AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Del Skrevet 26. november 2017 Vi er; jeg og 2 barn som har sluttet med bilsete/pute. Vi bor sentralt i en stor by i Norge. Det blir mest bykjøring, men også noen langturer i ferier/helger. Lønner det seg å kjøpe helt ny eller brukt? Hvilken bil ville du ha kjøpt og hvorfor? Hilsen dame uten noe kunnskap om bil. Anonymkode: 1c60f...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Del Skrevet 26. november 2017 Kjøp en brukt Kia Cee'd stasjonsvogn med 1.6 bensin. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109174759 Kjedelig. Men billig og driftssikkert. samtidig som du får litt plass og god kollisjonssikkerhet. Anonymkode: 9722f...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Del Skrevet 26. november 2017 +1 for Kia. Jeg ville ha gått for en Niro eller Optima stasjonsvogn med bensinhybrid dog. Avgiftsvinner, uslåelig billig i drift, markedets beste garanti på 7 år. Veldig pålitelige, komfortable biler som har de mest fornøyde nybilkundene. Anonymkode: 165c0...51f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 26. november 2017 #4 Del Skrevet 26. november 2017 En billig bruktbil, eller en ny Nissan Leaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Del Skrevet 26. november 2017 1 time siden, prt90 skrev: En billig bruktbil, eller en ny Nissan Leaf Så en billig bruktbil er det du ville kjøpt? Vi må ha noe som holder da jeg ikke kan eller orker å styre med å reparere den hele tiden. Anonymkode: 1c60f...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #6 Del Skrevet 27. november 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Så en billig bruktbil er det du ville kjøpt? Vi må ha noe som holder da jeg ikke kan eller orker å styre med å reparere den hele tiden. Anonymkode: 1c60f...b93 Da ville jeg gått for en Leaf. Det er Kjemperiskabelt å legge mye penger i en fossilbil nå. Etterhvert som tilgjengeligheten på elbiler øker og prisene synker så vil presset for å stenge forurensende biler ute av byene øke, og bompriser og parkeringsavgifter kommer til bli skrudd i taket for å skvise dem ut. Des billigere elbiler blir des vanskeligere blir det å forsvare at fossilbiler i det heletatt skal få lov til å kjøre innenfor bygrensene.. Anonymkode: 45fa0...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #7 Del Skrevet 27. november 2017 Haha, der var den duden igjen. Anonymkode: 165c0...51f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. november 2017 #8 Del Skrevet 27. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg gått for en Leaf. Det er Kjemperiskabelt å legge mye penger i en fossilbil nå. Etterhvert som tilgjengeligheten på elbiler øker og prisene synker så vil presset for å stenge forurensende biler ute av byene øke, og bompriser og parkeringsavgifter kommer til bli skrudd i taket for å skvise dem ut. Des billigere elbiler blir des vanskeligere blir det å forsvare at fossilbiler i det heletatt skal få lov til å kjøre innenfor bygrensene.. Anonymkode: 45fa0...874 Hvilken planet bor du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Del Skrevet 27. november 2017 fossilbiler=kreftteknologi disse blir permanent forbudt etter 2025 og verdiløse. Dette vil redde mange liv Anonymkode: d76ef...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #10 Del Skrevet 27. november 2017 Kan du værsåsnill gi deg? Du forsøpler hver eneste tråd her med det samme innlegget. Anonymkode: 165c0...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 27. november 2017 #11 Del Skrevet 27. november 2017 Vanskelig å svare på. Kunne du vært litt mer spesifik på hvilke by du bor i og hvor mye du beveger deg inn i byen pr uke, så hadde det vært enklere å svart deg. Om man tenker på driftsikkerhet og lite utgifter på bilen, så ville vel jeg anbefalt Prius. Toyota er driftsikkerhet på hjul og Prius har vært siden 1997(2000 i Norge) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. november 2017 #12 Del Skrevet 28. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: fossilbiler=kreftteknologi disse blir permanent forbudt etter 2025 og verdiløse. Dette vil redde mange liv Anonymkode: d76ef...b93 Det samme gjelder for batteribiler også! Men det er vel litt tungt å innrømme? Tror du de bruker hakke og spade, og hest å kjerre når de viktigste bestanddelene til batteriet graves opp av bakken?? Nei!! De gjør ikke det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #13 Del Skrevet 28. november 2017 14 timer siden, tdm900 skrev: Hvilken planet bor du på? Jeg bare leser skriften på veggen. Forbrenningsmotoren er død. Du henger bare litt etter. Her er en annen middelaldrende mann som henger litt etter. Microsoft sin CEO klarer nesten ikke å slutte å le etter at Apple lanserte en telefon uten tastatur i 2007 (iPhone) Anonymkode: 45fa0...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. november 2017 #14 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare leser skriften på veggen. Forbrenningsmotoren er død. Du henger bare litt etter. Her er en annen middelaldrende mann som henger litt etter. Microsoft sin CEO klarer nesten ikke å slutte å le etter at Apple lanserte en telefon uten tastatur i 2007 (iPhone) Anonymkode: 45fa0...874 Hva har det med bil å gjøre?🤣😂Nei batteribil får de bruke som har kun bykjøring! Og du, ikke glem at batteripakka er tung, dermed mer slitasje på veiene! Ikke noe rart MDG nå vil innføre vektavgift på batteribil, enda regjeringen skrota sin foreslåtte vektavgift🤣🤣😂😂😂 Endret 28. november 2017 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #15 Del Skrevet 28. november 2017 Kunne du fortalt litt mer om deres behov? Bruker dere å ha med dere en del bagasje, hvor mye plass trengs det, etc? Anonymkode: 86a5a...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. november 2017 #16 Del Skrevet 28. november 2017 Mercedes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå