Gå til innhold

Fordeler med kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De samme som for kvinnen - at man ikke får kjønnssykdommer, uønsket graviditet, glidemiddel, og slipper alt sølet sæd i senga eller sæd i vagina gir. En vagina som fylles av sæd bruker mange timer, opptil dager på å renske det ut, det ødelegger ph balansen og en av dere må vaske opp "stien" som renner på gulvet på vei fra senga til toalettet etter sexen, og menn klager over at underlivet til dama lukter eller smaker vondt, vel det er fordi gammel sæd gjør at ph balansen kommer i ubalanse og det blir en mye bedre opplevelse å slikke henne med et frisk og balansert underliv :)

Anonymkode: 87049...fdb

Jøss, det er lov å tørke litt etter endt samleie så du slipper å dryppe rundt i huset. Går man på do rett etterpå får man "trykket" ut mesteparten av sæden, ellers kommer det litt ut dagen etterpå. Aldri hatt problemer med vond lukt om jeg får det ut rett etterpå. 

Er nødvendigvis ikke så "problematisk" som du beskriver det:fnise:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke sier du. Hvilken eksperter mener at dette ikke stemmer? Hvordan kan du vite at dette ikke stemmer, når du som kvinne aldri kan oppleve det? det ene er langt overlegent det andre og å argumentere for noe annet blir for dumt. Særlig som kvinne.

Anonymkode: 2bd3e...d0e

49 minutter siden, Alterego666 skrev:

«...i følge ekspertene...». Den beste eksperten på følelsen av å bruke kondom, er vel den som bruker kondomet? Du bør muligens være åpen for at opplevelsen er individuell.

Det er sant, jeg som kvinne kan aldri oppleve hvordan det føles å ha en kondom på pikken, men jeg håper dere tar med deres argument her videre i andre debatter dere deltar i , som for eksempel seksuell trakassering og overgrepsdebattene, dere som menn kan aldri oppleve det på den måten kvinner gjør så å argumentere mot hvordan det føles å være kvinne utsatt for det blir for dumt. 

Uansett, la oss si at det stemmer at kondom gir en vag annerledes følelse enn å ikke bruke kondom, menn får fortsatt orgasme og nyter sexen, og er det virkelig rettferdig at fordi det nedsetter følelsen med 2% for deg (ja det gjør det også for meg i enda større grad, jeg som kvinne foretrekker også sex uten kondom rent nytelsesmessig) så skal kvinner påtvinges helseskadelige og potensielt dødelige preparater hvor 6 av 10 brukere får redusert livskvalitet av å bruke pga de helsemessige bivirkningene? 

Sitat

2: Hormonpreparater er ikke eneste alternative prevensjon dersom man ikke velger kondom. 

Det stemmer, det eneste andre alternativet uten hormoner i er kobberspiral. En ståltråd lignende sak med pigger som opereres inn i livmoren og som for mange gir smerter både under sex og i det daglige, som gjør at mange ikke blir våte, og som gir risiko for at man aldri, selv år etter at den er operert ut igjen kan få barn. Alle vet også at det er risiko med alle kirurgiske inngrep og jeg tviler på at du som nekter å ha kondom uten bivirkininger på pikken hadde syntes det hadde vært greit om kvinner forventa at du skulle operere en ståltråd som ga deg smerter og potensiell seksuell dysfunksjon og sterilitet inn i pikken din. 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer, det eneste andre alternativet uten hormoner i er kobberspiral. En ståltråd lignende sak med pigger som opereres inn i livmoren og som for mange gir smerter både under sex og i det daglige, som gjør at mange ikke blir våte, og som gir risiko for at man aldri, selv år etter at den er operert ut igjen kan få barn. Alle vet også at det er risiko med alle kirurgiske inngrep og jeg tviler på at du som nekter å ha kondom uten bivirkininger på pikken hadde syntes det hadde vært greit om kvinner forventa at du skulle operere en ståltråd som ga deg smerter og potensiell seksuell dysfunksjon og sterilitet inn i pikken din. 

Å sette inn/Ta ut spiral er da aldeles ikke noe kirurgisk inngrep?! Det er gjort på få sekunder. Og hvor mange blir egentlige sterile av spiral??

En annen ting, hvorfor er seksuell trakassering en helt annen opplevelse for kvinner enn menn? 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Nerine_ skrev:

Å sette inn/Ta ut spiral er da aldeles ikke noe kirurgisk inngrep?! Det er gjort på få sekunder. Og hvor mange blir egentlige sterile av spiral??

En annen ting, hvorfor er seksuell trakassering en helt annen opplevelse for kvinner enn menn? 

Hva er en spiral? En spiral er et fremmedlegeme som som plasseres i livmorhulen. Spiralen settes på plass av en lege og gir normalt sett en rie-aktig smerte i underlivet. Pasienten bør ta smertestillende og betennelsesdempende medisiner før inngrepet. 
Hvilke bivirkinger finnes? De fleste kvinner får kraftigere menstruasjoner, og de varer lengre enn normalt. Dette må man tenke over før en velger spiral. 
Det er en økt risiko for underlivsbetennelse i livmorhalsen og egglederne. Brukere av spiral skal være oppmerksom på kroppens signaler på graviditet siden graviditet fremdeles kan forekomme. 
Brukere av spiral har også økt risiko svangerskap utenfor livmoren og spiral anbefales derfor i hovedsak kun til kvinner som allerede har fått barn.  En spiral er ikke godt egnet til kvinner som ikke enda har født, da de ofte får hyppige kraftige rie-aktige underlivssmerter.

Alvorlige bivirkninger av spiral er bla.  perforasjon, bekkeninfeksjon, infeksjoner i livmoren og økt risiko for egglederbetennelse.
Mindre alvorlige men hyppige bivirkninger er smerter, forværret menstruasjon, forværret blødningsanemi,  vasovagale reaksjoner med svetting, besvimelse, kvalme og oppkast, ustøting av fremmedlegemet, udiagnosert vaginalblødning og mellomblødninger,

Og til spørsmålet ditt om seksuell trakassering så er dette svart på i trådene som diskuterer temaet. Men grunnen til at jeg brukte det som et eksempel her å sa at menn får tenke på at de ikke kan vite hvordan det er å være kvinne å bli seksuelt trakassert, var for at de sitter å bagetelliserer kvinners opplevelser med seksuell trakassering og overgrep og har godt at å bruke sitt eget arugment mot seg selv , når han skriver at kvinner ikke kan vite hvordan det er å være mann å måtte bruke kondom, så bør de også praktisere dette selv og ikke uttale seg om hvordan det er å være kvinne å være utsatt for overgrep. De to tingene kan selvfølgelig ikke sammenlignes, siden kondombruk som sagt er 100% bivirkningsfri (med mindre man har latex allergi, da finnes det latexfrie alternativer) og seksuell trakassering og overgrep fører til nedsatt fysisk og psykisk helse, og seksuelle traumer som reduserer sexlivet og forhold til egen kropp potensielt resten av livet,  men argumentet han brukte mot meg ang følelsen av å ha en kondom på pikken og at jeg som kvinne ikke kan vite det, bør han også snu om og følte selv i andre diskusjoner. 
Jeg sa med en gang at ja det stemmer, jeg som kvinne kan ikke vite hvordan det føles å ha en kondom på pikken sin, men det at jeg erkjenner det i stedet for å fortsette å bagatellisere at han opplever (slik de fortsetter å bagatellisere kvinners opplevelse av overgrep) noe redusert følelse endrer ikke det faktum at kondom fortsatt er bivirkningsfritt å bruke forhold til helsemessige problemer.  Og igjen vil jeg påpeke at kondom også nedsetter følsomheten hos meg som kvinne, men når man må velge mellom det eller helsefarlige bivirkninger og potensielt manglende sexlyst og potensielt dødelighet, så burde det jo være lett for både kvinner OG menn å ta det valget som er tryggest

Den største fordelen med kondom er jo også at det er eneste som beskytter mot kjønnssykdommer så det er veldig mange helseområder som beskyttes ved å bruke kondom og dette bør veie mer enn en vag nedsatt følelse kondom potensielt gir enkelte. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en spiral? En spiral er et fremmedlegeme som som plasseres i livmorhulen. Spiralen settes på plass av en lege og gir normalt sett en rie-aktig smerte i underlivet. Pasienten bør ta smertestillende og betennelsesdempende medisiner før inngrepet. 
Hvilke bivirkinger finnes? De fleste kvinner får kraftigere menstruasjoner, og de varer lengre enn normalt. Dette må man tenke over før en velger spiral. 
Det er en økt risiko for underlivsbetennelse i livmorhalsen og egglederne. Brukere av spiral skal være oppmerksom på kroppens signaler på graviditet siden graviditet fremdeles kan forekomme. 
Brukere av spiral har også økt risiko svangerskap utenfor livmoren og spiral anbefales derfor i hovedsak kun til kvinner som allerede har fått barn.  En spiral er ikke godt egnet til kvinner som ikke enda har født, da de ofte får hyppige kraftige rie-aktige underlivssmerter.

Alvorlige bivirkninger av spiral er bla.  perforasjon, bekkeninfeksjon, infeksjoner i livmoren og økt risiko for egglederbetennelse.
Mindre alvorlige men hyppige bivirkninger er smerter, forværret menstruasjon, forværret blødningsanemi,  vasovagale reaksjoner med svetting, besvimelse, kvalme og oppkast, ustøting av fremmedlegemet, udiagnosert vaginalblødning og mellomblødninger,

Og til spørsmålet ditt om seksuell trakassering så er dette svart på i trådene som diskuterer temaet. Men grunnen til at jeg brukte det som et eksempel her å sa at menn får tenke på at de ikke kan vite hvordan det er å være kvinne å bli seksuelt trakassert, var for at de sitter å bagetelliserer kvinners opplevelser med seksuell trakassering og overgrep og har godt at å bruke sitt eget arugment mot seg selv , når han skriver at kvinner ikke kan vite hvordan det er å være mann å måtte bruke kondom, så bør de også praktisere dette selv og ikke uttale seg om hvordan det er å være kvinne å være utsatt for overgrep. De to tingene kan selvfølgelig ikke sammenlignes, siden kondombruk som sagt er 100% bivirkningsfri (med mindre man har latex allergi, da finnes det latexfrie alternativer) og seksuell trakassering og overgrep fører til nedsatt fysisk og psykisk helse, og seksuelle traumer som reduserer sexlivet og forhold til egen kropp potensielt resten av livet,  men argumentet han brukte mot meg ang følelsen av å ha en kondom på pikken og at jeg som kvinne ikke kan vite det, bør han også snu om og følte selv i andre diskusjoner. 
Jeg sa med en gang at ja det stemmer, jeg som kvinne kan ikke vite hvordan det føles å ha en kondom på pikken sin, men det at jeg erkjenner det i stedet for å fortsette å bagatellisere at han opplever (slik de fortsetter å bagatellisere kvinners opplevelse av overgrep) noe redusert følelse endrer ikke det faktum at kondom fortsatt er bivirkningsfritt å bruke forhold til helsemessige problemer.  Og igjen vil jeg påpeke at kondom også nedsetter følsomheten hos meg som kvinne, men når man må velge mellom det eller helsefarlige bivirkninger og potensielt manglende sexlyst og potensielt dødelighet, så burde det jo være lett for både kvinner OG menn å ta det valget som er tryggest

Den største fordelen med kondom er jo også at det er eneste som beskytter mot kjønnssykdommer så det er veldig mange helseområder som beskyttes ved å bruke kondom og dette bør veie mer enn en vag nedsatt følelse kondom potensielt gir enkelte. 

Altså, skal man tenke på alt som kan skje her i verden blir livet ganske stusselig. I mine øyne er det å risikovurdere alt med på å senke livskvaliteten. Når alt kommer til alt et det meste potensielt farlig på en eller annen måte. Å sette inn spiral er fortsatt ikke ett inngrep, man opererer ikke inn noe- den føres inn i livmoren. Jeg liker ikke kondom, blir fortere sår av det (som igjen kan føre til infeksjon om man skal ta med alle potensielle farer) selvom jeg ikke har latexallergi.

Og det med seksuell trakassering orker jeg ikke svare på engang, men det blir helt feil å si at det er mye værre å oppleve dette som kvinne. En handling er en handling, og den blir ikke automatisk værre om den er utført av en mann fremfor en kvinne. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag er kondomer så ultra tynne at man kan ikke hevde at mannen føler mindre av å bruke kondom lenger, det er bare en dårlig unnskyldning for å utøve makt mot kvinnen ved å "nekte" kondom. 

Makt? Hva i alle dager? Jeg føler helt klart mindre, men det vil jo ikke si at jeg nekter å bruke det av den grunn.

8 timer siden, Arabella skrev:

Hvis mannen sier at han ikke kjenner mye, lyver han. Han vil bare ikke ta seg den lille tiden det tar å rulle det på. Kondomer kan han få så tynne at han ikke merker han har det på.

Femsplaining 101. Kvinner vet selvsagt bedre hvordan det føles for en mann å ha et kondom tredd på penis. 

• Liker 2
Skrevet

Med latexallergi har kondombruk bare ført til negative opplevelser. 

Liker på ingen måte følelsen av gummihinne mellom meg og min partner. Får ikke så mye ut av det.

Blitt gravid da et kondom sprakk. Ja, tok angrepille. Ble likevel gravid.

Når man ikke har sex så ofte blir det gjerne lite planlagt når det først skjer. Mister ofte piffen den tiden det tar å åpne og rulle på kondomet.

Anonymkode: 623c7...50a

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Sphere skrev:

Makt? Hva i alle dager? Jeg føler helt klart mindre, men det vil jo ikke si at jeg nekter å bruke det av den grunn.

Femsplaining 101. Kvinner vet selvsagt bedre hvordan det føles for en mann å ha et kondom tredd på penis. 

Har du ikke fått med deg at alt dere menn sier eller gjør bunner i makt og krenkelse..  :opplyser:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Har du ikke fått med deg at alt dere menn sier eller gjør bunner i makt og krenkelse..  :opplyser:

Det måtte KG til for å åpne mine øyne der. Først nå skjønner jeg at jeg må leve med skammen av å være mann, og alt jeg sier og gjør vil bli sett på som patriarkalsk undertrykkelse. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare sex med sleeve på penisen min med kjæresten min. Har nesten glemt litt hvordan det føles å pule uten å ha det på. Men får orgasme selv om jeg bruker det da.

Anonymkode: 16609...436

Skrevet

Helt enig at kondom har mange fordeler. Har kontroll på prevensjonen selv. Jeg holder ut mye lengre og da blir orgasmen veldig mye bedre. 

• Liker 2
Skrevet
On 26/11/2017 at 12:22 AM, AnonymBruker said:

I dag er kondomer så ultra tynne at man kan ikke hevde at mannen føler mindre av å bruke kondom lenger, det er bare en dårlig unnskyldning for å utøve makt mot kvinnen ved å "nekte" kondom. 

Dummeste jeg har hørt.

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
42 minutter siden, eksentrisk skrev:

Dummeste jeg har hørt.

Ikke det aller dummeste, men temmelig nær pallen.😂

Skrevet

En fordel til: det er så kjedelig med kondom at man gjerne gjør mest andre ting når man har sex - ting som gir meg mer nytelse enn selve penetreringen 😬

Gjest Alterego666
Skrevet
33 minutter siden, Skriblerinna skrev:

En fordel til: det er så kjedelig med kondom at man gjerne gjør mest andre ting når man har sex - ting som gir meg mer nytelse enn selve penetreringen 😬

Det er faktisk et poeng, om enn et lite poeng.

Skrevet

Kondom er ikke sikkert nok for meg, så jeg bruker spiral. Null bivirkninger for min del, har ikke født.

(Bruker selvfølgelig kondom ved ny partner)

Anonymkode: eeee4...40c

Skrevet

Har akkurat begynt å bruke kondomer igjen her i huset også. Dette pga. alle bivirkningene dama opplevde av hormonell prevensjon. Kondomer har, som flere sier, mange fordeler. Men det enkelte hevder om at det føles på samme måte som uten er bare tøv. Er sinnsykt mye bedre uten. Gleder meg til vi er ferdig med å få unger så jeg kan få snippet meg så jeg slipper mer gummi.

Anonymkode: 7012a...7c6

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til vi er ferdig med å få unger så jeg kan få snippet meg så jeg slipper mer gummi.

Hyggelig sagt egentlig. 

Anonymkode: 564f4...e5e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig sagt egentlig. 

Anonymkode: 564f4...e5e

Er ikke egentlig veldig keen på å la en skjeggete fyr med skalpell gå løs på pungen min, men må man så må man

• Liker 1
Skrevet
On 11/26/2017 at 12:22 AM, AnonymBruker said:

Herregud, det måtte bare komme en av dere :rolleyes:

Anonymkode: 4f6ca...c9a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...