Gå til innhold

Hvilken bil skal vi gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er; jeg og 2 barn som har sluttet med bilsete/pute. 

Vi bor sentralt i en stor by i Norge. 

Det blir mest bykjøring, men også noen langturer i ferier/helger. 

Lønner det seg å kjøpe helt ny eller brukt? 

 

Hvilken bil ville du ha kjøpt og hvorfor? 

 

Hilsen dame uten noe kunnskap om bil.

Anonymkode: 1c60f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

+1 for Kia. Jeg ville ha gått for en Niro eller Optima stasjonsvogn med bensinhybrid dog. Avgiftsvinner, uslåelig billig i drift, markedets beste garanti på 7 år. Veldig pålitelige, komfortable biler som har de mest fornøyde nybilkundene.

Anonymkode: 165c0...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

En billig bruktbil, eller en ny Nissan Leaf

Så en billig bruktbil er det du ville kjøpt? 

Vi må ha noe som holder da jeg ikke kan eller orker å styre med å reparere den hele tiden. 

Anonymkode: 1c60f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en billig bruktbil er det du ville kjøpt? 

Vi må ha noe som holder da jeg ikke kan eller orker å styre med å reparere den hele tiden. 

Anonymkode: 1c60f...b93

Da ville jeg gått for en Leaf. Det er Kjemperiskabelt å legge mye penger i en fossilbil nå. Etterhvert som tilgjengeligheten på elbiler øker og prisene synker så vil presset for å stenge forurensende biler ute av byene øke, og bompriser og parkeringsavgifter kommer til bli skrudd i taket for å skvise dem ut.

Des billigere elbiler blir des vanskeligere blir det å forsvare at fossilbiler i det heletatt skal få lov til å kjøre innenfor bygrensene..

Anonymkode: 45fa0...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg gått for en Leaf. Det er Kjemperiskabelt å legge mye penger i en fossilbil nå. Etterhvert som tilgjengeligheten på elbiler øker og prisene synker så vil presset for å stenge forurensende biler ute av byene øke, og bompriser og parkeringsavgifter kommer til bli skrudd i taket for å skvise dem ut.

Des billigere elbiler blir des vanskeligere blir det å forsvare at fossilbiler i det heletatt skal få lov til å kjøre innenfor bygrensene..

Anonymkode: 45fa0...874

Hvilken planet bor du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fossilbiler=kreftteknologi

disse blir permanent forbudt etter 2025 og verdiløse. Dette vil redde mange liv:ac:

Anonymkode: d76ef...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du værsåsnill gi deg? Du forsøpler hver eneste tråd her med det samme innlegget.

Anonymkode: 165c0...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på. 

Kunne du vært litt mer spesifik på hvilke by du bor i og hvor mye du beveger deg inn i byen pr uke, så hadde det vært enklere å svart deg. 

Om man tenker på driftsikkerhet og lite utgifter på bilen, så ville vel jeg anbefalt Prius. Toyota er driftsikkerhet på hjul og Prius har vært siden 1997(2000 i Norge)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

fossilbiler=kreftteknologi

disse blir permanent forbudt etter 2025 og verdiløse. Dette vil redde mange liv:ac:

Anonymkode: d76ef...b93

Det samme gjelder for batteribiler også! Men det er vel litt tungt å innrømme? Tror du de bruker hakke og spade, og hest å kjerre når de viktigste bestanddelene til batteriet graves opp av bakken?? Nei!! De gjør ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tdm900 skrev:

Hvilken planet bor du på?

Jeg bare leser skriften på veggen. Forbrenningsmotoren er død. Du henger bare litt etter.

Her er en annen middelaldrende mann som henger litt etter. Microsoft sin CEO klarer nesten ikke å slutte å le etter at Apple lanserte en telefon uten tastatur i 2007 (iPhone)

 

Anonymkode: 45fa0...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare leser skriften på veggen. Forbrenningsmotoren er død. Du henger bare litt etter.

Her er en annen middelaldrende mann som henger litt etter. Microsoft sin CEO klarer nesten ikke å slutte å le etter at Apple lanserte en telefon uten tastatur i 2007 (iPhone)

 

Anonymkode: 45fa0...874

Hva har det med bil å gjøre?🤣😂Nei batteribil får de bruke som har kun bykjøring!

Og du, ikke glem at batteripakka er tung, dermed mer slitasje på veiene! Ikke noe rart MDG nå vil innføre vektavgift på batteribil, enda regjeringen skrota sin foreslåtte vektavgift🤣🤣😂😂😂

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du fortalt litt mer om deres behov? Bruker dere å ha med dere en del bagasje, hvor mye plass trengs det, etc?

Anonymkode: 86a5a...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...