme seg til, eller fra, Bali er vel det største problemet for reisende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vulkanutbrudd fra Mt. Agung varte ett år. Så det spørs jo om der lander fly? Mange timer med buss fra Surabaya på Java og til Bali, det hadde ikke jeg orket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, reiseglad skrev:

Sist vulkanutbrudd fra Mt. Agung varte ett år. Så det spørs jo om der lander fly? Mange timer med buss fra Surabaya på Java og til Bali, det hadde ikke jeg orket....

 

På 27.11.2017 den 14.47, stan skrev:

Det er vel ingen som vet.

Men de nyhetene som kommer fra Bali tyder på at det ikke er over enda. Tvert i mot.

Flyplassen er stengt i dag. Så å komme seg til, eller fra, Bali er vel det største problemet for reisende. 

 

Åh, jeg vet ikke hva jeg gjør nå. 

Jeg har jo planlagt dette lenge. Vet ikke om jeg skal reise en annen plass nå eller hva jeg skal... :(

Anonymkode: 6e02a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Åh, jeg vet ikke hva jeg gjør nå. 

Jeg har jo planlagt dette lenge. Vet ikke om jeg skal reise en annen plass nå eller hva jeg skal... :(

Anonymkode: 6e02a...b61

Hva slags biletter har du? Hva kan du eventuelt endre på? 

Det er jo mange andre fine plasser i Indonesia eller området. Jeg likte Singapore, men det er jo et helt annen type reisemål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stan skrev:

Hva slags biletter har du? Hva kan du eventuelt endre på? 

Det er jo mange andre fine plasser i Indonesia eller området. Jeg likte Singapore, men det er jo et helt annen type reisemål. 

 

Oslo - Dubai - Bali er flyruten. 

Kunne tatt Singapore ja, men hadde utrolig lyst ut til Gili Islands. Det er vel ingen andre flyplasser i Indonesia enn Denpasar? 

Anonymkode: 6e02a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flyplass i Jakarta. Men det tar vel noe tid å reise derifra til Bali/Gili Islands med annen transport.

Anonymkode: 72b00...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oslo - Dubai - Bali er flyruten. 

Kunne tatt Singapore ja, men hadde utrolig lyst ut til Gili Islands. Det er vel ingen andre flyplasser i Indonesia enn Denpasar? 

Anonymkode: 6e02a...b61

Denpasar er flyplassen på Bali. Indonesia er et svært land, absolutt andre flyplasser der. Mange av øyene er vel så fine som Bali, påstås det. Jeg har bare vært på Bali. 

Men jeg ville ikke reist til området rundt Bali, med fare for å bli askefast. Sjekk Borneo. Der kan du se gibbon-aper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flyplass i Jakarta. Men det tar vel noe tid å reise derifra til Bali/Gili Islands med annen transport.

Anonymkode: 72b00...0d7

Ja stemmer det. 

Noen her inne som har gjort det? 

Anonymkode: 6e02a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg hadde nok personlig forsøkt å avbestille reisen/kontakte reiseforsikringsselskapet. Jeg har tatt risiko i min tid når det gjelder reising, men en ting jeg hadde styrt unna er kombinasjonen av vulkanutbrudd, askeskyer og flymaskiner. Beste mulige scenario nå er utrolige forsinkelser på både inn- og utreise. Værste mulige scenario er omfattende og alvorlig risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg hadde nok personlig forsøkt å avbestille reisen/kontakte reiseforsikringsselskapet. Jeg har tatt risiko i min tid når det gjelder reising, men en ting jeg hadde styrt unna er kombinasjonen av vulkanutbrudd, askeskyer og flymaskiner. Beste mulige scenario nå er utrolige forsinkelser på både inn- og utreise. Værste mulige scenario er omfattende og alvorlig risiko.

Ja så du mener vi bare burde avbestille det nå? Du tror ikke at det rekker bli "over" på disse dagene? 

Hmm. Er så utrolig i tvil. 

Anonymkode: 6e02a...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja så du mener vi bare burde avbestille det nå? Du tror ikke at det rekker bli "over" på disse dagene? 

Hmm. Er så utrolig i tvil. 

Anonymkode: 6e02a...b61

Vel ... det eneste som er sikkert nå er et flyplassen er stengt til i morgen tidlig. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de siste dagers utvikling hadde jeg avbestilt og enten kommet meg til Bali med annen transport, eller gått for et annet reisemål.

Anonymkode: 72b00...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt forsikringsselskap sendte melding i dag og sa at alle som hadde billett til Bali nå og frem til 10. desember, kunne få avbestille reisen. Ingen tenker på å kjøre bil fra Jakarta. Du kan evt. fly til Surabaya og så skaffe deg sjåfør mellom øyene, men det er mange timers reise. Har en kompis som forsøker å komme seg fra Bali til Jakarta nå, tror han har gitt opp å komme seg. Nærmeste flyplass til Gili Islands er på Lombok, men den er også stengt.

Mitt forslag: fly til Singapore og ta båt til Pulau Bintan. Regntid der nå, men ikke verre enn på Bali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...