Gå til innhold

Maeproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt inspirert av at jeg selv fprsøker å gå ned i vekt, var i selskap i går og skeiet ut med kake og pizzs. Etter kakespisingen ble jeg fryktelig dårlig i magen så mulig jeg ikke yålte alt dette på en gang. Men vil man gå ned i vekt av å ha kronisk diare? Eller har kroppen tatt opp kcal i maten før det kommer ut igjen? 

Jeg har absolutt ingen planer om å slanke meg ved å ta noe avføringsmidler eller noe, bare noe jeg satt å funderte på. Kan jeg stryke av noen kcal liksom? 😂

Anonymkode: f171c...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha tatt opp kcal jeg skjønner at det ikke er helt slik det fungerer. Hvordan fungerer det egentlig? 

Skrevet

Du går opp i vekt så lenge nyttiggjorte kalorier er flere enn forbrente kalorier. Diaré vil muligens marginalt påvirke antallet fornøyde kalorier, men legg merke til «muligens» og «marginalt». 

Det lever tross alt en rimelig stor mengde mennesker i verden med kronisk diare år ut og år inn. Hadde de ikke fordøyd og tatt opp store deler av maten ville de sultet ihjel. Som et aber kan du fordøye mindre av maten og ha forstoppelse enn diaré. Særlig om det som kommer ut er identifiserbare deler av mat.

Anonymkode: 50c98...c88

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du går opp i vekt så lenge nyttiggjorte kalorier er flere enn forbrente kalorier. Diaré vil muligens marginalt påvirke antallet fornøyde kalorier, men legg merke til «muligens» og «marginalt». 

Det lever tross alt en rimelig stor mengde mennesker i verden med kronisk diare år ut og år inn. Hadde de ikke fordøyd og tatt opp store deler av maten ville de sultet ihjel. Som et aber kan du fordøye mindre av maten og ha forstoppelse enn diaré. Særlig om det som kommer ut er identifiserbare deler av mat.

Anonymkode: 50c98...c88

Takk for svar. 

Men har hørt om folk som bruker avføringsmiddel.. Folk med spise forstyrrelser feks eller kaster opp igjen maten. Funker ikke dette ? 

Skrevet

Ved oppkast og diare taper du væske og dermed går du noe ned i vekt. Men væskebehovet og tapte kilo kommer raskt på igjen. 

Anonymkode: 28613...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...