Gå til innhold

Mageproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på diett nå i 7 uker. Og de siste dagene så har jeg hatt problemer med magen. 

Den gjør veldig vondt som ved smerter ved diare. Men har ikke det. Og magen lager da lyd utover kvelden og natten. De siste dagene. 

Jeg har spist bare det dietten sier. Og har spist forskjell fra de gangene problemene har kommet. I går var det på dagen og kvelden og i dag bare på kvelden. 

Jeg blir Også kvalm og uvel / svimmel av det. 

Og lurer på om det er noen der ute som vet hva det kan være. 

Anonymkode: a3763...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får Også vondt selv etter å ha vært på do. 

Anonymkode: b8501...e79

Skrevet

Du må snakke med den legen som har satt deg på diett eller fastlegen.

Anonymkode: 97317...85e

• Liker 1
Skrevet

To like tråder er slått sammen.

Blod, mod

Skrevet

Luftdannelse på grunn av økt fiberinntak? Hvilken diett er det snakk om?

Skrevet

Nei. Jeg tror ikke det. Får har gått på denne dietten i snart to måneder. Så vil tro at det ikke har noe med det å gjøre. 

Er en egen bestemt diett 

Skrevet

Ville latt det gå en uke og se om problemene er der enda. Kan være midlertidig

Anonymkode: 1418c...40d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg tror ikke det. Får har gått på denne dietten i snart to måneder. Så vil tro at det ikke har noe med det å gjøre. 

Er en egen bestemt diett 

Egen bestemt diett, uten nærmere beskrivelse av diettens innhold, er så difust at her er det komplett umulig å gi deg noe som helst råd, borsett fra å oppsøke lege. Mangelsykdommer som følge av "diett" er og høyst mylig her.

Anonymkode: f29a8...14b

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Egen bestemt diett, uten nærmere beskrivelse av diettens innhold, er så difust at her er det komplett umulig å gi deg noe som helst råd, borsett fra å oppsøke lege. Mangelsykdommer som følge av "diett" er og høyst mylig her.

Anonymkode: f29a8...14b

Etter 7 uker? Da må hun ha spist veldig dårlig før dietten. Man utvikler ikke mangelsykdommer på så kort tid

Anonymkode: 1418c...40d

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på diett nå i 7 uker. Og de siste dagene så har jeg hatt problemer med magen. 

Den gjør veldig vondt som ved smerter ved diare. Men har ikke det. Og magen lager da lyd utover kvelden og natten. De siste dagene. 

Jeg har spist bare det dietten sier. Og har spist forskjell fra de gangene problemene har kommet. I går var det på dagen og kvelden og i dag bare på kvelden. 

Jeg blir Også kvalm og uvel / svimmel av det. 

Og lurer på om det er noen der ute som vet hva det kan være. 

Anonymkode: a3763...d2c

Det er, Ts, dietten. Så enkelt.

Det finnes nøyaktig 0 dietter her i verden som ingen kan reagere dårlig på. Fra høykarbo til lavkarbo, fra lowfoodmap til å unngå fruktose: absolutt alle dietter inneholder matvarer som kan gjøre deg dårlig. At en lege/kostholdsveileder har anbefalt den til deg betyr null og niks på kvaliteten til en diett fordi moderne medisin knapt har like mye peiling som en barnehageunge om maktens påvirkning av organismen. Det har aldri vært forsket på, så vi vet intet. De anbefaler i blinde.

Så: Finn ut hva som gjør deg dårlig. Som vanlige triggere: ikke-hele råvarer (e-stoffer og spaltede bestanddeler), laktose (enten hele tiden eller bare kokt laktose) Fiber. Rå grønnsaker. Fruktose. Kjøtt som ikke er oppmalt. Kli. Bønner. Overdrevet inntak av hva som helst (fra fett via proteiner til fiber). Løk. Krydder. Urter. Stekt mat. Gresskar. Rotfrukter (stivelse). Steinfrukter. Og rett og slett: det meste. 

Anonymkode: 28cd4...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...