Gå til innhold

Sjokolade med alkohol og medisin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det står at man ikke bør drikke alkohol når man tar Lyrica, men nå kom jeg i skade for å spise 2 stk Anton Berg Blomme i Madeira. Er dette farlig, eller er alkoholmengden for liten? Og hva med promille... Kan man kjøre bil når man har spist slik sjokolade? 

Anonymkode: 411d7...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er så lite alkohol i en slik sjokolade at det neppe er noe problem.

Dette var forøvrig et godt eksempel på hvor viktig det er med komma. Ut fra overskriften var jeg veldig spent på hvilken sjokolade som inneholder både medisin og alkohol..

Endret av Kalevala
  • Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Kalevala skrev:

Det er så lite alkohol i en slik sjokolade at det neppe er noe problem.

Dette var forøvrig et godt eksempel på hvor viktig det er med komma. Ut fra overskriften var jeg veldig spent på hvilken sjokolade som inneholder både medisin og alkohol..

Hehe! Måtte lese overskriften et par ganger selv! 🤣

Anonymkode: 2306e...c7b

Skrevet

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/lyrica-pfizer-561166

Lyrica er eplepsi-medisin. Selv så små mengder alkohol som det du finner i de nevnte sjokoladene kan skape trøbbel. Men detteer helt avhengig av hvor følsom kroppen din er - og derfor umulig for andre enn legene dine å svare på. 

Du bør ringe legevakten å stille spørsmålet til fagpersoner og ta spørsmålet opp med legen din ved neste time. Kjører du bil eller håndterer maskiner så bør du forhøre deg med lege om hvordan du skal forlholde deg til dette de kommende dagene.

Anonymkode: a05da...5df

• Liker 1
Skrevet

Du må spise så mange sånne sjokolader før det blir farlig at jeg tipper at du spyr før den tid av kvalme 😂

Anonymkode: f3416...921

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege/farmasøyt

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...