AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #21 Skrevet 25. november 2017 5 minutter siden, herremann skrev: Når du ikke er mann og aldri har hatt en kondom på penisen din, HVORFOR skrive slikt svada da? Det er enorm forskjell med og uten. Jeg kjenner såpass lite at som oftest dør ereksjonen av før jeg greier å komme. Ganske kjedelig egentlig "Makt mot kvinnen". Hvis vi ikke liker å bruke kondom, så utøver vi altså makt ovenfor kvinnen, altså voldtekt. Ta dette feminazi tullet ditt et annet sted. Da er det psykisk at du mister ereksjonen fordi du har på deg kondom. Det stemmer ikke i følge ekspertene at menn mister følelse av å bruke kondom. Jeg har ikke sagt noe om voldtekt men det bekymrer meg at du forbinder å ikke bruke kondom med voldtekt, nettopp det utsagnet og tankegangen beviser jo at du ser på det som makt å ha sex uten kondom og tenner på nettopp dette (makt). Anonymkode: 87049...fdb 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #22 Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, kondom er best, for de kan man stikke hull i uten at han merker det! Anonymkode: 36d47...bc5 Anonymkode: 7d465...8de 1
Einus Skrevet 26. november 2017 #23 Skrevet 26. november 2017 Tja, hmm er det det?? Eh vel altså... Man hindrer seksuelle overførbare sykdommer og man hindrer graviditet, så svaret er JA
Arabella Skrevet 26. november 2017 #24 Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, kondom er best, for de kan man stikke hull i uten at han merker det! Anonymkode: 36d47...bc5 Hvorfor skulle du gjøre det?
Charlene87 Skrevet 26. november 2017 #25 Skrevet 26. november 2017 tatt fra ung.no! Det er bra for forholdet :D https://www.ung.no/prevensjon/991_Kondom.html Kondombruk positivt på forholdet: Noen ser på kondom som en lite romantisk oppfinnelse. Men bruker du kondom i starten av et forhold, kan det være positivt for hvor lenge forholdet varer. Dette var konklusjonen i en undersøkelse foretatt av professor John Hocking fra Universitetet i Georgia og hans kolleger. Du kan selv ta ansvar for å gjøre kondombruk til en del av en positiv seksualopplevelse. Lengre forhold Undersøkelsen viste også at i de forholdene hvor det ble brukt kondom i starten, holdt forholdet lengre. Partnerne hadde også et mer positivt bilde av hverandre og ønsket at forholdet skulle vare lenge. Det viste seg at de som krevde at partneren skulle bruke kondom, opplevde at partneren likte dem bedre, fikk et større ønske om et langvarig forhold og ga også en større følelse av det seksuelle møtet som intimt og meningsfullt. Forsker Hockings konklusjon er at insisterer du på å bruke kondom, sender dette ut positive signaler til partneren, og han eller hun vil faktisk like deg bedre. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2017 #26 Skrevet 26. november 2017 4 timer siden, Arabella skrev: Hvis mannen sier at han ikke kjenner mye, lyver han. Han vil bare ikke ta seg den lille tiden det tar å rulle det på. Kondomer kan han få så tynne at han ikke merker han har det på. Det er positivt feil. Man føler mindre. Det finnes varianter hvor forskjellen er mindre, men det er alltid en forskjell. Det er en hinne mellom han og henne, og slik føles det. Jeg ser argumentene for å bruke kondom, men for meg fungerer det dårlig, og jeg liker det ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #27 Skrevet 26. november 2017 4 minutter siden, Alterego666 skrev: Det er positivt feil. Man føler mindre. Det finnes varianter hvor forskjellen er mindre, men det er alltid en forskjell. Det er en hinne mellom han og henne, og slik føles det. Jeg ser argumentene for å bruke kondom, men for meg fungerer det dårlig, og jeg liker det ikke. Så hun må gå på kunstige hormoner i stedenfor at du bare trer på deg gummi? Gud, så egoistiske menn er. Men dette,ser vi jo alkerede ettersom dere nekter prevansjon som kan gi dere bivirkninger. Om dama får blodpropp eller opplever ubehag derimot, det er ikke så farlig så lenge dere slipper kondom... Anonymkode: b11ec...f4a 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #28 Skrevet 26. november 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Har brukt både p-piller og kondomer over en periode og har virklig ikke merket noe særlig forskjell verken på sexlyst, atraktivitet, humør. P-piller forhindrer også graviditet, kanskje ikke på samme promillenivå som kondom men godt som. Umiddelbar befruktning??? Skal det alltid være en fordel? Anonymkode: 21879...154 Dette er helt sant og et viktig poeng. Kondom er statistisk sett det minst sikre prevensjonsmiddelet, bare slått av "å hoppe av i svingen" som strengt talt ikke engang kan klassifiseres som et prevensjonsmiddel. Kondom er gjennomsnittlig ca 92% sikkert der p-piller er 99% sikkert. Anonymkode: 2bd3e...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #29 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så hun må gå på kunstige hormoner i stedenfor at du bare trer på deg gummi? Gud, så egoistiske menn er. Men dette,ser vi jo alkerede ettersom dere nekter prevansjon som kan gi dere bivirkninger. Om dama får blodpropp eller opplever ubehag derimot, det er ikke så farlig så lenge dere slipper kondom... Anonymkode: b11ec...f4a Mye viktigere at mannen har ubehag og får en dårlig opplevelse enn at kvinnen har det ja. Greit å være egoist. Har du noengang vurdert at det finnes damer som liker den naturlig følelsen best eller er det helt umulig for deg å se for seg? Anonymkode: 2bd3e...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #30 Skrevet 26. november 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Da er det psykisk at du mister ereksjonen fordi du har på deg kondom. Det stemmer ikke i følge ekspertene at menn mister følelse av å bruke kondom. Jeg har ikke sagt noe om voldtekt men det bekymrer meg at du forbinder å ikke bruke kondom med voldtekt, nettopp det utsagnet og tankegangen beviser jo at du ser på det som makt å ha sex uten kondom og tenner på nettopp dette (makt). Anonymkode: 87049...fdb Dette stemmer ikke sier du. Hvilken eksperter mener at dette ikke stemmer? Hvordan kan du vite at dette ikke stemmer, når du som kvinne aldri kan oppleve det? La oss si det slik, det er en verden av forskjell. Det er som å svømme under vann med åpne øyne mot å svømme under vann med svømmebriler. Det er klart at man kan se under vannet med begge deler, men det ene er langt overlegent det andre og å argumentere for noe annet blir for dumt. Særlig som kvinne. Anonymkode: 2bd3e...d0e 1
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2017 #31 Skrevet 26. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hun må gå på kunstige hormoner i stedenfor at du bare trer på deg gummi? Gud, så egoistiske menn er. Men dette,ser vi jo alkerede ettersom dere nekter prevansjon som kan gi dere bivirkninger. Om dama får blodpropp eller opplever ubehag derimot, det er ikke så farlig så lenge dere slipper kondom... Anonymkode: b11ec...f4a Jeg hverken krever p-piller eller nekter å bruke kondom. Du bør lese innlegg før du kommenterer.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #32 Skrevet 26. november 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: I dag er kondomer så ultra tynne at man kan ikke hevde at mannen føler mindre av å bruke kondom lenger, det er bare en dårlig unnskyldning for å utøve makt mot kvinnen ved å "nekte" kondom. Anonymkode: 87049...fdb Selvsagt! Hilsen kvinne som ikke aner hva hun snakker om, men som alltid har svært sterke meninger. 5 hours ago, Arabella said: Hvis mannen sier at han ikke kjenner mye, lyver han. Han vil bare ikke ta seg den lille tiden det tar å rulle det på. Kondomer kan han få så tynne at han ikke merker han har det på. Selvsagt! Hilsen kvinne som ikke aner hva hun snakker om, men som alltid har svært sterke meninger. Anonymkode: 2bd3e...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #33 Skrevet 26. november 2017 22 minutter siden, Alterego666 skrev: Det er positivt feil. Man føler mindre. Det finnes varianter hvor forskjellen er mindre, men det er alltid en forskjell. Det er en hinne mellom han og henne, og slik føles det. Jeg ser argumentene for å bruke kondom, men for meg fungerer det dårlig, og jeg liker det ikke. Skal det at "du liker det ikke" vektlegges mer enn kvinnens helse mener du? Kan du noenting om de potensielle helseskadene av hormonpreparater, og kan du noenting om hvordan hormonpreparater påvirker majoriteten av kvinners psyke og livskvalitet negativt? Anonymkode: 87049...fdb 3
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2017 #34 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal det at "du liker det ikke" vektlegges mer enn kvinnens helse mener du? Kan du noenting om de potensielle helseskadene av hormonpreparater, og kan du noenting om hvordan hormonpreparater påvirker majoriteten av kvinners psyke og livskvalitet negativt? Anonymkode: 87049...fdb Nei. Ja. Ja. Kan jeg få lov til å ha min personlige mening om kondomer nå? En mening jeg forøvrig deler med en stor andel kvinner.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #35 Skrevet 26. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye viktigere at mannen har ubehag og får en dårlig opplevelse enn at kvinnen har det ja. Greit å være egoist. Har du noengang vurdert at det finnes damer som liker den naturlig følelsen best eller er det helt umulig for deg å se for seg? Anonymkode: 2bd3e...d0e Menn får ikke UBEHAG av å bruke kondom, kvinner kan derimot få alvorlige helseproblemer av å bruke hormonpreparater, og 6 av 10 får negative psykiske bivirkninger som nedsetter livskvaliteten. Så i dine øyne er det greit at kvinnen utsettes for det, for at du skal få knulle uten gummi? Snakk om å være egoist her du! Det finnes damer som liker den naturlige følelsen best, jeg er en av de, men vil ikke jeg eller den jeg har sex med bli foreldre eller risikere kjønnssykdommer så er vi faktisk nødt til å bruke kondom, sånn er det bare, man kan ikke få det helt optimalt når det går utover sikkerhet og helse men det er visst helt umulig for deg å forstå og akseptere? 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt sant og et viktig poeng. Kondom er statistisk sett det minst sikre prevensjonsmiddelet, bare slått av "å hoppe av i svingen" som strengt talt ikke engang kan klassifiseres som et prevensjonsmiddel. Kondom er gjennomsnittlig ca 92% sikkert der p-piller er 99% sikkert. Anonymkode: 2bd3e...d0e Hva for noe sludder er det du kommer med? Kondom er det eneste sikre prevensjonsmiddel som gutter kan bruke. Kondomer kan også fåes gratis i motsetning til p piller. Og viktigst av alt Kondomer har ingen bivirkninger. Hvis du er allergisk mot latex kan du få kløe, samt rød og sår hud. På apoteket kan du få tak i kondomer som er laget av uretanplast. Disse kan du bruke, selv om du er allergisk mot latex. De er tynnere og sterkere enn vanlige kondomer. https://www.ung.no/prevensjon/991_Kondom.html Kondom hvis brukt riktig og av god kvalitet er nesten 100 prosent sikker. I tillegg er kondom den eneste prevensjonen som beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer som gonore, chlamydia og hiv. http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php Kondomer er sikre hvis de brukes konstant og konsekvent. Det vil si at hvis de brukes hver gang man har sex - og uten at det glir av - ja, så er det en nesten 100 prosent sikker metode.http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/kondomer.php Altså dette lærer man jo i 8 klasse....................................... Også har man jo sterilisering da, som kun gir 0,15% sjanse for befruktning. Så du kan jo vurdere å sterilisere deg om det er så viktig å ikke bruke kondom? Det vil nok nedsette attraktiviteten din som partner siden mange kvinner ønsker barn med kjæresten sin men det går sikkert an å finne ei som ikke vil ha barn også. Sterilisering gir naturligvis ingen beskyttelse mot kjønnssykdommer. Anonymkode: 87049...fdb 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #36 Skrevet 26. november 2017 Ekte menn vil såklart ikke at damene skal lide, eller få konsekvenser for helsa. Mye bedre å bruke gummi. Men nå er det jo ikk elangt unna at prevensjon for oss menn kommer i hyllene, da blir ikke dette et problem lenger! (blir ikke like ille bivirkninger som for kvinner, kun de "vanlige" - men om vi har latt damene våre bruke hormonell prevensjon, får for fanden vi også gjøre det, når muligheten byr seg). DET blir flott, og gleder meg til å høre pjuskete mannfolk klage over småbivirkninger av hormoner, når det er dem som må ofre noe.. 😂 Gud flau av kjønnet mitt. Ta på dere gummi, steriliser dere, eller ta ibruk hormoner så fort det lar seg gjøre for oss, - og slutt å syt så jævli Anonymkode: abde1...fae 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #37 Skrevet 26. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker said: Menn får ikke UBEHAG av å bruke kondom, kvinner kan derimot få alvorlige helseproblemer av å bruke hormonpreparater, og 6 av 10 får negative psykiske bivirkninger som nedsetter livskvaliteten. Så i dine øyne er det greit at kvinnen utsettes for det, for at du skal få knulle uten gummi? Snakk om å være egoist her du! Det finnes damer som liker den naturlige følelsen best, jeg er en av de, men vil ikke jeg eller den jeg har sex med bli foreldre eller risikere kjønnssykdommer så er vi faktisk nødt til å bruke kondom, sånn er det bare, man kan ikke få det helt optimalt når det går utover sikkerhet og helse men det er visst helt umulig for deg å forstå og akseptere? Hva for noe sludder er det du kommer med? Kondom er det eneste sikre prevensjonsmiddel som gutter kan bruke. Kondomer kan også fåes gratis i motsetning til p piller. Og viktigst av alt Kondomer har ingen bivirkninger. Hvis du er allergisk mot latex kan du få kløe, samt rød og sår hud. På apoteket kan du få tak i kondomer som er laget av uretanplast. Disse kan du bruke, selv om du er allergisk mot latex. De er tynnere og sterkere enn vanlige kondomer. https://www.ung.no/prevensjon/991_Kondom.html Kondom hvis brukt riktig og av god kvalitet er nesten 100 prosent sikker. I tillegg er kondom den eneste prevensjonen som beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer som gonore, chlamydia og hiv. http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php Kondomer er sikre hvis de brukes konstant og konsekvent. Det vil si at hvis de brukes hver gang man har sex - og uten at det glir av - ja, så er det en nesten 100 prosent sikker metode.http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/kondomer.php Altså dette lærer man jo i 8 klasse....................................... Også har man jo sterilisering da, som kun gir 0,15% sjanse for befruktning. Så du kan jo vurdere å sterilisere deg om det er så viktig å ikke bruke kondom? Det vil nok nedsette attraktiviteten din som partner siden mange kvinner ønsker barn med kjæresten sin men det går sikkert an å finne ei som ikke vil ha barn også. Sterilisering gir naturligvis ingen beskyttelse mot kjønnssykdommer. Anonymkode: 87049...fdb Det er greit at du tar ut akkurat de delene av tekst du ønsker og så svarer disse og later som, eller innbiller deg at du har "svart" posten. Det er ren og skjær fakta at blant gjennomsnittspar i verden så er kondom det desidert minst sikre, men du har selvsagt rett i at det er det sikreste prevensjonsmiddelet for menn. Med tanke på at menn bare har ett prevensjonsmiddel så vil jeg ikke akkurat kalle dette oppsiktsvekkende, men deg om det. Anonymkode: 2bd3e...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #38 Skrevet 26. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ekte menn vil såklart ikke at damene skal lide, eller få konsekvenser for helsa. Mye bedre å bruke gummi. Men nå er det jo ikk elangt unna at prevensjon for oss menn kommer i hyllene, da blir ikke dette et problem lenger! (blir ikke like ille bivirkninger som for kvinner, kun de "vanlige" - men om vi har latt damene våre bruke hormonell prevensjon, får for fanden vi også gjøre det, når muligheten byr seg). DET blir flott, og gleder meg til å høre pjuskete mannfolk klage over småbivirkninger av hormoner, når det er dem som må ofre noe.. 😂 Gud flau av kjønnet mitt. Ta på dere gummi, steriliser dere, eller ta ibruk hormoner så fort det lar seg gjøre for oss, - og slutt å syt så jævli Anonymkode: abde1...fae -Hilsen kvinne :)) Anonymkode: 2bd3e...d0e
Gjest Alterego666 Skrevet 26. november 2017 #39 Skrevet 26. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det psykisk at du mister ereksjonen fordi du har på deg kondom. Det stemmer ikke i følge ekspertene at menn mister følelse av å bruke kondom. Jeg har ikke sagt noe om voldtekt men det bekymrer meg at du forbinder å ikke bruke kondom med voldtekt, nettopp det utsagnet og tankegangen beviser jo at du ser på det som makt å ha sex uten kondom og tenner på nettopp dette (makt). Anonymkode: 87049...fdb «...i følge ekspertene...». Den beste eksperten på følelsen av å bruke kondom, er vel den som bruker kondomet? Du bør muligens være åpen for at opplevelsen er individuell. To ting til: 1: Opplevelsen av bruk av kondom er individuell for både mann og kvinne. Kjønnsaspektet som settes opp her er konstruert. Dette er ikke kjønnskamp, siden 2: Hormonpreparater er ikke eneste alternative prevensjon dersom man ikke velger kondom.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #40 Skrevet 26. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Hilsen kvinne :)) Anonymkode: 2bd3e...d0e Nei, hilsen oppegående ektemann, og far til ei datter, som ALDRI skal måtte sette helsa si på spill, til forden for en manns ereksjon. Da er man et labert menneske ass Anonymkode: abde1...fae 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå